במידה ואתם משתמשים בתוספים למודעות טקסט בגוגל, ואנו מאוד מקווים שאתם מנצלים עד תום את תוספי גוגל אדס למודעות טקסט, יכול מאוד להיות שאתם מבולבלים מהדיווח על קליקים במסך מודעות ותוספים. הדיווח בגין קליקים על תוספי מודעות פרסום בגוגל הרבה פעמים מטעה, אך אל דאגה, אנחנו כאן בכדי לעשות לכם סדר. המשיכו לקרוא בכדי ללמוד כיצד מודדים נכונה הקלקות על תוספי מודעה בגוגל.

מודעות טקסט הן מודעות הפרסום שניתן להציב במנוע החיפוש של גוגל. מודעות הטקסט מופיעות בתור "תוצאות חיפוש ממומנות" ב-4 המקומות הראשונים ו-3 המקומות האחרונים בדף תוצאות החיפוש. המטרה של מודעות הטקסט היא לתת למפרסם חשיפה במנוע החיפוש של גוגל בקרב גולשים המקלידים מונחי חיפוש רלוונטיים למוצרים והשירותים של העסק. לכל מודעת טקסט יש 3 חלקים: כותרת, כתובת אתר לתצוגה וטקסט תיאור.

מודעת חיפוש בגוגל

מודעת חיפוש בגוגל

בכל פעם שגולש מקליד מונח חיפוש הנכלל ברשימת מילות המפתח של קמפיין הפרסום ברשת החיפוש, הוא נחשף למודעה טקסט של העסק שלך והוא יכול להקליק על המודעה בכדי לעבור לדף הנחיתה שהוגדר במודעה (דף נחיתה ייעודי או עמוד באתר העסק). כל הקלקה על מודעה בגוגל מדווחת במערכת גוגל אדס. ניתן לראות את כמות הקליקים על כל מודעת טקסט בלשונית מודעות במסך מודעות ותוספים במערכת גוגל אדס.

הקליקים המדווחים במסך מודעות במערכת גוגל אדס הם כלל הקליקים שהמודעה ייצרה בקמפיין (לתקופת הזמן שנבחרה). הדיווח מדויק ומעניק מדד אמיתי לסה"כ כמות הקליקים על מודעת הטקסט.

מודעה-ברשת-החיפוש-בגוגל

מודעה-ברשת-החיפוש-בגוגל

תוספים למודעות טקסט במנוע החיפוש של גוגל

מפרסמים יכולים להוסיף תוספי הרחבות למודעות טקסט בגוגל כגון תוסף התקשרות, תוספי לינקים, תוספי יתרונות מרכזיים, תוספי מכירות ועוד. התוספים הללו הם הרחבות למודעות הטקסט שמשדרגות את מודעות הטקסט ועוזרות להן למשוך את תשומת לב הגולשים.

הוספת תוספים למודעות טקסט היא בחינם, כאשר ניתן להוסיף כמה תוספי מודעות טקסט שרוצים. גוגל אוטומטית בוחר מתי להציג את תוספי המודעות בעת כל חיפוש ספציפי.

לפי מחקרי גוגל, תוספים למודעות טקסט יכולים לשפר את שיעור הקליקים של מודעה בגוגל עד 25%. מומלץ לכל מפרסם להשתמש בכמה שיותר תוספי הרחבות למודעות טקסט על מנת לשפר את הביצועים בקמפיין פרסום ממומן בגוגל.

י

ניתן לראות את כמות הקליקים על כל תוסף מודעת טקסט בלשונית התוספים במסך המודעות והתוספים במערכת גוגל אדס.

הוספת תוספים למודעות הטקסט מסבכת במקצת את הדיווח של קליקים על מודעות פרסום בגוגל. לאחר הוספת תוספי הרחבות למודעות טקסט זה כבר לא מספיק להסתכל רק על כמות הקליקים שמייצרת כל מודעת טקסט בלשונית המודעות. עכשיו חשוב גם לדעת על אילו תוספי מודעות הקליקו הגולשים? אילו תוספים מובילים יותר להמרה? האם תוסף מודעות מסוים עדיף על תוספים אחרים? האם גולשים מתקשרים ישירות מהמודעה בלחיצה על תוסף התקשרות? ועוד.

