מפרסמים כבר לא צריכים לבנות ווריאציות שונות של מודעות פרסום בגוגל. לאחרונה התברכנו במודעות טקסט חדשות עבור קידום במונעי חיפוש של גוגל – מודעות רספונסיביות לרשת החיפוש. בונים מודעת טקסט רספונסיבית אחת עם מגוון כותרות ותיאורי טקסט. מערכת גוגל אדס תקבע את הקומבינציה הטובה ביותר, בין הכותרות ותיאורי הטקסט, להצגה בהתאם למונח החיפוש שהוקלד בגוגל.

רלוונטיות של מודעת טקסט למונח החיפוש שהוקלד בגוגל מהווה את אחד המשתנים החשובים בפרסום ממומן בגוגל. ככל שמודעת הפרסום רלוונטית יותר למונח החיפוש שהוקלד בגוגל, היא מקבלת ציון איכות מודעות גבוה יותר מגוגל ובעלת סיכויים גדולים יותר להוביל לקליק של גולש.

בעקבות כך, עד היום גוגל המליצה למפרסמים ליצור בכל קבוצת מודעות מספר ווריאציות של מודעות פרסום בגוגל על מנת להגביר את הרלוונטיות של מודעות הפרסום למילות המפתח באותה קבוצת מודעות. כלל האצבע של גוגל הוא לבנות לפחות 3 מודעות טקסט שונות בכל קבוצת מודעות ולהגדיר בקבוצת המודעות את סבב הצגת מודעות עם עדיפות למודעות שמניבות את הביצועים הטובים ביותר.

אופטימיזציה של מודעות בגוגל

אופטימיזציה של מודעות בגוגל

יצירת מספר מודעות טקסט בכל קבוצת מודעות מבטיחות למפרסם שהאופטימיזציה של גוגל אדס במנועי החיפוש תוביל להופעות רבות יותר של מודעות הפרסום בגוגל, להתאמה נכונה יותר של מודעות הקמפיין במונחי החיפוש שמקלידים לקוחות פוטנציאליים ובסופו של דבר להמרות טובות יותר (על פי מחקרים של גוגל: שיפור רלוונטיות של מודעת פרסום יכול להגדיל את הסיכוי להמרה בעד 15%).

חזקו את הרלוונטיות של הקידום במונעי החיפוש עם מודעות רספונסיביות לרשת החיפוש

לאחרונה גוגל השיקה מודעות טקסט חדשות שצפויות לעזור למפרסמים להשיג רלוונטיות גבוהה יותר במנועי החיפוש של גוגל, ללא הצורך לבזבז זמן ומאמצים על יצירת ווריאציות שונות של מודעות פרסום בכל קבוצת מודעות. מודעות אלו נקראות "מודעות רספונסיביות לרשת החיפוש".

מהן מודעות רספונסיביות לרשת החיפוש?

מודעות רספונסיביות לרשת החיפוש מעניקות למפרסם ליצור עד 15 כותרות שונות ועד 4 תיאורי טקסט שונים במודעה אחת. מערכת גוגל אחד תבחר בכל חיפוש של גולש את הקומבינציה הטובה ביותר של המודעה הרספונסיבית להצגה בגוגל על סמך מונח החיפוש שהוקלד. כך שלא כמו במודעות טקסט רגילות, שבהן המפרסם כותב את הכותרות והתיאורים ביחד כדי ליצור טקסט מודעה סטטי ספציפי, המפרסם יוצר מודעת פרסום רספונסיבית אחת גדולה עם מגוון כותרות ותיאורי טקסט ונותן לגוגל להציג את הקומבינציות הטובות ביותר.

מודעה רספונסיבית לרשת החיפוש

מודעה רספונסיבית לרשת החיפוש

לאורך זמן מערכת גוגל אדס תבחן שילובים שונים של כותרות ותיאורים בכדי למצוא את הקומבינציות הטובות ביותר להצגה בכל מילת מפתח בקבוצת המודעות ומול כל סוג קהל גולשים, במטרה להשיג את המקסימום מהפרסום בגוגל.

