עסקים המשווקים מוצרים למכירה ישירה באינטרנט מסתמכים על פרסום בגוגל יותר מכל אפיק פרסום אחר. מערכת גוגל אדס מעניקה לעסקים מגוון רחב של פתרונות שיווק מוצר באינטרנט לביסוס וצמיחת מכירות העסק. אך המשימה לשווק מוצר בהצלחה בגוגל היא אינה משימה קלה. המשיכו לקרוא בכדי לגלות מהי הדרך הטובה ביותר לשווק מוצר עם גוגל אדס.

הצרכנים של היום קונים יותר דרך האינטרנט כי הרבה יותר קל לחפש מוצר במנוע החיפוש של גוגל ולהזמין אותו אונליין מאשר לנסוע עד לקניון בכדי לקנות אותו בחנות. נתוני שוק רבים מעידים על המעבר הגובר של הצרכנים לקנייה דרך האינטרנט, במיוחד דרך חיפוש בגוגל.

מכיוון שרוב הגולשים באינטרנט משתמשים במנוע החיפוש של גוגל בכדי להתעניין לגבי קניית מוצר, פרסום בגוגל הפך להיות אפיק הפרסום המרכזי עבור עסקים המשווקים מוצרים בקנייה ישירה דרך האינטרנט. כיום לא תמצאו חנות מוצרים מקוונת שלא משתמשת במערכת גוגל אדס לשיווק המוצרים שלה באינטרנט.

מערכת גוגל אדס מעניקה לעסקים מגוון פתרונות לשיווק מוצר באינטרנט, הן דרך פרסום במנוע החיפוש של גוגל והן על ידי הגעה לקהלי גולשים באתרים שותפי גוגל. רוצים למכור מוצר דרך האינטרנט? הנה הדרך הטובה ביותר להשתמש בגוגל אדס.

בחירת מונחי החיפוש הנכונים לפרסום בגוגל

מפרסמים שרוצים לשווק מוצר במנוע החיפוש של גוגל צריכים תחילה לאתר את כל מונחי החיפוש הרלוונטיים למוצר. מונחי החיפוש הללו הם למעשה כל הביטויים שגולשים מקלידים במנוע החיפוש של גוגל בהקשר של המוצר שמשווקים. מתוך רשימת מונחי החיפוש הללו בוחרים את רשימת מילות המפתח של קמפיין הפרסום בגוגל.

איך מאתרים מונחי חיפוש רלוונטיים למוצר?

הדרך הפשוטה והטובה ביותר לאתר מונחי חיפוש רלוונטיים למוצר הוא על ידי מתכנן מילות המפתח של מערכת גוגל אדס. פשוט מקלידים את שם המוצר בתיבת "מציאת מילות מפתח חדשות" ולוחצים על "חיפוש מילות מפתח".

מחקר מילות מפתח בגוגל אדס

מחקר מילות מפתח בגוגל אדס

מתכנן מילות המפתח של גוגל אדס מעניק למפרסם רשימת של מונחי חיפוש רלוונטיים המתבססת על מגמות החיפושים בגוגל מהשנה האחרונה. לצד כל מונח חיפוש יוצג נפח החיפושים הממוצע לחודש, עלויות ממוצעות לקליק ורמת תחרותיות.

מונחי חיפוש לפרסום מוצרים בגוגל

מונחי חיפוש לפרסום מוצרים בגוגל

אילו מונחי חיפוש נבחר לרשימת מילות המפתח?

רשימת מילות המפתח של הקמפיין צריכה לכלול את מונחי החיפוש הרלוונטיים ביותר עם נפחי החיפוש הגבוהים ביותר. כך מבטיחים הגעה לכמה שיותר לקוחות פוטנציאליים בגוגל שמתעניינים במוצר. כמובן שניתן לבחור גם מונחי חיפוש מאוד ממוקדים עם נפח חיפושים נמוך (מילות מפתח Long Tail), אך עיקר הפרסום צריך להתבסס על מונחי החיפוש המרכזיים.

ניקח לדוגמה חנות אינטרנטית למוצרי תינוקות שרוצה לשווק עגלה לתינוק. על פי מתכנן מילות המפתח של גוגל, רשימת מילות המפתח של הקמפיין חייבת לכלול את מונחי החיפוש הרלוונטיים הבאים: "עגלה לתינוק" ו"עגלות תינוק" שלהם הכי הרבה חיפושים בגוגל.

בניית דף מוצר להמרה מקסימלית

מודעות הפרסום בגוגל מפנות את הגולשים לדף נחיתה שבו ניתן לרכוש את המוצר ("דף מוצר"). בין אם מפנים את הפרסום בגוגל לעמוד מוצר בחנות האינטרנטית או בין אם בונים דף נחיתה ייעודי למוצר עבור קמפיין, דף המוצר חייב להיות בנוי להמרה מקסימלית (שיעור השלמת הקנייה הגבוה ביותר) על מנת להבטיח את החזר ההשקעה הטוב ביותר מהפרסום הממומן בגוגל.

