קידום באינטרנט בעזרת 5 אסטרטגיות לבחירת מילות מפתח

  • קידום באינטרנט

מחקר מילות מפתח לקמפיין פרסום בגוגל הוא אחד מהמיומנויות החשובות ביותר לעסקים שמבצעים קידום באינטרנט. בטרם הקמת הקמפיין יש צורך להגדיר רשימת מונחי חיפוש לקמפיין בכדי להגיע לכמה שיותר לקוחות פוטנציאליים ברשת האינטרנט ובכדי לדעת כיצד לערוך את מודעות הקמפיין להמרה אופטימלית.

מילות מפתח של קמפיין ממומן הן רשימת מונחי חיפוש שמגדירות לגוגל אדוורדס היכן מודעות הקמפיין יופיעו במנוע החיפוש של גוגל. חשוב להגדיר באופן נכון את מילות המפתח בקמפיין פרסום ממומן בגוגל בכדי להגיע ללקוחות הפוטנציאליים של העסק, אותם גולשים ברשת גוגל שמחפשים בתוצאות החיפוש מענה לצרכים שהעסק שלך עונה עליהם.

כעסק המפרסם בגוגל משימתך היא לאתר את אותם מונחי חיפוש שכיחים בקרב קהל הלקוחות הפוטנציאלי ולבנות קבוצת מודעות שיובילו לתנועה של הגולשים הרצויים לאתר אינטרנט או דף הנחיתה. כאן בדיוק נוצר הצורך לבצע מיקוד נכון של מילות מפתח לקמפיין פרסום בגוגל.
לצורך בניית רשימה טובה של מילות מפתח, מומלץ לייצר רשימה של לפחות 10 מילות מפתח העוזרת לך להגיע ישירות לקהל הגולשים שהמוצר או השירות שלך יכול לעניין אותם ובכך להגדיל את הסבירות שהם יהפכו להיות לקוחות שלך.

איך יוצרים רשימת מילות מפתח שתוביל לחשיפה גבוהה ולהמרה אופטימלית? ובכן מדובר בתהליך שדורש המון מחשבה, בדיקה, ניסוי וטעייה. תחילה תצטרכו להגדיר רשימת מילות מפתח ראשונית לקמפיין הפרסום, ועם הזמן להתמקד במילות המפתח עם הביצועים הטובים ביותר.

ניהול מילות מפתח בקמפיינים ממומנים מתבצע דרך כרטיסיית מילות מפתח בממשק הקמפיינים של גוגל אדוורדס. הכירו את ממשק מערכת גוגל אדוורדס.

ישנן 5 אסטרטגיות מרכזיות למיקוד של מילות מפתח לקמפיינים ממונים שניתן להיעזר בהן בעת בניית רשימת מילות המפתח הראשונית של הקמפיין וכאשר תרצו לערוך שינויים במילות המפתח של הקמפיין:

1. קמפיין קידום אינטרנט דורש יכולת חשיבה כמו הלקוחות שלכם

האסטרטגיה הפשוטה והישירה ביותר להגדיר מילות מפתח לקידום באינטרנט היא דרך הלקוחות עצמם. כאשר מנסים למקד את מונחי החיפוש הרלוונטיים לקמפיין הפרסום יש לנסות ולחשוב כמו הלקוחות. במילים פשוטות, יש להיכנס לראש של הלקוחות ולחשוב מהם מונחי החיפוש הם יכולים להקליד במנוע החיפוש של גוגל, מה הם רוצים למצוא בתוצאות החיפוש ואיזה ביטויים תופסים את התעניינות של הלקוחות. זה נשמע יחסית קל אבל זה דורש הרבה מחקר ניסוי וטעייה.

לדוגמה, רופא שיניים שרוצה להגדיר רשימת מילות מפתח לקמפיין פרסום בגוגל יכול לחשוב על מה הלקוחות שלו מחפשים בגוגל בכדי להגיע אליו. הם כמובן יחפשו מונחים כלליים כמו "רופא שיניים", "טיפולי שיניים", "שיקום הפה" וכו'. בנוסף ניתן להניח (אם אנחנו חושבים כמו הלקוחות) שהם כנראה ישתמשו במונחים אחרים שחשובים להם כמו "מומלץ", "בעל ניסיון" ועוד.

