בעזרת קמפיין רימרקטינג (Remarketing) באפשרות המפרסם להציב מודעות ייחודיות לעיני הגולשים שביקרו בעבר בדפי הנחיתה של העסק ולייצר פניות חדשות וחוזרות לעסק באמצעות פרסום בגוגל אדוורדס. כל עסק שיש לו אתר אינטרנט ומפרסם כיום באדוורדס צריך לשקול להקים קמפיין רימרקטינג להגדלת הפניות מהאינטרנט.
קמפיין רימרקטינג הוא קמפיין שיווק מחדש המאפשר לעסקים למקד את הפרסום בגוגל על קהל הגולשים אשר ביקר בעבר באתר העסק, בין אם הם הפכו להיות לקוחות ובין אם לא, ולהציג בפניהם ברשת המדיה והחיפוש מודעות פרסום ייחודיות עבורם.
מטרת הרימרקטינג היא למקד את הפרסום בקרב הגולשים שהראו מספיק עניין במוצרים ובשירותים של העסק בכדי לגלוש באתר הבית או בדף נחיתה ייעודי.
רימרקטינג נחשב לאפיק פרסום מאוד אפקטיבי בגוגל אדוורדס מתוך ההנחה שקיימת סבירות גבוהה יותר להמרה מגולשים שכבר הראו בעבר התעניינות במוצרים ובשירותים של עסק.
עסקים רבים משתמשים בכלי פרסום זה בכדי להגדיל את כמות הפניות מהאינטרנט, לייצר יחס המרה גבוהה יותר מפרסום בגוגל ולשמור על מודעות המותג בקרב לקוחות עבר.
כיצד פרסום רימרקטינג עובד?
רימרקטינג מתאפשר על ידי הטמעת קבצי "עוגייה" (cookie), קבצים שמאפשרים מעקב וצבירת מידע על גולש שנכנס לאתר אינטרנט, בעמודים שונים באתר האינטרנט של העסק ובדפי נחיתה. בעזרת קבצי העוגיות הללו גוגל אדוורדס מייצר למפרסם רשימות גולשים שונות, בהתאם להגדרות המפרסם ברשימות הרימרקטינג, שבהם יתמקד קמפיין הפרסום.
ברגע שגולש נכנס לדף הנחיתה, גוגל מצמיד לו קבצי עוגייה אשר עוקבים אחר הגלישה שלו מאותה נקודה והלאה, תוך כדי שהוא מקשר את אותו גולש לבסיס הנתונים של רשימת הרימרקטינג. כאשר קמפיין הרימרקטינג יופעל, יוצגו לאותו גולש מודעות פרסום ייחודיות אליו באתרי אינטרנט ובמונחי חיפוש רלוונטיים.
אפשרויות הפרסום בקמפיין רימרקטינג בגוגל אדוורדס
מערכת גוגל אדוורדס מציעה מגוון רחב של אפשרויות הטמעת קבצי עוגייה בכדי ליצור רשימות רימרקטינג שונות. ניתן להטמיע קוד מעקב רק במספר מסוים של עמודים, לקבוע זמן גלישה מינימלי לפני התחלת מעקב, להגביל את כמות ההופעות של מודעות קמפיין הרימרקטינג לגולשים, לקבוע באילו אתרי אינטרנט יופיעו המודעות ועוד.
ישנן כמה אסטרטגיות שיווק מחדש מומלצות עבור עסקים שרוצים למקד בצורה הטובה ביותר הפרסום בגוגל בקרב לקוחות פוטנציאליים שגלשו בדפי הנחיתה:
רימרקטינג לרשת המדיה
הצגת מודעות מדיה באתרי אינטרנט ואפליקציות לגולשים שביקרו באתר במטרה לפשר את יחס ההמרה. יש מגוון רחב של מודעות מדיה שניתן להשתמש בהן בכדי להגביר את הסיכוי שגולש יחזור לאתר לבצע את הפעולה הרצויה.
רימרקטינג לרשת החיפוש
ניתן למקד את הפרסום במנוע החיפוש של גוגל בעזרת רשימות רימרקטינג. תוכלו להציב בתוצאות החיפוש של גולשים שביקרו בעבר מודעות פרסום ייחודיות עבורם. זאת דרך מצוינת לתפוס את הגולשים שביקרו באתר בדיוק ברגע שהם מחפשים שוב מוצרים ושירותים קשורים.
רימרקטינג ממוקד מוצרים
יצירת רשימות רימרקטינג רק ללקוחות שביקרו בעמוד מוצר מסוים באתר העסק. תוכלו לבנות מודעות פרסום למוצר מסוים ולפרסמם בקרב גולשים שרכשו או שקלו בעבר לרכוש את אותו מוצר.
רימרקטינג דרך אפליקציות
ניתן לפרסם בצורה ממוקדת דרך אדוורדס לגולשים שמשתמשים באפליקציה של העסק. תוכלו לפרסם בקרב אותם משתמשים בכדי ליידע אותם על שירות או מוצר חדש.
הקמת קמפיין רימרקטינג בפעם הראשונה
השלב הראשון להקמת קמפיין רימרקטינג הוא כמובן בחירת אסטרטגיית השיווק מחדש. יהיה עליכם להחליט האם אתם רוצים למקד את הפרסום בקרב כל קהל הגולשים שביקר באתר או האם אתם רוצים לפרסם בגוגל רק לקהל גולשים מסוים שביקר באתר?
כפי שציינו כבר, קיים מגוון רחב של אפשרויות ליצירת רשימות רימרקטינג של גולשים שביקרו באתר. אתם למשל יכולים להקים קמפיין פרסום בגוגל לגולשים שביקרו בדף מוצר מסוים, שגלשו זמן מסוים באתר, שביקרו במספר מינימום של דפים, שגולשים מאזור גיאוגרפי מסוים ועוד.
אנו ממליצים לעסקים שמקימים בפעם הראשונה קמפיין רימרקטינג להתחיל בהגדרת כלל הגולשים באתר בכדי לפשט את הנושא. מאוחר יותר, לאחר שתצברו ניסיון עם רימרקטינג בגוגל, תוכלו לייצר מיקודים מותאמים אישית יותר.
הוספת קוד רימרקטינג לדף נחיתה
בכדי שתוכלו להציג מודעות פרסום בפני אנשים שביקרו בדפי הנחיתה יהיה עליכם להטמיע קוד רימרקטינג של אדוורדס בכל הדפים הרצויים. בכדי לקבל את הקוד יש ללכת לכרטיסיית "ספריה משותפת" שמופיעה בסרגל הכלים בצד ימין. מעבר לכרטיסייה זו תפתח לכם עוד אפשרויות, יש ללחוץ על האפשרות של "קהלים". אתם תגיעו לעמוד הבא עם הכותרת צור רשימת רימרקטינג.

