פרסום סרטון ביוטיוב – חשיפה ללקוחות חדשים ב-5 שלבים פשוטים

  • פרסום סרטון ביוטיוב

פרסום עסקים בגוגל אדס מציע את האפשרות לפרסם באופן ממומן סרטונים ביוטיוב, אתר התכנים הגדול ביותר בעולם, ובכך לחשוף ללקוחות פוטנציאליים באופן וויזואלי את המוצרים והשירותים שהעסק מציע. תוך כמה שלבים פשוטים, גם אתם יכולים לפרסם סרטון עסקי למיליוני הגולשים ביוטיוב, ולגייס בעקבות כך לקוחות חדשים לעסק.

בשנים האחרונות יוטיוב הפך להיות אחד ממקורות הבידור והמידע הגדולים ביותר בתרבות שלנו. אתר יוטיוב הוא כיום מקור התכנים הגדול ביותר בעולם. הוא מציע מגוון רחב של תכנים, החל מתכנים בידוריים (כגון מוזיקה של אמנים) ועד לתכני מידע (כגון סרטוני הדרכה). עם מאות מיליוני משתמשים הגולשים בכל יום באתר וצופים בסרטונים, זה לא מפתיע לגלות שכיום יוטיוב יותר פופולארי מהטלוויזיה והרדיו.

מפרסמים רבים המשתמשים בגוגל אדס מתחילים להבין את הפוטנציאל החבוי באתר יוטיוב ודואגים להפעיל קמפיינים של פרסום סרטונים ביוטיוב על מנת לגייס לקוחות חדשים מהאינטרנט, להציע שירותים ללקוחות פוטנציאליים ולקדם מכירה של מוצרים.

במידה והכנתם סרטוני תדמית לעסק או יצרתם סרטונים לקידום השירותים והמוצרים של העסק – אנו רוצים להראות לכם בדיוק מה אתם צריכים לעשות בכדי להתחיל לפרסם את הסרטונים הללו ביוטיוב.

רוצים רעיונות נוספים לפרסום העסק באינטרנט עם גוגל אדס? בואו לגלות שיטות פרסום בגוגל שכדאי לעסקים לנסות

להלן השלבים שאתם צריכים לעבור בכדי להעלות סרטון לאתר יוטיוב באופן מקצועי ולהקים קמפיין פרסום בגוגל אדס לסרטון.

1. העלאת הסרטון לערוץ היוטיוב של העסק

כמובן שבכדי לפרסם סרטון ביוטיוב יש בשלב הראשון להעלות את הסרטון עצמו לאתר יוטיוב. נכנסים לערוץ היוטיוב של העסק, אם אין לכם ערוץ יוטיוב עסקי אז תדרשו לפתוח אחד שכזה לפני שמתחילים בתהליך העלאת הסרטון, ולוחצים על תמונה של הוספת סרטון המופיעה בצד שמאל למעלה בסרגל הכלים.

לחיצה על כפתור הוספת סרטון תיפתח לכם חלונית עם שתי אפשרויות: העלאת סרטון או התחלת סטרימינג ישיר. בחרו באפשרות של העלאת סרטון.

העלאת סרטון ליוטיוב

העלאת סרטון ליוטיוב

בחירה בהעלאת סרטון מובילה לעמוד שבו תוכלו להעלות את קובץ הסרטון לערוץ היוטיוב של העסק. ניתן לבחור בקובץ דרך המחשב או לגרור אותו לחלונית המיועדת.

שימו לב, הגדרת המחדל של יוטיוב היא לסמן את הסרטון כ"ציבורי". בשלב זה מומלץ לחכות עם הגדרת הסרטון כ"ציבורי", עד שתסיימו להכין אותו בצורה מקצועית להופעה ביוטיוב, ולשנות את סוג העלאה ל"לא רשום" (הסרטון לא יהיה וויזואלי ביוטיוב אבל יהיה ניתן לערוך אותו).

מסך בחירת קובץ להעלאה ליוטיב

מסך בחירת קובץ להעלאה ליוטיב

2. הכנת הסרטון להצגה ביוטיוב דרך סטודיו היוצרים

כרגע הסרטון הועלה לערוץ יוטיוב של העסק, אך הוא אינו זמין לשאר הגולשים. כעת אתם נדרשים לעצב אותו להופעה מקצועית ביוטיוב. שלב זה הכרחי בכדי לקבל תוצאות טובות מפרסום בגוגל, אז חשוב לא לפסוח על השלב הזה. עיצוב של סרטון ביוטיוב מתבצע דרך סטודיו היוצרים של יוטיוב.

נכנסים לסטודיו היוצרים של יוטיוב, לוחצים על לשונית "סרטונים" ומאתרים את הסרטון שרוצים להכין לפרסום ממומן ביוטיוב.

עריכת סרטון בסטודיו ליווצרים ביוטיוב

עריכת סרטון בסטודיו ליווצרים ביוטיוב

לחיצה על "ערוך" מובילה לממשק עריכת הסרטונים של יוטיוב.

