רימרקטינג בגוגל – מהיום ניתן לפרסם גם על הקהלים של המתחרים

  • רימרקטינג בגוגל

רימרקטינג בגוגל אדס הפך בשנים האחרונות לכלי פרסום עוצמתי במיוחד בעקבות היכולת המשתפרת באלגוריתם של גוגל למקד את הפרסום ברשת המדיה. כחלק משיפור המיקוד של גוגל אדס ברשת החיפוש, עסקים יכולים להקים קמפיין פרסום בגוגל המתמקד בקהלי הגולשים של אתרי המתחרים. המשיכו לקרוא אם אתם רוצים לקבל פניות חדשות מגוגל על חשבון המתחרים בגוגל.

היכולת למקד פרסום ברשת המדיה של גוגל לקהלי גולשים ספציפיים היא אחת הסיבות שהופכות את הפרסום הממומן בגוגל לדרך כל כך אפקטיבית בהוספת תנועה רלוונטית של גולשים לאתר אינטרנט, ביצירת לידים של לקוחות פוטנציאליים מהאינטרנט ובקידום מותג לקהלים הנכונים.

כיום יותר ויותר עסקים מפרסמים את העסק ברשת המדיה, לצד פרסום במנוע החיפוש של גוגל, ונהנים מגידול בהכנסות. אך רוב אותם עסקים המשתמשים בקמפיין פרסום ברשת המדיה של גוגל מסתפקים רק ביכולות הרימרקטינג על קהלי המבקרים באתר האינטרנט שלהם.

מהיום ניתן לבצע רימרקטינג על קהלי המבקרים באתרי המתחרים

מה הייתם חושבים אם הייתה לכם דרך לפרסם את מודעות הפרסום של העסק ברשת המדיה של גוגל גם לקהלי המבקרים באתרים של המתחרים שלכם? האם זה יכול להיות יתרון תחרותי רב עוצמה כנגד המתחרים?

בהחלט כן! גולשים שביקרו באתרי האינטרנט של המתחרים בגוגל הם גולשים בעלי סבירות גבוהה להיות מעוניינים במה שיש לעסק שלכם להציע, ובעקבות כך, פרסום ברשת המדיה לאותם קהלים יכול להוביל לפניות חדשות רלוונטיות של לקוחות פוטנציאליים.

פרסום לקהלי המבקרים באתרי המתחרים אפשרי עם רימרקטינג בגוגל אדס. על ידי הגדרת קהל יעד מותאם אישית ניתן למעשה, באופן חוקי לגמרי, למקד את הפרסום ברשת המדיה של גוגל בקרב הגולשים שביקרו באתר האינטרנט של המתחרים (וקהלים דומים לגולשים אלו).

מה זה קהל יעד מותאם אישית?

במערכת גוגל אדס ניתן לבנות קהלי יעד מותאמים אישית על בסיס מגוון של משתנים: מבקרים באתר, תחומי עניין, מונחי חיפוש, כתובות אינטרנט, אפליקציות ועוד. בניית קהלים מותאמים אישית מאפשרת למפרסמים לשלוט באופן מדויק יותר על אילו גולשים רואים את מודעות הפרסום של העסק ברשת המדיה של גוגל.

רימרקטינג למבקרי האתר

רימרקטינג למבקרי האתר

ברגע שאתם יוצרים רשימת רימרקטינג לאתר העסק אתם בעצם יוצרים קהל יעד מותאם אישית. על אותו עיקרון, אתם יכולים ליצור קהל על בסיס המבקרים באתרי האינטרנט של המתחרים בגוגל.

שימו לב – לא ניתן להשתמש בקהלים מותאמים אישית במערכת גוגל אדוורדס אקספרס

פתיחת קמפיין רימרקטינג בגוגל בקרב הגולשים של אתרי המתחרים

עכשיו כשאתם מבינים את ההזדמנות המצוינת שגוגל אדס מעניקה לכם לפרסם לקהל המבקרים של אתרי המתחרים בגוגל על ידי בניית קהלים מותאמים אישית, אתם יכולים להקים קמפיין רימרקטינג מתחרים בגוגל.

נכנסים לחשבון האדוורדס וניגשים למסך הקמפיינים של גוגל אדס. לחיצה על פתיחת קמפיין תוביל אתכם למסך יצירת קמפיין פרסום חדש. בשלב זה תתבקשו להגדיר את יעד הפרסום של הקמפיין (יש לבחור בהתאם את מטרת הפרסום המתאימה ביותר).

