קידום אפליקציות בגוגל אדס – הדרך הטובה ביותר לחשוף את האפליקציה שלך

  • קידום אפליקציות בגוגל

עסקים שרוצים לחשוף את האפליקציה שלהם לכמה שיותר גולשים רלוונטיים יכולים לפרסם את האפליקציה ברשת המדיה של גוגל בעזרת קמפיין קידום אפליקציות בגוגל. קמפיין פרסום בגוגל לאפליקציה חושף את האפליקציה לגולשים הרלוונטיים ביותר ומעודד אותם להוריד את האפליקציה בחנות גוגל ואפל. יש לעסק אפליקציה? הגיע הזמן להקים קמפיין אוניברסלי לאפליקציה בגוגל אדס.

גוגל השיקה לפני כשנתיים סוג קמפיין חדש בגוגל אדס בשם "קמפיין אוניברסלי לאפליקציה" שמטרתו לסייע לעסקים לקדם בקלות את האפליקציות שלהם באינטרנט. קמפיין פרסום בגוגל לקידום אפליקציה מציב מודעות פרסום של האפליקציה בפני הגולשים הרלוונטיים ביותר ברשת המדיה של גוגל, באתר יוטיוב ובחנות האפליקציות. מודעות הפרסום מעודדות את הגולשים להכיר את האפליקציה ולעבור לדף ההורדה בחנות האפליקציות של גוגל /או אפל.

מודעות אפליקציה בגוגל אדס

מודעות אפליקציה בגוגל אדס

מחקרים של גוגל הראו שהקמת קמפיין אוניברסלי לאפליקציה בגוגל אדס היא הדרך הטובה ביותר לחשוף אפליקציה באינטרנט. זאת מכיוון שכ-50% מכל ההורדות של אפליקציות ברשת הנן תוצאה של פרסום ממומן בגוגל. עד היום יותר מ-6 מיליארד התקנות של אפליקציות כבר הושלמו עקב קידום אפליקציות בגוגל אדס, והאפליקציה של העסק שלך יכולה להיות הבאה בתור.

כיצד קמפיין אוניברסלי לאפליקציה מגדיל את כמות ההורדות?

קמפיין פרסום בגוגל אדס לקידום אפליקציה ממקסם את כמות ההורדות של אפליקציה על ידי חשיפת מודעות פרסום של האפליקציה בקרב הגולשים בעלי הסבירות הגבוהה ביותר לרצות להוריד את האפליקציה.

הקמפיין מאתר את הגולשים הרלוונטיים ביותר על פי קהלים שמגדיר המפרסם ומאפייני גולשים שהורידו אפליקציות דומות מחנות האפליקציות של גוגל.

הקלקה על מודעת פרסום של קמפיין אוניברסלי לאפליקציה מובילה את הגולש לעמוד האפליקציה בחנות גוגל (למערכת אנדרואיד) או לחנות אפל (למערכת ISO), על מנת לקבל פרטים נוספים על האפליקציה ובכדי להוריד אותה לנייד.

על ידי כתיבת מספר שורות טקסט, בחירת תקציב פרסום יומי בגוגל, הגדרת הצעת מחיר לקליק ויצירת קהלים ניתן למנף את כל החשיפה והידע של גוגל אדס לשיפור כמות ההורדות של האפליקציה של העסק.

השלבים לפתיחת חשבון אוניברסלי לאפליקציה

יש לכם אפליקציה שאתם רוצים לקדם בגוגל? הגיע הזמן להקים קמפיין פרסום בגוגל אדס לאפליקציה בכדי להגדיל את כמות ההורדות של האפליקציה בחנות גוגל ואפל.

היכנסו לחשבון גוגל אדס ועברו למסך הקמפיינים של החשבון. לחצו על כפתור הפלוס הגדול לפתיחת קמפיין פרסום חדש. בשלב הראשון תתבקשו לבחור את יעד העיקרי להצלחת הקמפיין. יש לבחור ב"קידום של אפליקציה".

פתיחת קמפיין גוגל לקידום אפליקציה

פתיחת קמפיין גוגל לקידום אפליקציה

אוטומטית מעכת גוגל אדס תבחר בסוג קמפיין אוניברסלי לאפליקציה. בעבר מפרסמים היו יכולים לבחור בסוג קמפיין נפרד לכל סוג של מערכת הפעלה בניידים, אך היום מערכת גוגל אדס מגדירה רק סוג קמפיין אחד לקידום אפליקציה בגוגל.

