האם אתם מבזבזים כסף מיותר על קידום אתר בגוגל אדס?

  • קידום אתר בגוגל

עסקים מוכנים להוציא כספים רבים על קידום אתר בגוגל מתוך המטרה לגייס לקוחות חדשים מהאינטרנט. אך מעטים מהם גם דואגים במקביל למנוע בזבוז של כספים מיותרים על הפרסום בגוגל. חלק גדול מהצלחה של קמפיין פרסום עסקים בגוגל תלוי ביכולת של המפרסם למנוע הוצאות מיותרות על קליקים שלא יובילו למכירות. המשיכו לקרוא בכדי לגלות האם גם אתם מבזבזים כספים בגוגל, וכיצד אתם יכולים למנוע זאת בעתיד.

פרסום ממומן בגוגל היא אחת הדרכים הטובות ביותר עבור עסק להשקיע את תקציב הפרסום שלו. מערכת גוגל אדס, הידועה בשמה הקודם גוגל אדוורדס, מאפשרת לעסק לפרסם את המוצרים והשירותים שלו לקהל גולשים ספציפי ברגע שהם מחפשים מענה לצורך רלוונטי. עסקים שמפרסמים בגוגל מקבלים החזר השקעה גבוה יותר על תקציב הפרסום שלהם מאשר פרסום דומה בעיתונים או ברדיו.

עם זאת, עסקים רבים יכולים לבזבז הרבה כסף על פרסום בגוגל אם הם לא עובדים נכונה. מערכת גוגל אדס בנויה במטרה לעשות חיים קלים למפרסמים מתחילים שרוצים להתחיל לפרסם בגוגל כמה שיותר מהר, אך בו זמנית הגדרות ברירת המחדל של המערכת שואפת לייצר כמה שיותר קליקים (גם קליקים מיותרים). ברוב המקרים כמות קליקים הוא לא המדד הטוב ביותר לבחון הצלחה של קמפיין, אלא, דווקא איכות הקליקים וכמות הפניות ביחס לתקציב הפרסום.

חוששים שאתם מבזבזים כספים מיותרים על הפרסום בגוגל? להלן הסיבות הנפוצות לבזבוז כספים על פרסום בגוגל והסבר קצר על כיצד תוכלו למנוע זאת בעתיד.

פרסום במילות מפתח לא רלוונטיות בגוגל

בתחילת תהליך הקמה של קמפיין ממומן בגוגל אדס צריך להגדיר רשימה של מילות מפתח, שהן כל מונחי החיפוש שהמפרסם רוצה להציב בהם הודעות פרסום לגולשים במנוע החיפוש של גוגל. מילות מפתח הקמפיין הן הבסיס למיקוד הראשוני של הקמפיין בקרב הגולשים הנכונים, לכן, חשוב להגדיר אותן נכונה.

עסקים רבים שטעו בהגדרה הראשונית של רשימת מילות המפתח בקמפיין יכולים למצוא את עצמם מוציאים כספים רבים על קליקים מיותרים שלא הופכים בסופו של דבר למכירות. אין טעם להמשיך ולשלם על קליקים במילת מפתח שאינה מובילה לפניות קונקרטיות לעסק.

כיצד מאתרים מילות מפתח לא טובות?

רצוי להגדיר המרות בקמפיין הפרסום בגוגל ולבחון אילו מילות מפתח מייצרות המרות נמוכות ביחס לכמות הקליקים. ככל ששיעור ההמרה ביחס לקליקים נמוך יותר, כך מילת המפתח פחות רלוונטית, והיא יכולה להיות המקור לבזבוז מיותר של תקציב הפרסום.

איתור מילות מפתח שמייצרות המרות

איתור מילות מפתח שמייצרות המרות

המטרה של המפרסם במצב כזה תהיה ליצור יחס המרה גבוה ככל הניתן על מילות המפתח של הקמפיין. מילות המפתח שאינם מצליחות ליצר יחס המרה סביר – צריכות להיות מושהות.

שימוש במיקוד מילות מפתח רחב מדי

סיבה נוספת הקשורה למילות המפתח אשר יכולה להוביל לבזבוז של כספים רבים היא, שימוש במיקוד רחב מדי על מילות המפתח. גוגל אדס מאפשרת למפרסמים למקד את ההתאמה של מונח החיפוש שמקליק הגולש למילות המפתח, ובכך להבטיח רלוונטיות גדולה יותר. במידה ומילות המפתח בקמפיין אינן ממוקדות, יש סיכוי גדול מאוד שמודעות הפרסום של הקמפיין מופיעות במונחי חיפוש לא רלוונטיים ומייצרות הקלקות מיותרות.

לדוגמה, חברת ניקיון המפרסמת במונח "חברת ניקיון" במיקוד הרחב ביותר יכולה בטעות להציב מודעות פרסום במונח חיפוש כמו "מוצרי ניקוי" (מונח שאינו רלוונטי לשירות שהחברה מעניקה) מכיוון שגוגל רואה קשר כלשהו (רחוק ככל שיהיה) למילת המפתח הרצויה.

