אם אתם רוצים שהעסק שלכם יופיע בתוצאת החיפוש הראשונה במנוע החיפוש, תדרשו להקים קמפיין קידום ממומן בגוגל בעל דירוג מודעה גבוה יותר משאר המתחרים האחרים העושים פרסום בגוגל על מונח המפתח שלכם.

גוגל שואפת להציג את המודעות הרלוונטיות ובעלות התרומה הגבוהה ביותר לגולשים במקומות הראשונים בתוצאות החיפוש. מנוע החיפוש של גוגל עושה זאת על ידי דירוג מודעות הפרסום בהתבסס על מספר משתנים והצגת המודעות האיכותיות ביותר במקומות הראשונים.

כדאי לדעת שלמרות שהכנסות של גוגל מתקבלות מפרסום של עסקים דרך גוגל אדוורדס, לא ניתן לזכות במכרז על המקום הראשון בתוצאות החיפוש רק לפי הצעת המחיר לקליק של המודעה. מנוע החיפוש של גוגל מדרג איכות של כל מודעה בין 1 ל-10 על פי מספר משתנים אשר ביניהם הצעת המחיר לקליק של המפרסם, פורמט המודעה, הרלוונטיות של המודעה למילת החיפוש, הסיכוי שהגולש יקליק על המודעה ועוד.

דירוג מודעה בגוגל

דירוג מודעה בגוגל

מכרז המיקומים של המודעות בתוצאות החיפוש של גוגל

כאשר יוצרים מודעה בגוגל אדוורדס היא נכנסת למכרז מול מודעות של עסקים אחרים במילות המפתח של הקמפיין. על פי המכרז הזה גוגל מחליט האם המודעה תופיע בדף הראשון של תוצאות החיפוש ובאיזה מיקום. חשוב לדעת כיצד מכרז המיקומים של גוגל עובד בכדי להבין את החשיבות של דירוג איכות מודעות הקמפיין בהגעה למקום הראשון בתוצאות החיפוש.

ברגע שגולש מקליד מילת חיפוש מסוימת, למשל "חנות פרחים", גוגל יבצע מספר שלבים בכדי להציג לאותו גולש את מודעות הפרסום הרלוונטיות ביותר עבורו.

תחילה גוגל יאתר את כל מודעות הפרסום הפעילות הרלוונטיות לחיפוש של הגולש לפי ביטויי החיפוש, למשל בדוגמה שלנו גוגל יאתר את כל המודעות המפרסמות חנות פרחים. מודעות לא קשורות לחיפוש, כמו למשל מודעות של חנויות בגדים, לא יילקחו בחשבון.

לאחר מכן, גוגל מתעלם מכל המודעות הרלוונטיות לביטויי החיפוש של הגולש שיוצרות סתירה בין מאפייני הגולש להגדרות של קמפיין הפרסום כגון מיקום בית העסק, שעות פעילות המודעה וכו'. לדוגמה, אם גולש הנמצא בתל אביב מחפש דרך הנייד חנות פרחים הוא לא יקבל מודעת פרסום של חנות פרחים מקמפיין פרסום בגוגל המוגדר רק לקהל בחיפה.

שאר המודעות, אלו שגוגל לא התעלם מהן על סמך הגדרות הקמפיין, ימוקמו לפי דירוג האיכות של כל מודעה מתוצאת החיפוש הראשונה ומטה. מודעות שמקבלות דירוג איכות נמוך לא יופיעו בדף הראשון, ואף יכולות לא להופיע בכלל בתוצאות החיפוש. כך גוגל דואג שכל גולש מקבל את המודעות הרלוונטיות ביותר עבורו בכל פעם שהוא מחפש אחר מוצר או שירות.

על פי אילו משתנים מדרג גוגל את איכות המודעה?

מנוע החיפוש של גוגל מוגדר כך שהוא מתגמל מודעות בדירוג איכות גבוה להופעה בתוצאות החיפוש הראשונות. דירוג מודעות בגוגל מוגדר בציון הנע בין 1 לבין 10, כאשר ציון 1 הוא הגרוע ביותר וציון 10 הוא הטוב ביותר. ציון איכות גבוה למודעה פירושו שמנוע החיפוש סבור שהמודעה ועמוד הנחיתה שהמודעה מפנה אליו רלוונטיים ושימושיים לגולשים המחפשים בגוגל. דירוג איכות המודעה מסתמך על מספר משתנים מרכזיים:

רלוונטיות של המודעה לתוצאות החיפוש

כפי שכבר ציינו לעיל, מנוע החיפוש של גוגל עושה מכרז רק בין המודעות הרלוונטיות ביותר לחיפוש של הגולש. מידת הרלוונטיות של המודעה נקבעת לפי המלל בטקסט המודעה (לרבות התאמה של הטקסט למילות החיפוש של הגולש) וההגדרות של מיקוד הקמפיין. כך שאם למשל אתם רוצים לפרסם חנות פרחים באזור תל אביב אז יהיה חשוב לכלול במודעה את המילים "חנות פרחים" ו-"תל אביב". בנוסף יהיה גם כדאי למקד את פילוח קהל הקמפיין לגולשים מאזור תל אביב והסביבה בלבד.

