אחוזי צפייה והמרה הם היעדים הכי חשובים במערך קידום ממומן ביוטיוב. המטרות המרכזיות של מפרסמים המנהלים קמפיין פרסום בגוגל אדס המתמקד ביוטיוב צריכות להיות, מקסום זמן הצפייה של גולשים בסרטונים ושיפור שיעור ההמרה מפלטפורמת יוטיוב. הנה כמה טיפים שיכולים לעזור בשיפור אחוזי צפייה והמרה ביוטיוב.

קידום ממומן ביוטיוב מוזכר יותר ויותר בשנים האחרונות כאשר מדברים על פתרונות פרסום בגוגל לעסקים. עסקים יכולים לנצל את פלטפורמת יוטיוב בכדי להיחשף לקהלים הנכונים באופן וויזואלי ומושך, והכל בעלות נמוכה משמעותית בהשוואה לעלויות הפרסום בטלוויזיה.

פרסום ביוטיוב מתאים לעסקים שרוצים לחזק את מותג העסק בקרב לקוחות פוטנציאליים, עסקים שרוצים לחשוף את המוצרים והשירותים לגולשים שאינם מחפשים באופן פעיל במנוע החיפוש של גוגל, עסקים שרוצים ליצור התעניינות בקרב גולשים חדשים או עסקים שמחפשים פתרון זול יותר מפרסום פרסומות בטלוויזיה.

היעדים המרכזיים של מפרסם ביוטיוב צריכים להיות אחוזי הצפייה וההמרה גבוהים. במילים פשוטות, מפרסם ביוטיוב צריך לשאוף לגרום לכמה שיותר גולשים לצפות בסרטונים שלו במלואם ולייצר כמה שיותר עסקאות בפועל בעקבות הפרסום ביוטיוב.

המרות לפרסום סרטונים ביוטיוב

המרות לפרסום סרטונים ביוטיוב

בכדי לעמוד כמה שניתן ביעדי הפרסום ביוטיוב, יש מספר טיפים לשיפור אחוזי צפייה והמרה ביוטיוב שכדאי להכיר.

1. מקדמים סרטונים איכותיים עם מסר שיווקי ברור

אחת הטעויות הגדולות ביותר של מפרסמים ביוטיוב היא, שהם פשוט מקדמים את הסרטונים הקיימים בערוץ היוטיוב. הם לא לוקחים בחשבון האם הסרטונים הללו בכלל מתאימים לקידום ביוטיוב… העיקר שהם מייצרים צפיות.

אך בכדי לגרום לאנשים לצפות יותר מהסרטון ובאמת לרצות לבצע עסקה עם המפרסם, על הסרטונים המקודמים ביוטיוב להכיל מסר שיווקי ברור ומותאם לפרסום ביוטיוב. הסרטונים צריכים להיבנות עם מחשבה על מטרת הפרסום בגוגל, בין אם זה חיזוק מותג העסק או בין אם זה שיווק מוצר. כשהסרטון יתנגן מול הצופים ביוטיוב הוא צריך להציג לגולשים את הערך/המידע/המענה שהוא מעניק להם.

לדוגמה, סרטון לשיווק מוצר בגוגל חייב לכלול: הסבר כללי על המוצר, כיצד המוצר עונה על צרכי הלקוח, יתרונות המוצר, המחשה וויזואלית של המוצר, הצגת המוצר בפעולה וכו'.

2. מפרסמים ביוטיוב סוגי סרטונים שיווקיים שונים

מאוד קשה לדעת אילו מסרים שיווקיים ישיגו את התוצאות הטובות ביותר ביוטיוב. יש גולשים שמגיבים חיובי יותר לסרטונים אינפורמטיביים ויש גולשים שמעדיפים דווקא סרטונים שפונים יותר לרגש. אז כמו בפרסום ברשת המדיה של גוגל, שמומלץ ליצור מגוון רחב של מודעות באנרים עם מסרים שיווקיים שונים, גם לפרסום ביוטיוב מומלץ ליצור מספר סוגי סרטונים עם מסרים שיווקיים שונים.

מומלץ לקדם ביוטיוב לפחות 3 מסרים שיווקיים שונים ולמדוד אילו סרטונים משיגים את שיעורי הצפייה וההמרה הטובים ביותר. לדוגמה, עסק יכול לקדם בגוגל סרטונים לחיזוק מותג העסק, במקביל לקדם סרטונים המעניקים רקע אינפורמטיבי על המוצרים של העסק ולקדם במקביל סרטונים המתמקדים בתרומה של המוצר ללקוח.

3. מקדמים רק סרטונים קצרים

קשה מאוד ליצור מעורבות ואחוזי צפייה גבוהים בקרב צופים ביוטיוב על סרטונים ארוכים במיוחד בגלל שהגולשים ביוטיוב לא אוהבים לראות סרטונים פרסומיים ארוכים. מחקרים של גוגל מעידים על כך שכל 30 שניות מעל אורך סרטון של 2.5 דקות מגדיל משמעותית את הסיכוי שהגולשים ילחצו על כפתור "דלג".

