בחירת מיקוד ההתאמה של מילות המפתח בקמפיין שיווק במנועי חיפוש בגוגל הוא אחד השיקולים החשובים ביותר בניהול מערך פרסום בגוגל. רוב המפרסמים משתמשים באחד משלושת סוגי ההתאמה הבאים: התאמה רחבה ממוקדת, התאמה לביטוי או התאמה מדויקת. אך מומחים בתחום הפרסום בגוגל ממליצים לשלב ביחד את כל שלושת סוגי מיקוד ההתאמה ברשימת מילות המפתח בכדי להגדיל את שיעורי ההמרה.

פרסום בגוגל עובד בצורה האפקטיבית ביותר כאשר המפרסם מצליח להציב את מודעות הפרסום שלו בתוצאות החיפוש הרלוונטיות ביותר בגוגל למוצרים והשירותים שעסק מספק. ככל שמודעות הפרסום יוצגו בפני כמה שיותר גולשים בגוגל המקלידים מונחי חיפוש בעלי קשר ישיר לפעילות העסק, כך גדלים הסיכויים של המפרסם לקבל את התמורה הגבוהה ביותר מהפרסום הממומן בגוגל.

מפרסמים צריכים לשאוף למקסם את הופעת מודעות הפרסום במנוע החיפוש של גוגל בקרב מונחי חיפוש רלוונטיים בעלי קשר ישיר למוצרים והשירותים של העסק, אך במקביל, להגביל את הצגת המודעות בפני מונחי חיפוש רלוונטיים שאינם צפויים להוביל להמרה. אחת הדרכים הטובות ביותר להשיג את המטרה הזאת היא על ידי מיקוד הפרסום בגוגל לפי התאמה של מילות מפתח למונחי חיפוש.

מהו מיקוד התאמה של מילות מפתח למונחי חיפוש?

מיקוד התאמה של מילות מפתח קובע עד כמה קרוב צריך להיות מונח החיפוש שהקליד הגולש למילת המפתח בכדי שגוגל אדס תפעיל את הצגת מודעת הפרסום בדף תוצאות החיפוש. מפרסמים יכולים להגדיר מיקוד התאמה רחב שמציב את מודעות הפרסום בכל מונחי החיפוש הרלוונטיים למילות המפתח בגוגל או לצמצם את מיקוד ההתאמה של מילות המפתח עד לחיפוש הממוקד ביותר.

באילו סוגי התאמה של מילות מפתח כדאי להשתמש?

ברירת המחדל של גוגל אדס היא התאמה רחבה של מילות מפתח. מודעות הפרסום מוצגות בכל מונחי החיפוש הרלוונטיים (על פי גוגל) בכדי לקבל את החשיפה הגבוהה ביותר במנוע החיפוש. אך מפרסמים נמנעים מלבחור בהתאמה רחבה של מילות מפתח מכיוון שהיא גוררת חשיפה מיותרת בפני מונחי חיפוש רלוונטיים שאין להם קשר לכוונת המשתמש, מה שגורר קליקים מיותרים ושיעורי המרה נמוכים.

רוב המפרסמים בגוגל משתמשים ב-3 סוגי מיקוד התאמה של מילות מפתח: התאמה רחבה ממוקדת, התאמה לביטוי והתאמה מדויקת.

התאמה רחבה ממוקדת – חשיפה לגולשים המקלידים את מילת המפתח בשורת החיפוש

ההתאמה למילות מפתח שהכי נפוצה בקמפיינים בגוגל אדס היא התאמה רחבה ממוקדת. מפעילים התאמה רחבה ממוקדת על ידי הוספת סימן פלוס (+) לפני כל מילה המרכיבה את מילת המפתח. כך שאם אנחנו רוצים לפרסם בהתאמה רחבה ממוקדת את מילת המפתח – קורס ציור, אנו נפעיל התאמה רחבה ממוקדת על ידי כתיבת מילת המפתח בקבוצת המודעות כדלקמן: +קורס +ציור

התאמה רחבה ממוקדת מגדירה לגוגל אדס להציג את מודעות הפרסום בדף תוצאות החיפוש בגוגל בכל פעם שגולש מקליד את מילת המפתח בשורת החיפוש, לא משנה באיזו וריאציה היא הוקלדה וגם אם היו שגיאות כתיב. כך שבדוגמה לעיל, מילת מפתח קורס ציור בהתאמה רחבה ממוקדת תפעיל את הצגת מודעות הפרסום בגוגל בדף התוצאות של מונחי חיפוש כגון: "קורס ציור מחיר", " קורס ציור ורישום", "קורס בשרון ציור" וכו'.