תוספי מודעות בנייד

תוספי מודעות בנייד

היזהרו! הדיווח של קליקים על תוספי מודעות טקסט מטעה!

כשתכנסו ללשונית התוספים במסך מודעות ותוספים אתם תבחינו די מהר בסתירה מבלבלת במיוחד – סה"כ הקליקים על התוספים אינו תואם את סה"כ הקליקים על המודעות בקמפיין. סה"כ קליקים על תוספים גבוה יותר.

דוגמה מצוינת לכך ניתן לראות בתמונה הבאה:

תוספי מודעה בקמפיין גוגל

תוספי מודעה בקמפיין גוגל

בעוד שבלשונית המודעות מדווח שסה"כ קליקים על כל מודעות הקמפיין הוא 395 קליקים, בלשונית התוספים מדווח שסה"כ קליקים על התוספים הוא 418 קליקים (171 קליקים על תוסף התקשרות + 247 קליקים על שאר התוספים).

איך יכול להיווצר כזאת סתירה בין כמות הקליקים? הרי כל הקלקה על תוסף נחשבת לקליק על מודעה בגוגל, לכן הגיוני לחשוב שסה"כ הקליקים על המודעות יהיה שווה או קטן לסה"כ הקליקים על התוספים, נכון?

ובכן, השוני בין כמות סה"כ הקליקים בדיווח לשונית התוספים נובעת מכך שהיא מציגה בדוח ברירת המחדל את כמות הקליקים בתור מספר הפעמים שהתוסף הופיע במודעה כאשר נוצרה הקלקה על המודעה, גם אם לא הקליקו על התוסף ישירות. בהנחה שבדרך כלל מודעות טקסט מוצגות במנוע החיפוש של גוגל עם מספר תוספים במקביל, לא מפתיע לראות כמות קליקים גבוהה יותר בדיווח ברירת המחדל בלשונית התוספים. במילים אחרות, ישנה כפילות בדיווח ברירת המחדל על קליקים בלשונית תוספים.

לדוגמה אם נחזור למקרה שהצגנו לעיל, המספר 418 בעצם מייצג את סך כל ההופעות של תוספים במודעות שעליהן הגולשים הקליקו. כך שאם גולש הקליק על מודעה שהציגה שני תוספי יתרונות מרכזיים, דיווח ברירת המחדל בלשונית התוספים יספור 2 הקלקות במקום 1.

דיווח התפלגות קליקים לפי סוג קליק

מערכת גוגל אדס מאפשרת לנו לבטל את הכפילות הבעייתית בדיווח ברירת המחדל בלשונית תוספים דרך שינוי הדיווח לפי פילוחים. בכדי לקבל את דיווח הקליקים המציאותי בגין כל תוסף יש לבחור בתפריט לשונית התוספים "פילוח לפי סוג קליק".

התפלגות קליקים לפי סוג קליק

התפלגות קליקים לפי סוג קליק

בפילוח לפי סוג קליק מקבלים דיווח קליקים עבור כל תוסף התקשרות לפי סוג הקליק שנוצר במודעת הפרסום בגוגל: קליק על כותרת המודעה, קליק על תוסף התקשרות, קליק על התוסף הספציפי (במידה וניתן ללחוץ עליו). כך ניתן למדוד במדויק כמה הקלקות היו בגין כל תוסף ו/או על כל תוסף.

לצורך המחשה של הדיווח המדויק, נעבור לפילוח לפי סוג קליק ונבחן את אחד מתוספי היתרונות המרכזיים "באישור משרד הבריאות".

פילוח לפי סוג קליק מציג לנו שתוסף היתרונות המרכזיים הספציפי הזה נכלל במודעה ב-138 פעמים מתוך המקרים בהם גולשים הקליקו על מודעות הפרסום בגוגל של הקמפיין.

במידה למשל ויש יתרונות מרכזיים שהופיעו משמעותית פחות פעמים במודעות כאשר גולשים הקליקו עליהן, אז ניתן בלהסיק שאותו תוסף התקשרות מעודד יותר קליקים מתוספי מודעות אחרים.

