הצרכנים באינטרנט נוטים לקנות יותר במהלך החגים, ולכן, תקופת החגים היא הזדמנות מצוינת להגדיל את ההכנסות של העסק עם פרסום בגוגל. עסקים המדווחים על גידול במכירות במהלך החגים חייבים להפעיל מערך שיווק אונליין ייעודי לקראת החגים שיתמקד בביקוש הגובר בקרב גולשים במהלך החג. המשיכו לקרוא בכדי לגלות איך הכי טוב להגדיל את המכירות בחג עם גוגל אדס.

בעוד שפרסום ממומן בגוגל הוא כלי פרסום המתאים לכל ימות השנה, חשוב לזכור שחיפושים בגוגל משתנים בהתאם למגמות הביקוש של הצרכנים באינטרנט. בתקופות שיש ביקוש נמוך יהיו פחות חיפושים (וכנגזר מכך פחות קליקים והמרות), ובתקופות ביקוש גבוהות יהיו יותר חיפושים (ופוטנציאל גדול יותר לייצר קליקים והמרות מגוגל).

חג הפסח הקרב ובא נותן לנו סיבה מצוינת לדבר על פרסום בגוגל לקראת ובמהלך החגים. מחקרים מראים שיש גידול משמעותי בחיפושים למוצרים במנוע החיפוש של גוגל ובקניות באינטרנט במהלך תקופות החגים, ביקוש שמהווה פוטנציאל רב עבור עסקים המוכרים מוצרים.

עסקים מצליחים רבים בונים מערך שיווק ייעודי לתקופת החגים על מנת לנצל באופן אפקטיבי יותר את הביקוש הגובר בקרב הצרכנים באינטרנט. אך בכדי להצליח עם קמפיין פרסום בגוגל לקראת החגים יש לשקול מספר נקודות אסטרטגיות חשובות.

מיהו קהל הגולשים שמחכה לבצע קניות בחג?

קהל היעד של קמפיין שיווק אונליין לקראת החגים הוא קהל הגולשים שבעלי הסבירות הגבוהה ביותר לתכנן את הקנייה שלהם לחגים, וכנגזר מכך, קהל הגולשים שיגיב בעניין הרב ביותר למודעות המוצרים של המפרסם לחג. ניתן להבחין ב-4 סוגי קהלי גולשים שמחכה לבצע רכישות בחג:

1. הקונים המהירים

הגולשים שמגיבים הכי מהר למודעות הפרסום של מבצעים לחג ושרוצים לבצע את כל הקניות שלהם עוד לפני תחילת החג. הם פחות מתמקדים בסקר שוק ונוטים לקנות יותר ממותגים מוכרים. בדרך כלל גולשים מבוגרים וגולשים המחפשים לקנות מתנה לחג עבור מישהו אחר.

בכדי להגיע לקהל הקונים המהירים מומלץ להקים מערך פרסום בגוגל כחודש לפני החג.

2. הקונים במחיר המשתלם ביותר

צרכנים חכמים שרוצים לקבל את הדיל הטוב ביותר לחג. הם ישקיעו זמן רב בסקר שוק בין מפרסמים בגוגל ויבצעו קנייה רק לאחר גלישה ממושכת במנוע החיפוש. המטרה שלהם היא לאתר את המחיר המשתלם ביותר ביחס לאיכות המוצר הרצוי. בדרך כלל גולשים בגילי 30-40 המחפשים לרכוש מוצר לשימוש אישי.

בכדי להגיע לקהל הקונים במחיר המשתלם ביותר יש להמשיך ולפרסם מבצעים לכל אורך החג ולהפעיל הנחות מיוחדות לקהלי רימרקטינג.

3. הקונים ברגע האחרון

הגולשים שמחכים עד לרגע האחרון של החג בכדי לקנות מוצר. הקניה היא קנייה רגעית שנובעת מצורך מיידי לקנות מוצר או עקב מחיר מבצע. בדרך כלל גולשים צעירים מתחת לגיל 30 וגולשים שכבר הביעו בעבר עניין במוצר (קהלי רימרקטינג).