איך מונעים הקלקות לא רלוונטיות בגלל מיקוד מילות מפתח?

מומלץ ברוב המקרים למקד את מילות המפתח של הקמפיין עם התאמה רחבה, התאמה לביטוי או התאמה מדויקת. כך תוכלו להבטיח שהגולשים שמקליקים על מודעות הפרסום של הקמפיין באמת חיפשו בפועל מונחים הקשורים למילות המפתח של הקמפיין ומעוניינים במה שיש לעסק להציע.

מניעת הקלקות לא רלוונטיות על המודעה בגוגל

מניעת הקלקות לא רלוונטיות על המודעה בגוגל

לא מוסיפים מילות מפתח שליליות גם לאחר הקמת הקמפיין

רשימת מילות מפתח שליליות היא אחת הדרכים הטובות ביותר למנוע קליקים לא רלוונטיים בגוגל. מילת מפתח שלילית היא בעצם ההפך ממילת מפתח רגילה – היא מגדירה לגוגל מתי לא להציב את מודעות הפרסום של גוגל. כך למשל אם הגדרנו את הביטוי "בחינם" כמילת המפתח שלילית, אז גוגל לא יציב מודעות פרסום בשום מונח חיפוש בגוגל המכיל את המילה "חינם".

הרבה מפרסמים מתחילים שוכחים שבניית רשימת מילות מפתח הוא תהליך מתמשך שאף פעם אינו מפסיק. נכון שמאוד חשוב לאתר ולהחליט מראש על רשימת מילות המפתח השליליות של הקמפיין בכדי למנוע הקלקות מיותרות כבר מהיום הראשון של הקמפיין בגוגל. אבל פה לא מסתיימת העבודה, יש להמשיך ולהוסיף מילות מפתח שליליות במהלך פעילות הקמפיין בכדי למנוע הקלקות מיותרות נוספות בעתיד.

איך מגלים מילות מפתח שליליות נוספות לאחר הקמת הקמפיין?

הוספת מילות מפתח שליליות באופן שוטף נעשית בקלות דרך דיווח מונחי חיפוש בגוגל אדס, הנמצא במסך מילות המפתח של הקמפיין לצד לשונית מילות מפתח שליליות. הדיווח מציג את כל מונחי החיפוש שהקלידו הגולשים בגוגל שגם הקליקו על מודעות הקמפיין.

מיקוד קמפיין עם סינון מילות מפתח שליליות

מיקוד קמפיין עם סינון מילות מפתח שליליות

מעבר על דיווח מונחי חיפוש של הקמפיין באופן שוטף תסייע לכם לאתר מילים וביטויים חדשים שצריכים להיות מוגדרים ברשימת מילות המפתח השליליות, מה שיעזור לכם לצמצם את ההוצאה על הקלקות מיותרות בעתיד. כל מה שצריך לעשות הוא, לבחור במונח הלא רלוונטי ולבקש מגוגל אדס להוסיף אותו לרשימת מילות המפתח השליליות.

פרסום בגוגל עם ציון איכות מודעות נמוך

בכדי לוודא שמודעות הפרסום המוצגות במנוע החיפוש של גוגל הן המודעות הרלוונטיות ביותר למונחי החיפוש, גוגל אדס מעניקה לכל מילת מפתח בקמפיין ציון איכות מודעות. ציון האיכות לוקח בחשבון מספר משתנים כגון רלוונטיות של מודעה, איכות דף נחיתה ועוד.

מערכת גוגל אדס קובעת את מיקומי המודעות בדף תוצאות החיפוש בגוגל על פי שקלול ציון איכות המודעות והצעת מחיר לקליק. בעקבות כך, ככל שציון איכות המודעות שמקבל הקמפיין נמוך יותר, כך המפרסם נדרש להציע הצעת מחיר לקליק גבוהה יותר. זאת אומרת, שעסקים המפרסמים בגוגל עם ציון איכות מודעות נמוך – משלמים יותר בגוגל אדס על כל קליק.

איך ניתן לשפר את ציון איכות המודעות בקמפיין?

ישנן מגוון דרכים לשפר את ציון איכות המודעות בגוגל. אנו ממליצים לעבוד על פי עשרת הדיברות להצלחה בפרסום בגוגל אשר ינחו אתכם בדרך הנכונה ביותר לפרסם בגוגל אדס. בנוסף לכך, מומלץ להתמקד בשיפור דף הנחיתה של העסק ולשפר את הרלוונטיות של מודעות הפרסום בקמפיין.

י

שיפור ציון האיכות של המודעה בגוגל

שיפור ציון האיכות של המודעה בגוגל

לאחר שציון איכות המודעות בקמפיין ישתפר, תוכלו עם הזמן להקטין את הצעות המחיר לקליק בקמפיין ולהתחיל לשלם פחות לגוגל על אותה כמות של קליקים רלוונטיים.

