פרסום רימרקטינג בגוגל אדוורדס יכול לייצר למפרסם המרות רבות בעלות נמוכה. אך זה בדרך כלל קורה רק אם יוצרים רשימות קהלי רימרקטינג חכמות שמובילות לשיעור המרה גבוה. יש לנו מספר המלצות לרשימות קהלי רימרקטינג חכמות שכדאי לנסות בקמפיין רימרקטינג בגוגל אדס.

מחקרים של גוגל מצאו שהרוב הגדול של מבקרים באתר לא משלימים המרה כבר בביקור הראשון שלהם. גם אם הם שוקלים ברצינות להשלים פעולת המרה באתר (קנייה, השארת פרטים וכו'), זה בדרך כלל מתרחש רק לאחר מספר ביקורים חוזרים לאתר. לכן, עסקים שמפרסמים ברשת החיפוש חייבים להקים במקביל קמפיין רימרקטינג בגוגל אדוורדס על מנת להמשיך ולפרסם ללקוחות פוטנציאליים גם לאחר שהם ביקרו באתר העסק.

לקמפיין רימרקטינג יש את פוטנציאל שיעור ההמרה הגבוה ביותר מבין כל סוגי הקמפיינים לפרסום במערכת גוגל אדס. פרסום ממוקד ברשת החיפוש והמדיה לגולשים שביקרו בעבר באתר העסק, גולשים שכבר הביאו עניין במה שיש לעסק להציע, יכול לייצר למפרסם כמות גדולה של המרות בעלות מאוד נמוכה.

אם המפרסם יוצר רשימות קהלי רימרקטינג חכמות המבטאות בצורה הטובה ביותר את קהלי הגולשים בעלי הסבירות הגבוהה ביותר להשלים עסקה לאחר כניסה חוזרת, ניתן לצפות לתוצאות מרשימות ביותר מקמפיין פרסום רימרקטינג בגוגל.

יש לנו מספר המלצות והצעות לרשימות רימרקטינג שיכולות לעזור לכל מפרסם להשיג מקסימום תוצאות מפרסום רימרקטינג בגוגל:

1. כל המבקרים באתר

תחילה, רצוי ליצור רשימת רימרקטינג כללית של כל המבקרים באתר. רשימה זאת תאגד את כלל המבקרים באתר ללא יוצא מן הכלל. זאת תהיה הרשימה הבסיסית שתמיד ניתן לחזור ולהשתמש בה כשרשימת רימרקטינג ממוקדת אחרת לא משיגה מספיק תוצאות או כשרוצים לפרסם כללית לכל מי שביקר באתר.

2. מבקרים שגלשו באתר לפחות חצי דקה

גולשים שנשארו באתר יותר מ-30 שניות ככל הנראה מביעים עניין במוצרים ו/או השירותים שהעסק מציע, אחרת הם היו נוטשים את האתר תוך מספר שניות. יצירת רשימת רימרקטינג של כל מבקר שגלש יותר מחצי דקה באתר היא דרך מצוינת לצמצם את החשיפה של מודעות הרימרקטינג למבקרים לא רלוונטיים.

3. מבקרים שגלשו באתר מעל 3 דקות

ככל שגולש נשאר יותר זמן באתר כך גדלים הסיכויים שהוא מעוניין במה שיש לעסק להציע, לכן מומלץ ליצור גם רשימת רימרקטינג המתמקדת בכל המבקרים שגלשו באתר לזמן ארוך משמעותית. רוב המומחים לפרסום בגוגל ממליצים על קביעת 3 דקות כרף זמן הגלישה המינימלי באתר לרשימת רימרקטינג שכזאת.

4. גולשים שביקרו בדף מוצר ספציפי

מפרסמים חנות מוצרים אונליין? מומלץ לחלק את רשימות הרימרקטינג לפי ביקור בדפי המוצרים באתר. כך ניתן ליצור מודעות רימרקטינג ייחודיות לכל מוצר ולהציבן מול הגולשים שביקרו בדף אותו מוצר, מה שמבטיח שכל גולש שהביע עניין במוצר מסוים יראה מודעות על אותו מוצר שמזמינות אותו לחזור חזרה לאתר בכדי להשלים קנייה.

