דגשים לבניית מודעת שיווק ברשת המדיה של גוגל

  • שיווק ברשת

פרסום בגוגל לעסקים שרוצים לקבל פניות מלקוחות פוטנציאליים הגולשים ברשת התוכן של גוגל חייב להתבסס על מודעות מדיה שיש להן את היכולת לייצר יחס המרה משופר. ברצוננו לשתף אתכם במספר דגשים על עריכת מודעות שיווק ברשת המדיה להמרה גבוהה שכדאי להכיר לפני שמתחילים קמפיין פרסום ברשת המדיה.

חברת גוגל מתפארת במגוון העצום של סוגי מודעות מדיה שהיא מציעה לעסקים המפרסמים ברשת התוכן שלה דרך מערכת גוגל אדוורדס. מפרסמים הבוחרים להקים קמפיין ברשת המדיה יכולים לבנות מודעות מדיה במגוון רחב של פורמטים כגון תמונה, ווידאו, מדיה אינטראקטיבית, באנרים ועוד. אך למרות המגוון הרחב של מודעות שיווק ברשת המדיה, בהשוואה למודעות הטקסט הפשוטות הזמינות ברשת החיפוש, עסקים רבים שאנו מנהלים עבורם קמפיינים מתלוננים שהפרסום ברשת המדיה של גוגל מניב תוצאות נמוכות של שיעורי קליקים והמרה לעומת הפרסום ברשת החיפוש.

בניגוד למודעות הפרסום ברשת החיפוש, אשר מוצגות כאשר גולשים מחפשים בצורה פעילה מוצרים ושירותים שהעסק מפרסם, מודעות מדיה צריכות למשוך לקוחות פוטנציאליים להתעניין במוצרים ובשירותים של העסק כאשר הם גולשים להנאתם באינטרנט. מודעת המדיה צריכה לתפוס את תשומת ליבו של הגולש ולפתות אותו להקליק על המודעה, משימה לא קלה לביצוע בהתחשב בכך שתשומת לבם של הגולשים במרחב האינטרנטי מוסחת לעיתים קרובות מאוד.

עריכה ועיצוב של מודעות שיווק ברשת המדיה יכולים להתמודד עם האתגר הגדול במשיכת גולשים לבצע הקלקה ולעבור לדף הנחיתה של העסק. להלן מספר דגשים שכדאי לכם ליישם בעת בנייה של מודעות שיווק לפרסום ברשת המדיה של גוגל:

בחרו את צבעי המודעה בקפידה

הצבעים של מודעת מדיה הם המרכיב הוויזואלי החשוב ביותר לתפיסת תשומת הלב של הגולשים, ולכן, הצבעים שתבחרו להתבסס עליהם בבניית מודעות המדיה של הקמפיין ישפיעו רבות על יכולת המודעות לייצר הקלקות. כאשר בוחרים את סכמת הצבעים של המודעה יש להתחשב במספר משתנים:

שילוב של הצבע העיקרי עם טקסט המודעה

טקסט המודעה חייב להיות בצבע המנוגד לצבע העיקרי של המודעה, זאת בכדי שהוא יהיה קריא ומובן לגולשים. שילובי צבעים כגון טקסט בשחור על רקע לבן, טקסט בלבן על רקע כחול, טקסט בירוק על רקע לבן וכו' מבליטים את טקסט המודעה והינם בעלי סיכוי גבוה יותר לתפוס את תשומת לבם של לקוחות פוטנציאליים.

מודעת מדיה בגוגל ספירולינה

מודעת מדיה בגוגל ספירולינה

המיקום המיועד של מודעות המדיה

חשוב לשקול את הרקע ברשת התוכן שבו יוצגו מודעות המדיה. הצבע העיקרי של המודעה צריך להיות בולט על פני רקע אתר האינטרנט, כך שהגולשים יוכלו בקלות להבחין שמדובר על מודעה פרסומית ולא חלק מהאתר. אם אתם מפרסמים מודעה באתרי אינטרנט ספציפיים, מומלץ להימנע מהתאמה של רקע המודעה לרקע אתר האינטרנט.

סכמת הצבעים של מותג העסק

חשוב גם לקחת בחשבון שאתם צריכים לדאוג להתאמה בין מותג העסק לצבעים של המודעה. במידה ולא תהיה התאמה בין מודעת המדיה עצמה לדף הנחיתה, אתם מסתכנים בכך שהמודעה תייצר הקלקות שלא יסתיימו בהמרה.

שכתוב טקסט מודעה מושך

פרסום ברשת המדיה מתבסס הרבה על וויזואליות, אך גם התוכן שאתם בוחרים לכלול במודעה חשוב ביותר בכדי לעודד את הגולש להקליק עליה. אז אחרי שמשכתם ויזואלית את הגולש בעזרת העיצוב של המודעה, יש לדאוג שגם התוכן יוביל אותו לבצע הקלקה.