פתיחת קמפיין רימרקטינג

פתיחת קמפיין רימרקטינג

בהמשך תדרשו לבחור גם את סוג קמפיין הפרסום בגוגל. מכיוון שמדובר על קמפיין רימרקטינג בגוגל יש לבחור בסוג קמפיין פרסום ברשת המדיה של גוגל. בנוסף יש לסמן "קמפיין רגיל לרשת המדיה".

קמפיין רימרקטינג לרשת המדיה

קמפיין רימרקטינג לרשת המדיה

הגדרות בסיסיות של קמפיין ברשת המדיה

בשלב זה תדרשו להעניק לקמפיין שם (מומלץ להשתמש בשם המתאר את מטרת הפרסום כגון "מיקוד גולשים של מתחרים") ולהגדיר הגדרות בסיסיות של קמפיין ברשת המדיה: מיקום גיאוגרפי ושפות גולשים בכרום.

מיקוד גיאוגרפי לקמפיין רימרקטינג

מיקוד גיאוגרפי לקמפיין רימרקטינג

במידה ומדובר על עסק מקומי, חשוב מאוד להגדיר את המיקומים הגיאוגרפיים אחרת גוגל יחשוף את מודעות הפרסום של הקמפיין גם לגולשים מאזורים לא רלוונטיים.

אסטרטגיית הצעת מחיר ותקציב פרסום לרשת המדיה

גוגל אדס תדרוש מכם להגדיר את אסטרטגיית הצעת המחיר של קמפיין הרימרקטינג ולקבוע תקציב פרסום יומי מקסימלי לגוגל.

באפשרותכם לבחור בין אסטרטגיית הצעת מחיר לפי קליקים, תנועה לאתר או חשיפות של מודעות. מכיוון שהמטרה של קמפיין רימרקטינג בגוגל על גולשי מתחרים הוא לקחת פניות מהמתחרים, לרוב מומלץ להשתמש באסטרטגיית הצעת מחיר לפי קליקים. כך תשלמו רק על גולשים שביקרו את המתחרים שלכם ובאמת מתעניינים בהצעת השיווק שיש לעסק שלכם להציע להם כנגד.

מבחינת תקציב פרסום בגוגל, קחו בחשבון שיחס ההמרה מפרסום ברשת המדיה נמוך יותר מיחס ההמרה ברשת החיפוש, אז מומלץ להגדיר לגוגל תקציב יומי מספיק גבוה.

תקציב פרסום לקמפיין רימרקטינג

תקציב פרסום לקמפיין רימרקטינג

הגדרות מתקדמות לקמפיין רימרקטינג מתחרים בגוגל

תוכלו גם להגדיר עוד הגדרות מתקדמות אחרות בקמפיין כגון אופטימיזציה של סבב מודעות, תזמון הצעת מודעות, תאריך התחלה וסיום, מכשירים, מכסת תדירות, אפשרויות URL, מודעות דינמיות והחרגות של תוכן.

הגדרות מתקדמות לקמפיין רימרקטינג בגוגל

הגדרות מתקדמות לקמפיין רימרקטינג בגוגל

ההמלצות שלנו בהגדרות מתקדמות אלו הן להגדיר מכסת תדירות למודעות ולסמן מספר החרגות של תוכן.

  1. רצוי ליצור מכסת תדירות של עד 3 חשיפות לגולש ביום. אין טעם "להפציץ" את הגולשים במודעות פרסום פעם אחר פעם במשך כל היום. מכסת התדירות נמוכה תאפשר לגוגל אדס לחשוף את המודעות ליותר גולשים ותמנע הקלקות חוזרות של אותו גולש מספר פעמים על אותה מודעה.
  2. מומלץ לבחור לבצע החרגה של תוכן המודעות בקרב משחקים ואפליקציות לנייד בכדי למנוע קליקים מיותרים של ילדים המשחקים באפליקציות משחקים.

הגדרת קהלים מותאמים אישית לקמפיין רימרקטינג מתחרים

הגענו לשלב החשוב ביותר שבו נגדיר קהלי יעד מותאמים אישית. במסך קהלי היעד של הקמפיין ישנם 3 אפשרויות להגדרת קהלים: תחומי עניין והרגלים, התכנון והחיפוש שמתבצע באופן פעיל ואופן האינטראקציה בעבר עם העסק שלך.