כרטיסיית קהלים בגוגל אדוורדס
מאחר וזה קמפיין הרימרקטינג הראשון שלכם, נתמקד ביצירת רשימת רימרקטינג של מבקרים באתר. במסך זה נא בחרו באפשרות של "הגדר רימרקטינג" תחת הכותרת מבקרים באתר.
תועברו לעמוד הבא:

הגדרת קמפיין רימרקטינג בגוגל
יש ללחוץ שוב על כפתור "הגדר רימרקטינג", שיעביר אתכם לקבל את קוד מעקב הרימרקטינג של גוגל אדוורדס לאתר. קוד זה הוא קוד ייחודי עבור חשבון גוגל אדוורדס שלך.
את הקוד יש להטמיע באזור ה "BODY" של דף הנחיתה. אם אינכם יודעים לקודד אתר, מומלץ להקים קמפיין רימרקטינג בעזרתו של מומחה פרסום בגוגל או מומחה בניית אתרים.
ניהול רשימות רימרקטינג
לאחר שהקוד מוטמע באתר ונכנסו לאתר יותר מ-100 גולשים, כמות הכניסות המינימלית הנדרשת בכדי שגוגל אדוורדס ייצר רשימת רימרקטינג, תוכלו להתקדם בהקמת קמפיין הרימרקטינג.
בכדי לוודא שיש לכם רשימת רימרקטינג מוכנה, אתם צריכים להיכנס למסך הקמפיינים של מערכת אדוורדס ולעבור לכרטיסיית "קהלים". בכרטיסייה זו יש לבחור באפשרות של רימרקטינג.
אם אתם לא יודעים איך להגיע לכרטיסיית קהלים במערכת גוגל אדוורדס, אנא קראו את ההסבר שלנו על מערכת גוגל אדוורדס הישנה או על ממשק גוגל אדוורדס החדש.
אם אף פעם לא הקמתם קמפיין רימרקטינג אתם תקבלו את העמוד הבא, אשר יבקש מכם לצרף לחשבון רשימת רימרקטינג חדשה על ידי לחיצה על הכפתור האדום (+ מיקוד):

מיקוד קהלי רימרקטינג בגוגל
לחיצה על הכפתור האדום יוביל אתכם לעמוד הקמת קמפיין הרימרקטינג:
בעמוד זה יוצגו לכם כל רשימות הרימרקטינג שיצרתם. תדרשו לוודא שמופיעה לכם רשימת רימרקטינג של המבקרים באתר, תופיע בתור All visitors.
בחירה ברשימת רימרקטינג בעת הקמת קמפיין פרסום ברשת המדיה
כאשר יש לכם רשימת רימרקטינג מוכנה, הגיע הזמן לפתוח קמפיין פרסום בגוגל.
בחרו באפשרות של הקמת קמפיין ברשת המדיה. בעמוד הראשון, הגדרת יעדי שיווק, תדרשו לבחור באפשרות של "עודד פעולה" בכדי להשתמש ברשימת הרימרקטינג:

יעדי שיווק ברימרקטינג
בהגדרות המיקוד של הקמפיין יש לבחור את רשימת הרימרקטינג הרצויה למיקוד הפרסום בגוגל תחת הסעיף "תחומי עניין ורימרקטינג":
לאחר בחירה ברשימת הרימרקטינג הרצויה, תדרשו להמשיך בשלבים הנוספים של הקמת קמפיין קידום ממומן ברשת המדיה של גוגל, כולל עריכת מודעות ייחודיות לקמפיין, עד להשלמת ההגדרות.
מזל טוב! עכשיו יש לכם קמפיין רימרקטינג ראשון בגוגל. זכרו, אתם יכולים לעקוב אחר הביצועים של הקמפיין בכל שלב במסך הקמפיינים של גוגל כמו כל קמפיין פרסום אחר.