היכולת לגלוש דרך הסלולר מהנייד, במקביל להתפתחות הטכנולוגית המהירה של הטלפונים החכמים, הפכה את הגלישה מהסלולר לדרך הפופולארית ביותר לקבל מידע. גוגל מדווחת שמרבית החיפושים במנועי החיפוש כיום מגיעים מהנייד, ובעקבות כך, שיווק עסקים באינטרנט נוטה היום להתמקד יותר ויותר במובייל. הקמת קמפיין פרסום בגוגל המתמקד בנייד בלבד, ומוגדר לאופי התנהגות הגולשים מהנייד, יכול לשפר את יחס ההמרה של חשבון האדוורדס ולהוביל לגידול בפניות לעסק.

אין זה סוד שמיום המצאת הטלפונים החכמים הרגלי הקנייה של העולם השתנו. יכולת הגלישה דרך הסלולר מעניקה לצרכנים את היכולת לדלות מידע מהאינטרנט, לפנות לעסקים ולבצע רכישות אונליין בכל מקום ובכל זמן. לא במקרה אתם שומעים יותר ויותר על החשיבות של פרסום בגוגל המותאם למובייל. הטלפונים החכמים הפכו להיות כלי חיוני בחיי היומיום שלנו, במיוחד בכל הנוגע לגלישה דרך האינטרנט ובמנוע החיפוש של גוגל. אם אתם לא לוקחים בכובד ראש את החשיבות של התאמה למובייל בקמפיין הפרסום הממומן שלכם, אתם ככל הנראה מפסידים לקוחות רבים.

עדיין לא בטוחים שיש חשיבות גדולה למובייל כשמדברים על שיווק עסקים באינטרנט? היכנסו למסך הקמפיינים בחשבון האדוורדס שלכם ועברו ללשונית "מכשירים". הסתכלו על התפלגות הקליקים של הקמפיינים מתאריך פתיחת חשבון האדוורדס. אתם אולי תופתעו לגלות שמרבית הקליקים בחשבון האדוורדס שלכם מגיעים דווקא מגולשים בנייד ולא דווקא מגולשים במחשבים או בטאבלטים.

התפלגות הקליקים באדוורדס לפי סוג מכשיר

התפלגות הקליקים באדוורדס לפי סוג מכשיר

במידה והתפלגות הקליקים לפי מכשירים בחשבון אדוורדס שלכם היא בדומה לדוגמה לעיל, שבה כמות הפניות מהמובייל עולה על כמות הפניות מהמחשב הנייח, כדאי לכם לשקול לתת יחס נוסף לאופטימיזציה של הפרסום למובייל.

מדוע להקים קמפיין פרסום בגוגל המתמקד במובייל בלבד?

הנתונים בתחום פרסום העסקים באינטרנט מוכיחים את החשיבות של פרסום ממוקד במובייל, אך האם יש צורך ללכת צעד אחד קדימה ולהקים קמפיין פרסום בגוגל אדוורדס המתמקד בניידים בלבד? המומחים לשיווק באינטרנט טוענים שעסקים צריכים לשקול למקד מחדש את הפרסום במובייל דרך גוגל אדוורדס מהסיבות הבאות:

גולשים בנייד מתנהגים אחרת מגולשים בנייח

אנשים משתמשים במכשיר הנייד שלהם בשונה מהמחשב השולחני. אנשים גולשים בצורה אחרת כאשר הם מסתובבים ברחוב, יושבים בבית קפה, בדרך לעבודה ברכבת וכו' מאשר שהם יושבים בנינוחות בביתם מול המחשב השולחני. כך שזה מאוד הגיוני להגיע למסקנה שמאוד קשה להגדיר קמפיין פרסום בגוגל שיתאים גם למחשב וגם לנייד בצורה הכי אופטימלית.

מודעות פרסום ממומנות בגוגל מופיעות ראשונות בנייד

במסכים הקטנים של הניידים תוצאות החיפוש מופיעות אחת אחרי השנייה כך שגולשים צריכים "לגלגל מטה" בכדי לעבור מתוצאת חיפוש אחד לשנייה. ההתאמה למובייל של מנועי החיפוש מעניקה יתרון למפרסמים בגוגל בהשוואה לתוצאות החיפוש האורגניות. בעוד שבגלישה דרך הנייח הגולש מסתכל על עמוד הכולל מודעות ממומנות ותוצאות חיפוש אורגניות, בנייד הוא רואה בתחילה רק את המודעות הממומנות. זאת אחת הסיבות למה בשנים האחרונות פרסום במובייל מעניק שיעורי הקלקות גבוהות יותר מפרסום במחשבים.

