קמפיין מתחרים בגוגל אדס – לקבל לידים נוספים על חשבון המתחרים

  • קמפיין מתחרים

פרסום העסק במונחי חיפוש הכוללים שמות של מתחרים היא אחת משיטות הפרסום הנפוצות ביותר בגוגל. קמפיין מתחרים הבנוי נכונה מעניק למפרסם לידים רלוונטיים נוספים מגוגל בעלות נמוכה בהשוואה למילות מפתח כלליות. אין לך עדיין קמפיין פרסום בגוגל המפרסם במונחי חיפוש מתחרים? הגיע הזמן.

קמפיין מתחרים בגוגל יכול להיות מקור נהדר ליצירת לידים רלוונטיים חדשים לעסק בעלות נמוכה מאוד. הרי אם גולש מסוים מחפש מונחי חיפוש המציינים את שמות המתחרים הישירים של העסק שלך, קיים סיכוי גבוה במיוחד שהוא מחפש מענה למוצר או שירות שהעסק שלך גם מספק.

המטרה בהקמת קמפיין מתחרים בגוגל אדס היא להציב מודעות פרסום בגוגל, המשווקות את העסק שלך, מעל אתרי המתחרים המופיעים רק בתוצאות החיפוש האורגניות ולייצר משם פניות של לקוחות פוטנציאליים בעלות מחיר לקליק נמוכה כתוספת לקמפיין הפרסום המרכזי בגוגל.

האם זה בכלל חוקי להציב מודעות פרסום בשמות של מתחרים בגוגל?

המחשבה הראשונה שעולה לרוב המפרסמים בגוגל כאשר הם שומעים על שיטת קמפיין המתחרים היא, האם זה בכלל חוקי לפרסם בגוגל על שמות המתחרים שלי? והתשובה היא – בהחלט כן! אבל תחת מגבלות מסוימות.

מערכת גוגל אדס מאפשרת לכל מפרסם להציב מודעות פרסום בכל מונח חיפוש שהוא חפץ בו, ללא שום מגבלה על מילות המפתח לפרסום ממומן בגוגל. עם זאת, אסור למפרסם להשתמש בסימנים מסחריים ללא רישיון במודעות הפרסום עצמן ובשמות מוצרים/שירותים של מתחרה אחר.

מותר להציב מודעות פרסום במונחי חיפוש של מתחרים אך אסור לציין במודעה את שם המתחרה או לכלול חומר שיווקי המתחזה למתחרה.

היתרונות בהקמת קמפיין מתחרים בגוגל אדס

בתרחיש האידיאלי, כשקיים קמפיין מתחרים בגוגל, גולשים המחפשים מוצרים ו/או שירותים של המתחרים שלך נחשפים למוצרים ו/או שירותים שאתה מפרסם בגוגל. יש לכך 3 יתרונות מרכזיים:

1. הגעה ללקוחות פוטנציאליים חדשים בגוגל

לקוחות פוטנציאליים המחפשים בגוגל מתחרים של העסק יכולים בהחלט להיות גולשים שלא רואים את מודעות הפרסום שהעסק שלך מפרסם במונחי חיפוש כלליים. לכן, הקמת קמפיין מתחרים מאפשר לך להגיע לאותם גולשים רלוונטיים בעלי סבירות גבוהה להפוך ללקוחות בעתיד.

2. עלות נמוכה לקליק בקמפיין מתחרים

מכיוון שבדרך כלל אין תחרות על מונחי חיפוש המציינים שמות של מתחרים (רוב המפרסמים בגוגל מתמקדים בפרסום כללי), העלות לקליק במונחי חיפוש של מתחרים היא לרוב נמוכה משמעותית מפרסום במונח חיפוש כללי. בעקבות כך, ניתן לקבל קליקים רלוונטיים רבים בעלות נמוכה לקליק.

3. הגברת התחרות מול מפרסמים אחרים

עסקים המפרסמים בגוגל מתחרים בסופו של דבר על אותו קהל לקוחות פוטנציאליים. עקב כך, באחריותו של כל מפרסם לפעול בכדי לשפר את התחרותיות שלו בגוגל במטרה לייצר יותר פניות מהמתחרים שלו בגוגל. אחד הדרכים האפקטיביות ביותר לעשות זאת היא על ידי פרסום בשמות מתחרים. קמפיין מתחרים ממקסם את התחרותיות של העסק מול מפרסמים אחרים בכך שהוא משיג פניות שבלי פרסום ממומן בגוגל היו מגיעות למתחרים שלו בצורה אורגנית.

איך לאתר את מונחי החיפוש הנכונים של המתחרים?

