כיצד לבנות קמפיינים מוצלחים עבור חשבון אדוורדס?

  • חשבון אדוורדס

מבנה מערך הקמפיינים והמודעות בחשבון האדוורדס משפיע רבות על אפקטיביות של המפרסם בהגעה לגולשים ברשת החיפוש והמדיה של גוגל. מבנה של חשבון אדוורדס צריך להיבנות בהתאמה למטרות הפרסום בגוגל ובצורה שתבטיח ניהול פרסום יעיל ככל הניתן. בעוד שאין מבנה אחד ויחיד לניהול פרסום בגוגל אדוורדס, ישנם מספר קווים מנחים לארגון מבנה חשבון אדוורדס מצליח.

מערכת גוגל אדוורדס מאפשרת לעסקים להקים מגוון קמפיינים ומודעות בכדי להגיע לקהלי גולשים רלוונטיים דרך מנוע החיפוש של גוגל ורשת האינטרנט. עסקים רבים בישראל מפעילים פרסום בגוגל, אך מעטים מדי מהם דואגים לפרסם את השירותים והמוצרים שלהם במערך קמפיינים ומודעות הבנוי להשגת תוצאות אופטימליות. בהחלט יכול להיות שאתם מתקשים להצליח עם הפרסום של העסק בגוגל בגלל שבתחילת הדרך בניתם מערך קמפיינים ומודעות לא תקין בחשבון האדוורדס.

החשיבות של חשבון אדוורדס מאורגן בהתאם למטרות הפרסום בגוגל

הצורה שבה מפרסם בונה את מערך הקמפיינים והמודעות בחשבון אדוורדס היא בעצם הדרך שבה הוא רוצה לנהל ולעקוב אחר הפרסום שלו בגוגל. מערך פרסום זה קובע את האופן הישיר שבו יתנהל הפרסום במערכת אדוורדס בכל האספקטים השונים, ולכן חשבון אדוורדס מאורגן הוא כל כך חשוב. מערך קמפיינים ומודעות תקין אשר תואם את מטרות הפרסום של העסק בגוגל יתרום במגוון דרכים.

חשבון אדוורדס מאורגן יותר קל לניהול

אסור לזלזל בחשיבות של סדר הגיוני במבנה חשבון האדוורדס. לא חסרים עסקים אשר זורקים לפח מאות שקלים בחודש רק בגלל שהם מנהלים את מערך הפרסום בגוגל אדוורדס בצורה מבולגנת. כאשר חשבון האדוורדס מסודר בצורה שבה מבינים טוב יותר את מטרתו של כל קמפיין ותפקידה של כל מודעה שולטים בצורה חכמה יותר על הפרסום בגוגל.

המפרסם מגיע בקלות רבה יותר ללקוחות פוטנציאליים

מבנה חשבון אדוורדס הבנוי בהתאם למטרות הפרסום בגוגל תורם לרלוונטיות של המודעות לקהלי הגולשים המיועדים. ברגע שהקמפיינים והמודעות נבנים עם מחשבה למטרות פרסום מסוימות, כך גדלים הסיכויים שמודעות החשבון יופיעו מול הגולשים המחפשים שירותים ומוצרים דומים.

מערך קמפיינים ומודעות חכם הוא הכרחי לקבלת דירוג איכות גבוה

דירוג האיכות של מודעות פרסום בגוגל הנו אחת הגורמים העיקריים הקובעים את מיקום מודעות הפרסום בתוצאות החיפוש של גוגל. אותו דירוג (או ציון) שמקבלים מודעות הפרסום של החשבון מגוגל הוא בעצם קנה מידה של עד כמה גוגל מחשיב את העסק כגורם מוסמך. מפרסמים שמנהלים את חשבון האדוורדס שלהם בצורה לקויה נוטים לקבל דירוג נמוך מגוגל.

מהו מבנה חשבון אדוורדס נכון?

לאחר פתיחת חשבון אדוורדס וסיום הגדרות החיוב תתבקשו על ידי המערכת לפתוח קמפיין פרסום ראשון. במהלך פתיחת הקמפיין תתבקשו לבחור תקציב פרסום, לפתוח קבוצת מודעות ראשונה ולערוך מודעות טקסט.

אתם מוזמנים לקרוא עוד על הקמת קמפיין ראשון בגוגל אדוורדס על ידי לחיצה כאן.