במסך זה אתם נדרשים להתייחס לכמה חלקים על מנת להכין את הסרטון לפרסום בגוגל אדס וחשיפה ממומנת ביוטיוב.

מידע בסיסי על הסרטון

מידע בסיסי על הסרטון מורכב משני חלקים: כותרת הסרטון ותיאור הסרטון.

כותרת הסרטון צריכה להציג את המוצר/השירות ושם העסק בצורה שיווקית ומושכת לעין. רצוי לכלול את הצורך שעליו עונה המוצר/השירות. למשל, אם מדובר על מוצר לירידה במשקל אז חשוב שהכותרת תציין שהמוצר עוזר לירידה במשקל.

תיאור הסרטון צריך לפרט לעומק על המוצר/שירות, בתוספת הסבר על העסק שלכם. רצוי גם לצרף קישור לאתר העסק או לדף נחיתה שבו הגולשים יכולים לקבל מידע נוסף וליצור קשר עם העסק.

לשונית מידע בסיסי בסרטון יוטיוב

לשונית מידע בסיסי בסרטון יוטיוב

תגים של הסרטון

יוטיוב מאפשרת להוסיף לסרטון תגים. אלו הם ביטויים שאליהם הסרטון קשור ויכולים להיות מונחי חיפוש שמשתמשים ביוטיוב מקלידים בחיפוש של סרטונים. מומלץ להוסיף מספר תגים (לפחות 6) לסרטון.

הוספת תגים לסרטון יוטיוב

הוספת תגים לסרטון יוטיובכ

מסך סיום והערות

מערכת יוטיוב מאפשרת גם להוסיף תוספות שימושיות בסוף הסרטון המעודדות את הצופים לבצע פעולות נוספות כגון צפייה בסרטון נוסף, הרשמה לערוץ היוטיוב של העסק ועוד.

 

בלשונית עצמה יש כפתור הוסף רכיב. לחיצה עליו תפתח את הבחירה באפשרויות הוספת רכיבים.

אפשרויות הוספת כרטיסיות לסרטון יוטיוב

אפשרויות הוספת כרטיסיות לסרטון יוטיוב

מומלץ להיכנס ללשונית מסך סיום והערות בכדי להוסיף קישור לעוד סרטון (במידה ויש) ולהציע לצופה להירשם לאתר היוטיוב של העסק. כפי שניתן לראות בתמונה.

בחירת רכיבים במסך סיום והערות בסטודיו ליוצרים ביוטיוב

בחירת רכיבים במסך סיום והערות בסטודיו ליוצרים ביוטיוב

כך צופים שנחשפו בפעם הראשונה לעסק שלכם יכולים להירשם ולקבל התראה על סרטונים נוספים שתעלו בהמשך באופן אורגני.

סטאטוס סרטון

ברגע שערכנו את הסרטון כנדרש לפרסום ממומן ביוטיוב אפשר לשנות את סטאטוס הסרטון מ"לא רשום" ל"ציבורי". שינוי סטאטוס הסרטון מתאפשר במסך הסרטון הראשי בצד שמאל למטה תחת סטאטוס סרטון.

פרסום הסרטון ביוטיוב

פרסום הסרטון ביוטיוב

כל מה שנשאר הוא ללחוץ על כפתור "פרסם" והסרטון יפתח לכול משתמשי יוטיוב.

3. הקמת קמפיין מודעות יוטיוב בגוגל אדס

כאשר הסרטון עובר לסטאטוס מפורסם ביוטיוב, יש לגשת למערכת גוגל אדס ולפתוח קמפיין פרסום ביוטיוב. נכנסים למסך הקמפיינים של המערכת ולוחצים על כפתור הוספת קמפיין.

בוחרים ביעד הפרסום בגוגל של קמפיין היוטיוב. בדרך כלל קמפיין פרסום ממומן ביוטיוב נוצר בכדי לתרום להגדלת תנועה לאתר ו/או התעניינות ברכישה של מוצר, אך כל יעד אפשרי לבחירה.

לאחר מכן יש לבחור את סוג הקמפיין. מכיוון שהמטרה שלכם היא לפרסם סרטון ביוטיוב, אז יש לבחור בסוג קמפיין ווידאו.

קמפיין וידאו בגוגל אדס

קמפיין וידאו בגוגל אדס

לחיצה על "המשך" מובילה למסך ההגדרות של קמפיין היוטיוב.

במסך ההגדרות של הקמפיין יש לקבוע שם לקמפיין, להגדיר תקציב פרסום יומי, לבחור את שפות הדפדפנים של המשתמשים ולהגדיר מיקומים גיאוגרפיים (במידה ונדרש).

בנוסף, תתבקשו לבחור אסטרטגיית הצעת מחיר. באפשרותכם לבחור ממגוון רחב של אסטרטגיות, החל מעלות מקסימלית לצפייה ועד לעלות המרה.

