רוב העסקים הקטנים בישראל מפרסמים בגוגל עם תקציב פרסום נמוך, כך שהם לא יכולים להרשות לעצמם לזרוק לפח אף שקל. אך עדיין ישנם הרבה עסקים שלא מצליחים לקבל את התמורה המקסימלית מגוגל. אנו רוצים לשתף עם העסקים הללו מספר טיפים מועילים לניצול מקסימלי של תקציב פרסום בגוגל.

פרסום ממומן בגוגל הוא ללא ספק כלי הפרסום האפקטיבי ביותר עבור עסקים. אך באותה נשימה חשוב לציין, שמאוד קל לבזבז כסף על פרסום בגוגל מבלי לקבל תמורה מספקת. אם המפרסם אינו יודע איך לנהל קמפיין פרסום ממומן בגוגל, יש סיכוי גבוה שחלק גדול מתקציב הפרסום שלו בגוגל ילך לפח.

המציאות היא שרוב העסקים הקטנים בישראל מבזבזים הרבה כסף על פרסום לא אפקטיבי בגוגל, כאשר רובם מפרסמים עם תקציב פרסום נמוך ולא יכולים להרשות לעצמם לזרוק כסף לפח. אז בעוד שלא צריך להיות "מומחה גוגל אדס" בכדי לקבל תמורה מקסימלית מפרסום גוגל, כן יש מספר טיפים שמומלץ להכיר.

1. יש להצטייד בדף נחיתה הבנוי להמרה מקסימלית

דף נחיתה הוא דף האינטרנט שהגולש נוחת בו לאחר הקלקה על מודעת הפרסום בגוגל. דף הנחיתה צריך להיות בנוי למטרה מרכזית אחת שהיא בעלת חשיבות מן המעלה הראשונה – לעודד את הלקוח להשלים המרה. דף הנחיתה הוא השלב האחרון במשפך השיווק של העסק בגוגל, המתחיל ברגע שלקוח פוטנציאלי מקליד מונח חיפוש התואם את מילות המפתח של הקמפיין ומסתיים בהשלמת פעולת ההמרה בדף הנחיתה.

בין אם הפעולה הרצויה בדף הנחיתה היא השארת פניה או בין אם הפעולה הרצויה בדף הנחיתה היא קניית מוצר. אם דף הנחיתה אינו בנוי להמרה מקסימלית, אז חלק מההשקעה הכספית בפרסום בגוגל יורדת לטמיון.

במילים אחרות, ככל ששיעורי ההמרה של דף הנחיתה גבוהים יותר כך המפרסם מקבל תמורה רבה יותר מהפרסום גוגל. אז בכדי להגדיל את הסיכויים לקבל את המקסימום תמורה מהפרסום בגוגל, חובה להצטייד בדף נחיתה הבנוי להמרה מקסימלית.

אופטימיזציה לדפי נחיתה

אופטימיזציה לדפי נחיתה

רוצים ללמוד עוד על בניית דף נחיתה לקמפיין פרסום בגוגל? בואו לגלות כיצד בונים דף נחיתה מנצח

2. התחילו לפרסם במנוע החיפוש של גוגל

עסקים מפרסמים במנוע החיפוש של גוגל על ידי הצבת מודעות פרסום בתוצאות החיפוש הראשונות בגוגל, המוצבות רק בפני גולשים שיקלידו את מונחי החיפוש שהמפרסם רוצה להופיע בהם. קמפיין פרסום במנוע החיפוש של גוגל הוא הקמפיין המוכר והנפוץ ביותר בקרב מפרסמים בגוגל, וזה לא במקרה.

פרסום במנוע החיפוש של גוגל הוא הפרסום האפקטיבי ביותר מכל סוגי הפרסום באינטרנט מכיוון שהוא מתמקד רק בגולשים המחפשים באופן פעיל את המוצרים והשירותים שהעסק מציע. כך שהסיכוי שהמפרסם יגיע לגולש שמעוניין במה שיש לו להציע גדול מאוד.

קמפיינים ברשת החיפוש של גוגל מניבים שיעורי המרה גבוהים יותר מסוגי קמפיינים אחרים ומפרסום ברשתות חברתיות. כך שאם רוצים להבטיח את קבלת התמורה המקסימלית ביותר מפרסום ממומן בגוגל, מומלץ להתמקד תחילה אך ורק בקמפיינים של פרסום במנוע החיפוש של גוגל. המלצה זאת במיוחד נכונה לעסקים עם תקציב פרסום נמוך שלא יכולים להרשות לעצמם "לקחת הימור" על פרסום ברשת המדיה.

