שיעור קליקים משפיע ישירות על ציון האיכות שמקבל קמפיין פרסום מגוגל, וכנגזר מכך גם על הסכום שהמפרסם משלם על כל קליק. לכן, השגת שיעור קליקים גבוה חשוב מאוד להצלחה של קמפיין בגוגל אדס. מפרסמים בגוגל חייבים לשאוף להשיג את שיעור הקליקים הגבוה ביותר שניתן בקמפיין הפרסום בגוגל.

שיעור קליקים (Click-Through Rate) בקמפיין פרסום בגוגל מציג את שיעור הגולשים שבחר להקליק על מודעות הפרסום של הקמפיין מבין כלל הגולשים שראו את מודעות הפרסום בתוצאות החיפוש בגוגל. שיעור קליקים למעשה מבטא את כמות הקליקים על המודעות מבין כמות החשיפות. ניתן לראות את שיעור הקליקים של הקמפיין בעמודת "שיער קליקים (CTR)".

עמודת שיעור קליקים בקמפיין גוגל

עמודת שיעור קליקים בקמפיין גוגל

מדוע שיעור קליקים חשוב להצלחת הקמפיין?

שיעור קליקים הוא אחד מהמדדים החשובים ביותר למפרסמים בגוגל מכיוון שהוא בעל השפעה על מגוון רחב של אספקטים בפרסום בגוגל:

שיעור קליקים מדווח על מידת ההצלחה של מודעות הפרסום בגוגל

שיעור קליקים מהווה מדד חשוב להערכת הצלחה של קמפיין פרסום ממומן בגוגל מכיוון שהוא מציג עד כמה אפקטיביות מודעות הפרסום של העסק ועד כמה הן מעודדות לקוחות פוטנציאליים בגוגל להקליק עליהן בכדי לקבל מידע נוסף על העסק.

ככל ששיעור הקליקים גבוה יותר, כך למעשה מודעות הפרסום מצליחות לעודד יותר גולשים בגוגל לבחור להקליק עליהן ולבקר בדף הנחיתה של העסק על פני המתחרים האחרים המפרסמים בגוגל.

במידה והקמפיין סובל משיעור קליקים נמוך, אז מודעות הפרסום לא מצליחות לעודד מספיק גולשים להקליק עליהן, משמע העסק מפסיד המון לקוחות פוטנציאליים.

מידת ההצלחה של מודעות פרסום בגוגל לפי שיעור קליקים

מידת ההצלחה של מודעות פרסום בגוגל לפי שיעור קליקים

שיעור קליקים חשוב לקבלת ציון איכות גבוה מגוגל

כל קמפיין פרסום בגוגל מקבל דירוג ציון איכות מגוגל הנלקח בחשבון בעת המכרז על המיקום בדף תוצאות החיפוש בגוגל. ציון איכות טוב יותר מעניק לעסק מיקום אטרקטיבי יותר.

גוגל מעניקה למדד שיעור קליקים חשיבות גדולה בהחלטה על דירוג ציון האיכות מכיוון שלגוגל יש אינטרס להציב במיקומים הטובים ביותר את מודעות הפרסום המשיגות את שיעור הקליקים הגבוה ביותר. גוגל רוצה שמודעות הפרסום המצליחות יוצגו גבוהה ככל הניתן כי הרי גוגל מקבלת תשלום פר קליק ומודעות שמשיגות יותר קליקים משיגות לגוגל יותר הכנסות, אך גם בגלל שגוגל רוצה לחשוף למשתמשים במנוע החיפוש שלה את המפרסמים הרלוונטיים ביותר, ושיעור קליקים מעיד על כך שמודעות הפרסום ככל הנראה רלוונטיות יותר לקהל היעד.

ככל ששיעור הקליקים בקמפיין גבוה יותר, לגוגל יש אינטרס להעניק למפרסם ציון איכות גבוה יותר.