פורמט המודעה

סגנון מודעת הטקסט עצמה, בין אם מדובר על צורת כתיבת המלל או בין אם מדובר על שימוש בהרחבות, יכולה להשפיע רבות על דירוג המודעה. לדוגמה, יש סיכוי טוב יותר שגוגל ידרג מודעת טקסט לחנות פרחים שכוללת הרחבת ניווט למיקום העסק דרך מפות גוגל על פני מודעות טקסט פשוטות של המתחרים.

לקריאה נוספת על שדרוג מודעת טקסט בקמפיין ממומן עם הרחבות גוגל AdWords לחץ על הקישור.

הצעת מחיר לקליק עבור המודעה

אחד המשתנים המשפיעים ביותר על איכות המודעה הוא הצעת המחיר לקליק עבור מודעה בקמפיין, אשר יכולה להיות שונה מהמחיר לקליק בפועל שתשלמו על המודעה. הצעת המחיר הזאת היא בעצם המחיר המקסימלי שאתם מוכנים לשלם לגוגל אדוורדס על קליק למודעה. ככל שהמחיר המקסימלי שתהיו מוכנים לשלם לגוגל על פרסום המודעה גבוה יותר, כך גדלים הסיכויים שהמודעה שלכם תופיע גבוה יותר בתוצאות החיפוש. עם זאת חשוב לזכור, הצעת המחיר הגבוהה ביותר לא בהכרח מובילה למקום ראשון בגלל שגוגל מתחשב בשאר המשתנים.

יחס המרה לקליקים (CTR) צפוי

גוגל נותן עדיפות למודעות בעלות צפי יחס המרה גבוה יותר לקליקים. המחשבה שעומדת מאחורי זה היא, שמודעות בעלות יחס המרה גבוה יותר במילות החיפוש התואמות הן המודעות המועילות ביותר לקהל הגולשים. בנו מודעה מושכת בעלת יחס המרה גבוה לקליקים, למשל בעזרת שימוש במילים מעודדות הקלקה כמו "הזמינו עכשיו", ותוכלו להופיע גבוה יותר בגוגל.

חווית המשתמש בעמוד הנחיתה

הרבה עסקים המקדמים בגוגל ממומן מתעלמים מהחשיבות של עמוד נחיתה אליו מפנה המודעה, אך בפועל מדובר על אחד המשתנים החשובים ביותר לדירוג איכות המודעה. גוגל אדוורדס סורק את העמוד בקישור ה-URL של המודעה ובוחן את מהירות הטעינה שלו, איכות המלל בעמוד, ההתאמה שלו למילות החיפוש, קלות הניווט בעמוד ומבנה העמוד. מאוד חשוב לקשר את המודעות בקמפיין לעמוד נחיתה איכותי, בין אם זה עמוד פנימי באתר הבית או דף נחיתה ייעודי, בכדי לעזור לדירוג המודעה בגוגל.

איך מגיעים למקום ראשון בגוגל?

אז לאחר שהבנו כיצד גוגל מדרג את מודעות הפרסום במילות החיפוש ומהם הגורמים המשפיעים על איכות המודעה בגוגל, אפשר להעריך מה עלינו לעשות בכדי לזכות במקום הראשון הנחשב במילות המפתח בגוגל.

בניית דף נחיתה איכותי

ראשית יש לוודא שהמודעה מקשרת לדף נחיתה איכותי, רספונסיבי ומותאם לניידים. הדף צריך להיטען במהירות ולהיות קל לניווט בנייח ובנייד. המלל באתר חייב להיות רלוונטי למילות המפתח של המודעה וכתוב בצורה קריאה ונאה. לצפייה בדוגמאות של דפי נחיתה לחצו על הקישור.

עורכים מחדש את מודעות הקמפיין

מודעות הקמפיין חייבות להיות רלוונטיות למילות המפתח ולכלול טקסט מושך הקלקה. נוסף לכך פורמט המודעה צריך להתאים לגולשים ומומלץ גם להוסיף הרחבות גוגל אדוורדס שיכולות לשפר את יחס ההמרה. מומלץ לבנות קבוצת מודעות בקמפיין ועם הזמן לראות איזה מודעות מקבלות יחס המרה טוב יותר. לאחר מכן יהיה ניתן להשקיע יותר במודעות בעלות יחס ההמרה הגבוה.

העלאת המחיר המקסימלי לקליק

במידה והקמפיין עדיין לא במקום הראשון בגוגל למרות שהוא מכיל קבוצת מודעות בעלות יחס המרה גבוה אשר מובילות לדף נחיתה איכותי, אז הדבר היחיד החסר לנו הוא הצעת מחיר תחרותית יותר בהשוואה למתחרים. במצב כזה יהיה מומלץ להעלות במקצת את המחיר המקסימלי לקליק מחודש לחודש עד שהמודעות יתחילו להופיע במקום הראשון.