לאחרונה נוספה במערכת גוגל אדס האפשרות להשתמש בקהלי רימרקטינג גם בקמפיינים של גוגל שופינג. קהלי רימרקטינג בגוגל שופינג עוזרים למפרסמים למקד את הצגת מודעות השופינג במנוע החיפוש של גוגל לקהלים המתאימים ביותר. רוצים להשתמש בקהלי רימרקטינג בקמפיין השופינג? יש לנו כמה טיפים והמלצות עבורכם.

רימרקטינג על המבקרים באתר הוא פיצ'ר מאוד מועיל למיקוד הפרסום בגוגל. הוא מאפשר למפרסמים ליצור קהלי רימרקטינג, רשימות של גולשים שביקרו באתר הנוצרות על ידי קוד מעקב של גוגל אדס, בכדי למקד את הפרסום בגוגל רק לגולשים ספציפיים שביקרו בעבר באתר.

המפרסם יכול להגדיר אילו קריטריונים יוצרים קהל רימרקטינג מסוים, למשל קהל רימרקטינג של כל המבקרים באתר או קהל רימרקטינג רק של גולשים שביקרו בעמוד ספציפי באתר, ולכמה זמן המבקרים הללו יישארו פעילים בתוך רשימת הרימרקטינג (שבוע, חודש, חודשיים וכו').

רימרקטינג התחיל כסוג קמפיין לפרסום ברשת המדיה שבו מפרסמים יכלו להציג מודעות טקסט ומדיה ברחבי האינטרנט לגולשים שביקרו באתר לאחר שהם נוטשים אותו. רימרקטינג בגוגל הוכיח את עצמו כפיצ'ר פרסום אפקטיבי לעודד גולשים לחזור לאתר העסק בכדי להשלים פעולת המרה.

לאחר מכן, גוגל הרחיבה את השימוש בקהלי רימרקטינג גם לפרסום ברשת החיפוש. מפרסמים יכולים להגביר את התחרות על גולשים שכבר ביקרו באתר וחוזרים למנוע החיפוש של גוגל על ידי הגברת הצעת המחיר לקליק של קהלי הרימרקטינג בקמפיין רשת החיפוש, מתוך ההנחה שגולשים שכבר הביאו עניין במוצרים של העסק בעלי סבירות גבוהה יותר להוביל להמרה.

לאחרונה, גוגל אדס הרחיבה את השימוש בקהלי רימרקטינג גם לקמפיינים של גוגל שופינג. כך שמהיום מפרסמים המקדמים מוצרים למכירה אונליין בחנות מקוונת יכולים להציג גם מודעות גוגל שופינג במיקוד לפי רשימות רימרקטינג של גולשים שביקרו באתר.

רוצים להשתמש בקהלי רימרקטינג בקמפיין גוגל שופינג? להלן מספר פעולות שכדאי לעשות על מנת למקסם את התרומה של הרימרקטינג לפרסום בגוגל עם מודעות שופינג:

השתמשו במגוון רחב של רשימות רימרקטינג

כל המבקרים בחנות מקוונת אינם זהים לחלוטין. להסתכל על כל המבקרים באתר כמקשה אחת של אותו סוג לקוח היא טעות גדולה. בפועל, המבקרים באתר שונים בצורה שבה הם גולשים בחנות המקוונת, בפעולות השונות שהם מבצעים בחנות, בהעדפות הקנייה שלהם ובהחלטות הקנייה שהם בסופו של דבר לוקחים.

מומלץ לחלק את קהלי המבקרים באתר לרשימות רימרקטינג שונות ומגוונות אשר יעניקו שליטה טובה יותר על מיקוד הפרסום עם מודעות גוגל שופינג, הרי למשל גולשים שנטשו את האתר לאחר פחות מדקת גלישה בעמוד הבית אינם שווי ערך לגולשים שגלשו בעמוד מוצר מסוים מעל 5 דקות. ניתן להגדיר רשימות רימרקטינג לפי התנהגות גולשים באתר בצורה קלה דרך גוגל אנליטיקס.

רשימות הרימרקטינג צריכות להיות מגוונות ומופרדות בצורה חכמה המעניקה שליטה טובה יותר במיקוד הפרסום עם מודעות גוגל שופינג לקהלי הגולשים שביקרו באתר.

רשימות הרימרקטינג הכי נפוצות לפרסום בגוגל שופינג

  • רשימת רימרקטינג לכל קטגוריית מוצרים ו/או דף מוצר באתר.
  • רשימת רימרקטינג של מבקרים שגלשו באתר יותר מ-5 דקות.
  • רשימת רימרקטינג של מבקרים באתר שלא השלימו קנייה לאחר הוספת מוצר לעגלת הקניות.
  • רשימת רימרקטינג של מבקרים שצפו בחלק ההמלצות של מוצר.
  • רשימת רימרקטינג של מבקרים שהורידו קובץ מידע על מוצר.
  • רשימת רימרקטינג של מבקרים שהשלימו קנייה.

