שיווק באינטרנט לעסקים – האם אדוורדס מתאים ל-B2B ?

  • שיווק באינטרנט לעסקים

בשנים האחרונות פרסום בגוגל נעשה יותר ויותר רלוונטי לעסקים שרוצים לפרסם את המוצרים והשירותים שלהם בקרב עסקים אחרים. הנתונים שגוגל מפרסמת בשנים האחרונות מעידים על כך שכיום שיווק באינטרנט לעסקים יכול לעבוד דרך מערכת אדוורדס בהצלחה רבה מכיוון שמרבית העסקים מחפשים מוצרים ושירותים דרך האינטרנט. אז מה חשוב לדעת כאשר רוצים לפרסם לעסקים בגוגל?

חלק נכבד מהפעילות של עסקים בישראל הוא מתן שירות לעסקים אחרים. בשפה המקצועית קוראים לפעילות הזאת B2B (Business 2 Business), בשונה מפעילות המכירה ללקוח (Business 2 Consumer) שכולם מכירים. בין אם זה כקבלן משנה המספק שירות כלשהו לחברה גדולה או בין אם זה כעסק המוכר לעסקים אחרים חומרי גלם, מכירה בין עסקים היא חלק בלתי נפרד מהפעילות בשוק.

דוגמאות מצוינת לעסקים שצרכים פרסום בגוגל לעסקים הן יבואנים שמוכרים בסיטונאות לחנויות, חברות פיתוח תוכנה לעסקים, רואי חשבון, מפעלים לעיבוד שבבי, ספקי חומרי גלם, יועצים עסקיים, חברות ציוד משרדי וכו'.

פרסום בגוגל הופך לאפקטיבי יותר כפרסום B2B

עד לפני מספר שנים רוב פעילות הפרסום של עסקים המוכרים מוצרים ומעניקים שירותים לעסקים אחרים התבסס על גיוס פעיל של לקוחות חדשים דרך סוכני מכירות, טלמרקטינג, מפגשים באירועים עסקיים והמלצות מפה לאוזן. אך היום התנהגות הגלישה בגוגל משנה את התמונה. על פי הנתונים שגוגל מפרסמת בשנים האחרונות, קרוב ל-40% מכלל המכירות של עסקים הפועלים בשיטת B2B מגיעים דרך פרסום בגוגל אדוורדס.

מונחי חיפוש לעסקים

מונחי חיפוש לעסקים

המחקרים של גוגל מעידים על שינוי מגמה בקרב בעלי עסקים והדרך שבה הם מחפשים פתרונות שונים לעסק. עסקים רבים היום פונים למנוע החיפוש של גוגל בכדי לאתר ספקים ונותני שירותים שונים. הם מבצעים סקר שוק מקיף, מצפים לקבל את כלל המידע מאתר הספק לפני שהם פונים ישירות להשלמת עסקה וכמחצית מהם גולשים דרך המובייל. אנשי לוגיסטיקה בחברות גדולות מבינים היום הרבה יותר בטכנולוגיה ויש להם הרבה יותר זמן לחפש ספקים דרך המחשב הנייד והסלולר של העבודה. הם כבר לא קשורים לטלפון משרדי והם יכולים למצוא את הפתרונות עבור המעסיק שלהם בצורה קלה יותר דרך גוגל.

עסק שהלקוחות שלו הם לקוחות עסקיים חייב לדאוג להיות נוכח בגוגל כאשר בעל עסק או מנהלים בחברות מחפשים אחר השירות שלו.

הצלחה בפרסום B2B בגוגל אדוורדס דורשת מחשבה לטווח ארוך

הצעד הראשון בהקמת קמפיין פרסום בגוגל אדוורדס המתמקד בעסקים הוא להבין את ההבדל המהותי של מערך שיווק באינטרנט לעסקים לעומת לקוחות פרטיים. רוב הלקוחות פרטיים מבצעים סקר שוק לפני שהם מחליטים לרכוש מוצר מסוים, אך בסופו של דבר הבחירה היא שלהם. לכן, במקרים רבים פרסום בגוגל ללקוחות פרטיים מתבסס על עידוד הגולש לרכוש את המוצר ברגע שהוא מחפש מענה לצורך מסוים במנוע החיפוש של גוגל.

בהשוואה לכך, פרסום בגוגל לעסקים מורכב הרבה יותר מכיוון שברוב המקרים מעורבים בהחלטה לעבוד עם ספק מסוים מספר גורמים במערכת (עובדי רכש, מנהלים, בעל החברה וכו'). בעקבות כך, הגישה של פרסום בגוגל לעסקים צריכה להיות שונה במקצת. פחות דגש על דחיפה לפעולה מהירה ויותר מחשבה על סגירת עסקה בטווח הארוך לאחר ביסוס שם מותג ודחיפה מתמשכת להשלמת פניה.