על מה יש לתת דגש בדף מוצר?

חווית הקנייה בדף מוצר מבטיחה המרה מקסימלית. דף מוצר צריך להעניק לגולשים את כל המידע שהם צריכים בכדי לקבל החלטה מושכלת לגבי קניית המוצר, תוך כדי שהוא מקל עליהם לרכוש את המוצר בצורה המהירה והפשוטה ביותר. משתנים נוספים המסייעים להשגת המרה מקסימלית בדף מוצר: זמן טעינה מהיר, התאמה לנייד, עיצוב מרשים ומערכת סליקה איכותית.

קמפיין פרסום ברשת החיפוש של גוגל

לאחר שבוחרים את מילות המפתח הנכונות לפרסום בגוגל ובונים דף מוצר אופטימלי להמרה, ניתן להתחיל לנצל את כלי הפרסום של מערכת גוגל אדס. כמובן שהצעד הראשון לשיווק מוצר באינטרנט הוא הקמת קמפיין פרסום ממומן ברשת החיפוש של גוגל.

מדוע כדאי להתחיל לשווק מוצר במנוע החיפוש של גוגל?

פרסום ברשת החיפוש של גוגל היא הדרך הכי נכונה לשיווק מוצר באינטרנט מכיוון שכך מגיעים ישירות לגולשים שמתעניינים במוצר באותו רגע שהם מחפשים לקנות את המוצר. קמפיין פרסום ברשת החיפוש מאפשר למשווק להציב מודעות טקסט בתוצאות החיפוש הראשונות ולהבטיח שברגע שגולש רוצה לקנות מוצר שהוא משווק, הוא יראה את מודעת הפרסום של המוצר ותהיה לו אפשרות לגלוש לדף המוצר בכדי לקבל מידע נוסף ולהשלים קניה.

פרסום מודעות למוצרים רשת החיפוש של גוגל

פרסום מודעות למוצרים רשת החיפוש של גוגל

אין משווק שלא היה רוצה להופיע בתוצאות החיפוש הראשונות במנוע החיפוש של גוגל ברגע שגולש מחפש לקנות את המוצר שהוא משווק – עם גוגל אדס זה אפשרי!

פרסום עם מודעות גוגל שופינג

מודעות טקסט היא לא הדרך היחידה לחשוף את המוצרים של העסק במנוע החיפוש של גוגל ולעודד גולשים להיכנס לדף המוצר בכדי לקבל פרטים נוספים (ובתקווה לבצע רכישה). מתוך ההבנה שמפרסמים בגוגל צריכים יותר כלים לעודד גולשים לבחון את המוצרים שלהם, גוגל השיקה פיצ'ר שנקרא "גוגל שופינג". הפיצ'ר מאפשר לעסקים להציב מודעות טקסט עם תמונה של המוצר במנוע החיפוש של גוגל.

מודעות גוגל שופינג מייצרות יותר קליקים רלוונטיים

מודעת גוגל שופינג מציגה וויזואלית את המוצר ביחד עם טקסט מידע בסיסי על המוצר (כגון: שם מוצר, מחיר וכו').  כאשר גולש במנוע החיפוש של גוגל מקבל הבנה טובה יותר של המוצר כבר מהסתכלות על המודעה עצמה, הוא יכול לקחת החלטה טובה יותר לגבי ההתאמה של המוצר לצרכים שלו. בעקבות כך, מודעות פרסום בגוגל משיגות יותר קליקים רלוונטיים.

לפרטים נוספים על פיצ'ר גוגל שופינג – לחצו כאן

הפעלת רימרקטינג ברשת המדיה בהמשך לפרסום ברשת החיפוש

חלק מהגולשים שהקלידו על מודעות הפרסום במנוע החיפוש של גוגל וביקרו בדף המוצר יהססו לבצע קניה כבר בביקורם הראשון. לפעמים הם צריכים זמן נוסף לחשוב על הקניה, להתייעץ עם אדם נוסף או שאולי הם רוצים לעשות השוואת מחירים עם מפרסמים אחרים. חשוב להמשיך ולעודד את הגולשים הללו לבצע קניה.

רימרקטינג הוא אחד מכלי הפרסום הטובים ביותר עבור חנויות מקוונות. בעזרת קמפיין רימרקטינג ניתן להציג מודעות פרסום ברשת המדיה של גוגל לכל הגולשים שביקרו בדף המוצר. לאחר שהגולש עוזב את דף המוצר הוא יתחיל לראות מודעות פרסום של המוצר באתרי האינטרנט השונים שיעודדו אותו לחזור ולהשלים את הקניה.