חשוב להקפיד ליצור סרטונים פרסומיים לקידום בגוגל באורך של עד 2.5 דקות בכדי להקטין את הסיכוי שגולשים ידלגו לאחר 7 השניות הראשונות של הסרטון ועל מנת למקסם את שיעור הצפייה בסרטון. אורך הזמן הקצר גם יעזור לכם בעקיפין לעבוד קשה יותר על חידוד המסר השיווקי בסרטון וניצול הזמן המועט שזמין לכם.

קידום סרטונים קצרים ביוטיוב

קידום סרטונים קצרים ביוטיוב

בנוסף, ניתן גם ליצור פרסומות קצרות באורך 7 שניות ולפרסמן כמודעות שלא ניתן לדלג עליהם. לפרסומות שכאלו יש מן הסתם שיעור צפייה של 100% מכיוון שהגולשים לא יכולים לדלג עליהם.

4. מציגים את המסר השיווקי בשניות הראשונות של הסרטון

מכיוון שצופים ביוטיוב יכולים לדלג על מודעת סרטונים לאחר 7 שניות, יש הרבה מומחי פרסום בגוגל שממליצים ליצור הקדמה קצרה בשניות הראשונות של הסרטון המציגה את המסר השיווקי של הסרטון. הקדמה קצרה בהתחלת הסרטון מעודדת את הצופים להמשיך לצפות בסרטון ולא לדלג על המודעה.

בהחלט יש הרבה מפרסמים מצליחים ביוטיוב המשתמשים באסטרטגיה כזאת. הקדמה בשניות הראשונות יכולה להיות למשל סיכום קצר של נושא הסרטון, העלאת בעיה שתיפתר בהמשך הסרטון, עידוד הצופים להמשיך לצפות בסרטון, הצגת לוגו העסק לחיזוק המיתוג ועוד.

5. מעלים את הסרטון לערוץ יוטיוב כמו שצריך

חשוב להעלות את הסרטונים המקודמים ביוטיוב בצורה מקצועית. זה הכרחי על מנת לקבל חשיפה גבוהה יותר ביוטיוב ועל מנת למקסם את כמות הכניסות לאתר מצפיות ביוטיוב. יש להיכנס לסטודיו היוצרים של יוטיוב ולערוך את הסרטון כהלכה בדרכים הבאות:

  • עריכת כותרת מושכת לסרטון המציגה את המסר השיווקי.
  • מילוי תיאור לסרטון המפרט על הסרטון עצמו ומכיל קישור לאתר העסק.
  • הגדרת תגים לסרטון. ביטויים הקשורים לסרטון ויכולים להיות מונחי חיפוש שגולשים מחפשים ביוטיוב.
  • הוספת קישור הרשמה לערוץ היוטיוב של העסק בסוף הסרטון.
  • הוספת קישור לסרטון אחר בערוץ היוטיוב של העסק בסוף הסרטון.

עריכה מקצועית של הסרטון ביוטיוב תשפר את ציון האיכות שמקבלים מגוגל אדס על מודעות הסרטונים.

לא יודעים איך לעלות סרטון כמו שצריך ליוטיוב? היעזרו בחברת קידום אתרים בגוגל המתמחה ביוטיוב

6. ממקדים את הפרסום ביוטיוב לקהלים והתכנים המתאימים ביותר

בעת פתיחת קמפיין פרסום ביוטיוב תבקשו להגדיר קהלים ותכנים למיקוד ביוטיוב. הקהלים והתכנים שתבחרו יהיו בעלי ההשפעה הגדולה ביותר על אחוזי הצפייה וההמרה של הפרסום ביוטיוב. אם תבחרו קהל רחב מדי או פחות רלוונטי אתם תסבלו מאחוזי צפייה והמרה נמוכים, ולכן, חשוב למקד בצורה חכמה את הפרסום ביוטיוב לקהלים והתכנים המתאימים.

בחרו את קהלי הגולשים בעלי המאפיינים הדומים ביותר ללקוחות העסק כגון גיל, מגדר, היסטוריית חיפושים, תחומי עניין וכו'. תנו עדיפות לתכנים ביוטיוב שקשורים למוצרים/לשירותים של העסק, למשל סרטון לקידום מוצר בריאות צריך להופיע לפני תכנים על בריאות וספורט, מה שיגביר את הרלוונטיות ויגביר מעורבות של גולשים.

מיקוד ופילוח קהלים בקמפיין יוטיוב

מיקוד ופילוח קהלים בקמפיין יוטיוב

7. מפרסמים ביוטיוב לקהלי רימרקטינג

רוצים לדעת איזה קהל גולשים ביוטיוב הוא בעל הסיכויים הטובים ביותר לצפות בסרטונים המקודמים ולהשלים המרה בעקבות הפרסום ביוטיוב? אתם לא צריכים ללכת רחוק מהמבקרים באתר העסק. פרסום ביוטיוב לקהלי רימרקטינג מייצר בממוצע את אחוזי הצפייה וההמרה הגבוהים ביותר בהשוואה לקהלים אחרים.