השגת החשיפה בפני לקוחות פוטנציאליים היא המטרה הראשונית

המטרה הראשונה של פרסום בגוגל לעסקים צריכה להיות הגברת המודעות של מותג העסק בקרב קהל הלקוחות הרלוונטי, כך שכאשר יגיע הזמן של הלקוח העסקי לבצע בחירה בספק הוא יזכור לטובה את המפרסם. השגת חשיפה בקרב לקוחות פוטנציאליים תתבסס על בחירה נכונה של מילות מפתח מעולם המושגים הרלוונטי, שמות מותגים של מתחרים ומונחי חיפוש הכוללים את שם המפרסם.

בחירה נכונה של מילות מפתח לקמפיין גוגל

בחירה נכונה של מילות מפתח לקמפיין גוגל

רשימת מילות המפתח הנכונה תבטיח לך חשיפה מתמשכת ללקוחות פוטנציאליים אשר יבקרו באתר האינטרנט של העסק או בדף נחיתה ייעודי בכדי לקבל מידע ראשוני על המוצרים והשירותים שהעסק שלך מעניק ללקוחות עסקיים. קהל מבקרים זה הוא למעשה קהל לקוחות פוטנציאליים עתידי של העסק.

בניית דף נחיתה ייעודי לקמפיין B2B – תחליף מומלץ לאתר הבית

רצוי לבנות דף נחיתה ייעודי עבור קמפיין פרסום בגוגל בכדי להשיג התאמה מלאה בין דף הנחיתה למודעות הקמפיין ובכדי להבטיח המרה מקסימלית. המצב אינו שונה כאשר מדובר על קמפיין פרסום B2B, ואף מכיוון שמורכב יותר לגייס לקוחות עסקיים, ישנה חשיבות גדולה עוד יותר לדף הנחיתה.

חברות B2B רבות המפרסמות בגוגל שוגות בכך שהן בוחרות לנווט את הגולשים בגוגל לאתר הבית של החברה, עניין בעייתי במידה ואתר הבית של החברה אינו מותאם מובייל ובמיוחד אם החברה מוכרת מספר מוצרים ומעניקה מגוון רחב של שירותים לעסקים שיכול לבלבל את הלקוח.

במידה והמטרה היא לקדם מוצר או שירות מסוים, מומלץ על המפרסם לנווט את הגולשים לדף נחיתה ייעודי רלוונטי. לדוגמה, מומלץ לחברה המספקת שירותי פיתוח תוכנה ואפליקציה לעסקים להפריד בין שני השירותים השונים הללו. החברה צריכה להקים שני קמפיינים נפרדים לכל שירות עם דף נחיתה ייעודי משלו.

דף נחיתה ייעודי לקמפיין

דף נחיתה ייעודי לקמפיין

נוסף על כך, מכיוון שבפרסום B2B יש להתמקד בגיוס לקוחות עסקיים גם בטווח הארוך חשוב לתת דגש בדף הנחיתה על הענקת מידע נוסף על המפרסם לחיזוק המותג. למשל לא להסתפק רק בטופס צור קשר להשארת פניה אלא מומלץ לציין מידע רלוונטי נוסף שיעניין לקוחות פוטנציאליים כגון אודות המפרסם, עבודות קודמות, אופציית הרשמה לניוזלטר וכו'.

הרחבת השירותים בדף הנחיתה

הרחבת השירותים בדף הנחיתה

רימרקטינג הכרחי לפרסום בגוגל המתמקד בעסקים

עכשיו שהלקוחות הפוטנציאליים שלך כבר מכירים את העסק ממפגש ראשוני במנוע החיפוש של גוגל ומביקור בדף הנחיתה הייעודי, זה הזמן לנסות ולהמיר את הלקוחות הפוטנציאליים הללו ללקוחות של ממש. ההמרה הזאת מתבצעת בעזרת קמפיין רימרקטינג המופעל לטווח ארוך ומטרתו לשמור על נוכחות של המפרסם בקרב קהל הלקוחות הפוטנציאלי לתקופה מוגדרת מראש.

רשימות שיווק מחדש, אותן רשימות שנוצרות מביקורים של לקוחות פוטנציאליים בדף הנחיתה הייעודי, ישמשו כבסיס לקמפיינים של רימרקטינג ברשת החיפוש והמדיה של גוגל שיובילו בסופו של דבר להמרה. ניתן להגדיר את הופעת מודעות הרימרקטינג לתקופת זמן מוגדרת מראש, בדרך כלל לתקופה של שבוע לאחר הפניה הראשונית ועד ל-90 יום, בתק

By |2018-05-26T22:10:52+00:00מרץ 6th, 2018|פרסום בגוגל|