חשוב לתת דגש על מספר נושאים בשכתוב מודעת שיווק ברשת המדיה:

שימוש במילות מפתח

כמו בעריכה של מודעות טקסט ברשת החיפוש, שימוש במילות מפתח הוא הכרחי בעת בניית מודעות מדיה. מעבר לצורך בהתאמה של מילות המפתח בקמפיין למודעות עצמן, שימוש במילות מפתח מעניק רלוונטיות למודעה שתוביל ליותר התעניינות מלקוחות פוטנציאליים.

שימוש במילות מפתח במודעות מדיה

שימוש במילות מפתח במודעות מדיה

בדוגמה הנ"ל ניתן לראות שהמודעה מדגישה בגדול את מילת המפתח שהיא מקדמת – שמן המפ.

יצירת תוכן מודעה שפונה לרגשות הגולשים

שימוש ברגשות היא אחת הדרכים היעילות ביותר לעודד גולש לבצע הקלקה והמרה. התוכן של המודעה חייב לפנות לצרכים ולרחשי הלב של הלקוחות הפוטנציאליים של העסק, במטרה לגרום להם להקליק באותו הרגע על המודעה.

מודעות מדיה בגוגל

מודעות מדיה בגוגל

במודעת המדיה לעיל התוכן פונה לרצון הבסיסי של כל בעל עסק לגייס לקוחות חדשים.

שימוש במונחים המעודדים פעולה

מודעת מדיה לא מכילה הרבה טקסט, ובעקבות כך אתם צריכים להשתמש בטקסט המועט בצורה מאוד אפקטיבית, ואין טקסט יותר אפקטיבי מאשר שימוש במונחים המעודדים פעולה. מונחים כמו ללא התחייבות, אל תפספסו, צרו קשר, מבצע עד גמר המלאי וכו' ידחפו את הגולש לבצע הקלקה.

ניתן לראות דוגמה של שיווק ברשת למודעות מדיה במודעה הבאה כיצד טקסט המודעה מתרכז במבצע הנחה של 20% לזמן מוגבל.

מודעות מדיה בגוגל עם מבצעי הנחה

מודעות מדיה בגוגל עם מבצעי הנחה

הצגת הקריאה לפעולה באופן ברור

אחד המרכיבים החשובים ביותר במודעות מדיה שהרבה עסקים המפרסמים בגוגל שוכחים לתת עליו דגש הוא הקריאה להקליק על המודעה. אם לא תרשמו בברור לגולש שהוא צריך ללחוץ על המודעה בכדי להגיע לדף הנחיתה ולהמשיך בתהליך הפניה לעסק, אתם מקטינים את הסיכוי שאותו גולש אכן יקליק על המודעה.

כשמדובר על שיווק ברשת, חשוב להסביר בצורה ברורה לגולשים שהקלקה על המודעה מובילה אותם לקבלת מענה לצורך שעולה להם כאשר הם צופים במודעה, בין אם זה הקלקה לקבלת מידע נוסף או בין אם זה הקלקה לביצוע הזמנה של מוצר, הפעולה צריכה להיות ברורה.

לדוגמה בתמונה הבאה ניתן לראות שהמודעה מציעה לגולשות להקליק על המודעה בכדי ללמוד אילו קורסים בתחום היופי מלמדים בבית הספר למקצועות היופי.

מודעת מדיה לתחום היופי והטיפוח

מודעת מדיה לתחום היופי והטיפוח

דאגו לבנות מודעות מסוגים שונים

רצוי שקמפיין הפרסום שלכם ברשת המדיה יתבסס על סוגים שונים של מודעות מדיה. הגישה של מודעת מדיה אחת לרוב לא משיג תוצאות מקסימליות, והרבה פעמים תדרשו לבצע מגוון רחב של ניסויים במערכת גוגל אדוורדס לפני שתמצאו את תמהיל המודעות היעיל ביותר.

רוצים לדעת עוד על ניסויים לבדיקת אפקטיביות של מודעות מדיה עם מערכת אדוורדס? אנא קראו את הכתבה שלנו על איך מבצעים מבחני A/B לקמפיין שיווק אינטרנטי בגוגל אדוורדס.

רצוי שקמפיין השיווק שלכם ברשת המדיה יכלול מודעות מדיה גדולות מרכזיות לפרסום באתרי אינטרנט כמו בדוגמה הבאה:

מבחני AB למודעות מדיה

מבחני AB למודעות מדיה

אך גם באנרים קטנים שיכולים להופיע לצד תוכן בבלוגים, באתר יוטיוב ועוד כמו בדוגמה הבאה:

באנרים קטנים למודעות מדיה

באנרים קטנים למודעות מדיה

וכמובן שמומלץ לבנות עוד סוגים שונים של מודעות מדיה אינטראקטיביות הכוללות ווידאו ואנימציה במטרה למשוך במגוון צורות לקוחות פוטנציאליים.

By |2017-12-10T15:42:43+00:00יולי 25th, 2017|פרסום בגוגל|