רוצים לגלות עוד פי'צרים מועילים בגוגל אדס? יש לנו 25 פי'צרים שאתם חייבים להכיר

איך בונים מודעה רספונסיבית לרשת החיפוש?

בכדי לבנות מודעה רספונסיבית יש להיכנס ללשונית המודעות של גוגל ולבחור בכפתור הפלוס ליצירת מודעת פרסום חדשה לרשת החיפוש. בחלון החדש שנפתח יש לבחור את האפשרות של "מודעה רספונסיבית לרשת החיפוש" (שימו לב שסוג המודעות החדש עדיין בגרסת בטא, כך שיכול להיות שהאפשרות להשתמש בסוג המודעות עדיין לא פתוח עבורכם, אך הוא ייפתח בעתיד).

בניית מודעה רספונסיבית לרשת החיפוש

בניית מודעה רספונסיבית לרשת החיפוש

בחלון בניית מודעה רספונסיבית תתבקשו להגדיר כתובת אתר סופית (ה-URL של דף הנחיתה שאליו תוביל המודעה) ולהקליד את כתובת האתר הנראית (הכתובת שתופיע במודעה). בהמשך תוכלו להוסיף עד 15 כותרות למודעות הטקס הרספונסיבית (בכדי להוסיף כותרות יש ללחוץ על "הוספת כותרת") ולהוסיף עד 4 תיאורי טקסט (בכדי להוסיף תיאור טקסט יש ללחוץ על "הוספת תיאור").

לאחר הקלדת כל הכותרות ותיאורי הטקסט יש ללחוץ על שמירת המודעה. מעכשיו רק נשאר לתת למערכת גוגל אדס לבצע לאורך זמן אופטימיזציה של כל הקומבינציות השונות של המודעה ולחכות לגידול הצפוי בקליקים ובהמרות.

דגשים חשובים לבניית מודעות רספונסיביות לרשת החיפוש

מתכננים ליצור מודעה רספונסיבית לרשת החיפוש? יש לנו מספר דגשים חשובים שיעזרו לכם להשיג את המקסימום מהפרסום בגוגל עם מודעות רספונסיביות לרשת החיפוש:

1. אין לחזור על כותרות ותיאורי טקסט במודעה רספונסיבית

כאשר בונים ווריאציות של מודעות טקסט רגילות בקבוצת מודעות זה בסדר לחזור מדי פעם על כותרות ותיאורי טקסט בכדי לשמור על דמיון מסוים בין כל מודעות הפרסום, אך כאשר זה נוגע ליצירת כותרות ותיאורי טקסט במודעה רספונסיבית לרשת החיפוש אין טעם לחזור על כותרות ותיאורי טקסט.

המטרה של מודעה רספונסיבית היא לשלב בין כותרות ותיאורי טקסט על מנת לאתר את הקומבינציות הטובות ביותר עבור כל מילת מפתח. חזרה על כותרות ותיאורי טקסט רק פוגעת במספר השילובים הזמינים למערכת גוגל אדס. יש לכם 15 כותרות ו-4 תיאורי טקסט במודעה רספונסיבית – נצלו את כולם עד תום.

2. השתמשו בכמה שיותר מילות מפתח

רלוונטיות של מודעה תלויה רבות בשימוש של מילות המפתח בטקסט. עד היום מפרסמים היו צריכים לבנות מספר מודעות טקסט בכל קבוצת מודעות בכדי להשתמש בכמה שיותר מילות מפתח. אך עם מודעה רספונסיבית ניתן בקלות להשתמש בכל מילות המפתח של קבוצת המודעות במודעה אחת גדולה.

יש לנסות לכלול כמה שיותר מילות מפתח בכותרות ובתיאורי הטקסט של המודעה הרספונסיבית בכדי להבטיח רלוונטיות גבוהה ככל הניתן בקמפיין. 15 כותרות ו-4 תיאורי טקסט צריכים להעניק לכם מספיק מקום בכדי לכלול את כל מילות המפתח של הקמפיין. ניתן למשל לשריין כותרת אחד עבור כל מילת מפתח.

