כיצד מקימים קמפיין קידום ממומן ברשת המדיה של גוגל?

  • קידום ממומן

קמפיין קידום ממומן המתמקד ברשת מדיה בלבד יכול לחשוף את השירותים והמוצרים של העסק שלך לקהל נוסף של לקוחות פוטנציאליים, לצד שימוש בכלים אפקטיביים של פרסום בגוגל כגון רימרקטינג ופרסום באפליקציות.

מערכת גוגל אדוורדס מאפשרת לעסקים לפרסם את המוצרים והשירותים שלהם בשתי מדיות מרכזיות: רשת החיפוש ורשת המדיה. המונח רשת החיפוש מתייחס למנוע החיפוש של גוגל,

בו עסקים יכולים להציב מודעות טקסט שיופיעו בדפי תוצאות החיפוש של הגולשים באמצעות קידום ממומן, בעוד שהמונח רשת המדיה מתייחס למספר רב של אתרים שניתן להציב בהם מודעות פרסום דרך מערכת גוגל אדוורדס.

מהו קמפיין פרסום ברשת המדיה של גוגל?

קמפיינים של קידום ממומן ברשת המדיה של גוגל מהווים דרך נוספת לפרסם עסק, שירות או מוצר באינטרנט לצד קמפיינים ממומנים במנועי החיפוש של גוגל.

בעוד שמטרת הפרסום במנועי החיפוש היא למשוך לקוחות פוטנציאליים בזמן שהם מחפשים מענה מסוים בגוגל, פרסום ברשת המדיה מנסה למשוך את תשומת הלב של לקוחות פוטנציאליים כאשר הם גולשים באתרים ואפליקציות הכוללים תוכן רלוונטי למאפייני קהל הלקוחות של העסק. לדוגמה חנות רהיטים תרצה לפרסם באתרים של עיצוב הבית במטרה לייצר עניין בקרב הגולשים.

היתרונות של פרסום ברשת המדיה של גוגל

קידום ממומן ברשת המדיה של גוגל יכול להיות פתרון פרסומי מצוין לעסק שלך, במקביל להפעלת קמפיין פרסום ברשת החיפוש, מכיוון שהוא מחזיק במספר יתרונות שתורמים לתמהיל השיווק העסקי.

חשיפת העסק לקהל לקוחות פוטנציאליים גדול יותר

הפרסום ברשת המדיה מאפשר לעסקים להגיע לקהל לקוחות פוטנציאלי נוסף, מעבר לקהל הגולשים המחפש מונחי חיפוש ספציפיים, באמצעות הופעה באתרים שונים הרלוונטיים למילות המפתח של מסע הפרסום. לדוגמה, חנות מוצרי טבע עם קמפיינים ברשתות החיפוש והמדיה, הכולל את מילת המפתח "ספירולינה", תקבל חשיפה בקרב גולשים המקלידים את מילת המפתח וגם בקרב גולשים באתרי בריאות.

מתאים במיוחד ליצירת מודעות למותג

קמפיין פרסום ברשת המדיה הנו יעיל במיוחד לבניית מודעות למותג בקרב גולשים שעדיין אינם לקוחות פוטנציאליים של העסק. מאחר שמודעות מדיה הן חזותיות, וחלקן כוללות הנפשה, יש להן יכולת לעורר עניין רב יותר מאשר מודעות טקסט. הן יכולות לעורר מודעות גבוהה יותר למותג בקרב גולשים, כך שכאשר אותם גולשים יפנו למנוע החיפוש לחפש את השירותים שהעסק מספק הם יהיו בעלי סיכויים גבוהים יותר להקליק על מודעות העסק.

בקרה ושליטה על הפרסום ברשת המדיה

אחד היתרונות הגדולים ביותר של פרסום בגוגל הוא היכולת לבקר ולשלוט על התוצאות של הפרסום דרך אדוורדס, זה בניגוד לפרסום המסורתי כגון עיתונים ורדיו שעליהם אין מיקוד ושליטה בכלל. אז אם אתם שוקלים להקציב תקציב פרסום בכדי להגיע ללקוחות פוטנציאליים מחוץ למנועי החיפוש, כדאי לכם לשקול את פרסום ברשת המדיה של גוגל.

שימוש בסוגי מודעות נוספים

קמפיינים ממונים של פרסום ברשת המדיה של גוגל מציעים למפרסם שימוש בכל מגוון סוגי מודעות הפרסום השונות בגוגל אדוורדס כגון מודעות טקסט, מודעות תמונה, מודעות מדיה וסרטונים. מומלץ לעורר קשר עם קהל הגולשים באינטרנט במגוון דרכים מעבר למודעות טקסט פשוטות.