שיעור קליקים מהווה משתנה חשוב בעלות לקליק

העלות לקליק בגוגל נקבעת על ידי שקלול של הצעת המחיר לקליק שהציע המפרסם וציון האיכות שהקמפיין מקבל מגוגל. ככל שציון האיכות מגוגל גבוה יותר, כך העלות לקליק תהיה נמוכה יותר. כמוכן גם להיפך.

אם שיעור הקליקים משפיע על ציון האיכות שהמפרסם מקבל מגוגל, כנגזר מכך, הוא גם משפיע על העלות לקליק שהמפרסם נדרש לשלם בממוצע על כל קליק. אז ככל ששיעור הקליקים גבוה יותר, כך ציון האיכות מגוגל גבוה יותר, ובעקבות כך העלות לקליק תהיה נמוכה יותר.

עלות לקליק בקמפיין פרסום בגוגל

עלות לקליק בקמפיין פרסום בגוגל

שיעור קליקים גבוה מוביל ליותר המרות

מחקרים רבים של גוגל מצאו שישנה התאמה חזקה מאוד בין שיעור הקליקים לכמות ההמרה. ככל ששיעור הקליקים גבוה יותר, הקמפיין מצליח לייצר כמות המרות גדולה יותר.

ההסבר לכך הוא, ששיעור קליקים גבוה גורם לקמפיין לייצר כניסות רבות יותר של לקוחות פוטנציאליים לדף הנחיתה מתקציב הפרסום הנתון (כי יש יותר קליקים רלוונטיים בעלות נמוכה). בעקבות כך גדל הסיכוי, בהנחה שדף הנחיתה בנוי להמרה מקסימלית, שהקמפיין יצליח לייצר כמות המרות גבוהה יותר בהשוואה לקמפיין דומה שסובל משיעור קליקים נמוך.

השפעת שיעור הקליקים על ההמרות בקמפיין

השפעת שיעור הקליקים על ההמרות בקמפיין

פעולות מומלצות לשיפור שיעור קליקים בקמפיין פרסום בגוגל

שיעור הקליקים של הקמפיין נמוך מדי? יש מספר פעולות שניתן לעשות בכדי לשפר את שיעור הקליקים בקמפיין פרסום בגוגל. להלן מספר פעולות מומלצות שאתם יכולים לעשות עכשיו בכדי לשפר מיידית את שיעור הקליקים בקמפיין שלכם:

הוספת מילות מפתח למודעות הפרסום

הרלוונטיות של מודעת פרסום בגוגל למונח החיפוש שהקליד הגולש משפיעה רבות על מיקום המודעה בדף תוצאות החיפוש והיכולת שלה לעודד את הגולש להקליק עליה. ככל שמודעת הפרסום תהיה רלוונטיות יותר למונח החיפש של הגולש בגוגל, כך גדלים הסיכויים שגם שיעור הקליקים.

מומלץ לכלול כמה שיותר מילות מפתח במודעת הטקסט על מנת להשיג רמת רלוונטיות גבוהה של מודעות הפרסום למונחי החיפוש, אך כמובן במקביל, לוודא שהכללת מילות מפתח אינה פוגעת באיכות התוכן של המודעה.

החלפת הקריאה לפעולה במודעות הפרסום

המפרסם חייב לציין באופן מפורש במודעת הפרסום לגולשים בגוגל מה הוא רוצה שהם יעשו כאשר הם רואים את המודעה. בין אם זה ללחוץ על המודעה בכדי לקרוא פרטים נוספים על השירות או בין אם זה ללחוץ על המודעה בכדי להשלים קנייה של מוצר, חשוב לכלול קריאה לפעולה כלשהי במודעת הפרסום בגוגל.