אופטימיזציה להמרות

אופטימיזציה להמרות

3. צריך להתמקד במילות המפתח המובילות להמרה

הוספת מונחי החיפוש הרלוונטיים בעלי נפחי החיפושים הגבוהים ביותר בגוגל לרשימת מילות המפתח של הקמפיין נשמע רעיון טוב להרבה מפרסמים. כי הרי ככל שמודעות הפרסום של העסק נחשפות ליותר גולשים המקלידים מונחי חיפוש רלוונטיים, כך המפרסם צפוי לייצר יותר קליקים והמרות.

אך זאת אינה הדרך היעילה ביותר להשיג המרות מגוגל בתקציב פרסום מוגבל אם מסתכלים על החזר השקעה מגוגל. מפרסמים בסופו של דבר רוצים לקבל את המקסימום המרות ביחס לתקציב הפרסום בגוגל, ולכן, הם צריכים להתמקד במילות המפתח המובילות להמרה האפקטיבית ביותר.

למשל, איזה מונח חיפוש עדיף יותר למפרסם? מונח חיפוש שמייצר 100 קליקים בחודש ומוביל ל-12 המרות (12% שיעור המרה) או מונח חיפוש שמייצר 20 קליקים בחודש ומוביל ל-10 המרות (50% שיעור המרה). מונח החיפוש השני משיג שיעור המרה גבוה יותר, ולכן מעניק למפרסם החזר השקעה טוב יותר ביחס לתקציב הפרסום.

אופטימיזציה למילות מפתח

אופטימיזציה למילות מפתח

4. הגדירו התאמה מדויקת לביטוי עבר מילות המפתח

מפרסמים יכולים להגדיר בגוגל מיקוד על התאמה לביטוי של מילות המפתח למונחי החיפוש שמקלידים הגולשים. מיקוד ההתאמה לביטוי קובע עד כמה מילת המפתח צריכה להיות דומה למה שהקליד הגולש בשורת החיפוש בגוגל בכדי להפעיל את הצבת מודעות הפרסום בדף התוצאות.

התאמה מדויקת לביטוי מגדירה למערכת גוגל אדס להציב את מודעות הפרסום של העסק במנוע החיפוש של גוגל רק כאשר גולש מקליד במדויק את מילת המפתח. כך לדוגמה, אם מילת המפתח היא "קורס ציור ברעננה" ומגדירים התאמה מדויקת לביטוי, אז הגולש יראה את מודעת הפרסום רק במידה והוא יקליד בגוגל במדויק "קורס ציור ברעננה". אם הוא יקליד למשל רק "קורס ציור" הוא לא יראה את המודעה.

התאמה לביטוי של מונחי חיפוש בגוגל

התאמה לביטוי של מונחי חיפוש בגוגל

מיקוד מקסימלי של התאמה לביטוי מגביל את כמות החשיפות של מודעת הפרסום, אך מצד שני, הוא מבטיח למפרסם את ההופעה הרלוונטית ביותר בתוצאות החיפוש בגוגל. בנוסף, לרוב העלות לקליק בהתאמה מדויקת לביטוי תהיה נמוכה יותר ממיקוד רחב על אותה מילת מפתח. לכן, מומלץ לכלול גם מילות מפתח עם התאמה מדויקת לביטוי ברשימת מילות המפתח של הקמפיין.

5. תמחרו את העלות לקליק לפי אסטרטגיית מקסימום המרות

מומלץ למפרסמים שהטמיעו מעקב המרות בדף הנחיתה/אתר, ורוצים להבטיח את הניצול המקסימלי של תקציב הפרסום בגוגל, לבחור באסטרטגיית "מקסימום המרות". אסטרטגיית מקסימום המרות מגדירה באופן אוטומטי את הצעת המחיר לקליק, על סמך נתוני ההמרה ההיסטוריים של הקמפיין, במטרה להשיג מקסימום המרות מגוגל.

