פרסום רימרקטינג בגוגל היא דרך מצוינת לייצר המרות נוספות מגוגל בעלות קליק נמוכה משמעותית מפרסום ברשת החיפוש. אך לא כל קמפיין רימרקטינג מצליח בפועל לייצר מספיק המרות של לקוחות חוזרים. קמפיין הרימרקטינג שלך אינו משיג מספיק תוצאות? ישנן כמה שאלות שיכולות להעניק לך תובנות חדשות על איך שהעסק שלך משתמש ביכולות הרימרקטינג בגוגל.

מפרסמים בגוגל משקיעים את מרבית המאמצים שלהם על יצירת תנועה רלוונטית גדולה ככל הניתן לתוך האתר העסקי, מתוך ההנחה שככל שתהיה תנועה גדולה יותר של לקוחות פוטנציאליים לאתר, כך הפרסום ייצר לעסק יותר המרות מגוגל.

בעוד בהחלט יש קשר ישיר בין כמות קליקים בקמפיין פרסום ממומן בגוגל לבין מספר המרות, חשוב לזכור שהחלק הגדול של המבקרים באתר לא ישלימו המרה כבר על הפעם הראשונה שהם מבקרים באתר שלך. יתרה על כך, רובם ככל הנראה גם לא יחליטו לחזור לביקור באתר שלך בלי עידוד נוסף של פרסום ממומן בגוגל.

במיוחד עבור מקרים שכאלו מערכת גוגל אדס מציעה לעסקים להקים קמפיין רימרקטינג (שיווק מחדש). פרסום רימרקטינג מאפשר למפרסמים למקד את הפרסום בגוגל, הן ברשת החיפוש והן ברשת המדיה, רק לגולשים שביקרו לאחרונה באתר העסק. קמפיין רימרקטינג חכם צפוי לייצר המרות נוספות מגוגל בעלות קליק נמוכה משמעותית מפרסום ברשת החיפוש.

אך ליצור ולנהל קמפיין פרסום רימרקטינג חכם היא אינה משימה קלה. אם קמפיין הרימרקטינג שלך אינו מצליח לייצר מספיק המרות מגוגל, אנו ממליצים לך לשאול את עצמך מספר שאלות לגבי פרסום רימרקטינג:

1. מהי הדרך הטובה ביותר לייצר המרות מקמפיין פרסום רימרקטינג בגוגל?

המטרה בהקמת קמפיין פרסום רימרקטינג בגוגל היא ברורה – להחזיר חזרה לאתר גולשים שביקרו לאחרונה באתר העסק בכדי שישלימו המרה. בין אם מדובר על רכישה של מוצר או בין אם מדובר השארת פרטים בטופס צור קשר, מפרסמים צריכים לחשוב מהי על "מהי הדרך הטובה ביותר לעודד את הלקוחות הפוטנציאליים לבקר שוב באתר העסק?".

אז מה לפי דעתך היא הדרך הטובה ביותר לעודד גולשים לבקר שוב באתר העסק? האם למשל כדאי לכלול בקמפיין רימרקטינג מודעת פרסום המציעה הנחה על המוצר? או אולי מודעת פרסום המציגה המלצות מלקוחות? האם כדאי לפתוח קמפיין רימרקטינג לחיזוק מותג העסק? קמפיין רימרקטינג המציע קופון הטבה למי שמשאיר פניה? או אולי פרסום סרטון תדמית ביוטיוב לגולשים שביקרו באתר? חשבו על כך.

אסטרטגית הצעות מחיר מקסימום המרות

אסטרטגית הצעות מחיר מקסימום המרות

2. על אילו מבקרים באתר כדאי לי לעשות רימרקטינג?

אחד היתרונות הכי גדולים של פרסום רימרקטינג בגוגל הוא, שניתן להגדיר מגוון רחב של סוגי רשימות רימרקטינג של מבקרים באתר. ניתן להטמיע קוד רימרקטינג של גוגל אדס דרך גוגל אנליטיקס, מה שמאפשר למפרסם ליצור רשימות רימרקטינג מאוד מאוד ממוקדות.

למשל ניתן להגדיר רשימת רימרקטינג רק של גולשים שנטשו באמצע תהליך השלמת קנייה של מוצר באתר, ניתן להגדיר רשימת רימרקטינג רק של גולשים שביקרו בדף מסוים באתר, ניתן להגדיר רשימת רימרקטינג רק של מבקרים שגלשו באתר ליותר מ-5 דקות וכו'.

האפשרויות הבלתי נגמרות להגדיר רשימות רימרקטינג מאוד ספציפיות מעלים את השאלה, "על אילו מבקרים כדאי לעשות רימרקטינג?" אולי כדאי להתמקד בגולשים שהוסיפו מוצר לעגלת הקניות ועדיין לא השלימו קנייה? אולי כדאי להתמקד במבקרים שגלשו בעמוד מוצר מסוים יותר מ-3 דקות? אולי זאת תהיה טעות לפרסם למבקרים בדף שלא עברו לדפי קטלוג המוצרים באתר ונטשו אחרי פחות מדקה את האתר?

כדאי לנסות ליצור מגוון של רשימות רימרקטינג ולבחון לאורך זמן את האפקטיביות של כל סוג קהל מבקרים באתר ביצירת המרות נוספות בעקבות הפרסום הממומן בגוגל.