3. ניתן לבחור כותרת שתמיד תופיע במודעה

גוגל מאפשרת למפרסמים "להצמיד" (PIN) כותרות למודעות הטקסט. כאשר "מצמידים" כותרת אז היא תמיד תופיע כחלק מהמודעה במנוע החיפוש. יש לקחת בחשבון שהצמדה של כותרת מצמצמת את כמות הקומבינציות שמערכת גוגל אדס יכולה לשבצע מכיוון שכותרת אחת הופכת להיות כותרת סטטית.

בחירת כותרת קבועה במודעה רספונסיבית

בחירת כותרת קבועה במודעה רספונסיבית

מומלץ להשתמש באופציה של "הצמדת כותרת" רק עבור כותרת המציינת את שם העסק. מחקרים של גוגל הראו שגולשים רוצים לדעת מיהו המפרסם של המודעה, לכן, בניית מודעה רספונסיבית עם הצמדת כותרת המציינת את שם העסק תבטיח ששם העסק יופיע תמיד במודעה ביחד עם שילובים שונים של כותרות ותיאורי טקסט שונים.

4. בחנו מסרים שיווקיים שונים בכותרות המודעה

היכולת להגדיר 15 כותרות שונות למודעת טקסט היא הזדמנות מצוינת עבור כל מפרסם לבחון סוגים שונים של מסרים שיווקיים בכדי לקבל הבנה טובה יותר לגבי מה מושך את קהל הלקוחות הפוטנציאלי שלו. לאחר האופטימיזציה של המודעה הרספונסיבית תוכלו לקבל נתונים לגבי אילו כותרות הובילו לחשיפה הגדולה ביותר וייצרו את כמות הקליקים והמרות הגבוהות ביותר.

מסרים שיווקיים שונים בכותרות שכדאי לבחון במודעה רספונסיבית יכולים להיות יתרונות של שירות/מוצר, משפטי קריאה לפעולה, תיאור של שירות/מוצר, מתן מענה על צורך של לקוח וכו'.

5. ניתן ליצור מספר מודעות רספונסיביות בכל קבוצת מודעות

מודעות רספונסיביות נוצרו בכדי לבטל את הצורך לבנות ווריאציות שונות של מודעות טקסט בכל קבוצת מודעות. גוגל גם מציינת למפרסמים שאין צורך לבנות יותר ממודעה רספונסיבית אחת לכל קבוצת מודעות. אך מה עושים אם יש רשימה מאוד גדולה של מילות מפתח בקבוצת המודעות? לפעמים 15 כותרות ו-4 תיאורי טקסט לא מספיקים בכדי לכלול את כל מילות המפתח.

במקרים כאלו בהחלט ניתן לבנות עוד מודעות רספונסיביות לרשת החיפוש בקבוצת המודעות בכדי לוודא שכל מילות המפתח של קבוצת המודעות מצוינות במודעות הפרסום בגוגל. זה לא פוגע ביכולת של מערכת גוגל אדס להשיג את התוצאות הטובות ביותר עבורכם.

בניית מספר מודעות רספונסיביות בקבוצת מודעות

בניית מספר מודעות רספונסיביות בקבוצת מודעות

6. עקבו אחר הביצועים של המודעות ובצעו שינויים בהתאם

מודעות רספונסיביות לרשת החיפוש צפויות להניב למפרסמים תוצאות טובות יותר מהפרסום בגוגל אדס עקב הרלוונטיות הגבוהה יותר שצפויה להתקבל בהשוואה למודעות טקסט רגילות. אך המעבר למודעות רספונסיביות לא מבטל את הצורך לעקוב אחר ביצועי המודעות ולבצע שינויים בהתאם.

יש לבדוק לאורך זמן את הביצועים של מודעות רספונסיביות, במיוחד הביצועים האינדיבידואליים של הכותרות ותיאורי הטקסט. ואל תתביישו לשנות כותרות ולשכתב מחדש תיאורי טקסט במידת הצורך.