התאמה רחבה למילת מפתח

התאמה רחבה למילת מפתח

חשוב לציין שמודעות הפרסום לא יוצגו אם מילת המפתח לא רשומה במלואה במונח החיפוש שהוקלד. למשל, מודעות הפרסום לא יוצגו בפני גולשים המקלידים בגוגל "קורס קראטה", מכיוון שהמילה "ציור" אינה הוקלדה.

התאמה לביטוי – חשיפה לגולשים המקלידים את מילת המפתח בסדר הנכון בשורת החיפוש

התאמה לביטוי מאפשרת למפרסמים למקד את ההופעה של מודעות הפרסום בפני גולשים שמחפשים בצורה מדויקת יותר את המוצרים והשירותים של העסק. מפעילים התאמה רחבה ממוקדת על ידי כתיבת מילת המפתח בגרשיים ("מילת מפתח"). כך שאם אנחנו רוצים לפרסם בהתאמה לביטוי את מילת המפתח – קורס ציור, אנו נפעיל התאמה לביטוי על ידי כתיבת מילת המפתח בקבוצת המודעות כדלקמן: "קורס ציור"

התאמה לביטוי מגדירה לגוגל אדס להציג את מודעות הפרסום בדף תוצאות החיפוש בגוגל בכל פעם שגולש מקליד את מילת המפתח בשורת החיפוש במלואה ובסדר שבה היא כתובה. כך שבדוגמה לעיל, מילת מפתח קורס ציור בהתאמה לביטוי תפעיל את הצגת מודעות הפרסום בגוגל בדף התוצאות של מונחי חיפוש כגון: "קורס ציור מחיר", "קורס ציור למבוגרים", "קורס ציור לילדים" וכו'.

התאמה לביטוי במונחי חיפוש בגוגל

התאמה לביטוי במונחי חיפוש בגוגל

חשוב לציין שמודעות הפרסום לא יוצגו אם מילת המפתח לא רשומה במלואה ובסדר הנכון במונח החיפוש שהוקלד. למשל, מודעות הפרסום לא יוצגו בפני גולשים המקלידים בגוגל "קורס למתחילים ציור", מכיוון שמילת המפתח "קורס ציור" לא הוקלדה בסדר הנכון.

התאמה מדויקת – חשיפה לגולשים המקלידים במדויק את מילת המפתח בשורת החיפוש

התאמה מדויקת מאפשרת למפרסמים למקד את ההופעה של מודעות הפרסום רק בפני גולשים שמחפשים במדויק את המוצרים והשירותים של העסק. מפעילים התאמה רחבה ממוקדת על ידי כתיבת מילת המפתח בסוגריים מלבניים [מילת מפתח]. כך שאם אנחנו רוצים לפרסם בהתאמה מדויקת את מילת המפתח – קורס ציור, אנו נפעיל התאמה מדויקת על ידי כתיבת מילת המפתח בקבוצת המודעות כדלקמן: [קורס ציור]

התאמה מדויקת מגדירה לגוגל אדס להציג את מודעות הפרסום בדף תוצאות החיפוש בגוגל בכל פעם שגולש מקליד רק את מילת המפתח בשורת החיפוש במלואה ללא מילים או ביטויים נוספים. כך שבדוגמה לעיל, מילת מפתח קורס ציור בהתאמה מדויקת תפעיל את הצגת מודעות הפרסום בגוגל בדף התוצאות של מונח החיפוש "קורס ציור" בלבד.

התאמה מדוייקת למילת מפתח

התאמה מדויקת למילת מפתח

מתי כדאי להשתמש בכל אחד מסוגי ההתאמות למילות מפתח?

עכשיו כשאתם מכירים את שלושת סוגי מיקודי ההתאמות הכי נפוצים למילות מפתח אתם בטח שואלים את עצמכם, מתי כדאי להשתמש בכל אחד מסוגי ההתאמות למילות המפתח? ובכן, אנו ממליצים להשתמש באסטרטגיית מיקוד התאמה של מילות מפתח המשלבת בין שלושת סוגי המיקודים הללו.