אסטרטגיית המרות בקמפיין גוגל

אסטרטגיית המרות בקמפיין גוגל

הפעלת אסטרטגיית תמחור הצעת מחיר לקליק של מקסימום המרות עוזרת למפרסמים לייצר כמה שיותר המרות מגוגל בהתאם לתקציב הפרסום בגוגל ולהבטיח את החזר ההשקעה הגדול ביותר על ידי התמקדות בקליקים שיש להם את הסיכוי הגבוה ביותר להמרה.

יש לציין, שאסטרטגיית התמחור מקסימום המרות מגיעה לאופטימיזציה מלאה רק לאחר מספר שבועות, כך שבשבועות הראשונים ביצועי הקמפיין יכולים להיפגע במקצת.

6. היעזרו במילות מפתח שליליות לצמצום הוצאה על קליקים מיותרים

בניית רשימת מילות מפתח שליליות היא דרך נהדרת למנוע מקליקים לא רלוונטיים לנצל את תקציב הפרסום בגוגל. רשימת מילות המפתח השליליות היא רשימה של מילים, ביטויים ומונחים המבטלים את ההופעה של מודעות הפרסום בגוגל. כך מפרסמים יכולים למנוע את הופעת המודעות הפרסום בחיפושים לא רלוונטיים.

מפרסמים שרוצים לקבל את המקסימום מתקציב פרסום נתון בגוגל חייבים להשתמש בפיצ'ר מילות מפתח שליליות. יש לערוך רשימה של כל מונח חיפוש, ביטויים ומילים שלערכתך יכולים להוביל להקלקה מיותרת ולכלול אותם ברשימת מילות המפתח השליליות של הקמפיין.

לדוגמה, מומלץ לכל מנעולן להוסיף לרשימת מילות המפתח השליליות את המילה "קורס" בכדי למנוע קליקים מיותרים מגולשים שמחפשים בגוגל "קורס מנעולן" (ומן הסתם לא רוצים להזמין מנעולן להחלפת מנעול בדלת).

מילות מפתח שליליות להחרגה

מילות מפתח שליליות להחרגה

7. צמצמו את מיקוד הפרסום בגוגל לגולשים המתאימים ביותר

מערכת גוגל אדס מעניקה למפרסמים דרכים רבות נוספות למקד את הפרסום בגוגל מעבר לרשימת מילות מפתח שליליות והתאמה לביטוי. ברמת הקמפיין ניתן למקד את הפרסום בגוגל במספר מישורים, על מנת להבטיח את ההגעה ללקוחות הפוטנציאליים הרלוונטיים ביותר בגוגל.

מיקוד פרסום בגוגל לפי אזורים גיאוגרפיים, גילאים, מגדר, תזמון הצגת מודעות, הכנסה למשק בית, סוגי מכשירים הם רק חלק מהמיקודים השונים שניתן להגדיר בגוגל. מומלץ לצמצם את מיקוד הפרסום בגוגל על פי מאפייני קהלי הגולשים הרלוונטיים בכדי להבטיח שתקציב הפרסום בגוגל מנוצל להופעה בפני הגולשים הנכונים.

מיקוד קמיינים לפי איזורים גיאוגרפיים

מיקוד קמיינים לפי איזורים גיאוגרפיים

לא בטוחים מהם המאפיינים של קהל הלקוחות הפוטנציאלי בגוגל? הנה כמה דברים שצריך לקחת בחשבון לפני שמתחילים לפרסם בגוגל

8. רימרקטינג על מבקרים באתר

ציינו בתחילת המאמר שמומלץ להתחיל לפרסם במנוע החיפוש של גוגל ולהימנע מפרסום ברשת המדיה בכדי להבטיח את קבלת התמורה המקסימלית ביותר מפרסום ממומן בגוגל. אך פרסום רימרקטינג הוא סוג פרסום ברשת המדיה שיוצא מן הכלל, מכיוון שהוא משיג למפרסמים שיעורי המרה גבוהים בעלות פרסום נמוכה מאוד.

הסבירות להשלמת המרה בדף הנחיתה גבוהה פי 2 בקרב גולשים שכבר ביקרו בעבר בדף הנחיתה בהשוואה לגולשים המבקרים בדף הנחיתה בפעם הראשונה, לכן, כדאי מאוד למפרסמים לעשות מאמצים ולהמשיך לחזר אחר הגולשים שהביאו התעניינות בעבר במה שיש לעסק להציע להם עם קמפיין רימרקטינג.

רימרקטינג לרשת החיפוש

רימרקטינג לרשת החיפוש