במידה והוטמע מעקב המרות באתר, מומלץ להגדיר אסטרטגיית יעד להמרה. יעד ההמרה יהיה הסכום הממוצע שברצונכם לשלם על כל המרה (פעולה מוגדרת באתר כתוצאה מכניסה של צופה שראה את הסרטון המפורסם ביוטיוב).

4. הגדרת קהלים לצפיית הסרטון ביוטיוב

המטרה של פרסום סרטון ביוטיוב הוא להציב את הסרטון הזה מול הצופים הנכונים ביוטיוב, אלו שבעלי סבירות גבוה להפוך ללקוחות בעקבות צפייה בסרטון ביוטיוב. לשם כך, עליכם להגדיר בגוגל אדס את הקהלים הרצויים למיקוד הפרסום ביוטיוב. את הגדרת הקהלים מבצעים בלשונית קהלים בעת הקמת הקמפיין.

הגדרת קהלים לצפייה בסרטון יוטיוב

הגדרת קהלים לצפייה בסרטון יוטיוב

ניתן למקד את הפרסום של הסרטון ביוטיוב לפי מספר משתנים:

  • דמוגרפיה – מיקוד קהלים לפי מגדר, גילאים והכנסה ממוצעת.
  • קהלים – הגדרת קהלים מותאמים אישית (רימרקטינג, קהלים לפי תחומי עניין והרגלים)
  • מילות מפתח – הצגת הסרטון ביוטיוב לפי מונחי חיפוש.
  • נושאים – הצגת הסרטון לפי נושאים פופולאריים ביוטיוב
  • מיקומים של מודעות – הצגת הסרטון ביוטיוב במקומות ספציפיים (ערוצי יוטיוב, סרטונים ביוטיוב וכו').

לדוגמה, הגדרת קהלים לפרסום סרטון על תוסף מזון לספורטאים יכולה לכלול נשים וגברים בגילאים 18-35 שמביאים עניין בתחומי ספורט שונים. ניתן למקד את הקהלים לפי תחומי עניין, מונחי חיפוש הקשורים לכושר גופני, ערוצי יוטיוב בנושא כושר ועוד.

הגדרת קהלים לפרסום סרטון ביוטיוב הוא חלק חשוב מאוד במיקוד הפרסום ללקוחות פוטנציאליים. כך תבטיחו שאינכם מוציאים כספים על צפיות מיותרות ביוטיוב.

5. בניית מודעת פרסום ביוטיוב לסרטון

להשלמת הקמת קמפיין הפרסום בגוגל אדס יש לבנות מודעת פרסום ביוטיוב. המודעה מגדירה לקמפיין איזה סרטון יש לקדם בגוגל ומכניסה שכבת קריאה לפעולה בגוף הסרטון (קישור שהצופה יכול ללחוץ עליו ולעבור לדף הנחיתה הרלוונטי).

תתבקשו להכניס את קישור סרטון היוטיוב וליצור את שכבת הקריאה לפעולה כפי שניתן לראות בתמונה הבאה:

תצוגה של מודעת וידאו בגוגל אדס

תצוגה של מודעת וידאו בגוגל אדסלשכבת הקריאה לפעולה כרקע (הופעה רק בנייחים).
להלן דוגמה לשכבת הקריאה לפעולה 

שכבת הקריאה לפעולה כוללת את כתובת דף הנחיתה, כתובת דף נחיתה לתצוגה, כותרת ומשפט קריאה לפעולה. בנוסף, ניתן להעלות תמונת לוגו לשכבת הקריאה לפעולה כרקע (הופעה רק בנייחים).

להלן דוגמה לשכבת הקריאה לפעולה של סרטון המפורסם ביוטיוב דרך גוגל אדס בנייח ובנייד.

שכבת קריאה לפעולה בסרטון יוטיוב

שכבת קריאה לפעולה בסרטון יוטיוב

ברגע ששכבת הקריאה לפעולה בסרטון מופעלת – זהו סימן שקמפיין הפרסום של הסרטון ביוטיוב התחיל לפעול.

מעקב אחר ביצועים

כאשר קמפיין הפרסום לסרטון ביוטיוב מופעל תוכלו לעקוב כל הזמן אחר הביצועים של קמפיין הפרסום בגוגל אדס. בלשונית הקמפיינים תקבלו סקירה של ביצועי הסרטון ביוטיוב (כמות חשיפות, כמות צפיות, שיעור צפייה, עלות ממוצעת לצפייה ועוד).

מעקב ביצועים בקמפיין וידאו

מעקב ביצועים בקמפיין וידאו

חשוב להמשיך ולעקוב אחר הביצועים של הסרטון ביוטיוב באופן שוטף על מנת לבחון את האפקטיביות שלו ביצירת התעניינות בקרב הצופים ביוטיוב, עידוד כניסות לאתר העסק ותרומה של המרות. בהצלחה!

By |2018-12-02T10:38:42+00:00נובמבר 24th, 2018|פרסום בגוגל|