קמפיין גוגל שופינג הוא הקמפיין המועדף על משווקים אונליין בגלל שהקמפיין פועל אוטומטית לקידום מוצרים במנוע החיפוש של גוגל בצורה האופטימלית ביותר. אך עדיין ישנן מספר פעולות שמפרסמים יכולים לעשות בקמפיין קניות של גוגל אדס בכדי למקסם את המכירות.

גוגל שופינג הוא סוג קמפיין הפרסום האפקטיבי ביותר במערכת גוגל אדס לקידום מוצרים במנוע החיפוש של גוגל. משווקים המוכרים מוצרים בחנות מקוונת אונליין יכולים לקדם את המוצרים של החנות במנוע החיפוש של גוגל על ידי הצגת מודעות קנייה, הכוללות תמונה של המוצר ומידע כללי, ולהשיג בממוצע שיעור קליקים גבוה יותר ממודעות טקסט.

ניהול פרסום בגוגל שופינג נראה על פניו מאוד פשוט וקל. כל מה שהמפרסם צריך לעשות הוא לטעון את רשימת המוצרים שבחנות למרכז הסוחרים של גוגל (Google Merchant Center), להגדיר תקציב יומי, לקבוע הצעת מחיר מקסימלית לקליק ומערכת גוגל אדס עושה את כל השאר. גוגל אדס קובעת את מילות המפתח של הקמפיין, יוצרת את מודעות המוצרים וקובעת את המיקום שלהם בדף תוצאות החיפוש.

אך בניהול אוטומטי של גוגל אדס יש גם חיסרון בכך שלמפרסם אין למעשה כמעט שליטה על פעולות הפרסום בגוגל. אם מערכת גוגל אדס טועה בחלק מהאופטימיזציה שלה אז המפרסם יכול להפסיד כסף יקר. לכן, יש מספר טיפים מועילים שמפרסם צריך לעשות בכדי לסייע לגוגל לקחת את ההחלטות הנכונות בפרסום המוצרים בגוגל:

1. אופטימיזציה של תוכן מוצרים במפרט פיד המוצרים

מערכת גוגל אדס מקימה קמפיין גוגל שופינג לפי פיד המוצרים שהמפרסם טוען למרכז הסוחרים של גוגל. פיד המוצרים כולל נתונים על המוצרים שהמפרסם רוצה לקדם דרך קמפיין גוגל שופינג כגון שם המוצר, מחיר, תיאור המוצר, כותרת המודעה ועוד.

פיד המוצרים הוא הבסיס לקמפיין גוגל שופינג מוצלח. ככל שהנתונים הנטענים למרכז הסוחרים של גוגל אדס תואמים טוב יותר למפרט הרצוי ולמגמות החיפוש בגוגל, כך קמפיין הפרסום בגוגל יכול לייצר לעסק קליקים והמרות רבות יותר.

הכללת מונחי חיפוש פופולאריים בפיד המוצרים

גוגל אדס קובעת אוטומטית את מילות המפתח של קמפיין גוגל שופינג, אך זה לא אומר שמפרסמים לא יכולים לכוון את הקמפיין לכיוון הנכון. מילות המפתח שהמערכת בוחרת מתבססות על הכותרות והתיאורים המופיעים בפיד המוצרים שטוענים למרכז הסוחרים של גוגל. עקב כך, מומלץ לכלול כמה שיותר מונחי חיפוש פופולאריים בכותרות והתיאורים של המוצרים בפיד.

מעקב יומי על פיד הנתונים

בעוד שהמפרסם נדרש לעדכן את פיד המוצרים רק כל 30 יום, ההמלצה היא לעקוב אחר פיד המוצרים על בסיס יומי. מערכת גוגל אדס יכולה לפסול מוצרים לפרסום בגלל אי התאמה של הנתונים בפיד לדפי המוצר באתר, לרבות במקרים שנגמר המלאי, אז חשוב להיות עם היד על הדופק בכדי לתקן במהרה מקרים שכאלו.

2. חלוקת קמפיינים של גוגל שופינג לפי קטגוריות מוצרים

מפרסמים רבים מאגדים את כלל המוצרים בחנות המקוונת לפיד מוצרים אחד ופשוט נותנים לגוגל אדס להקים קמפיין גוגל שופינג כללי על כל המוצרים בחנות. המחשבה היא שגם ככה הפרסום בקמפיין גוגל שופינג הוא אוטומטי אז אין טעם להפריד בין המוצרים בפיד המוצרים.

אך חשוב לזכור שתקציב הפרסום מוגדר ברמת הקמפיין, כך שאם טוענים למרכז הסוחרים פיד מוצרים כללי, מקבלים קמפיין פרסום גוגל שופינג אחד, מה שגורר תקציב פרסום כללי אחד לכל המוצרים באתר. זה יכול להוביל למצב שבו מספר מוצרים פופולאריים מאוד מצומצם מנצל את רוב תקציב הפרסום בגוגל, בעוד מוצרים עם נפח חיפושים נמוך (שעדיין יכולים להוביל להמרות איכותיות) לא מוצגים בגוגל בגלל שתקציב הפרסום כבר נוצל על מוצרים אחרים.

בכדי להימנע ממקרים כאלו מומלץ ליצור פיד מוצרים לכל קטגוריה באתר ולטעון את כל רשימות המוצרים בנפרד למרכז הסוחרים של גוגל. כתוצאה כך, גוגל אדס תיצור קמפיינים של גוגל שופינג לכל קטגוריה (לכל פיד) עם תקציב פרסום יומי נפרד, וכך המפרסם מקבל יותר שליטה על הוצאות הפרסום בגוגל לפי קטגוריות המוצרים.