רימרקטינג – שיווק מחדש

רימרקטינג, או שיווק מחדש, היא ללא ספק אחת מאפשרויות המיקוד האפקטיביות ביותר בגוגל אדוורדס. בעזרת רימרקטינג אתם יכולים למקד את הפרסום שלכם ברשת המדיה בקרב גולשים שביקרו בעבר בדף הנחיתה שלכם או שנרשמו לרשימת התפוצה שלכם. זאת דרך נהדרת להזכיר למשתמשים שביקרו באתר שכדאי לחזור וליהנות מהמוצרים או מהשירותים שהעסק מציע.

הקמת קמפיין לרשת המדיה בלבד

פרסום ברשת המדיה שונה כמעט לחלוטין מפרסום ברשת החיפוש, ולכן, הקמת קמפיין ברשת המדיה דורש הגדרה חדשה של קמפיין.

ברגע שיש לכם קמפיין פרסום ברשת החיפוש שפעיל כבר תקופה, או אפילו אם בחרתם להקים קמפיין מודעות ברשת המדיה ללא קמפיין ברשת החיפוש, באפשרותכם לנווט לעמוד הקמפיינים, ללחוץ על פתיחת קמפיין חדש ולבחור באפשרות של "רשת המדיה בלבד".

הגדרת קמפיין לרשת המדיה

הגדרת קמפיין לרשת המדיה

לחיצה על רשת המדיה בלבד תוביל אותכם למסך בחירת יעדי הפרסום:

בחירת יעדי פרסום ברשת המדיה

בחירת יעדי פרסום ברשת המדיה

בחלון זה יש לבחור את יעדי הפרסום שעבורם מקימים את קמפיין הפרסום ברשת המדיה. ניתן לבחור בהגברת מודעות (לראות את המודעה שלך), השפעה על מעורבות לקוח (שיקולי קנייה) או מעבר לעמוד נחיתה (קריאה לפעולה).

לאחר בחירת היעדים לפרסום תדרשו להגדיר מיקומים של גולשים ושפת האתרים (מומלץ עברית, אנגלית וערבית).

הגדרת מיקומים לקהלים ברשת המדיה

הגדרת מיקומים לקהלים ברשת המדיה

לאחר מכן תדרשו לבחור אסטרטגיית תמחור לקמפיין ברשת המדיה. כדאי לבחור באסטרטגיית תמחור אוטומטית במידה ורוצים להשיג מקסימום חשיפה, ובאסטרטגיית תמחור ידנית במידה ומטרת הפרסום הוא לייצר מקסימום קליקים.

אסטרטגיית הצעות מחיר לרשת המדיה

אסטרטגיית הצעות מחיר לרשת המדיה

לאחר מכן תידרשו להגדיר תקציב יומי לפרסום שאתם מוכנים להוציא על הפרסום ברשת המדיה.

בשלב הבא תדרשו להגדיר למערכת גוגל אדוורדס את שעות פעילות הקמפיין ואופן סבב הופעת המודעות.

הגדרת שעות פעילות המודעות בגוגל

הגדרת שעות פעילות המודעות בגוגל

בקמפיין ברשת המדיה אתם גם יכולים להגדיר לגוגל אדוורדס מכסת תדירות למקסימום הופעות באינטרנט. רצוי להשתמש באופציה זו במידה ורוצים לצמצם את החשיפה היומית של המודעות באינטרנט.

עם סיום הגדרות הקמפיין אתם עוברים לבנות את מודעות המדיה בחלון הבא:

בניית מודעות ברשת המדיה של גוגל

בניית מודעות ברשת המדיה של גוגל

יש לתת שם לקבוצת המודעות, לתת הצעת מחיר מקסימלית ולצרף את הלינק URL לדף הנחיתה. בנוסף תדרשו לבחור שיטת מיקוד מודעות. אתם יכולים להשתמש במיקוד לפי מאפיינים דמוגרפיים, לפי רשימת רימרקטינג או לפי שיטות מיקוד אחרות כגון מילות מפתח.

מיד לאחר השלמת ההגדרות הללו תועברו לעורך מודעות המדיה של גוגל אדוורדס:

עורך מודעות המדיה של גוגל אדוורדס

עורך מודעות המדיה של גוגל אדוורדס

בעזרתו של עורך מודעות זה תוכלו לבנות מודעות מדיה מרשימות וויזואליות לקמפיין רשת המדיה שלכם כמו בדוגמאות הבאות:

דוגמה למודעות מדיה בגוגל אדוורדס

דוגמה למודעות מדיה בגוגל אדוורדס

דוגמה למודעת מדיה בגוגל אדוורדס

דוגמה למודעת מדיה בגוגל אדוורדס

ברגע שהשלמתם את בניית מודעת המדיה, כל מה שיישאר לכם לעשות זה לאשר את הקמפיין לגוגל אדוורדס ולהתחיל קמפיין קידום ממומן ברשת המדיה של גוגל. בהצלחה!

By |2017-12-10T15:01:27+00:00יולי 8th, 2017|פרסום בגוגל|