קמפיין מתחרים, כמו כל קמפיין פרסום אחר במנוע החיפוש של גוגל, מתחיל מבניית רשימת מילות מפתח נכונה. רשימת מילות המפתח מהווה הבסיס עליו בונים את קמפיין המתחרים.

תחילה יש לקבוע באילו מתחרים הקמפיין יתמקד. מומלץ לבחור מתחרים ישירים המציעים שירותים ומוצרים דומים ככל הניתן למה שהעסק שלך מציע, עם עדיפות למתחרים שיש לעסק יתרון תחרותי כלשהו עליהם (מחיר, זמן אספקה, שירות וכו') שניתן לציין במודעות הפרסום.

לאחר שנקבעה רשימת המתחרים שבהם יתמקד בקמפיין, על המפרסם לאתר בעזרת מתכנן מילות המפתח של גוגל את מונחי החיפוש הרלוונטיים למתחרים. מונחי החיפוש הללו יכולים להיות רק שם של מתחרה או שילוב של שם המתחרה עם ביטוי מוצר/שירות מסוים, כל עוד יש תנועת חיפושים בגוגל.

כאשר כל מילות המפתח של קמפיין המתחרים נבחרו יש לחלקם למקבצי מילות מפתח רלוונטיות שיוצמדו לכל קבוצת מודעות נפרדת שתקבל מודעה ייחודית. למשל, ניתן לחלק את מילות המפתח של קמפיין המתחרים על פי סוגי מוצרים, לפי חלוקה גיאוגרפית, על פי רמות תחרות וכו'.

עכשיו שיש רשימת מילות מפתח מתחרים חכמה המחולקת למקבצי מילות מפתח על פי אסטרטגיה חכמה ניתן להקים את קמפיין המתחרים בגוגל אדס.

הקמת קמפיין מתחרים בגוגל אדס

נכנסים למסך הקמפיינים של חשבון אדוורדס ולוחצים על סימן הפלוס לפתיחת קמפיין חדש. מכיוון שהמטרה בקמפיין מתחרים היא להציב מודעות פרסום במונחי חיפוש של מתחרים בגוגל, יש לבחור בסוג קמפיין רשת החיפוש בלבד ולהגדיר את מטרת הפרסום כתנועה לאתר (המטרה היא לקחת תנועה מהאתר של המתחרים אל אתר העסק שלך).

הקמת קמפיין מתחרים בגוגל אדס

הקמת קמפיין מתחרים בגוגל אדס

לאחר מכן, יש להכניס את קישור דף הנחיתה הייעודי או אתר הבית וללחוץ על כפתור המשך.

הגדרות קמפיין בסיסיות

במסך הגדרות הבסיסיות של הקמפיין יש לבטל את ברירת המחדל של רשת המדיה, כפי שניתן לראות בתמונה הבאה:

הגדרות לקמפיין מתחרים בגוגל

הגדרות לקמפיין מתחרים בגוגל

קמפיין המתחרים מתמקד אך ורק במונחי חיפוש של שמות מתחרים במנוע החיפוש של גוגל אז אין טעם לכלול את רשת המדיה.

ניתן גם להגדיר מיקומים גיאוגרפיים במידה ורוצים למקד את קמפיין המתחרים רק לקהלי לקוחות מאזור מסוים ולא באופן ארצי.

הגדרת מיקומים גיאוגרפיים לקמפיין מתחרים בגוגל אדס

הגדרת מיקומים גיאוגרפיים לקמפיין מתחרים בגוגל אדס

לבסוף נדרש לבחור תקציב יומי ואסטרטגיית הצעת מחיר. יש לזכור שהעלות לקליק הנדרשת לפרסום במונחי חיפוש המציינים שמות מתחרים לא צפויה להיות גבוהה, אז ניתן להגדיר תקציב יומי לא גבוה והצעת מחיר לקליק נמוכה.

הגדרת תקציב ומחיר לקליק בקמפיין מתחרים בגוגל

הגדרת תקציב ומחיר לקליק בקמפיין מתחרים בגוגל

עכשיו שיש תקציב מוגדר אפשר לעבור לבניית קבוצות המודעות של קמפיין המתחרים.

הקמת קבוצת מודעות עם חלוקה למונחי חיפוש המתחרים

במידה וכבר יש חלוקה של מילות המפתח בקמפיין המתחרים למקבצי מילות מפתח על פי אסטרטגיה מסוימת אז בניית קבוצות המודעות צריכה להיות קלה. כל קבוצת מודעות מקבלת מקבץ של מילות מפתח, שלאחר מכן, תבנה מודעת פרסום ייחודית רלוונטית למקבץ המסוים.

קבוצת מודעות לקמפיין מתחרים

קבוצת מודעות לקמפיין מתחרים

בין אם קבוצות המודעות של הקמפיין הנו לפי סוג מוצר, חלוקה גיאוגרפית או יתרון יחסי של העסק, חשוב לבנות מודעת פרסום רלוונטית המשווקת את העסק בהתאם למילות המפתח.