צרו קהל רימרקטינג לכל מוצר

בהמשך לכך שכדאי ליצור מגוון רשימות רימרקטינג על מנת להגדיל את יכולות המיקוד של קמפיין פרסום בגוגל שופינג, מאוד מומלץ גם לוודא שיוצרים רשימת רימרקטינג לכל מוצר שמקדמים בקמפיין גוגל שופינג. את הקהל יוצרים על ידי מיקוד הגולשים שביקרו בדפי המוצר, כך שכל מוצר בקמפיין מקבל קהל רימרקטינג הרלוונטי רק אליו.

ברגע שיש קהל רימרקטינג לכל מוצר, ניתן בקלות למקד את הפרסום של אותו מוצר בקרב הגולשים שכבר הביעו בו עניין בעבר, מה שצפוי לשפר את שיעורי הקליקים של מודעות השופינג ולהגדיל את כמות הקניות של המוצר בעקבות הפרסום הממומן בגוגל.

כל מודעת גוגל שופינג של מוצר צריכה לקבל קבוצת מודעות נפרדת עם קהל רימרקטינג רלוונטי אותו מוצר על מנת להשיג שליטה מקסימלית על מיקוד הפרסום בגוגל.

הגדילו את הצעת המחיר בגוגל בקרב קהלי רימרקטינג

ככל שהצעת המחיר לקליק בקמפיין גוגל שופינג גבוהה יותר, כך גדלים הסיכויים שמודעת השופינג תוצג במקום האטרקטיבי ביותר בדף תוצאות החיפוש בגוגל בהשוואה למודעות השופינג של המתחרים.

מטרת השימוש בקהלי רימרקטינג לפרסום במנוע החיפוש של גוגל הוא בכדי לאפשר למפרסמים להגדיל את הצעת המחיר לקליק (ובכך לחזק את התחרותיות על מונחי החיפוש הרלוונטיים בקרב הגולשים שביקרו בעבר באתר), מתוך המחשבה שהגולשים שהביעו בעבר עניין בקניית המוצר שאותו הם מחפשים שוב בגוגל הם בעלי סיכוי גבוה יותר להשלים המרה.

אז לאחר שיוצרים קהלי רימרקטינג עבור קמפיין גוגל שופינג מומלץ להגדיל את הצעת המחיר לקליק בקרב קהלי הרימרקטינג בעמודת "התאמות להצעות מחיר" בכדי להבטיח מיקום מודעת שופינג אטרקטיבי יותר בקרב הגולשים שביקרו באתר.

הצעת המחיר לקליק בקרב קהלי הרימרקטינג צריכה להיות מספיק גבוהה בכדי שמודעות השופינג יוצגו במיקום האטרקטיבי ביותר בדף תוצאות החיפוש על מנת למקסם את השיווק מחדש ללקוחות פוטנציאליים.

הורידו את המיקוד על מילות מפתח

במידה ויוצרים קבוצת מודעות ייעודית לשימוש בקהלי רימרקטינג לפרסום בגוגל עם מודעות שופינג, אז הפרסום בגוגל של קבוצת המודעות כבר ממוקדת על פי הקהלים. כך שאין ממש טעם להכיל מיקוד כפול (כגון התאמה לביטוי, התאמה מדויקת וכו') גם על מילות המפתח בקבוצת המודעות.

מומלץ לתת למיקוד הקהלים להיות המיקוד היחידי בקבוצת המודעות ולהשאיר את ההתאמה של מילות המפתח בקבוצת המודעות על ההתאמה הרחבה ביותר. אז גם אם גולשים מחפשים בגוגל מונחי חיפוש עם קשר רלוונטי רחב מאוד למילות המפתח, עדיין יהיה כדאי למפרסם להציב מולם מודעות שופינג, מתוך המטרה להשיג חשיפה מקסימלית של מודעות הפרסום בקרב הגולשים ברשימות הרימרקטינג.

בכדי להשיג חשיפה מקסימלית במנוע החיפוש של גוגל בקרב הגולשים שכבר ביקרו בעבר בחנות המקוונת, מומלץ להשאיר את מילות המפתח בקבוצת המודעות על התאמה רחבה.

פותחים קמפיין גוגל שופינג? יש לנו טיפים נוספים על פרסום בגוגל שופינג שכדאי להכיר