קידום ממומן בגוגל לא רק מעניק למפרסמים דרך להגיע ללקוחות פוטנציאליים דרך מנוע החיפוש של גוגל, אלא הוא גם מאפשר להם לקבוע מתי מודעות הפרסום יוצגו במנוע החיפוש. תזמון מודעות פרסום בגוגל יכול להתאים למפרסמים רבים ולעזור להם להשיג ביצועים טובים יותר מהפרסום בגוגל.

ישנם עסקים רבים שמפרסמים היום בגוגל שאף פעם לא השקיעו מחשבה על מתי הזמן הטוב ביותר עבורם לפרסם לגולשים בגוגל. הם משאירים את הפרסום הממומן בגוגל על ברירת המחדל של מערכת גוגל אדס, הופעה בכל שעות היום, ופשוט מחזיקים אצבעות שהלקוחות הפוטנציאליים בגוגל יראו את מודעות הפרסום של העסק ברגעים הטובים ביותר להוביל להמרה.

התוצאה הסופית ברוב המקרים שבהם המפרסם בוחר להשאיר את הפרסום פעיל בכל שעות היממה היא המון כסף שמבוזבז על קליקים שלא מובילים להמרה. האם גם הקמפיין שלך סובל משיעורי המרה נמוכים? האם יש הקמפיין מייצר טלפונים מגוגל מחוץ לשעות העבודה? ניתן להימנע ממקרים כאלו על ידי הפעלת תזמון הצגת מודעות פרסום בגוגל אדס.

תזמון הצגת מודעות בגוגל

תזמון הצגת מודעות בגוגל

תזמון הצגת מודעות פרסום – הגבלת הופעת מודעות הפרסום בגוגל לשעות מסוימות

ברירת המחדל של הפרסום בגוגל היא הופעה במהלך השבוע ובכל שעות היממה. אך מערכת גוגל אדס מעניקה למפרסמים את האפשרות להגביל את הופעת מודעות הפרסום בגוגל לזמנים מוגדרים מראש במסך תזמון הצגת מודעות. מפרסמים יכולים להגדיר לגוגל במסך זה – באילו ימים ובאילו שעות באותם ימים יוצגו מודעות הפרסום בגוגל.

מפרסמים גם יכולים לבצע התאמות להצעת המחיר לקליק לפי תזמוני הצגת המודעות שהוגדרו.

מתי כדאי להשתמש בתזמון מודעות פרסום בגוגל?

תזמון מודעות פרסום בגוגל יכול להיות הפתרון המושלם לשיפור ביצועי הקמפיין במקרים בהם מומלץ להגביל את שעות הפרסום של העסק במנוע החיפוש של גוגל וברשת המדיה. רוב המומחים לפרסום ממומן בגוגל ממליצים להפעיל תזמון הצגת מודעות במקרים הבאים:

לא רוצים לפרסם בכל שעות היממה

אם לא רוצים לפרסם בכל שעות היממה אז חובה להשתמש בתזמון פרסום מודעות בגוגל אדס. האפשרות להגביל את תזמון הצגת מודעות בגוגל עוזר לך למקד טוב יותר את הפרסום לשעות שבהן הכי חשוב לך להופיע בגוגל. זה בהחלט נכון עבור עסקים שרוצים לקבל פניות רק בשעות מסוימות ביום.

הדוגמה הכי טובה לכך היא פרסום נהג מונית בגוגל. נהג מונית רוצה לקבל טלפונים של לקוחות רק בשעות בהם הוא פנוי לבצע הסעות. אז למשל אם הוא פנוי להסעות בימים ראשון עד חמישי בשעות 09:00-18:00, אז הוא צריך לתזמן את הצגת מודעות הפרסום בגוגל לשעות הללו.

פרסום מודעות בגוגל לפי שעות

פרסום מודעות בגוגל לפי שעות

תקציב הפרסום בגוגל אינו מספיק גדול בכדי לפרסם 24/7

במידה ומקבלים הודעה שהקמפיין "מוגבל בתקציב" (כמו שניתן לראות בתמונה למטה), אז למעשה תקציב הפרסום של העסק אינו מספיק גדול בכדי להשאיר את הפרסום בגוגל פעיל בכל השבוע ובכל שעות היממה. מה שמצריך את גוגל להגביל בכל מקרה את הופעת המודעות בכדי לנצל את תקציב הפרסום בנקודות הזמן שהוא מעריך שיכולות להוביל לכמות הקליקים הגבוהה ביותר.

מגבלת תקציב בקמפיין פרסום בגוגל

מגבלת תקציב בקמפיין פרסום בגוגל

כך שאם גם ככה מודעות הפרסום של העסק אינן מוצגות בגוגל 24/7, מומלץ להגביל ידנית את תזמון הצגת מודעות הפרסום בגוגל בכדי למקד את תקציב הפרסום לשעות שבהן כן רוצים להופיע בגוגל.