קמפיין אוניברסלי לאפליקציה

קמפיין אוניברסלי לאפליקציה

יש לבחור את סוג מערכת ההפעלה של האפליקציה שרוצים לקדם. הבחירה היא בין מערכת אנדרואיד לבין ISO. במידה ויש לעסק אפליקציה המותאמת גם לאנדרואיד וגם ל-ISO, יהיה צורך לפתוח 2 קמפיינים אוניברסליים נפרדים לכל מערכת הפעלה.

השלב האחרון בהגדרה הראשונית היא לרשום את שם האפליקציה בשורת החיפוש, ולבחור בה מבין הרשימה שתפתח בשורת החיפוש.  שימו לב שבחרתם באפליקציה הנכונה.

חיפוש אפליקציה לפרסום בגוגל

חיפוש אפליקציה לפרסום בגוגל

לחיצה על המשך תעביר אתכם למסך בניית מודעות הפרסום של האפליקציה בגוגל.

במסך בניית האפליקציה לגוגל תדרשו להגדיר שם לקמפיין. רצוי לבחור שם ספציפי למטרת הקידום של האפליקציה. למשל, "קידום אפליקציה – חצי שנה ראשונה" או "קידום אפליקציה בקרב קהלי רימרקטינג".

בניית מודעות לקידום אפליקציה

לאחר מכן יש לבנות את מודעות הפרסום של הקמפיין. מערכת גוגל אדס תבקש מכם לרשום מספר שורות שיווקיות שיופיעו במודעת הפרסום. שורות אלו צריכות להיות משפטים שיווקיים שמתמקדים במטרת האפליקציה, ביתרונות שלה, בערך המוסף שהיא מעניקה למשתמשים וכו'.

בנוסף, תוכלו לצרף למודעות סרטונים הקשורים לאפליקציה, סרטון שיווקי או סרטון הסבר על האפליקציה, ותמונות של האפליקציה עצמה.

הגדרות מיקוד גיאוגרפי ושפה

כמו בכל קמפיין פרסום ממומן בגוגל אדס, באפשרותכם לבצע מספר הגדרות מיקוד נוספות להגבלת ההופעה של המודעות בפני הגולשים בגוגל.

תדרשו להגדיר את המיקומים הגיאוגרפיים של המשתמשים. אם מדובר על אפליקציה מקומית (כלומר רק לישראל) אז יש להגדיר את האפליקציה רק לאזור ישראל.

מיקוד גיאוגרפי לקמפיין אפליקציה

מיקוד גיאוגרפי לקמפיין אפליקציה

בנוסף, תדרשו לקבוע את השפות של המשתמשים בגוגל. שימו לב שלא מדובר על השפות של האפליקציה, אלא, שפת הדפדפן של המשתמשים הפוטנציאליים. כך שגם אם אין לאפליקציה גרסה באנגלית, יש לבחור בשפת הדפדפן הזאת.

תקציב והצעת מחיר לקליק

יש לקבוע את תקציב הפרסום היומי לקמפיין (המקסימום שאתם מוכנים להוציא על קידום האפליקציה לגוגל). רצוי להתחיל בתקציב קטן ולגדול בהדרגה לפי אחוזי ההמרה.

הגדרת תקציב לקמפיין אפליקציה

הגדרת תקציב לקמפיין אפליקציה

לאחר מכן, יש לבחור את הצעת המחיר לקליק עבור כל פעולה רצויה (הורדה על אפליקציה או פעולה בתוך האפליקציה). יש לבחור בהצעת מחיר מקסימלית שתשקף את המחיר שברצונכם לשלם עבור הורדה של האפליקציה.

לסיום הקמת הקמפיין יש ללחוץ שמור והמשך. עכשיו מה שנשאר לעשות הוא לראות את כמות ההורדות של האפליקציה מזנקת מעלה.

חשבתם שפרסום בגוגל אדס לא מתאים לקידום אפליקציה? יש לנו עוד כמה מיתוסים לשבור על פרסום בגוגל.

