כל חברת קידום אתרים מאמינה שקמפיין פרסום עסק בגוגל הוא אפיק הפרסום הטוב ביותר להגדלת המכירות. אך גם פרסום באפיקים אחרים יכול להעניק תמורה רבה לעסק. במידה ומפרסמים עסק גם באפיקי פרסום אחרים בנוסף למנוע החיפוש של גוגל, ישנן מספר פעולות מומלצות שכדאי לבצע בחשבון גוגל אדס.

עסקים בוחרים לפרסם את עצמם בכדי לגייס לקוחות חדשים ולהגדיל את המכירות. כיום יש מגוון רחב של אפשרויות פרסום לעסקים: פרסום בגוגל, פרסום בפייסבוק, פרסום בטלוויזיה, פרסום ברדיו, פרסום בעיתונים, פרסום שלטי חוצות, פרסום על אוטובוסים ועוד.

בעוד שפרסום ממומן בגוגל הוא אפיק הפרסום האפקטיבי ביותר לעסקים, מכיוון שהוא מעניק להם את היכולת למקד את הפרסום רק ללקוחות פוטנציאליים המחפשים את המוצרים והשירותים שלהם במנוע החיפוש של גוגל, עסקים בהחלט יכולים לקבל תמורה נוספת למאמצי השיווק שלהם מאפיקי פרסום נוספים.

מתלבטים לגבי פרסום בגוגל או בפייסבוק? בואו לגלות מתי עדיף לפרסם בגוגל?

יתרה על כך, פרסום חכם בגוגל יכול למנף את מאמצי הפרסום של העסק באפיקים אחרים ולייצר יותר פניות מלקוחות פוטנציאליים, זאת מכיוון שלקוחות פוטנציאליים המגלים את העסק בעקבות הפרסום באפיקים אחרים לרוב פונים למנוע החיפוש של גוגל על מנת לקבל מידע נוסף על העסק.

אז אם בוחרים לפרסם גם באפיקים נוספים במקביל לפרסום ממומן בגוגל, כגון פרסום בפייסבוק ו/או פרסום במקורות אופליין, ישנן מספר פעולות שכדאי לבצע בחשבון גוגל אדס על מנת למקסם את כלל מערך הפרסום של העסק:

הקמת קמפיין מותג – פרסום בכל מונחי החיפוש של העסק בגוגל

במידה והעסק מפרסם גם מחוץ לאינטרנט, למשל מפרסם מודעה בעיתון מקומי, אז צפוי להיות גידול בכמות החיפושים בגוגל עם שם העסק. רוב הלקוחות הפוטנציאליים שרואים פרסום אופליין פונים למנוע החיפוש של גוגל בכדי לבקר באתר העסק לקבלת מידע נוסף.

לכן, העסק חייב להופיע במקום הראשון בגוגל בכל מונחי החיפוש הרלוונטיים לשם המותג שלו. מומלץ להקים קמפיין מותג הממקד את הפרסום למונחי חיפוש המכילים את שם העסק על מנת להופיע במקום הראשון בדף תוצאות החיפוש בגוגל כאשר אותם לקוחות פוטנציאליים מביעים עניין בקבלת מידע על העסק.

קמפיין מותג מאפשר לעסק להשיג המרות חדשות בעלות נמוכה מאוד (העלות לקליק במונחי החיפוש של העסק לא צפויים להיות גבוהים). בנוסף, קמפיין מותג גם מונע ממתחרים אחרים להופיע במקומות הראשונים בדף תוצאות שם העסק בגוגל ו"לגנוב" לעסק את הלקוחות הפוטנציאליים החדשים שנוצרים בעקבות הפרסום באפיקים אחרים.

קמפיין מותג בגוגל

קמפיין מותג בגוגל

הקמת קמפיין רימרקטינג למעקב אחר המבקרים החדשים באתר

פרסום באפיקים נוספים, במיוחד פרסום בפייסבוק, צפוי להכניס לאתר העסק לקוחות פוטנציאליים חדשים. זוהי הזדמנות מצוינת להגדיל את רשימות הרימרקטינג של העסק בגוגל בכדי למקסם עוד יותר את החשיפה החדשה של העסק לגולשים חדשים.

רוב המבקרים באתר לא ישלימו המרה בביקור הראשון שלהם דרך הפרסום באפיקים האחרים, אז הקמת קמפיין רימרקטינג על המבקרים באתר יכול להגדיל את הסיכויים שבטווח הארוך החשיפה ללקוחות פוטנציאליים חדשים אכן תוביל להמרות חדשות בעזרת פרסום מתמשך ברשת המדיה של גוגל.