2. קבלת רעיונות למילות מפתח ממתחרים

רוב העסקים המפרסמים בגוגל מסתפקים באסטרטגיה הראשונה (לחשוב כמו הלקוחות) בכדי להגדיר את מילות המפתח של הקמפיין שלהם, אך זאת עלולה להיות שגיאה להתבסס רק על הדרך שבה אתם רואים את הלקוחות הפוטנציאליים של העסק. האמת היא שיש לכם גם מה ללמוד מהמתחרים שלכם אשר כנראה גם מנהלים קמפיינים ממומנים בגוגל, ולכן מומלץ להסתכל אצל המתחרים בכדי לקבל עוד רעיונות למילות מפתח. אם המתחרים שלך משתמשים במילות מפתח מסוימות בקמפיין הגוגל אדוורדס שלהם, אז כנראה שמונחי חיפוש הללו ששווים בדיקה.

לדוגמה, קבלן שיפוצים מבחין שמספר מתחרים שלו כותבים במודעות הפרסום שלהם את הביטוי "קבלן שיפוצים ועבודות גמר". זה יכול להיות מונח ביטוי עם חיפושים גבוהים שמומלץ לו להכניס לרשימת מילות המפתח של הקמפיין שלו.

3. תחרות על מילות מפתח עם נפח חיפושים גבוה

אסטרטגיה נוספת לבחירת מילות מפתח לפרסום בגוגל הוא לפי נפחי חיפוש גבוהים (ניתן לראות נפחי חיפוש בכלי מתכנן המילים של גוגל). הרעיון שעומד מאחורי האסטרטגיה הזאת הוא, שמונחי חיפוש עם נפח החיפוש הגבוה הם דפי תוצאות החיפוש שבו נמצאים מרבית הלקוחות הפוטנציאליים של העסק. אסטרטגיה זו שואפת לחשיפה מקסימלית אך היא פחות ממוקדת קהל ולרוב תיתקל בתחרותיות גבוהה.

לדוגמה, חברת ישראכרט יכולה לפרסם במונח החיפוש "הלוואות" (נפח חיפוש חודשי של 14,800) בכדי לשווק את הלוואות כרטיסי האשראי שלה. אסטרטגיה זאת תוביל לחשיפה מקסימלית ללקוחות, אך תדרוש הצעת מחיר מאוד תחרותית בגוגל אדוורדס.

4. התמקדות במילות מפתח עם תחרות נמוכה

אסטרטגיה הפוכה לאסטרטגיית נפחי החיפושים אשר גורסת שיש להתמקד דווקא במונחי חיפוש עם תחרות נמוכה כי זה קשה להתחרות על מונחי החיפוש הפופולאריים. הרעיון הוא למקד את הקמפיין על מילים וביטויים שיש להם נפח חיפושים סביר והתחרות עליהם צנועה יותר.

למשל חברת ישראכרט יכולה להקים עוד קמפיין אשר יתמקד במונחי חיפוש בעלי תחרות נמוכה יותר בהשוואה למונח החיפוש "הלוואות" כגון "הלוואה בכרטיס אשראי" ו"הלוואה דרך כרטיס אשראי".

5. מיקוד מילות מפתח בקמפיין קידום באינטרנט לפי מאפייני קהל הלקוחות

כדאי לכלול ברשימת מילות המפתח של הקמפיין גם מונחי חיפוש שעוזרים להתמקד במאפיינים השונים של קהל הלקוחות הפוטנציאלי של העסק, בין אם זה מאפיין גאוגרפי או כל מאפיין אחר שיכול למקד את הקמפיין על קהל הלקוחות הרצוי. אסטרטגיה זו יכולה להבטיח מיקוד גדול יותר של הקמפיין ולחסוך הקלקות מיותרות על מודעות הפרסום מקהל גולשים לא רצוי.

ניקח לדוגמה מעצבת שמלות במידות גדולות. במקום שהיא תפרסם במונח החיפוש הכללי "שמלות ערב", היא יכולה להתמקד במונח החיפוש "שמלות ערב לנשים מלאות" בכדי להגיע ישירות לקהל הלקוחות שלה. עוד בזאת, אם יש למעצבת חנות בתל אביב אז היא יכולה להוסיף לרשימת מילות המפתח של הקמפיין מונחי חיפוש כמו "שמלות ערב בתל אביב".

By |2017-12-10T14:44:58+00:00מאי 3rd, 2017|פרסום בגוגל|