פרסום בגוגל מחוץ לשעות פעילות העסק

בעת הקמת קמפיין פרסום בגוגל המפרסם מתבקש לקבוע באילו ימים ושעות במהלך היום הקמפיין יהיה פעיל. כלומר, באילו שעות במהלך היום רשאית מערכת גוגל אדס להציב מודעות פרסום במנוע החיפוש של גוגל. אי הגדרת תזמון הצגת מודעות משאיר את הפרסום על ברירת המחדל – הופעה לכל אורך השבוע ובכל שעות היממה (24/7).

במקרים רבים פרסום מחוץ לשעות הפעילות של העסק יכול להוביל להוצאות מיותרות על קליקים שאינם מקבלים מענה. אי תזמון הצגת מודעות יכול לגרור הוצאות מיותרות במיוחד בקמפיינים של התקשרות בלבד, למשל בעל מקצוע שמפעיל קמפיין התקשרות בלבד בגוגל ומפרסם מחוץ לשעות הפעילות שלו ישלם על קליקים שלא מקבלים מענה, ובקמפיינים המשתמשים בתוסף התקשרות.

איך מונעים פרסום מיותר מחוץ לשעות פעילות העסק?

עסקים ובעלי מקצוע המנהלים קמפיין פרסום התקשרות בלבד בגוגל צריכים לדאוג להגדיר נכונה את תזמון הופעת המודעות בגוגל. יש להיכנס למסך "תזמון הצגת מודעות" בגוגל אדס ולהגדיר את הימים והשעות של פעילות העסק.

פרסום קמפיין בגוגל בשעות הפעילות של העסק

פרסום קמפיין בגוגל בשעות הפעילות של העסק

עסקים המפרסמים מחוץ לשעות הפעילות, מכיוון שגולשים יכולים גם להשאיר פניה באתר, ומשתמשים בתוסף התקשרות צריכים לבטל את תוסף ההתקשרות ולהוסיף תוסף התקשרות חדש. בעת הקמת תוסף ההתקשרות החדש יש להיכנס להגדרות מתקדמות ולהגדיר בתוסף עצמו שעות הופעה של תוסף ההתקשרות. כך תוסף ההתקשרות יופיע בצמוד למודעות הטקסט רק בשעות המענה.

תזמון תוספי מודעות בקמפיין גוגל אדס

תזמון תוספי מודעות בקמפיין גוגל אדס

פרסום ברשת המדיה של גוגל עם הגדרות מיקוד אוטומטי

כאשר פותחים קמפיין פרסום ברשת המדיה של גוגל מתבקשים להגדיר לגוגל את הקהלים שרוצים למקד את פרסום העסק ברשת המדיה. הקהלים יכולים להיות מבקרים באתר, למשל בקמפיין רימרקטינג, או על סמך קהלים דומים (לפי תחומי עניין, מילות מפתח ועוד). על פי קהלים אלו מערכת גוגל אדס מבססת את הצבת מודעות הפרסום ברשת המדיה של גוגל (אתרים שונים באינטרנט) – זהו מיקוד אוטומטי שהמערכת מבצעת.

ברירת המחדל של המיקוד האוטומטי בעת פתיחת קמפיין פרסום ברשת המדיה היא "מיקוד שמרני". במיקוד אוטומטי זה גוגל אדס שואפת למקד את הפרסום לקהלים שהוגדרו וגם קהלים דומים.

מיקוד קהלים בקמפיין גוגל

מיקוד קהלים בקמפיין גוגל

בהגדרות מיקוד אוטומטי, ובמיוחד אם בטעות הגדרתם מיקוד אגרסיבי, מערכת גוגל אדס מרחיבה את הפרסום לקהלים דומים. בעקבות כך, גדל הסיכוי שמודעות הפרסום נחשפות לקהלים פחות ופחות רלוונטיים. במידה וקמפיין הפרסום של העסק ברשת המדיה מוגדר על מיקוד אוטומטי, יש סיכוי טוב שאתם מבזבזים כסף על קליקים לא רלוונטיים.

מתי מומלץ לבטל את המיקוד האוטומטי בקמפיין פרסום ברשת המדיה?

מומלץ לבטל את המיקוד האוטומטי בקמפיינים של רימרקטינג ובקמפיינים המבוססים על קהלים מוגדרים נקודתית על מנת למנוע חשיפה מיותרת לקהלים דומים.

ביטול המיקוד האוטומטי לשיפור תוצאות הקמפיין

ביטול המיקוד האוטומטי לשיפור תוצאות הקמפיין

רצוי להשאיר את המיקוד האוטומטי רק במקרים בהם מטרת קמפיין הפרסום ברשת המדיה של גוגל הוא לטובת הגדלת מודעות למוצר, שירות או מותג בקרב גולשים חדשים.

By |2018-08-24T21:37:07+00:00אוגוסט 17th, 2018|פרסום בגוגל|