רימרקטינג בגוגל מאפשר לך להציג מודעות פרסום ייחודיות מול הגולשים שביקרו באתר העסק. פרסום רימרקטינג מומלץ מאוד מכיוון שהוא מייצר בממוצע שיעורי קליקים והמרות גבוהים יותר מסוגי קמפיינים אחרים. אך במקביל, חשוב להיזהר ממספר טעויות נפוצות בפרסום רימרקטינג שיכולות לעלות לך ביוקר.

פרסום רימרקטינג בגוגל הוא כלי רב עוצמה שעוזר למפרסמים למקד את הפרסום בקרב הגולשים שביקרו בעבר באתר העסק. קמפיין רימרקטינג נחשב לאחד מסוגי הקמפיינים המועדפים ביותר על מפרסמים בגוגל מכיוון שהוא לרוב משיג שיעורי קליקים והמרות גבוהים יותר בהשוואה לקמפיינים של לידים ברשת החיפוש והמדיה.

הרעיון מאחורי פרסום רימרקטינג הוא שהגולשים שביקרו בעבר באתר העסק הם למעשה גולשים שכבר הביעו עניין במה שיש לעסק להציע, ולכן, הם קהל גולשים בעל סבירות גבוהה יותר להשלים המרה (פניה לעסק או קניה) מאשר גולשים חדשים שלא מכירים את העסק.

אך ישנם מפרסמים המתלוננים שפרסום רימרקטינג בגוגל אינו משיג להם תוצאות טובות. קמפיין פרסום רימרקטינג בדרך כלל כושל כאשר המפרסם עושה את אחת מהטעויות הבאות:

תקציב פרסום רימרקטינג נמוך מדי ביחס לקהל המבקרים באתר

קמפיין רימרקטינג הוא קמפיין פרסום ברשת המדיה. מכיוון שהעלות הממוצעת לקליק בקמפיין פרסום ברשת המדיה מאוד נמוכה (0.5 שקל בממוצע לקליק) אז בדרך כלל אין צורך להגדיר תקציב פרסום יומי גדול כמו בקמפיינים של פרסום ברשת החיפוש.

אך חשוב להפנים שתקציב הפרסום היומי הנדרש בקמפיין רימרקטינג תלוי רבות בגודל קהל המבקרים באתר. במידה ותקציב קמפיין הרימרקטינג קטן מדי בהשוואה לכמות קהל המבקרים באתר, הקמפיין יסבול משיעורי קליקים נמוכים כי אין מספיק תקציב בכדי להציג מודעות רימרקטינג לגולשים בתדירות מספיק גבוהה.

עסקים שיש להם תנועת גולשים גדולה לאתר, למשל בחנויות מקוונות גדולות, יעשו טעות אם הם יגדירו תקציב פרסום רימרקטינג מאוד נמוך. יש להתאים את תקציב פרסום הרימרקטינג היומי ביחס לכמות קהל המבקרים באתר על מנת לייצר חשיפה מספקת לכלל הגולשים שביקרו באתר העסק.

מומלץ לבצע השוואה בין כמות החשיפות בקמפיין הרימרקטינג לבין כמות הכניסות לאתר ולבחון האם יש הבדל משמעותי בין חשיפות מודעות הרימרקטינג בגוגל לבין קהל המבקרים באתר.

פרסום לקהל רימרקטינג קטן מדי

יכולה להיות גם בעיה הפוכה שבה תקציב פרסום הרימרקטינג מספיק גדול, אך פשוט אין מספיק חשיפה בקמפיין הרימרקטינג כי קהל המבקרים באתר מאוד קטן. ניתן לראות את גודל קהל הרימרקטינג במסך הקהלים במערכת גוגל אדס על ידי עמידה עליו עם סימן העכבר – תיפתח חלונית המציגה את גודל הקהל.

גודל קהל בפרסום רימרקטינג

גודל קהל בפרסום רימרקטינג

הגדרתם קהל הרימרקטינג קטן מדי? הקמפיין צפוי להתקשות להשיג מספיק המרות. במצבים כאלו מומלץ להרחיב את המיקוד האוטומטי בקמפיין הרימרקטינג ל"מיקוד אגרסיבי" בכדי להגיע לקהל גולשים גדול יותר. הגדלת המיקוד האוטומטי מאפשרת לגוגל אדס להגדיל את קהל הרימרקטינג על ידי חשיפה לקהלים דומים לקהל המבקרים באתר. אלו גולשים שלא ביקרו בעבר באתר העסק, אבל הם בעלי מאפיינים דומים לקהל המבקרים באתר, ולכן הם קהל בעל סבירות גבוהה יותר להשלים המרה.

הגדרת מיקוד לקהלי רימרקטינג

הגדרת מיקוד לקהלי רימרקטינג

פרסום רימרקטינג לזמן רב מדי

גוגל אדס מאפשרת למפרסמים להגדיר את משך החברות של גולש ברשימת הרימרקטינג. משך החברות הוא מספר הימים שהגולש נשאר פעיל ברשימת הרימרקטינג לאחר הביקור הראשון של הגולש באתר העסק. במילים אחרות, כמה זמן גולש יראה את מודעות הרימרקטינג לאחר הביקור שלו באתר העסק. ניתן להגדיר משך חברות ברשימת רימרקטינג החל מיום 1 ועד ל-540 ימים.