מרבית הפניות של העסק מגוגל כבר גם ככה מתקבלות מהמובייל

אם כמו במקרה שהראנו מקודם חלק גדול מהפניות כבר גם ככה מגיעות מגולשים במובייל, אז מומלץ להפוך את קמפיין הפרסום בגוגל לקמפיין מובייל בלבד על מנת להגיע לאופטימיזציה גבוהה. עסקים אשר מבחינים שבקמפיינים שלהם מעל 80% מההקלקות מגיעות מהמובייל צריכים לשקול ברצינות להפריד את הקמפיין הראשי שלהם לשני קמפיינים נפרדים, קמפיין אחד המתמקד במובייל וקמפיין שני המפרסם לנייחים וטאבלטים. זה יאפשר לאותם עסקים שליטה טובה יותר על הפרסום בגוגל למובייל, מה שצפוי להוביל לגידול ביחס ההמרה של חשבון האדוורדס.

כיצד לפתוח קמפיין פרסום רק למובייל?

לא קיימת אפשרות לפתוח קמפיין פרסום למובייל בלבד במערכת גוגל אדוורדס. כאשר פותחים קמפיין פרסום בגוגל אוטומטית נבחרים עבורכם כל שלושת סוגי המכשירים (מחשבים, טאבלטים וניידים). עם זאת, המערכת מעניקה למפרסמים הגדרות שליטה מתקדמות למיקוד הפרסום לפי מכשירים לאחר פתיחת הקמפיין. הגדרות אלו מאפשרות לנו לאחר פתיחת הקמפיין להפוך את הקמפיין בפועל לקמפיין מובייל בלבד.

פתחו קמפיין פרסום בגוגל אדוורדס עם ההגדרות הבסיסיות הרגילות בהתאם לצרכי הפרסום שלכם במובייל בלבד. כלומר, ההגדרות הבסיסיות וכתיבת המודעות עצמן צריכה להיות עם מחשבה על אופטימיזציה למובייל. אל תדאגו לגבי התאמה לנייח, בהמשך אתם תגדירו את המיקוד רק למובייל.

אתם גם יכולים להיעזר בהנחיות שלנו על הקמת קמפיין פרסום ברשת החיפוש ועל הקמת קמפיין קידום ממומן ברשת המדיה.

לאחר השלמת ההקמה הראשונית של הקמפיין יש לעבור לכרטיסיית המכשירים המופיע בצד ימין של מסך הקמפיינים בממשק החדש. דרך כרטיסייה זו ניתן לבצע התאמות להצעות המחיר לקליק בקמפיין על פי מכשירים. בקמפיין פרסום חדש שלא בוצעו בו התאמות אתם תקבלו את העמוד הבא:

התאמת הצעות מחיר למודעה בגוגל לפי סוג מכשיר

התאמת הצעות מחיר למודעה בגוגל לפי סוג מכשיר

התאמות להצעות מחיר לקליק הן בעצם הנחיות לגוגל להגדיל או להקטין את הצעת המחיר המקסימלית לקליק של הקמפיין בהתאם להנחיות שונות, במקרה שלנו לפי מכשירים. בעזרת התאמות להצעות מחיר לקליק אנו יכולים להקטין את הסיכוי שמודעות הקמפיין יופיעו במחשבים וטאבלטים, בכך שנקטין משמעותית את התחרותיות של הקמפיין במכשירים הללו, מה שבפועל יבטל את ההופעה של הקמפיין במכשירים אלו.

חשוב לציין שלא ניתן לבטל לחלוטין את הפרסום במחשבים ובטאבלטים, אך ההורדה המשמעותית של המחיר לקליק במכשירים אלו הופכת את הסיכויים שמודעות הקמפיין יופיעו בהם בפועל למזערי.

בשורות מכשירי המחשבים והטאבלטים לחצו על העמודה של התאמת הצעות מחיר, זה יפתח לכם חלונית לשינוי ערך הוספה/הפחתה באחוזים של התאמות הצעות מחיר. בחלונית הנפתחת בכל שורה שנו את ההתאמה של הצעת מחיר ל"הפחתה" והכניסו את הערך 90, לחצו על שמירה בכדי לעדכן זאת באדוורדס.