3. הגדלת הצעת מחיר מקסימלית לקליק עבור מוצרים פופולאריים

לעסק שלך יש מתחרים ישירים בגוגל שגם מפרסמים עם מודעות גוגל שופינג? יש לך מוצרים פופולאריים עם שיעורי המרה גבוהים שלא מקבלים מספיק קליקים בקמפיין גוגל שופינג? הגדלת הצעת המחיר המקסימלית לקליק יכולה לעזור לך להשיג יותר המרות מקמפיין גוגל שופינג.

מומלץ לשקול להעלות את הצעת המחיר לקליק מכיוון שככל שהצעת המחיר לקליק בקמפיין גוגל שופינג גבוהה יותר, כך מודעות הפרסום של הקמפיין מוצגות במיקום אטרקטיבי יותר בדף תוצאות החיפוש בגוגל. אם למוצר מסוים יש שיעור המרה טוב, אך שיעור קליקים נמוך, אז מומלץ להגדיל את הצעת המחיר לקליק בכדי לייצר יותר קליקים בגוגל (וכנגזר מכך יותר המרות).

4. טיפוח רשימת מילות מפתח שליליות בקמפיין גוגל שופינג

מערכת גוגל אדס בוחרת אוטומטית את מילות המפתח בקמפיין גוגל שופינג על סמך הכותרות והתיאורים הרשומים בפיד המוצרים שנטען למרכז הסוחרים של גוגל. קמפיין גוגל שופינג הוא קמפיין מאוד חכם וברוב המקרים גוגל מצליחה לבחור במונחי החיפוש הטובים ביותר לפרסום בגוגל.

אך כמובן שמדי פעם יכולים להיווצר "זיופים" בבחירת מילות המפתח של הקמפיין. בשביל מקרים כאלו בדיוק יש למפרסם את האופציה להוסיף מילים וביטויים ברשימת מילות מפתח שליליות. באפשרותך לבחון את מונחי החיפוש שהובילו לקליקים בקמפיין גוגל שופינג ולהוסיף מילים וביטויים לרשימת מילות המפתח השליליות בכדי לעצור הופעה של מודעות הפרסום במונחי חיפוש לא רלוונטיים.

5. עדכון של מבצעים לחגים בקמפיין גוגל שופינג

החגים מעניקים הזדמנות מצוינת למפרסמים לשווק את המוצרים המקודמים בקמפיין גוגל שופינג במחירים מוזלים בכדי להגדיל את המכירות. הרבה מפרסמים בגוגל שמפרסמים עם מודעות גוגל שופינג לא מודעים לכך שישנן שתי אפשרויות לפרסם מחיר מבצע בקמפיין גוגל שופינג:

מבצע זמני במודעת גוגל שופינג

מבצע זמני במודעת גוגל שופינג פועל דומה לתוסף מכירות במודעת טקסט בגוגל ולמעשה מאפשר למפרסם להציע מבצע זמני על המחיר הרגיל של המוצר. ההנחה יכולה להיות בסכום כספי או באחוז ממחיר המוצר. המבצע מוצג במודעת הפרסום לצד המחיר המקורי שהוגדר בפיד הנתונים.

עדכון מחיר חדש למוצרים

במידה ולא רוצים להציע מבצע על המחיר הקיים, אלא פשוט רוצים להוריד מחירים, אז מפרסמים יכולים פשוט לעדכן את המחיר בפיד המוצרים ולטעון מחדש את הנתונים למרכז הסוחרים של גוגל. קמפיין הגוגל שופינג מעדכן תוך דקות ספורות את מודעות הפרסום עם המחיר המוזל.

לטיפים נוספים על הגדלת מכירות עם שיווק אונליין לקראת החגים – לחצו כאן

6. שיפור מיקום של מודעות גוגל שופינג במובייל

מפרסמים המשווקים מוצרים דרך קמפיין גוגל שופינג צריכים לתת היום דגש רב על מכירות במובייל מכיוון שמעל מחצית מהחיפושים בגוגל נוצרים דרך המובייל ובגלל שגולשים במובייל נוטים לבצע יותר קניות מתוך דחף רגעי. בעקבות כך, המכירות של מוצרים מסוימים במובייל יכולות להיות מאוד אפקטיביות במיקום הנכון.

מפרסמים בקמפיין גוגל שופינג חייבים לעקוב אחר הביצועים של מוצרים שונים במובייל. במידה ויש מוצרים המשיגים שיעורי המרה גבוהים יותר במובייל מאשר בנייד, מומלץ להגדיר התאמות חיוביות להצעות מחיר לקליק במכשירים ניידים על מנת לשפר את המיקום של מודעות הפרסום במובייל.

7. שילוב רשימות רימרקטינג בקמפיין גוגל שופינג

מודעות גוגל שופינג מעניקות לגולשים מידע רחב יותר על המוצר המקודם בגוגל בהשוואה למודעות טקסט רגילות במנוע החיפוש של גוגל ובכך הן מונעות יותר קליקים של גולשים לא רלוונטיים (לפחות בתיאוריה). אך עדיין חשוב להפנים שהרוב הגדול של המבקרים בחנות המקוונת לא ישלימו עסקה בביקור הראשון, ובדרך כלל, הם יחזרו בעתיד להקליד בגוגל את אותם מונחי חיפוש שהובילו אותם לאתר שלך.

עם זאת, עדיין קהל הגולשים שביקר בעבר באתר העסק הוא בעל סבירות גבוהה יותר להשלים בסוף המרה בהשוואה לגולשים חדשים. כך ששילוב רשימות רימרקטינג בקמפיין גוגל שופינג, והגדלת הצעת המחיר לקליק על קהלים אלו, יכולה לשפר את שיעורי ההמרה של הקמפיין לאורך זמן.