בכדי להגיע לקהל הקונים ברגע האחרון יש להתמקד בקהלי רימרקטינג ולפרסם בגוגל עד לסיום החג.

4. הקונים המתלבטים

גולשים שלא בטוחים מה הם רוצים לקנות לחג. הם מבצעים סקר שוק רחב, אך לא בכדי לאתר מחיר מציאה, אלא בכדי לקבל רעיונות לקניית מוצרים לשימוש אישי ולמתנה. בדרך כלל גולשים שאין להם את הידע לעשות רכישה מושכלת והם לא בעלי העדפה למותג מסוים.

בכדי להגיע לקהל הקונים המתלבטים מומלץ להקים מערך שיווק ברשת החיפוש לקהלים דומים למבקרים באתר.

הכללת מילות מפתח רלוונטיות לחג

במהלך החג גולשים נוטים להקליד במנוע החיפוש של גוגל יותר מונחי חיפוש עם ביטויים רלוונטיים לאותו חג. זוהי אחת הסיבות לגידול בנפחי חיפושים בגוגל המתרחש לקראת ובמהלך תקופות חגים, וכנגזר מכך, נוצרת למפרסמים דרך נוספת לנצל את מערך השיווק של העסק בכדי להגיע לצרכנים שרוצים לבצע רכישה בחג.

מיקוד הפרסום בגוגל על מונחי חיפוש הכוללים ביטויים הקשורים לחג חושפים את מודעות הפרסום של העסק בפני גולשים עם כוונת רכישה מאוד גבוהה בתקופת החג. לכן, כדאי לאתר מונחי חיפוש רלוונטיים לחג ולכלול אותם ברשימת מילות המפתח של קמפיין הפרסום בגוגל.

מונחי החיפוש הרלוונטיים לחג יכולים להיות מונחי חיפוש כלליים הקשורים לחג. לדוגמה, מונח החיפוש "מתנות לפסח" יכול להתאים למפרסמים שרוצים לקדם מוצרים שיכולים להתאים כמתנות לפסח. כפי שניתן לראות לפי נתוני החיפושים בגוגל מהשנה האחרונה, נפח החיפוש של המונח "מתנות לפסח" מגיע לכ-10 אלף חיפושים במרץ (לקראת חג הפסח), כך שמפרסמים יכולים לנצל את החיפוש הגובר בחודש זה בכדי להגיע לצרכני החג.

מונחי חיפוש עונתיים

מונחי חיפוש עונתיים

מונחי החיפוש הרלוונטיים לחג יכולים להיות גם מונחי חיפוש למוצרים ספציפיים שגדל הביקוש אליהם במהלך חג מסוים. לדוגמה, מונח החיפוש "תחפושות לפורים" הוא מונח חיפוש חובה לחנויות המשווקות תחפושות לקראת פורים. כפי שניתן לראות לפי נתוני החיפושים בגוגל מהשנה האחרונה, נפח החיפוש של המונח "תחפושות לפורים" מגיע לכ-51 אלף חיפושים במרץ (לקראת חג פורים).

מונחי חיפוש לפי חגים

מונחי חיפוש לפי חגים

בניית מודעות פרסום לחג בהתאם למילות המפתח

במידה ואתם משתמשים במונחי חיפוש רלוונטיים לחג, מומלץ ליצור מודעות פרסום ייחודיות לחג עבור מנוע החיפוש של גוגל בהתאם למילות המפתח החדשות. הכללת מילות המפתח החדשות במודעות הפרסום ישפרו את ציון איכות שמקבלות המודעות מגוגל, מה שעוזר לקבל מיקום אטרקטיבי יותר בדף תוצאות החיפוש בעלות נמוכה יותר.

ציון איכות גבוה למודעה בגוגל

ציון איכות גבוה למודעה בגוגל

בנוסף, מחקרים של גוגל מצאו שמודעות פרסום הכוללות ביטויים הקשורים לחג מושכות יותר את תשומת הלב של הגולשים בגוגל. הגולשים רואים בהכללת ביטויים הקשורים לחג כתוספת לרלוונטיות של המפרסם והזמינות של המוצר המפורסם בגוגל, כך שלמשל מומלץ למפרסמים לציין שמחירי המבצע הם "מבצעים לחג".