מודעה ממומנת בקמפיין מתחרים

מודעה ממומנת בקמפיין מתחרים

כמובן ללא שימוש בשם המתחרה במודעה עצמה.

ברגע שמשלימים לבנות את כל קבוצות המודעות – קמפיין המתחרים יכול לעלות לאוויר. מעכשיו תתחילו לקבל פניות חדשות מגוגל בעלות נמוכה על חשבון המתחרים של העסק.

דגשים חשובים לניהול קמפיין מתחרים בגוגל אדס

יש לעקוב אחר ביצועי קמפיין המתחרים בגוגל גם לאחר הקמת הקמפיין הראשונית על מנת לוודא שמקבלים את המקסימום מאסטרטגיית פרסום על שמות המתחרים. ישנם מספר דגשים חשובים שכדאי לשים לב אליהם בקמפיין הפרסום לאחר הקמתו:

גידול מתמשך של העלות לקליק בקמפיין מתחרים

חשוב לעקוב אחר המחירים לקליק בקמפיין מתחרים ולוודא שהעלות לקליק לא גדלה עם הזמן. העלות לקליק יכולה לגדול ממגוון סיבות, לרוב זה בגלל שהמתחרה גילה שאתם מפרסמים בגוגל על מונחי החיפוש שלו והקים קמפיין פרסום נגד בגוגל בכדי למנוע מכם להופיע ראשונים המעלה את המחיר לקליק.

המטרה בקמפיין מתחרים בגוגל אדס היא לייצר פניות חדשות בעלות נמוכה. במידה והעלות לקליק גדלה משמעותית, אולי יהיה עדיף להסיר את הפרסום הספציפי על מתחרה זה.

הוספה/הסרה של מתחרים מהקמפיין

בהמשך לכך, קחו בחשבון שאולי עם הזמן תדרשו לעשות שינויים בקמפיין המתחרים בהתאם לשינויים בענף עצמו. במידה ונכנס מתחרה חדש לשוק, או לחילופין יצא מתחרה מהשוק, תדרשו להוסיף או להסיר קבוצות מודעות (כמובן עם מילות מפתח חדשות).

דאגו לשמור יד על הדופק בכל הנוגע למתחרים של העסק בגוגל ולבצע עדכונים בקמפיין המתחרים בהתאם.

שימוש במילות מפתח שליליות

גם בקמפיין מתחרים חשוב להוסיף באופן שוטף מילות מפתח שליליות. בדקו מדי פעם את דוח מונחי החיפוש של קמפיין המתחרים בגוגל אדס ונסו לזהות מילים וביטויים שיכולים להוביל להקלקות מיותרות. למשל, ביטוי כמו "שרות לקוחות" מעיד על לקוח קיים של המתחרה שמחפש ליצור קשר עם המתחרה ולא לקוח פוטנציאלי.

אל תשכחו לעקוב אחר דוח מונחי חיפוש ולהוסיף מילות מפתח שליליות בקמפיין המתחרים במידת הצורך.

כמות קליקים גדולה מדי של גולשים מהסלולר

כניסות דרך המובייל מהוות בדרך כלל את מרבית הקליקים. שיעור הקלקות של 50%-60% הקלקות מהמובייל בקמפיין הוא עדיין תקין. אך אם אתם מזהים כמות הקלקות גבוהה באופן חריג, זה צריך להעלות חשש שמדובר על חיפושים לא רלוונטיים של גולשים. לדוגמה, קליקים מיותרים רבים שנובעים מגולשים המחפשים ספציפית טלפון של המתחרה ליצור איתו קשר.

שימו לב לכמות הקליקים מהנייד בקמפיין התקשרות בכדי לוודא שאינכם משלמים על קליקים מיותרים.

מיקוד קמפיין מתחרים לפי קהלי רימרקטינג

חוששים להקים קמפיין מתחרים ולנצל הרבה מתקציב הפרסום בגוגל על חיפושים לא רלוונטיים? ניתן למקד את קמפיין המתחרים על ידי הגדרת קהלי רימרקטינג לרשת החיפוש. על ידי כך, אתם ממקדים את קמפיין המתחרים רק בקרב גולשים שכבר ביקרו בעבר באתר שלכם והם ככל הנראה עדיין לקוחות המתלבטים בינכם לבין המתחרים שלכם.

קהלי רימרקטינג מצמצמים קליקים מיותרים בקמפיין מתחרים. שקלו לנצל אותם בקמפיין המתחרים שלכם.

By |2018-08-25T19:29:26+00:00אוגוסט 25th, 2018|פרסום בגוגל|