שלב ראשון: מגדירים את כל מילות המפתח של הקמפיין בהתאמה רחבה ממוקדת

תחילה נכניס את כל מילות המפתח לרשימת מילות המפתח בקמפיין גוגל בהתאמה רחבה ממוקדת. בשלב הראשון אנו רוצים למנוע הופעה של מודעות הפרסום במונחי חיפוש שאינם רלוונטיים בכלל למילות המפתח של הקמפיין, לרבות מונחי חיפוש שאינם כוללים את מילות המפתח במלואן.

לדוגמה, אם אנחנו מפרסמים בגוגל מורה לציור אז נכניס מילת מפתח כמו מורה לציור בהתאמה רחבה ממוקדמת (+מורה +לציור) בכדי למנוע הופעה של מודעות הפרסום במונחי חיפוש כגון: "קורסים", "הוראה מתקנת", "ציורי קיר" וכו' שמוגדרים על ידי גוגל כמונחי חיפוש קשורים בהתאמה רחבה לפי מתכנן מילות המפתח של גוגל.

מונחי חיפוש קשורים בהתאמה רחבה

מונחי חיפוש קשורים בהתאמה רחבה

שלב שני: בוחרים מספר מילות מפתח ליבה ומוסיפים אותם עוד פעם בהתאמה לביטוי

לאחר שמגדירים במערכת גוגל אדס את כל המונחים והביטויים שאנו רוצים לפרסם בהם בגוגל לרשימת מילות המפתח של הקמפיין בהתאמה רחבה ממוקדת, מומלץ לבחור 4-6 מילות מפתח ליבה ולהוסיף אותם פעם נוספת במיקוד התאמה לביטוי.

הוספת מילות מפתח ליבה במיקוד ההתאמה לביטוי מאפשרת למפרסם לשפר את התחרותיות שלו בקרב מספר מילות מפתח שלפי דעתו הן החשובות ביותר על ידי הגדלת הצעת המחיר לקליק. כך המפרסם מגדיל את מיקום המודעות בדף תוצאות החיפוש בגוגל עבור גולשים שהקלידו במדויק יותר את מילות מפתח הליבה בשורת החיפוש בגוגל.

לדוגמה, בקמפיין הפרסום בגוגל של המורה לציור נוסיף את מילות המפתח הבאות בהתאמה לביטוי: "מורה לציור", "מורה פרטית לציור", "קורס ציור לילדים" ו"קורס ציור למבוגרים". אלו הן מילות מפתח הליבה שלנו שחשוב לנו מאוד להופיע בהם גבוה בדף תוצאות החיפוש, ולכן, נגדיר למילות המפתח הללו הצעת מחיר לקליק גבוהה יותר.

מונחי ליבה לרשת החיפוש

מונחי ליבה לרשת החיפוש

שלב שלישי: בוחרים מילת מפתח דגל ומוסיפים אותה עוד פעם בהתאמה מדויקת

אנו גם ממליצים לבחור מילת מפתח דגל אחת מבין מילות מפתח הליבה ולהוסיף אותה שוב בהתאמה מדויקת לרשימת מילות המפתח של הקמפיין. מילת המפתח הזאת תקבל את הצעת המחיר לקליק הגבוהה ביותר ברשימת מילות המפתח בכדי להבטיח הופעה במקום הראשון מול הגולשים שהקלידו במדויק את מילת המפתח בשורת החיפוש בגוגל.

לדוגמה, בקמפיין הפרסום בגוגל של המורה לציור נוסיף את מילת המפתח [מורה פרטית לציור] על מנת לוודא שכל גולש מהקהל המתאים (בהתאם להגדרות המיקוד הנוספות בקמפיין) שמחפש במדויק במנוע החיפוש של גוגל "מורה פרטית לציור" יראה את מודעת הקמפיין במקום הראשון.

מילת מפתח דגל בקמפיין גוגל

מילת מפתח דגל בקמפיין גוגל

שילוב חכם של מיקוד מילות מפתח בגוגל מחזק את התחרותיות של קמפיין הפרסום בקרב גולשים בעלי כוונת קנייה רלוונטית, מה שמשפר בטווח הארוך את שיעורי ההמרה בקמפיין.

יש לציין שאסטרטגיית שילוב מיקודי התאמה למילות מפתח אינה מתאימה לעסקים המפעילים קמפיין פרסום בגוגל בענף עם נפחי חיפוש נמוכים.