שרשרת הפעולות הללו נובעת מכך שבכל חשבון אדוורדס ישנם 3 רמות ניהול: קמפיין, קבוצת מודעות והמודעות עצמן. שלושת המישורים הללו נועדו בכדי לתת לך, המפרסם בגוגל אדוורדס, שליטה טובה יותר על פרסום בגוגל. חשבון אדוורדס צריך להיבנות בצורה של משפך הפוך שבו החשבון מחלק את הפרסום בגוגל למספר קמפיינים, אשר כוללים קבוצות מודעות, המקבצות בתוכן מילות מפתח ומודעות פרסום ביחד. שלד מבנה חשבון אדוורדס נבון צריך להיראות בצורה הבאה:

מבנה נכון של חשבון מודעות אדוורדס

מבנה נכון של חשבון מודעות אדוורדס

רמת הקמפיין בחשבון אדוורדס

חשבון אדוורדס סטנדרטי בדרך כלל יחולק למספר קמפיינים, אשר כל קמפיין מתייחס לשיווק של נושא אחר של העסק. לדוגמה, בית ספר מקצועי לאיפור יפתח קמפיין פרסום ברשת החיפוש לקורסים לצד קמפיין מדיה בבלוגים בעלי תחומי עניין דומים.

רמת הקמפיין בחשבון אדוורדס

רמת הקמפיין בחשבון אדוורדס

ישנן מספר אסטרטגיות להגדרת חלוקה של יעדי הפרסום לקמפיינים, על זה נרחיב בהמשך. רק יש לזכור שנדרש לחלק את תקציב הפרסום של העסק לפי קמפיינים מכיוון שהגדרת תקציב נעשית ברמת הקמפיין.

חלוקת קמפיין לקבוצת מודעות

כל קמפיין פרסום חייב לכלול לפחות קבוצת מודעות אחת רלוונטית, כאשר ההמלצה הרווחת היא לשפר את המיקוד על ידי פתיחת כמה קבוצות מודעות לכל קמפיין. למשל, אותו בית ספר למקצועות היופי מחלק את קמפיין הקורסים במנוע החיפוש של גוגל לקבוצות מודעות על פי הקורסים השונים הנלמדים.

רמת קבוצת המודעות בחשבון אדוורדס

רמת קבוצת המודעות בחשבון אדוורדס

הסיבה לכך שמומלץ לחלק קמפיינים לכמה קבוצות מודעות היא, שמילות המפתח מוגדרות ברמת קבוצת המודעות ורצוי להפריד כמה שיותר בין מילות מפתח על מנת למקד את הרלוונטיות של מודעות הפרסום לרשימת מילות המפתח. לדוגמה במקרה לעיל, רצוי להימנע מאיגוד של מונח חיפוש "קורס איפור" עם מונח החיפוש "קורס תסרוקות" שיבלבל את גוגל ויפגע באיכות הדירוג של מודעות הקמפיין.

קבוצת מודעות מאגדת בתוכה מודעות פרסום

מודעות הפרסום הן המודעות שיופיעו בסופו של דבר לגולשים הרלוונטיים. מודעות אלו, בין אם הן מודעות טקסט או בין אם הן מודעות מדיה, מתפקדות בתור הזרוע המבצעת של כל קבוצת מודעות. המודעות צריכות להיות תואמות לרשימת מילות המפתח של קבוצת המודעות וממוקדות מספיק לייצר הקלקות בקרב הגולשים הרלוונטיים. למשל קבוצת מודעות של קורס בניית ציפורניים יכלול מודעות פרסום שונות (טקסט ומדיה) שמפרסמות את הקורס עצמו.

תמהיל מודעות פרסום בקמפיין גוגל

תמהיל מודעות פרסום בקמפיין גוגל

כל קבוצת מודעות צריכה לאגד בתוכה לפחות מודעה אחת, בהעדפה ליותר אם ניתן בהתאם ליכולות המיקוד וסוגי מודעות הפרסום.

אסטרטגיות לקביעת מערך קמפיינים ומודעות בגוגל אדוורדס

ראינו כיצד צריך להיבנות מערך קמפיינים ומודעות בחשבון אדוורדס, אך לפני שמתחילים במלאכת בניית מערך הקמפיינים והמודעות בחשבון האדוורדס רצוי לקבוע את הקווים המנחים של הפרסום בגוגל. על פי הקווים המנחים ניתן יהיה לבנות בצורה המתאימה ביותר את מערך הקמפיינים והמודעות שהכי מתאים למטרות הפרסום בגוגל.