דגשים חשובים לניהול קמפיין פרסום אפליקציה בגוגל אדס

בכדי לקבל את המקסימום מפרסום אפליקציה בגוגל רצוי לדעת קצת יותר מעבר לשלבים לפתיחת קמפיין אוניברסלי לאפליקציה. להלן מספר דגשים חשובים לגבי קמפיינים אוניברסליים לאפליקציות בגוגל אדס:

1. אסור לשנות לעיתים תכופות את תקציב הפרסום והמחיר לקליק בקמפיין אוניברסלי לאפליקציה

קמפיין אוניברסלי לאפליקציה מפעיל את האלגוריתם של גוגל על מנת לאתר את הגולשים הרלוונטיים ביותר בעלי הסבירות הגדולה ביותר להשלים הורדה של האפליקציה בהתאם למחיר לקליק ותקציב הפרסום שהוגדר בקמפיין. בכל פעם שהמפרסם משנה את תקציב הפרסום או המחיר לקליק, האלגוריתם של גוגל נאלץ לבצע חישוב מחדש של המשתנים הללו.

שינויים במחיר לקליק ובתקציב היומי מאפסים מחדש את תהליך האופטימיזציה של הקמפיין ודוחים את ההגעה להופעה מקסימלית של הקמפיין ברשת המדיה. לכן, רצוי לבצע שינויים אלו רק לעיתים רחוקות (בהתאם לביצועים כמובן).

2. השתמשו בקהלי רימרקטינג וקהלים מותאמים אישית

האם הגולשים שביקרו באתר העסק הם בעלי סיכוי גבוה יותר להוריד את האפליקציה? האם יש קהלים בעלי מאפיינים מסוימים שיכולים לקבל תרומה מהאפליקציה? האם שירות האפליקציה מתקשר למונחי חיפוש ספציפיים שגולשים מחפשים במנוע החיפוש של גוגל?

במידה ועניתם חיובי על אחת מהשאלות הללו – מומלץ למקד את הפרסום לאפליקציה ברשת המדיה לפי קהלי רימרקטינג וקהלים מותאמים אישית.

3. בנו עוד גרסאות של מודעות הפרסום לאפליקציה בקמפיין

ניתן לבנות מספר רב של מודעות פרסום לקידום אפליקציה בקמפיין פרסום בגוגל אדס. אל תסתפקו במשפטים השיווקיים שהגדרתם בעת ההקמה הראשונית של הקמפיין. בנו עוד גרסאות שונות של מודעות הפרסום לקמפיין על מנת להעניק לגוגל עוד ווריאציות של מודעות בכדי לבצע אופטימיזציה למודעות המושכות ביותר.

בדומה לכלל האצבע על בניית 3 גרסאות מודעות פרסום בקבוצת מודעות לקמפיין ברשת החיפוש, מומלץ לבנות עוד גרסאות למודעות פרסום של אפליקציה בקמפיין אוניברסלי לאפליקציה.

4. קמפיין פרסום בגוגל לעידוד שימוש באפליקציה רק לאחר מקסום הפרסום לעידוד הורדת האפליקציה

מפרסמים שרוצים גם להגדיל הורדות של האפליקציה וגם לעודד פעולות מסוימות בתוך האפליקציה (למשל קניית מוצר דרך האפליקציה) יכולים להתפתות להפעיל שני קמפיינים אוניברסליים לאפליקציה במקביל, אחד שמעודד הורדה ואחד שמעודד פעולה בתוך האפליקציה. אך ככל הנראה שני הקמפיינים הללו יתחרו אחד בשני על אותם גולשים, מה שיכול לפגוע בביצועים של הקמפיינים.

מומלץ להקים קמפיינים לעידוד שימוש ספציפי באפליקציה רק לאחר שקמפיין הפרסום המתמקד על הגדלת ההורדות יעמוד ביעדים שהוגדרו. לאחר מכן רצוי להפסיק את הקמפיין המתמקד בהורדות ולהתחיל בהפעלת קמפיינים המתמקדים בעידוד שימוש ספציפי באפליקציה בקרב הגולשים שכבר הורידו את האפליקציה.

By |2018-11-24T23:11:34+00:00נובמבר 17th, 2018|פרסום בגוגל|