שימוש בתוסף קידום מכירות לחג

מפרסמים שרוצים לפרסם מבצעים נקודתיים לחג יכולים להשתמש בתוסף קידום מכירות למשך תקופת המבצעים. תוסף המכירות הוא הרחבה למודעות הטקסט של המפרסם אשר מאפשר להציג את אופי המבצעים (הנחה באחוזים, הנחה כספית וכו') ולציין את הרלוונטיות שלו לחג.

תוסף קידום מכירות לחג

תוסף קידום מכירות לחג

שימוש בתוסף מכירות יכול להגדיל את שיעור הקליקים בקמפיין עד 20%. מומלץ לכל מפרסם שרוצה לקדם מבצעים לחג בגוגל להשתמש בתוסף קידום מכירות לקראת ובמהלך החג.

הגדלת הצעת מחיר לקליק במהלך החג

פרסום בגוגל מתבסס על מערכת מכירה פומבית שבה דירוג ההופעה של מפרסמים נקבע לפי שילוב ציון איכות מודעות הפרסום והצעת המחיר לקליק של המפרסם. כך שבמידה וציון איכות המודעות שווה ערך בין המפרסמים, אז המפרסם שיציע את הצעת המחיר לקליק הגבוהה ביותר יקבל את המיקום הטוב ביותר בדף תוצאות החיפוש.

במהלך החגים, מנוע החיפוש של גוגל מוצף במפרסמים שמוכנים לבזבז יותר מתקציב הפרסום בכדי להשיג את המכירות הנוספות של החגים. הגידול במפרסמים מעלה את המחיר הממוצע לקליק במהלך החג, מה שמצריך מכל המפרסמים בגוגל להגדיל את הצעת המחיר שלהם בכדי להישאר תחרותיים.

מומלץ להגדיל את הצעת המחיר לקליק לקראת ובמהלך תקופתה החגים. ניתן להגדיל את הצעת המחיר בקבוצת המודעות, במילות מפתח מסוימות או להוסיף התאמות חיוביות להצעות המחיר. תוכלו לקבל המלצות להצעת מחיר לקליק בסימולטור הצעת מחיר לקליק בקבוצת המודעות.

התייקרות מונחי חיפוש בתקופת החגים

התייקרות מונחי חיפוש בתקופת החגים

רימרקטינג למבקרים באתר עם מבצעים לחג

שימוש בקהלי רימרקטינג היא תמיד אחת הדרכים הטובות ביותר להגדיל מכירות, ובמיוחד במהלך תקופות החגים. רשימות הרימרקטינג מכילות גולשים שביקרו בעבר באתר העסק והביעו התעניינות בביצוע רכישה של מוצרים מהעסק (ואולי אפילו כבר ביצעו רכישה באתר), מה שהופך אותם לקהל גולשים מאוד רלוונטי למבצעי החג ובעל סיכויים גבוהים מאוד להגיב בחיוב להנחות במחיר.

היכולת לבנות מודעת באנר עם הצעה ייחודית לגולשים שביקרו בעבר באתר פותחת חלון הזדמנויות להגדלת המכירות בחג. יש מגוון אסטרטגיות רימרקטינג שיכולות להתאים לקמפיין שיווק אונליין לקראת החגים כגון: פרסום מבצעים על מוצרים בקרב גולשים שלא ביצעו רכישה באתר, פרסום הנחה על קנייה חוזרת באתר בקרב לקוחות ישנים, מתן משלוח חינם על קנייה במהלך החג, רימרקטינג לקהלים דומים של המבקרים באתר, רימרקטינג לפי אתרי אינטרנט של מתחרים ועוד.

רוצים ללמוד עוד על שיווק מוצרים באינטרנט? בואו לגלות מהי הדרך הטובה ביותר לשווק מוצר עם גוגל