שיעור קליקים נמוך יכול להיות תוצאה של קריאה לפעולה שפשוט אינה מספיק טובה. היא לא מצליחה לעודד מספיק גולשים להקליק על המודעה. מומלץ ליצור מודעת פרסום חדשה נוספת, עם קריאה לפעולה אחרת, ולבחון האם המודעה החדשה משיגה שיעור קליקים גבוה יותר.

שימוש בהרחבות נוספות למודעות טקסט

הרחבות למודעות טקסט בגוגל אדס משדרגות את ההופעה של מודעות הטקסט הפשוטות, מעניקות אפשרויות נוספות להצגת מידע על העסק במודעה עצמה ויכולות להגדיל את שיעור הקליקים בעד 25%. רוב הסיכויים שאתם משתמשים בלפחות 2-3 הרחבות במודעות הטקסט של העסק.

אך למה להסתפק רק בחלק מההרחבות למודעות טקסט כאשר אין בגוגל אדס מגבלה על הרחבות למודעות טקסט? במידה ושיעור הקליקים של הקמפיין נמוך ואינכם משתמשים בכל ההרחבות למודעות הטקסט, זה הזמן להוסיף הרחבות נוספות בכדי לשפר את שיעור הקליקים בקמפיין.

מעבר למודעת פרסום רספונסיבית

מודעת פרסום רספונסיבית היא סוג מודעה חדשה שגוגל אדס השיקה לפני מספר חודשים. המודעה מאפשרת למפרסמים ליצור מודעה אחת עם 15 כותרות שונות ו-4 תיאורי טקסט שונים. המודעה מתאימה את עצמה באופן רספונסיבי, מבחינת הכותרות והתיאורים, בצורה האופטימלית ביותר למונח החיפוש שהקליד הגולש.

מעבר לפרסום עם מודעה רספונסיבית מבטיח למפרסם שהלקוחות הפוטנציאליים תמיד רואים בגוגל את מלל המודעה הרלוונטי ביותר למונח החיפוש שהוקלד, כך שמודעה רספונסיבית בממוצע משיגה שיעור קליקים גבוה יותר ממודעת טקסט פשוטה.

התאמה של מודעות הפרסום לקהלים ומכשירים

כבר ציינו לעיל מספר פעמים שחיזוק הרלוונטיות של מודעות פרסום בגוגל משפר את שיעור הקליקים בקמפיין. אחת הדרכים האפקטיביות ביותר לשפר רלוונטיות של מודעת טקסט בגוגל היא על ידי הוספת פונקציית IF בהתאמה למכשירים מסוימים וקהלים מותאמים אישית.

פונקציית IF מאפשרת למפרסם לשנות באופן רספונסיבי את המלל במודעת טקסט בהתאם לקהלים מותאמים אישית (למשל קהל רימרקטינג) ו/או לסוגי מכשירים בגוגל (נייח, טאבלט ונייד). שינוי המלל בצורה חכמה עם התאמה למכשירים וקהלים יכול להוביל לשיפור בשיעור הקליקים.

לפרטים נוספים על התאמה של מודעות פרסום לקהלים ומכשירים ניתן ללחוץ כאן

הוספת ספירה לאחור במודעת הפרסום

מפרסמים בגוגל מבצע לזמן מוגבל? יש פיצ'ר למודעות טקסט בגוגל שיכול לעזור לשפר את שיעור הקליקים במודעת פרסום של מכירת מוצר במבצע, הוא נקרא "שורת ספירה לאחור".

שורת ספירה לאחור הוא פיצ'ר שניתן להוסיף ידנית לכל מודעת טקסט בגוגל. הפיצ'ר מציג במודעת הטקסט שורת הספירה לאחור בזמן אמת המדווחת לגולשים כמה זמן נשאר עד לסיום המבצע. שורת ספירה לאחור מייצרת דחיפות בקרב הגולשים בגוגל ויכולה להוביל ליותר קליקים.

איך מוסיפים שורת ספירה לאחור במודעת טקסט? לחצו כאן להסבר מלא על שורת ספירה לאחור