בעוד שאין מבנה חשבון אדוורדס מצליח אחד שמתאים לכולם, ישנן מספר אסטרטגיות מצליחות לקביעת מערך קמפיינים ומודעות מתאים לחשבון אדוורדס המתבססות על מטרות ויעדי פרסום של עסקים.

1. בניית חשבון אדוורדס לפי מוצרים ושירותים

מערך קמפיינים ומודעות המתבסס על המוצרים והשירותים שהעסק מפרסם היא כנראה האסטרטגיה ההגיונית ביותר לרוב המפרסמים בגוגל. אסטרטגיה זו דוגלת במבנה חשבון אדוורדס שמבטא את פעילות המכירה של העסק. החשבון יתחלק לקמפיינים עבור כל מוצר או שירות, אשר יכללו קבוצות מודעות לקטגוריות באותו מוצר או שירות.

לדוגמה, על פי אסטרטגיה זו מומלץ לחנות בגדים לכל המשפחה לפתוח שלושה קמפיינים: קמפיין פרסום בגוגל אשר יתמקד בשיווק בגדי גברים, קמפיין אחר שיתמקד בשיווק בגדי נשים וקמפיין נוסף שיתמקד בבגדי ילדים.

2. חלוקת חשבון אדוורדס על פי סוגי קמפיין

אסטרטגיה מאוד יעילה להנחת בסיס ניהולי מאוד מסודר תהיה לחלק את חשבון האדוורדס על פי השימוש בסוגי קמפיין. רוב העסקים מתחילים לפרסם בגוגל בקמפיין רשת החיפוש בלבד, אך לאחר מכן הם יכולים להוסיף קמפיינים נוספים של פרסום ברשת המדיה, קמפיין רימרקטינג, קמפיין שיחות בלבד, קמפיינים של ווידאו ועוד.

לדוגמה, אותו בית ספר למקצועות היופי שהזכרנו לעיל מחלק את חשבון האדוורדס שלו לקמפיין במנוע החיפוש וקמפיין ברשת המדיה. בעתיד אותו עסק יכול להפעיל קמפיין רימרקטינג נפרד ועוד.

3. מבנה חשבון אדוורדס כמראה לאתר הבית של העסק

עסקים שרוצים לפרסם בגוגל על מנת להגדיל את תנועת הלקוחות לאתר הבית יכולים לבנות מערך קמפיינים ומודעות לפי מבנה האתר. אתר מסודר יכלול דפים שונים לכל מוצר, שירות, מידע רלוונטי, קטלוגים וכו' שאותם ניתן לקדם בקמפיין פרסום ממומן בגוגל.

לדוגמה, חנות מוצרים אורגניים באינטרנט יכולה לבנות את מערך הקמפיינים ומודעות הפרסום בגוגל על פי מבנה החנות עצמה. קבוצות סוגי מוצרים אורגניים כגון מזון על, תוספי תזונה, ירקות וכו' יחולקו לקמפיינים. הקמפיינים יכללו קבוצת מודעות לכל סוג מוצר, כאשר מודעות הפרסום עצמן יפנו את הגולשים לעמוד המוצר הספציפי.

4. מערך קמפיינים ומודעות המתבסס על מיקומים

עסק שהפעילות שלו מתפרסת על מספר מיקומים ספציפיים יכול, ואף רצוי, לבנות מערך קמפיינים ומודעות על סמך המיקומים הללו. אם המיקום הוא מרכיב חשוב בפעילות של העסק, אז כנראה שהוא גם מאוד חשוב במערך הפרסום של העסק בגוגל.

לדוגמה, מומלץ לרשת חנויות המנהלת מערך פרסום לסניפים בחיפה, תל אביב והרצליה לחלק את חשבון האדוורדס שלה לקמפיינים על פי אותם אזורי פעילות. זה יעניק לה רמת מיקוד טובה יותר להגיע ללקוחות באזור החנויות ותשמור על הרלוונטיות של המודעות למונחי חיפוש מקומיים.

By |2017-12-10T15:54:44+00:00ספטמבר 13th, 2017|פרסום בגוגל|