הקלקות על תוסף Sitelinks

דוגמה נוספת שכדאי לציין בכדי להמחיש את השוני בדיווח לפי סוג קליק ואת החשיבות של קבלת נתונים מדויקים על קליקים לפי תוספים היא הקלקות על תוספי לינקים פנימיים (Sitelinks), זאת מכיוון שהקלקה ישירה עליהם מובילה לדף נחיתה שונה מהקישור שבכותרת המודעה. ניתן לקבל תובנות רבות במידה ומגלים שהגולשים מעדיפים לעבור לדף אחר באתר כגון דף המלצות של לקוחות, דף תיקי עבודות וכו'.

הקלקות על תוספי SITELINKS

הקלקות על תוספי SITELINKS

ניתן לראות בדוגמה לעיל שתוסף לינק פנימי "מטופלים ממליצים" נכלל במודעה 109 פעמים מתוך סה"כ ההקלקות על מודעות הפרסום. מתוך כל ההופעות הללו לחצו ישירות על תוסף הלינק הזה 18פעמים. כלומר, 18 קליקים על מודעות הפרסום היו בגלל התוסף הספציפי הזה.

זאת אומרת, שהיו 18 גולשים שרצו להגיע ישירות לעמוד ההמלצות באתר העסקי ו-1 מהם גם השלים המרה. המפרסם יכול להסיק, במידה וגולשים לא הקליקו באותה כמות על תוספי לינק אחרים, שיש עניין גדול בהמלצות של מטופלים וכדאי לתת דגש רב יותר על המלצות מטופלים בפרסום בגוגל (ואף אולי מומלץ להוסיף המלצות נוספות באתר העסק).

הקלקות על תוסף התקשרות

תוסף התקשרות צריך לקבל דגש נפרד בפילוח לפי סוג קליק מכיוון שבדרך כלל הפער בדיווח קליקים על תוספים לבין הקליקים בפועל על תוסף ההתקשרות גדול עוד יותר. תוסף התקשרות מוצג מתחת לכל מודעות הטקסט כשהן מופיעות בניידים, כך שכמות סה"כ קליקים בדיווח ברירת המחדל בלשונית תוספים בגוגל אדס צפוי להיות גבוהה משמעותית בהשוואה לפעמים שבפועל גולשים באמת הקליקו ישירות על תוסף ההתקשרות וביצעו פנייה טלפונית לעסק.

לדוגמה, במקרה שלנו דיווח ברירת המחדל על קליקים בלשונית תוספים מציג 247 קליקים על תוספי התקשרות. האם באמת העסק קיבל 247 פניות טלפוניות לעסק (מתוך 395 הקלקות על המודעות)? זה לא נראה הגיוני.

קליקים על תוספי התקשרות בקמפיין גוגל

קליקים על תוספי התקשרות בקמפיין גוגל

ובאמת זה אינו הגיוני. בפועל המפרסם קיבל הרבה פחות טלפונים. כיצד ניתן לדעת בדיוק כמה פעמים יצרו עם העסק קשר טלפוני ישירות מתוסף ההתקשרות? פשוט, יש לבחון את כמות הקליקים על תוסף התקשרות המדווחים בלשונית תוספים לאחר פילוח לפי סוג קליק.

הקלקות על תוספי שיחה בקמפיין ממומן בגוגל

הקלקות על תוספי שיחה בקמפיין ממומן בגוגל

ניתן לראות שבפועל היו רק 9 פניות טלפוניות ישירות מתוסף התקשרות של מודעות הפרסום בגוגל, כאשר רק 5 מהם נספרו כהמרה (ההתקשרות שקיבלה מענה ונמשכה יותר מ30 שניות). הבדל גדול מ247 טלפונים…

חשוב למדוד נכונה את הביצועים של תוספי מודעות טקסט בקמפיין. יש למדוד קליקים והמרות רק לאחר הגדרת פילוח לפי סוג קליק בלשונית תוספים.

רוצים עוד עצות מועילות לפרסום בגוגל? בואו לגלות עוד 15 עצות למפרסמים מתחילים