התג של גוגל אדס

התג של גוגל אדס

3. לכמה זמן אני רוצה להפעיל את הרימרקטינג?

מערכת גוגל אדס מאפשרת למפרסם להציג מודעות רימרקטינג לגולש למשך זמן של עד 540 ימים לאחר הביקור הראשון שלו באתר. מן הסתם ניתן להסיק שלפרסם לגולש שביקר באתר העסק למשך שנה ומעלה הוא עניין די לא אפקטיבי ומאוד יקר. כך שעולה השאלה, "לכמה זמן כן כדאי להפעיל את הרימרקטינג על המבקרים באתר?"

האם כדאי לפרסם למשך יום? יומיים? שבוע? שבועיים? חודש? חודשיים? 3 חודשים? חצי שנה? כדאי מאוד לגלות את התשובה בכדי למקסם את יכולות ההמרה של קמפיין הרימרקטינג.

משך תקופת פרסום הרימרקטינג תלוי במגוון משתנים כגון: זמינות המוצר/שירות, משך רלוונטיות ללקוח פוטנציאלי מהרגע שהוא מבקר באתר, תקציב פרסום הרימרקטינג וכו'. מומלץ ליצור מספר קהלי רימרקטינג עם משך פרסום שונה (לדוגמה פרסום לשבוע, 30 יום ו-60 יום) ולבחון לאורך זמן אילו קהלים מייצרים את שיעור ההמרה הטוב ביותר.

הגדרת פרק זמן בקמפיין רימרקטינג

הגדרת פרק זמן בקמפיין רימרקטינג

4. האם יש צורך להגביל את תדירות הצגת מודעות הרימרקטינג?

רוב המפרסמים לא רוצים "להפציץ" במודעות רימרקטינג את הגולשים שביקרו לאחרונה באתר כי הם חוששים שזה יגרום ללקוחות פוטנציאליים להתעצבן ולא לרצות לחזור ולבקר באתר של העסק. לכן, הם מגבילים את ההופעה של מודעות רימרקטינג לפעם-פעמיים ביום במקסימום.

אך האם ידעת שמחקרים בתחום הרימרקטינג מצאו שדווקא הצגת מודעות רימרקטינג בתדירות גבוהה במהלך היום מובילה ליותר המרות בקמפיין פרסום רימרקטינג בגוגל?! הרבה מהגולשים צריך את העידוד האינטנסיבי ברשת המדיה בכדי לחזור חזרה לאתר העסק ולהשלים המרה.

בעקבות כך, חשוב לשאול האם באמת יש צורך להגביל את תדירות הצגת מודעות הרימרקטינג? מומחים בתחום הפרסום בגוגל טוענים שאם אין מניעה תקציבית בקמפיין הפרסום בגוגל, מומלץ להשאיר לגוגל אדס לבצע אופטימיזציה על תדירות הצגת מודעות הרימרקטינג.

הגבלת תדירות תצוגת המודעות בגוגל

הגבלת תדירות תצוגת המודעות בגוגל

5. האם מודעות הרימרקטינג שלי מוצגות במקומות הלא נכונים?

אחת הסיבות הנפוצות ביותר לכך שקמפיין פרסום רימרקטינג בגוגל לא מצליח לייצר שיעור המרה מספיק גבוה היא, בגלל שמודעות הרימרקטינג מוצגות במקומות בהם הן לא מספיק אפקטיביות. רוב המפרסמים לא חושבים פעמיים על היכן הגולשים שביקרו לאחרונה באתר רואים את מודעות הרימרקטינג של העסק, כל מה שחשוב להם זה שהם יראו את מודעות הרימרקטינג כשהם גולשים באינטרנט לאחר שהם יוצאים מאתר העסק.

בעוד שאכן ציינו לעיל שזה דווקא משתלם להציג בתדירות גבוהה את מודעות הרימרקטינג לגולשים לאחר שהם עוזבים את אתר העסק, יש לקחת בחשבון שעדיין קיימת חשיבות להיכן הם רואים את אותן מודעות רימרקטינג. עקב כך, כל עסק שמפעיל פרסום רימרקטינג בגוגל צריך לשאול את עצמו "האם מודעות הרימרקטינג שלי מוצגות ללקוחות פוטנציאליים במקומות הלא נכונים?"

מודעות הרימרקטינג צריכות להופיע במקומות שיש בהם קיים סיכוי גבוה יותר שגולשים ירצו להקליק על מודעות הפרסום בכדי לחזור לאתר העסק, ומקביל, לצמצם כמה שניתן את המקומות בהם הקמפיין יסבול מקליקים מיותרים.

חשוב לדעת! בקמפיין רימרקטינג בגוגל ניתן לבצע אי הכללות של אפליקציות, ערוצי יוטיוב ואתרי אינטרנט. מומלץ להפסיק את ההופעה של מודעות הרימרקטינג באפליקציות משחקים, אפליקציות כלים לנייד, ערוצי יוטיוב לילדים, אתרים לא חוקיים וכל מקום שיכול להוביל להקלקות לא רלוונטיות על מודעות הרימרקטינג.

סינון מיקומים לתצוגה במודעות רימרקטינג

סינון מיקומים לתצוגה במודעות רימרקטינג

רוצים לקבל תמורה נוספת מקמפיין רימרקטינג בגוגל? יש עוד כמה טעויות שכדאי להימנע מהן בפרסום רימרקטינג