5. מבקרים פעם ראשונה באתר

ציינו בהתחלה שרוב הגולשים המבקרים בפעם הראשונה באתר ככל הנראה לא ישלימו קנייה. בעקבות כך, מומלץ ליצור רשימת רימרקטינג המתמקדת בכל הגולשים המבקרים בפעם הראשונה באתר וליצור להם מודעות פרסום ייחודיות המציעות להם לנסות שוב את האתר.

6. כמות כניסות ממוצעת לדף מוצר עד להשלמת קנייה

ניתן למדוד את כמות הכניסות הממוצעת של מבקרים באתר עד להשלמת קניה (למשל בממוצע כל גולש נכנס 4 פעמים לדף מוצר לפני שהוא משלים בסופו של דבר רכישה). ניתן למדוד את כמות הכניסות הממוצעת עד להשלמת קניה באתר ולמקד את פרסום הרימרקטינג לגולשים שצריכים עוד כניה אחת להגיע לממוצע (למשל לפרסם לכל גולש לאחר הכניסה ה-3 שלו לדף מוצר אם הממוצע הוא 4 כניסות לקנייה).

7. גולשים שנטשו את האתר לאחר הוספת מוצר לעגלת הקנייה

ניתן להניח שגולשים שהוסיפו מוצרים לעגלת הקנייה באתר מאוד מעוניינים במוצרים של העסק. יכול להיות שהם בוחרים לחכות עם השלמת הקנייה או הם מבררים מחירים אצל המתחרים. מומלץ למקד את פרסום רימרקטינג לגולשים הללו בגלל שהם בעלי סבירות גבוהה להשלים קנייה.

8. גולשים שנטשו את האתר במהלך הזמנה

בנוסף חשוב לעשות הפרדה בין גולשים שמילאו את עגלת הקניות לבין גולשים שכבר התחילו את תהליך התשלום והפסיקו באמצע. גולשים אלו בעלי סבירות גבוהה עוד יותר לרצות להשלים עסקה. מומלץ למקד את פרסום רימרקטינג לגולשים הללו בכדי לעודד אותם לחזור ולהשלים את הקנייה.

9. גולשים שצפו מעל מחצית מסרטון מוצר

קיים סרטון תדמית בדף המוצר באתר? מחקרים מראים שגולשים שצפו מעל מחצית מסרטון מוצר בעלי סיכויים גבוהים יותר לרצות להשלים עסקה. כדאי ליצור רשימת רימרקטינג של גולשים שצפו ב-50% ומעלה בסרטון המוצר ולהציב מולם מודעה ייחודית על המוצר שבו הם התעניינו.

10. גולשים שקראו כתבת תוכן באתר

אם באתר יש כתבות תוכן אינפורמטיבית על נושא מסוים (מוצר, שירות וכו'), ניתן ליצור רשימת רימרקטינג של כל הגולשים שהביעו עניין לעומק בכתבה. הם ככל הנראה מאוד מתעניינים במוצר או השירות שהכתבה מתמקדת בו. איך ניתן לדעת אילו גולשים קראו את הכתבה? ניתן למשל להגדיר את זמן הגלישה המינימלי שנדרש לקריאת כתבת התוכן.

11. גולשים שהגיעו לאתר דרך מונח חיפוש ממוקד בגוגל

מבקרים באתר שהקלידו בגוגל מונחי חיפוש שמייצגים בצורה מדויקת את המוצרים והשירותים של העסק הם גולשים בעלי כוונת רכישה מאוד מדויקת. אלו גולשים שהביעו נכונות מאוד גבוהה לרכוש את מה שהעסק משווק. מומלץ ליצור רשימת רימרקטינג המתמקדת בגולשים הללו לפרסום ברשת החיפוש והמדיה.

12. גולשים שנטשו את האתר במהלך מילוי טופס צור קשר

מבקרים באתר שנטשו את תהליך השארת פרטים בטופס צור קשר הם גולשים שהראו נכונות גדולה ליצור קשר עם העסק. מומלץ ליצור רשימת רימרקטינג של הגולשים הללו על מנת לעודד אותם לחזור חזרה לאתר ולהשאיר פרטים.

