קידום בגוגל אדוורדס בעזרת שיפור מיקוד הקמפיין

  • קידום בגוגל אדוורדס

מילות המפתח הנבחרות לקידום בקמפיין פרסום בגוגל מגדירות למודעות הקמפיין היכן להופיע במנוע החיפוש. כשרוצים לעשות קידום בגוגל אדוורדס באופן הטוב ביותר, מנסים להגדיר באופן מדויק את מיקוד מונחי החיפוש במטרה לפרסם ישירות לפלח לקוחות מסוים.

כאשר פותחים קמפיין פרסום ממומן בגוגל יש לבחור מספר מונחי חיפוש (מילים או ביטויים) אשר יהיו מילות המפתח של הקמפיין. המילים והביטויים הללו מגדירים באילו תוצאות חיפוש יוצבו מודעות הקמפיין הממומן. מעבר לכך, מערכת גוגל אדוורדס מאפשרת לקבוע רמות שונות של מיקוד למילות המפתח של הקמפיין במידה ורוצים להגיע לקהל גולשים רחב ככל הניתן, או להיפך, למקד עוד יותר את הפרסום בגוגל לקהל גולשים ספציפי.

בהתאם למטרות הפרסום באינטרנט ניתן להחיל מספר סוגים שונים של מיקוד על מונחי הקידום בגוגל, הן במנוע החיפוש והן ברשת המדיה. להלן אפשרויות המיקוד למילות מפתח בגוגל אדוורדס:

התאמה רחבה של מונחי הקידום

התאמה רחבה היא בעצם ברירת המחדל של כל מילות המפתח המוגדרות לקמפיין הפרסום בגוגל אדוורדס. כלומר, אם לא נבחר מיקוד מסוים על מילות המפתח של הקמפיין אזי מערכת גוגל אדוורדס תבצע עבורנו התאמה רחבה של מונחי החיפוש. כאשר משאירים את המיקוד של מילות המפתח על התאמה רחבה, גוגל מנסה להעמיד את מודעות הפרסום של הקמפיין בכל המילים והביטויים הרלוונטיים למילות המפתח. זה כולל מילים נרדפות, שגיאות כתיב, ביטויים בצורת יחיד, ביטויים בצורת רבים, חיפושים בעלי קשר חזק וגרסאות קרובות יחסית למילות המפתח.

התאמה רחבה

התאמה רחבה

יתרונות של התאמה רחבה

התאמה רחבה בקמפיין קידום בגוגל אדוורדס מאפשרת למפרסם להציב את מודעות הפרסום בכמה שיותר מונחי חיפוש רלוונטיים למילות המפתח של הקמפיין ומונעת ממנו לפספס מונחי חיפוש שמחפשים לקוחות פוטנציאליים בגוגל. מיקוד רחב מסייע למשוך כמה שיותר גולשים אל עמוד הנחיתה של הקמפיין ואינו דורש התעסקות במיקוד נקודתי של כל מילת מפתח. לדוגמה, קמפיין פרסום של מהנדס בדק בית יכול להתבסס על מילת המפתח "בדק בית" בהתאמה רחבה. מיקוד רחב זה יציג את מודעות הקמפיין גם במילות מפתח רלוונטיות אחרות כגון "חברת בדק בית", "בדיקת ליקויי בניה" וכו'.

התאמה רחבה למילות מפתח מתאימה לקמפיינים ממומנים אשר מטרתם להגביר מודעות למותג ולהגיע לכמה שיותר לקוחות פוטנציאלים או כאשר למפרסם אין את הזמן להשקיע במיקוד מילות המפתח.

חסרונות של התאמה רחבה

התאמה רחבה יכולה להוביל למצב שתקציב הקמפיין מנוצל לפרסום במונחי חיפוש פחות רלוונטיים לעסק אשר יובילו להקלקות מגולשים לא רלוונטים. למשל, במקרה של קמפיין בדק בית בהתאמה רחבה מודעות הקמפיין יכולות להופיע גם במילים פחות רלוונטיות כגון "שמאי מקרקעין" ו"בדיקת קרינה". נוסף על כך, יכול מאוד להיות שתתבקשו מגוגל להגדיר מחיר מקסימום לקליק גבוה יותר בכדי להתחרות על מונחי חיפוש רחבים.