פרסום בגוגל של טיפול בקריאות שירות

בעל מקצוע המפרסם בגוגל שירותי טיפול בקריאות שירות מיידיות? רצוי להתאים את תזמון הפרסום בגוגל לשעות הפעילות של העסק בכדי לא לקבל פניות מחוץ לשעות הפעילות ובכך לבזבז כסף על קליקים שלא ניתן לטפל בהם.

לדוגמה, ניקח מנעולן בקריות שיש לו קמפיין התקשרות בלבד בגוגל. המנעולן זמין לטיפול בקריאות שירות רק בשעות הערב, בין השעות 19:00-23:45. אז כדאי למנעולן להגביל את הפרסום בגוגל במסך תזמון הצגת מודעות בגוגל רק לשעות הללו בכדי למנוע תשלום על טלפונים מגוגל בשעות שהוא אינו זמין לטפל בקריאות שירות.

קהל היעד נוטה לחפש בגוגל בשעות מסוימות ביום

מאפייני קהל היעד של העסק צריכים להילקח בחשבון כאשר שוקלים להגדיר תזמון הופעת מודעות פרסום בגוגל. במידה וקיימת סבירות גבוהה יותר שקהל היעד יפנה לעסק בשעות מסוימות במהלך היום, אז מומלץ להגדיר את תזמון הצגת מודעות הפרסום של העסק בגוגל לשעות הללו.

לדוגמה, עסק המשווק מוצרי ציוד משרדי לעסקים מעריך שהלקוחות שלו מחפשים ספק ציוד למשרד רק בשעות העבודה. לכן, מומלץ לו למקד את הפרסום בגוגל לימים ראשון-חמישי בשעות 09:00-17:00.

הנתונים מראים שיש הבדלים גדולים בשיעורי המרה בין זמנים שונים

גם אם כבר התחלתם לפרסם בגוגל ולא הגבלתם את הפרסום בגוגל לתזמונים מסוימים, מערכת גוגל אדס עדיין מעניקה לכם דיווח על ביצועי הקמפיין לפי התפלגות של ימים ושעות במסך תזמון הצגת מודעות. כלומר, ניתן לקבל תובנות חדשות לגבי הביצועים של הקמפיין בתזמונים שונים במהלך היממה ולקחת החלטות לגבי הכדאיות של הגבלת הפרסום בגוגל על סמך הנתונים הללו.

הבדלים בשיעורי ההמרה במועדי פרסום שונים

הבדלים בשיעורי ההמרה במועדי פרסום שונים

במידה והנתונים מעידים על כך שיש תזמונים מסוימים במהלך השבוע שמייצרים שיעורי המרה נמוכים במיוחד (הקמפיין מייצר קליקים שרובם לא הופכים להמרות), אז רצוי להגביל את תזמון הפרסום בגוגל בכדי לא להציג מודעות בשעות הללו.

במידה והנתונים מעידים על כך שיש תזמונים מסוימים במהלך השבוע שמייצרים שיעורי המרה גבוהים במיוחד, אז רצוי להגדיר תזמון הצגת מודעות לשעות הללו בכדי לבצע התאמות חיוביות להצעת מחיר לקליק, מה שצפוי לחזק את התחרות מול מפרסמים אחרים בגוגל ולהוביל ליותר המרות בקמפיין.

איך מגדירים תזמון מודעות בקמפיין?

הגדרת תזמון מודעות פרסום בגוגל מאוד פשוט והוא לא לוקח יותר מכמה דקות ספורות. כל מה שצריך לעשות הוא להיכנס לקמפיין ולעבור למסך תזמון הצגת מודעות פרסום בגוגל על ידי לחיצה על הלשונית "תזמון הצגת מודעות" המופיעה בצד ימין בחלק הגדרות הקמפיין.

הגדרת תזמון הצגת מודעות בגוגל

הגדרת תזמון הצגת מודעות בגוגל

במסך תזמון הצגת מודעות בגוגל יש ללחוץ על כפתור הוספת תזמון הצגת מודעות. נפתח חלון הגדרת תזמונים לפרסום בגוגל כפי שרואים בתמונה הבאה:

עריכת לוח זמנים לתזמון מודעות גוגל

עריכת לוח זמנים לתזמון מודעות גוגל

כל שורה היא תזמון אחד המוגדר לפי יום ושעה באותו יום. באפשרותכם להוסיף כמה תזמונים שתרצו, כל עוד התזמונים אינם חופפים אחד עם השני. במידה ותגדירו תזמונים המצטלבים אחד עם השני תקבלו הודעת שגיאה כזאת.

עכשיו כל מה שנשאר לכם לעשות הוא להוסיף את כל תזמוני הצגת המודעות הרצויים בגוגל על פי צרכי הפרסום של העסק בגוגל, זמינות העסק לפניות מגוגל, מאפייני קהל הגולשים או על סמך ביצועי הפרסום בגוגל עד כה.

כל מה שנשאר לעשות הוא ללחוץ על "שמירה" ומרגע זה הפרסום בגוגל מוגבל לפי התזמון שהגדרתם.