התאמת מחיר להסרת קמפיינים ממכשירים נייחים

התאמת מחיר להסרת קמפיינים ממכשירים נייחים

הפחתה של 90% היא ההפחתה המקסימלית בהצעות מחיר שניתן לבצע באדוורדס. בפעולה זאת אתם מגדירים לגוגל להפחית את המחיר מקסימום לקליק של הקמפיין לגולשים מהנייח ומהטאבלט ב-90%, כך למשל מחיר לקליק של 10 שקלים הופך להיות הצעת מחיר לקליק של 1 שקל. בעצם אתם הופכים את הצעת המחיר לקליק של הקמפיין שלכם ללא תחרותית במכשירים אלו.

במקביל לכך אתם צריכים גם להגדיל את הצעת המחיר לקליק בניידים ב-100%. לחצו על עמודת התאמה של הצעת מחיר בשורת הטלפונים הניידים לפתיחת חלונית ההתאמה, בחרו "הוספה", הקלידו 100 ולחצו על שמירה.

התאמת מחיר להופעה במכשירים ניידים בגוגל

התאמת מחיר להופעה במכשירים ניידים בגוגל

בפעולה זאת הגדרתם לגוגל אדוורדס להגדיל בעוד 100% את הצעת המחיר לקליק במובייל, כך שהצעת מחיר של 10 שקלים הופכת להיות במובייל 20 שקלים.

ניתן להגדיל את המחיר לקליק עד 900%, אך נבחר להתאים את הצעת המחיר לקליק רק בעוד 100% מכיוון שבהמשך יהיה לנו קל לבצע שינוי נוסף שיאזן את ההתאמות הללו במחיר המקסימלי לקליק של הקמפיין למחיר המקורי שאנו באמת רוצים לשלם לגוגל עבור קליק.

לאחר השינויים הללו כרטיסיית המכשירים צריכה להיראות כך:

התאמת הצעות מחיר לקמפיין מובייל

התאמת הצעות מחיר לקמפיין מובייל

שימו לב! לאחר ההתאמות הללו חסר לכם עוד שינוי קריטי אחד!

במידה ותשאירו את הקמפיין במצב הזה, עם ההתאמות הללו להצעות המחיר, אתם תהיו בבעיה מכיוון שהמחיר מקסימום לקליק של הקמפיין בניידים גבוה פי שתיים ממה שאתם מוכנים לשלם לגוגל עבור הקלקה של גולש במובייל. הרי למשל אם קבעתם מחיר מקסימום לקליק של 10 שקלים בקמפיין, כרגע הצעת מחיר לקליק במובייל היא 20 שקלים.

אתם צריכים לאזן את הגדלה בהצעות המחיר למובייל בכדי שהמחיר מקסימום לקליק בקמפיין יהיה המחיר שאתם רוצים בפועל לשלם לגוגל. האיזון הזה מתבצע על ידי הקטנת המחיר מקסימום לקליק של הקמפיין.

עברו למסך הקמפיין הראשי. במסך זה אתם יכולים לשנות את ברירת המחדל של המחיר המקסימלי לקליק.

הגבלת מחיר לקליק בקמפיין מובייל

הגבלת מחיר לקליק בקמפיין מובייל

יש להקטין את העלות המקסימלית לקליק בחצי, בכדי לאזן את הגידול של 100% בהתאמה למובייל, ואז המחיר המקסימלי לקליק של הקמפיין חוזר להיות המחיר בפועל שאתם מוכנים לשלם בגוגל.

לדוגמה, אם אתם רוצים שהמחיר מקסימום בפועל של הקמפיין פרסום בגוגל למובייל יהיה 10 שקלים לקליק אתם צריכים להקטין את ברירת המחדל של המחיר המקסימלי לקליק ל-5 שקלים. במקרה שכזה הצעת המחיר למובייל תהיה 10 שקלים (5+5*100%=10), בעוד שהצעת מחיר לשאר המכשירים תהיה 0.5 שקל (5-5*90%=0.5). הפעולות הללו אפשרו לכם לפתוח קמפיין פרסום בגוגל אדוורדס שבפועל מופיע רק בטלפונים ניידים במחיר לקליק המקורי של 10 שקלים.

עכשיו שיש לכם קמפיין פרסום בגוגל אדוורדס המתמקד בפועל אך ורק במובייל אתם יכולים להמשיך ולנהל את הקמפיין עם מחשבה על הגולשים במובייל בלבד ולהגיע למקסימום המרה ממובייל.