על מנת לדעת כיצד לקבוע מחיר מקסימום לקליק לחצו כאן

התאמה רחבה ממוקדת (+מילת מפתח)

מערכת גוגל אדוורדס מאפשרת לבצע מיקוד להתאמה הרחבה כך שמודעות הקמפיין יופיעו רק במונחי חיפוש שהם גרסה קרובה של מילות המפתח. במקום שמודעות הקמפיין יופיעו בכל מילה וביטוי הקשור למילת המפתח, המודעות יוצגו רק בגרסאות קרובות של הביטויים הכוללות שגיאות כתיב, ביטויים בצורת יחיד, ביטויים בצורת רבים וקיצורים למיניהם. כל מה שצריך לעשות הוא להוסיף סימן פלוס (+) לפני מילת המפתח. לדוגמה, מילת המפתח "+עיצוב גינות" תגדיר למודעות הקמפיין להופיע בביטויים כמו "עיצוב גינה", "עיצוב גינות פרטיות", "עיצוב גינה קטנה" וכו'.

התאמה רחבה ממוקדת

התאמה רחבה ממוקדת

יתרונות של התאמה רחבה ממוקדת

התאמה רחבה עם מיקוד בעזרת סימון פלוס לפני מונחי הקידום ממקדת את קמפיין הפרסום בגוגל רק למונחי חיפוש המכילים בצורה כלשהי את מילות המפתח של הקמפיין, מבלי לוותר יותר מדי על החשיפה לכמות גדולה של גולשים. התאמה רחבה ממוקדת מגדילה את הסיכוי שהמודעות יופיעו בחיפושים רלוונטיים יותר, מה שצפוי לייצר יחס המרה גבוה יותר בקמפיין.

התאמה רחבה ממוקדת למילות מפתח מתאימה לקמפיינים ממומנים שמטרתם לייצר כמה שיותר פניות של לקוחות לעסק. כדאי להשתמש בהתאמה רחבה ממוקדת במידה ורוצים לייצר מספר הופעות במגוון מונחי קידום, אך במקביל לשמור על יחס המרה גבוה בקמפיין.

חסרונות של התאמה רחבה ממוקדת

חשוב לשים לב שהתאמה רחבה ממוקדת יכולה למנוע ממונחי קידום רלוונטיים להיכלל בקמפיין מכיוון שהמיקוד מבטל מילים נרדפות. כך למשל במקרה שנבחרה מילת מפתח "+פרגולות עץ" עבור עסק שמבצע עבודות עץ ואלומיניום, אז בהתאמה רחבה ממוקדת מודעות הקמפיין יוצבו במונח חיפוש כמו "פרגולות מעץ" אך לא במונח החיפוש "פרגולות אלומיניום". במקרה זה של התאמה רחבה ממוקדת העסק מפספס לקוחות פוטנציאליים.

התאמה לביטוי ("מילת מפתח")

התאמה לביטוי של מילת המפתח מציגה את מודעות הקמפיין רק בפני גולשים המקלידים את המונח המדויק כחלק משורת החיפוש שלהם. לדוגמה, קמפיין פרסום ממומן בגוגל עם מילת המפתח "הלוואות לעסקים" יציג מודעות לגולשים המקלידים את הביטוי "הלוואות לעסקים" וחיפושים הכוללים את הביטוי הזה כמו למשל "הלוואות לעסקים קטנים", אך לא במונחי חיפושי כגון "הלוואה לעסק" או הלוואות עסקיות". בכדי לקבל מיקוד של ביטוי נדרש להוסיף גרשיים (") לפני ואחרי הביטוי.

מיקוד מילות מפתח עם התאמה לביטוי

מיקוד מילות מפתח עם התאמה לביטוי

יתרונות של התאמה לביטוי

התאמה לביטוי בעזרת החלת גרשיים על מילות המפתח מאפשרת להציג את מודעות קמפיין הפרסום רק בקרב גולשים שמחפשים את מילת המפתח בשורת החיפוש והם בעלי סבירות גבוהה יותר להפוך ללקוחות של העסק. התאמה לביטוי ממוקדת יותר מההתאמות הרחבות, ובעקבות כך מייצרת יחס המרה גבוה יותר במילות המפתח.