קמפיין רימרקטינג בגוגל

קמפיין רימרקטינג בגוגל

התאמת מודעות פרסום בגוגל לפרסומים באפיקים אחרים

גולשים המחפשים את העסק בגוגל לאחר שהם ראו פרסום במקום אחר מצפים שמודעות הפרסום בגוגל יציינו את אותו מסר שיווקי. למשל, אם העסק מקדם מודעה בעיתון מקומי על מבצעים לסוף שנה אז הגולשים מצפים שמודעות הפרסום בגוגל יציינו את המבצעים לסוף שנה. חוסר התאמה יכול לגרום להרבה גולשים לפספס את מודעות הפרסום של העסק בגוגל, מה שיוביל לפספוס של הרבה לקוחות חדשים.

מומלץ להתאים את מלל מודעות הפרסום במנוע החיפוש של גוגל לתוכן השיווקי המפורסם באפיקי הפרסום האחרים. מודעות הפרסום בגוגל צריכות לכלול ביטויים נפוצים בתוכן השיווקי מאפיקים אחרים ולהשתמש באותה קריאה לפעולה בכדי לשמור על מסר שיווקי אחיד בכלל מערך השיווק של העסק.

בניית דף נחיתה ייעודי הבנוי להמרה מקסימלית

לקוח פוטנציאלי שראה את הפרסום של העסק באפיק פרסום מחוץ למנוע החיפוש של גוגל (לדוגמה הבחין בפרסום בשלט חוצות), מחפש את העסק במנוע החיפוש של גוגל, מבחין במודעת הפרסום שמופיעה במקום הראשון, מקליק עליה ומגיע לדף הנחיתה.

אם הדף הנחיתה אינו מצליח לעודד את הלקוח הפוטנציאלי להשלים פעולת המרה, בין אם זה קנייה של מוצר או בין אם זה להשאיר פניה לעסק, אז כל המאמצים של העסק בפרסום באפיקים אחרים ופרסום בגוגל יורד לטמיון. כך שאם משקיעים כספים רבים בפרסום גם מחוץ למנוע החיפוש של גוגל, מומלץ להבטיח את הצלחת הפרסום על ידי בניית דף נחיתה הבנוי להמרה מקסימלית.

הגדלת תקציב הפרסום בגוגל במקביל לפרסום באפיקים אחרים

פרסום באפיקים אחרים צפוי להגדיל את כמות החיפושים בגוגל על מונחי החיפוש של העסק ועל מונחי חיפוש כלליים הרלוונטיים למוצרים/שירותים של העסק. כנגזר מכך הקמפיין צפוי להצליח לייצר כמות קליקים גדולה יותר, בהנחה שהקמפיין שומר על שיעור קליקים יציב.

מאוד יכול להיות שתקציב הפרסום הקיים בגוגל אינו יכול לממן את הגידול הצפוי בכמות הקליקים, מה שאומר שהעסק צפוי להפסיד פניות של לקוחות חדשים מגוגל שהגיעו בעקבות הפרסום באפיקים אחרים.

לכן, כדאי לשקול להגדיל את תקציב הפרסום בגוגל במקביל לפרסום באפיקים אחרים על מנת לצמצם את הסיכוי להפסיד פניות מלקוחות פוטנציאליים חדשים.

שיפור מיקומים של מודעות פרסום במובייל

נפח החיפושים על עסק בגוגל דרך גלישה במובייל גובר כאשר העסק מפעיל פרסום באפיקים אחרים. לקוחות פוטנציאליים רואים את הפרסום של העסק מחוץ למנוע החיפוש של גוגל, ובכדי לחפש מידע נוסף על העסק בגוגל, הם פונים לטלפון החכם (מכשיר הגלישה שנמצא תמיד בהישג יד).

לדוגמה, לקוח פוטנציאלי יושב בסלון ורואה פרסומת של עסק בטלוויזיה על מוצר חדש שהושק לאחרונה. מה הוא יכול לעשות בכדי לקבל תוך מספר שניות מידע נוסף על המוצר הזה? הוא פותח את הטלפון החכם ומחפש את שם העסק או שם המוצר בגוגל.

מכיוון שהגולשים במובייל רואים רק את שלושת המקומות הראשונים, וקרוב ל-70% מהקליקים בנייד הולכים למיקומים 1-3, העסק חייב לוודא שהוא מופיע במקומות הראשונים בגוגל על מנת למקסם את החשיפה הנוספת שתיווצר במובייל עקב הפרסום באפיקים אחרים. כאשר ההמלצה היא למקסם את המיקומים בגוגל כמה שניתן (במילים אחרות: מומלץ להופיע במקום הראשון בגוגל במכשירים ניידים).

מיקומי מודעות של קמפיין גוגל בנייד

מיקומי מודעות של קמפיין גוגל בנייד