הגדרת פרק זמן לקהלי רימרקטינג

הגדרת פרק זמן לקהלי רימרקטינג

אחת הטעויות הגדולות ביותר של מפרסמים בגוגל היא להמשיך לפרסם לקהלי המבקרים למשך זמן רב מדי לאחר הביקור הראשון שלהם באתר. האם באמת כדאי להמשיך להציג מודעות רימרקטינג במשך שנה שלמה לגולש שביקר באתר? ככל הנראה שזה לא כדאי.

האם יש תקופת זמן שניתן להניח שאחריה המבקר באתר ככל הנראה כבר אינו מעוניין לבצע רכישה? ההמלצה הרווחת בגין משך זמן פרסום רימרקטינג למבקרים באתר היא לפרסם עד 90 יום לכל היותר.

מודעות הרימרקטינג מוצגות באפליקציות משחקים

ככל הנראה הטעות הכי גדולה שמפרסמים יכולים לעשות בקמפיין רימרקטינג היא לפרסם לאפליקציות משחקים – מתכון בטוח לייצר כמות קליקים גדולה שמנצלת את תקציב הפרסום ולא מובילה להמרות. מאוד קל לאנשים להקליק בטעות על מודעות פרסום באפליקציות משחקים, במיוחד בהתחשב בכך שהרבה מהמשתמשים באפליקציות המשחקים הם ילדים קטנים שלא מודעים לכך שהם לוחצים על מודעות פרסום.

במידה וקמפיין הרימרקטינג מייצר שיעור קליקים גבוה ובמקביל שיעור המרות נמוך, ככל הנראה הקמפיין רימרקטינג סובל מקליקים מאפליקציות משחקים. ניתן בקלות לברר האם הקמפיין מקבל קליקים מיותרים מאפליקציות משחקים על ידי כניסה למסך "מקומי מודעות" בגוגל אדס ובחירה בלשונית "היכן הוצגו מודעות". בלשונית זאת ניתן לראות מהיכן הגיעו הקליקים על מודעות הפרסום ברשת המדיה.

במידה ורוב הקליקים הגיעו דרך אפליקציות משחקים, כפי שניתן לראות במקרה המוצג בתמונה לעיל, חשוב להגדיר במערכת גוגל אדס אי הכללות להצגת מודעות פרסום בכל אפליקציות המשחקים (לפי קטגוריה) ולהוסיף לרשימת אי ההכללות את כל האפליקציות משחקים שכבר הובילו להקלקות מיותרות בקמפיין.

אי הכללה של אפליקציות ומשחקים בקמפיין רימרקטינג

אי הכללה של אפליקציות ומשחקים בקמפיין רימרקטינג

רוצים לחסוך עוד על פרסום בגוגל? בואו לגלות אתם מבזבזים עוד כסף על פרסום בגוגל

הגבלה נמוכה מדי על כמות החשיפות לגולש ביום

בעת הקמת קמפיין רימרקטינג מפרסמים יכולים לבחור להגביל את כמות הפעמים שגולשים רואים את מודעות הרימרקטינג ברשת האינטרנט ליום, שבוע וחודש בהגדרות "מכסת תדירות". כך שאם למשל מפרסם מגדיר מכסת תדירות של 2 ליום, אז מודעות הרימרקטינג לא יוצגו יותר מפעמיים ביום לגולש מקהל הרימרקטינג.

רוב המפרסמים בגוגל מהססים "להציק יותר מדי" ללקוחות פוטנציאליים עם הצגה מסיבית של מודעות רימרקטינג לאחר שהם עוזבים את האתר מתוך המחשבה שזה רק יוצר אנטגוניזם כלפי העסק. רוב המפרסמים שמנהלים היום קמפיין רימרקטינג מגבילים את מכסת התדירות לעד 2-3 הופעות ביום לכל היותר.

אך אולי תופתעו לגלות שמחקרים של גוגל בנושא כמות הצגת מודעות רימרקטינג מצאו שדווקא שיעור ההמרה בקמפיין רימרקטינג גדל כאשר אין מכסת תדירות על הצגת מודעות רימרקטינג. מסתבר שיש הרבה גולשים שכן מגיבים בצורה חיובית להצגת מרובה של מודעות רימרקטינג לאחר שהם עוזבים את אתר העסק, כך שמפרסמים המגבילים את ההופעה של מודעות רימרקטינג עושים טעות גדולה.

מתן הרשאה לגוגל לבצע אופטימיזציה של תדירות הצגת מודעות רימרקטינג ללא הגבלה יכול להוביל ליותר פניות ממודעות הרימרקטינג. גוגל אדס תבחר אוטומטית כמה פעמים להציג את מודעות הרימרקטינג בפני כל גולש ספציפי על פי הרגלי הגלישה שלו על מנת למקסם המרות בקמפיין רימרקטינג.

מגבלה על כמות החשיפות בקמפיין רימרקטינג

מגבלה על כמות החשיפות בקמפיין רימרקטינג

תיקון הטעויות שהוצגו כאן יכולים לעזור לכם לקבל יותר תמורה מפרסום רימרקטינג בגוגל. רימרקטינג הוא כלי פרסום שמאוד משתלם עבור עסקים קטנים, וישנן עוד סיבות טובות רבות לפרסם עסק קטן בגוגל.