מיקוד לפי התאמה לביטוי מתאים למפרסמים שמנהלים קמפיין ממומן לטובת פרסום שירות או מוצר שיש לו מונח חיפוש פופולארי. למשל, עסק שמשווק חולצות ספורט לגברים ונשים יכול למקד את הביטוי "חולצות ספורט" בכדי לפרסם במונחי החיפוש "חולצות ספורט לגברים" ו"חולצות ספורט לנשים".

חסרונות של התאמה לביטוי

התאמה לביטוי היא הגדרה מאוד ממוקדת אשר גם היא יכולה למנוע ממודעות הקמפיין להופיע בהרבה מונחי חיפוש רלוונטיים. יש לקחת בחשבון שגולשים שיקלידו גרסאות לא מדויקות של הביטוי לא יראו את מודעות הקמפיין. כך למשל בקמפיין של חולצות הספורט, המודעות של הקמפיין לא יופיעו אם מישהו מקליד "חולצת ספורט" בגוגל.

התאמה מדויקת ([מילת מפתח])

שימוש בהתאמה מדויקת מגדיר לגוגל אדוורדס להציג את מודעות הקמפיין אך ורק לגולשים אשר מקלידים את מילת המפתח במדויק. התאמה מדויקת של מילת מפתח מתרחשת כאשר תוחמים את מונח הקידום בסוגריים מרובעים ([מילת מפתח]). כך למשל קמפיין פרסום ממומן בגוגל עם המונח [סטודיו לעיצוב גרפי] יציב מודעות רק כאשר גולש מקליד במדויק "סטודיו לעיצוב גרפי".

מיקוד מילות מפתח בהתאמה מדוייקת

מיקוד מילות מפתח בהתאמה מדוייקת

יתרונות של התאמה מדויקת

התאמה מדויקת בעזרת תיחום סוגריים מרובעים מעניקה את המיקוד הנקודתי ביותר בקמפיין ממומן כך שרק הגולשים הרלוונטיים ביותר, אותם לקוחות פוטנציאליים שנמצאים בדיוק במקומות שהעסק רוצה לפרסם בהם, יראו את מודעות הקמפיין. צורת מיקוד זו משיגה את יחס ההמרה הגבוה ביותר לקליקים בגלל שהמודעות מופיעות רק בקרב קהל לקוחות פוטנציאלי שמתעניין בדיוק בשירות או במוצר של העסק. למשל, מסעדה צרפתית בקרית טבעון יכולה למקד את החיפוש שלה רק לגולשים אשר מקלידים בגוגל "מסעדה צרפתית בטבעון". רוב הסיכויים שגולשים אלו הם בעלי סבירות גבוהה להקליק על המודעה ולהזמין מקום.

חסרונות של התאמה מדויקת

במידה ומחליטים להגדיר את מילות המפתח של הקמפיין להתאמה מדויקת, יש לקחת בחשבון שהקמפיין יציג מספר הופעות והקלקות קטן יותר בהשוואה לאפשרויות המיקוד הרחבות ביותר בגלל שמודעות הקמפיין יחשפו לכמות מצומצמת של גולשים. קמפיין עם התאמה מדויקת בהחלט יכול להיות שמפספס לקוחות פוטנציאליים שמחפשים מונחים דומים אך לא מדויקים. לדוגמה, אותה מסעדה צרפתית מפספסת לקוחות פוטנציאליים שמקלידים בגוגל "מסעדה צרפתית בצפון".

שילוב של אפשרויות מיקוד מוביל לביצועים הטובים ביותר בקמפיין קידום בגוגל אדוורדס

מיקוד מילות מפתח בהתאמה משולבת

מיקוד מילות מפתח בהתאמה משולבת

פרסום ממומן אפקטיבי בגוגל יהיה פרסום שמוצא את הנקודה האופטימלית מבחינת גודל החשיפה לגולשים ביחד עם שיעור ההמרה הגבוה ביותר. הגדרות המיקוד של מילות המפתח בקמפיין הפרסום בגוגל צריכות להיות מוגדרות במטרה להגיע לאותו איזון בין החשיפה להמרות. לרוב מומלץ לבצע שילוב של מספר אפשרויות מיקוד במילות המפתח של קמפיין הפרסום. במילים אחרות, רשימת מילות המפתח של הקמפיין צריכות לכלול מונחי קידום המוגדרים עם מיקוד רחב לצד מונחי קידום ממוקדים יותר.

By |2017-12-10T14:46:56+00:00מאי 10th, 2017|פרסום בגוגל|