13. מבקרים שגלשו ב-5 דפים ומעלה

ניתן להניח שגולשים שביקרו במספר דפים באתר מביעים עניין רב במה שיש לעסק להציע. ניתן ליצור רשימת רימרקטינג על בסיס מספר הדפים שהגולש ביקר בהם. רצוי לבחור מספר דפים החל מ-5 ומעלה על מנת ליצור רשימת רימרקטינג ממוקדת מספיק.

14. מבקרים באתר לפי מגדר

רוצים להציב מודעות רימרקטינג שונות לגברים ונשים? צרו הפרדה מגדרית בין קהלי המבקרים באתר. רשימת רימרקטינג אחת של כל הגולשים שביקרו באתר ורשימה נוספת של כל הגולשות שביקרו באתר.

15. מבקרים באתר לפי קבוצת גילאים מועדפת

בנוסף להפרדת רשימות רימרקטינג לפי מגדר, ניתן גם ליצור רשימות רימרקטינג על סמך הגילאים של המבקרים באתר. במידה ויש קבוצת גילאים אטרקטיבית יותר עבור העסק, למשל עסק למכירת שמלות כלה רוצה להתמקד יותר בגילאים 24-35, אז מומלץ ליצור רשימת רימרקטינג לקבוצת הגילאים המועדפת.

16. גולשים שלחצו על כפתור "פרטים נוספים"

מומלץ לשקול ליצור רשימת רימרקטינג של כל הגולשים שלחצו על כפתור "פרטים נוספים", במידה וקיים כפתור שכזה באתר, מכיוון שמדובר על גולשים שהביעו נכונות גבוהה ללמוד יותר על המוצר/שירות של העסק. כך שרשימת רימרקטינג של הגולשים הללו יכולה לתת תמורה עדיפה יותר בהשוואה לרשימת כל הגולשים באתר.

17. גולשים שנרשמו לרשימת תפוצה

גולשים שנרשמו לרשימת התפוצה של העסק מביעים עניין רב במה שיש לעסק להציע ורוצים להישאר מעודכנים לגבי מה שחדש בעסק. כך שזה מאוד חכם ליצור רשימת רימרקטינג של הגולשים הללו ולפרסם להם ברשת המדיה בעת הצורך, למשל מיד לאחר שליחת מייל תפוצה על מוצר חדש.

18. גולשים שרכשו מוצרים באתר

קמפיין רימרקטינג הוא לא רק לפרסום בקרב גולשים שלא השלימו רכישה באתר. ניתן גם להשתמש בקמפיין רימרקטינג בכדי לפרסם מחדש לגולשים שכבר רכשו מוצרים באתר. יצירת רשימת רימרקטינג של גולשים שהשלימו קנייה באתר יכולה להתאים לפרסום מוצר משלים (למשל דיו מדפסת למי שקנה מדפסת) ולעידוד קנייה חוזרת של אותו מוצר (למשל מי שקנה משחת שיניים יצטרך לקנות שוב בעתיד).

19. גולשים שרכשו מוצרים בסכום גדול

לקוחות שרכשו בעבר מוצרים בסכומים גדולים, בין אם זה מוצר יקר או סל מוצרים גדול, בעלי סבירות גבוהה לרצות לבצע קנייה נוספת. מומלץ ליצור רשימת רימרקטינג של גולשים שרכשו באתר מעל סכום מסוים לפרסום עתידי ברשת המדיה והחיפוש.

20. מבקרים באתרים של מתחרים

גולשים המבקרים באתרים של המתחרים יכולים בהחלט להיות מעוניינים גם במה שיש לעסק שלך להציע. בגוגל אדס ניתן ליצור רשימת רימרקטינג על האתרים של המתחרים ובכך לפרסם לגולשים שביקרו באתרים של המתחרים.

יצרתם רשימות רימרקטינג טובות אך קמפיין הרימרקטינג עדיין לא משיג תוצאות מספיק טובות? ישנן 5 שאלות שיכולות לעזור לכם לשדרג את הביצועים של קמפיין רימרקטינג.