מומלץ למפרסמים שמפחדים להוציא כספים רבים על פרסום ביוטיוב ולא ליהנות מאחוזי צפייה והמרה גבוהים להתחיל עם פרסום ביוטיוב לקהלי הרימרקטינג. לאחר מכן, עם הזמן ניתן להרחיב את הפרסום ביוטיוב גם לקהלים נוספים חדשים בתאמה אישית.

קהלי רימרקטינג ביוטיוב

קהלי רימרקטינג ביוטיוב

8. לא שוכחים להוסיף כפתור קריאה לפעולה

מי שמפרסם באופן ממומן בגוגל יכול להוסיף כפתור קריאה לפעולה בסרטון עצמו. הקישור מופיע בתחתית הסרטון, כאשר לחיצה עליו, מובילה לדף הנחיתה המיועד. כפתור קריאה לפעולה נראה ככה:

כפתור קריאה לפעולה הוא אחד התוספים הטובים ביותר לשיפור יחס ההמרה. הכפתור מאפשר לצופה בסרטון לעבור ישירות לאתר העסק דרך הסרטון עצמו מבלי הצורך לגלגל למטה לתיאור הנוסף של הסרטון או לחפש את אתר העסק בגוגל.

לא יודעים איך להוסיף כפתור קריאה לפעולה? לחצו כאן לשלבים להוספת כפתור קריאה לפעולה בסרטון

9. הוספת כתוביות לסרטונים המקודמים ביוטיוב

מחקרים של גוגל מהשנה האחרונה גילו שהוספת כתוביות לסרטון המקודם באופן ממומן ביוטיוב מגדילה את שיעורי הצפייה של הסרטון. זאת מכיוון שיש הרבה גולשים הצופים מדי פעם ביוטיוב דרך הנייד ללא קול, בגלל שהם בפומבי ליד אנשים, ואם אין בסרטון כתוביות אז אין להם טעם להמשיך לצפות בסרטון הממומן.

רוב המפרסמים היום ביוטיוב עדיין לא מנצלים את הפיצ'ר של הוספת כתוביות, מה שגורם להם לאבד צפיות, אל תעשו את אותה טעות. ניתן להוסיף כתוביות בלשונית "כתוביות" בעמוד הסרטון בסטודיו היוצרים של יוטיוב. רק צריך לטעון את קובץ הכתוביות ואחוזי הצפייה של הסרטון יצמחו במהרה.

10. בונים דף נחיתה ייעודי לקמפיין הפרסום ביוטיוב

משפך השיווק ביוטיוב מתבצע בשני שלבים: בשלב הראשון, הסרטונים חושפים את העסק ללקוחות פוטנציאליים ביוטיוב ומעודדים אותם לעבור לאתר העסק על מנת לקבל מידע נוסף. בשלב השני, האתר צריך לעודד את המבקרים ליצור קשר עם העסק או להשלים עסקה (מה שנקרא בשפה המקצועית – המרה).

אך מה קורה אם אתר העסק אינו בנוי להמרה מקסימלית? במקרה כזה יבחין המפרסם שבעוד שהסרטונים משיגים אחוזי צפייה גבוהים ביוטיוב, שיעור ההמרה שלהם נמוך.

שיפור הצפיות בקמפיין יוטיוב

שיפור הצפיות בקמפיין יוטיוב

הפתרון הטוב ביותר במקרים כאלו הוא ליצור דף נחיתה ייעודי לקמפיין הפרסום ביוטיוב. פרסום ממומן בגוגל תמיד עובד טוב יותר עם דף נחיתה ייעודי, וזה לא משנה אם מדובר על קמפיין פרסום ברשת חיפוש או פרסום ביוטיוב, שימוש בדף נחיתה ייעודי שבנוי להמרה מקסימלית עוזר להשיג אחוזי המרה גבוהים יותר.

11. מקדמים ביוטיוב את הסרטונים המצליחים ביותר

אם עבדתם על פי כל הטיפים שציינו לעיל אתם עם הזמן תתחילו לזהות צמיחה באחוזי הצפייה וההמרה של הסרטונים. ואולי בסרטונים מסוימים אתם תזהו צמיחה גדולה יותר בצפיות והמרות מסרטונים אחרים, זה טבעי, בדרך כלל יש סרטונים שפשוט מצליחים לייצר יותר מעורבות בקרב צופים ביוטיוב.

אופטימיזציה לסרטוני יוטיוב

אופטימיזציה לסרטוני יוטיוב

אתם צריכים למנף את הסרטונים המצליחים ביותר מבחינת אחוזי צפייה והמרה בקמפיין על מנת לקבל יותר מתקציב הפרסום בגוגל. השקיעו יותר מתקציב קמפיין הפרסום ביוטיוב בסרטונים המצליחים ביותר. בין אם זה על ידי פתיחת קמפיין פרסום עם תקציב נפרד לסרטונים המצליחים ביותר או בין אם זה הגדלת תקציב הפרסום לסרטונים המצליחים בקמפיין עצמו על ידי השהיית הפרסום של הסרטונים עם הביצועים הנמוכים.