הגדרת קהלים בקמפיין רימרקטינג בגוגל

הגדרת קהלים בקמפיין רימרקטינג בגוגל

על מנת להגדיר קהל מותאם אישית של המבקרים באתרי המתחרים של העסק יש להיכנס לאופציה של התכנון והחיפוש שמתבצע באופן פעיל.

גוגל אדס תציע לכם לבחור קהלים עם כוונות רכישה ממגוון תחומי עניין. אל תבחרו את התחומים שהמערכת מציע לכם. במקום, לחצו על האפשרות המופיעה בתחתית – להוסיף קהל מותאם אישית חדש עם כוונת רכישה.

רימרקטינג לפי תחומי עניין

רימרקטינג לפי תחומי עניין

אפשרות זאת נותנת לכם את האופציה ליצור קהל מותאם אישית לפי כתובות אתרים ספציפיים. לחיצה על הפלוס בתחתית החלון תעביר אתכם לחלון הבא:

רימרקטינג לפי תחומי עניין וכוונת רכישה

רימרקטינג לפי תחומי עניין וכוונת רכישה

בחלון זה מכניסים את כל כתובות ה-URL של אתרי המתחרים שיהיו הבסיס לקהל היעד שלנו. יש להכניס את כתובות האתרים לפי דומיין ראשי ולא של עמוד פנימי ספציפי.

עכשיו יש לכם קהל מותאם אישית שמתבסס על הגולשים של המתחרים.

רימרקטינג בגוגל על קהלי המתחרים

רימרקטינג בגוגל על קהלי המתחרים

על סמך אתרים אלו מערכת גוגל אדס תציב את מודעות הפרסום בגוגל לגולשים המתאימים. אלו שביקרו בעבר באתרים הללו ולקוחות דומים.

הגדרות נוספות של רימרקטינג בגוגל

ישנן  עוד כמה הגדרות רימרקטינג חשובות שכדאי לקחת בחשבון בעת הקמת הקמפיין. מיד לאחר שהגדרתם את הקהלים המותאמים אישית מומלץ להתייחס להגדרות הבאות:

קריטריונים דמוגרפיים – תוכלו לשנות הגדרות דמוגרפיות של הקהלים בהתאם לקהל היעד הרצוי. למשל, אם העסק רוצה לפנות רק לקהל נשים אז יש להסיר את הבחירה של מגדר גברים בקריטריונים הדמוגרפיים.

הגדרות מגדר בקמפיין רימרקטינג

הגדרות מגדר בקמפיין רימרקטינג

מיקוד אוטומטי – ברירת המחדל של גוגל היא לבצע מיקוד אוטומטי שמרני לגבי קהלים דומים לגוגל. הבעיה היא, שמיקוד שמרני יכול עדיין להוביל לחשיפות לא רלוונטיות רבות. מומלץ להגדיר לגוגל לא לבצע מיקוד אוטומטי בכדי להגדיל את הסיכויים שמודעות הפרסום ברשת המדיה יופיעו רק מול קהל הגולשים של המתחרים.

הגדרת מיקוד אוטומטי בקמפיין רימרקטינג

הגדרת מיקוד אוטומטי בקמפיין רימרקטינג

הצעת מחיר לקבוצת מודעות – יש לבחור מהי הצעת המחיר לקליק עבור קמפיין המתחרים. זכרו שהצעות מחיר לקליק בקמפיין לרשת המדיה הן נמוכות בהרבה מרשת החיפוש.

יצירת מודעות תמונה (באנרים) לפרסום ברשת החיפוש של גוגל

לסיום הקמת הקמפיין ברשת המדיה תדרשו ליצור או לטעון מודעות תמונה. רצוי להכין מראש אצל מומחה עיצוב גרפי מספר מודעות תמונה לפי הגדלים המומלצים לפרסום בגוגל.

 יש לגרור את קבצי מודעות הפרסום למסך הטעינה וללחוץ על הוספת התמונות לקבוצת המודעות.

עכשיו כל מה שנשאר לעשות הוא ללחוץ על כפתור יצירת קמפיין ולהתחיל לקבל פניות חדשות מגוגל של גולשים שביקרו באתרי האינטרנט של מתחרי העסק בגוגל…

By |2018-09-25T10:27:20+00:00ספטמבר 25th, 2018|פרסום בגוגל|