רימרקטינג – המרות חדשות בעלות מינימלית

המטרה של רימרקטינג היא לעודד את הגולשים שלא השלימו קניה בביקור הראשון שלהם בדף המוצר, לחזור חזרה לדף המוצר ולבצע קניה. רימרקטינג משיג בממוצע שיעורי המרה גבוהים יותר מקמפיינים רגילים במנוע החיפוש של גוגל, והכל בעלות קליק נמוכה מאוד.

רוצים להפעיל רימרקטינג על המוצרים בחנות? בואו לגלות 15 אסטרטגיות רימרקטינג מומלצות

פרסום לקהלים נוספים ברשת המדיה של גוגל

עסקים שיש להם תקציב פרסום לא מנוצל יכולים לתמוך בפעילות שיווק המוצר ברשת החיפוש על ידי פרסום ברשת המדיה של גוגל. פרסום ברשת המדיה של גוגל מגיע במגוון צורות, החל ממודעות באנרים ועוד למודעות ווידאו ביוטיוב. הפרסום מתקיים במיליוני אתרים שותפי גוגל ברחבי האינטרנט, באתר התוכן הגדול בעולם יוטיוב ובדואר האלקטרוני ג'ימייל. הקהלים שיצפו במודעות הפרסום יוגדרו על פי המפרסם על סמך נתונים דמוגרפיים, תחומי עניין, היסטוריית חיפושים וכו'.

כיצד פרסום ברשת המדיה תורם למכירות?

המטרה של הפרסום ברשת המדיה היא לחשוף את המוצר ללקוחות פוטנציאליים חדשים שאינם בהכרח מחפשים את המוצר בגוגל, אך הם בעלי רמת נכונות גבוהה לרכוש את המוצר. חשיפת מוצר ברשת המדיה מהווה תוספת לקידום המוצר ברשת החיפוש ויכולה להוביל למכירות חדשות שככל הנראה לא היו מגיעים דרך הפרסום ברשת החיפוש.

לדוגמה, חנות אינטרנטית המשווקת מוצרי איפור יכולה לחשוף מוצרי איפור שונים לקהלי נשים ברחבי האינטרנט (כולל לנשים שלא מחפשות באופן אקטיבי מוצרי איפור במנוע החיפוש של גוגל) על מנת הגדיל את מכירות מעבר למכירות הנוצרות מקידום המוצרים במנוע החיפוש של גוגל.

הגדרת מעקב המרות למדידת ביצועים ושיפור המכירות

אחת הסיבות שפרסום בגוגל הוא אפיק כל כך אפקטיבי לקידום מוצרים היא היכולת של מערכת גוגל אדס להעניק דיווח מקיף ומידי על הביצועים של הקמפיין. מפרסמים המקדמים מוצרים בגוגל מקבלים אוטומטית נתונים לגבי חשיפות מודעות המוצר, כמות כניסות הגולשים לדף המוצר (קליקים) ועוד.

אך אין ספק שהמדד החשוב ביותר עבור מפרסם המשווק מוצר בגוגל הוא מדד המרות – כמות רכישות בפועל שנוצרו כתוצאה מהפרסום בגוגל. מפרסם יכול לקבל דיווח על המרות רק אם הוא מטמיע קוד המרות של גוגל אדס בדף או מחבר את מערכת האנליטיקס של האתר לחשבון גוגל אדס.

מדוע חשוב להגדיר מעקב המרות בגוגל אדס?

בשורה התחתונה, מפרסמים רוצים לדעת כמה מוצרים הם מכרו כתוצאה מהפרסום בגוגל? ומהי עלות הפרסום של כל מכירה? במטרה להעריך האם הפרסום בגוגל עמד ביעדי המכירות של המוצר? והאם עלות הפרסום של המוצר מבטיחה רווח על מכירה דרך האינטרנט?

דיווח המרות עונה על כל השאלות הללו. הוא מציג למפרסם בדיוק כמה מכירות נוצרו כתוצאה מהפרסום בגוגל עבור כל מוצר (כמות המרות) ומהי העלות הממוצעת לכל מכירה (עלות ממוצעת להמרה). על סמך דיווח המרות יכול המפרסם לקבל הערכה מדויקת לגבי ההצלחה של פרסום המוצר בגוגל.

על סמך דיווח המרות בגוגל יכול המפרסם גם לקחת החלטות חכמות יותר לגבי שיפורים הנדרשים לקידום המוצרים בגוגל כגון: הגדלת חשיפה למוצרים עם שיעור המרות גבוה, הורדת הפרסום של מוצרים שלא מייצרים מספיק המרות, שיפור ציון איכות בגוגל למוצרים עם עלות המרה גבוהה וכו'.