פרסום בגוגל לעסקים בתחום המוניות אף פעם לא היה כל כך חשוב כמו שהוא היום. מנוע החיפוש של גוגל הוא למעשה תחנת המוניות הגדולה ביותר במרחב הדיגיטלי. ונהגי מוניות יכולים לפרסם את עצמם בגוגל בכדי להופיע בדיוק כשמישהו מחפש להזמין מונית באינטרנט. אך פרסום נהג מונית בגוגל הוא לא כזה קל כמו שרוב נהגי המוניות חושבים.

תחום המוניות הוא אחד התחומים שנהנה הכי הרבה מהקלות שבה ניתן לחפש כל דבר במנוע החיפוש של גוגל, בכל מקום ובכל שעה. היום רוב האנשים שרוצים להזמין נסיעה במונית פונים למנוע החיפוש של גוגל במטרה ליצור קשר עם תחנת מוניות או נהג מונית זמין. בישראל יש קרוב ל-400 אלף חיפושים בחודש הקשורים למונחי חיפוש מתחום המוניות, כאשר בכל עיר יש בממוצע 1,000-3,000 חיפושים בחודש לנסיעה במונית.

המטרה של פרסום נהג מונית בגוגל היא, להגיע לאותם אנשים שרוצים להזמין מונית בדיוק ברגע שהם פונים למנוע החיפוש של גוגל בכדי לאתר נהג מונית זמין. הדרך לעמוד במטרה הזאת היא על ידי הקמת קמפיין פרסום ממומן בגוגל אדס.

אך פרסום נהג מונית בגוגל מצריך קצת יותר מחשבה מהקמה פשוטה של קמפיין פרסום בגוגל עם מודעה למונית. יש מספר נקודות שיש לקחת בחשבון כשמקימים קמפיין פרסום לנהג מונית בגוגל אדס:

מילות המפתח של הקמפיין

תחילה חשוב לאתר ולקבוע באילו מונחי חיפוש רוצים להופיע בגוגל. מונחי החיפוש שהמפרסם רוצה להופיע בהם נקראים "מילות המפתח" של הקמפיין. ברגע שגולש מקליד את מילות המפתח הללו, זה מאותת לגוגל אדס להציב את מודעות הפרסום מול הגולש במנוע החיפוש של גוגל.

האסטרטגיה הנכונה ביותר באיתור מילות מפתח לפרסום מונית בגוגל היא לחלק את מילות המפתח ל-2 קטגוריות:

1. מונחי חיפוש מקומיים בחיפוש ארצי

מונחי החיפוש למוניות הכוללים את שם אזור השירות לפי מיקוד ארצי. לדוגמה עבור פרסום מונית בחיפה: "מוניות בחיפה", "מונית בחיפה", "מוניות חיפה", "מונית ספיישל מחיפה" וכו'.

החיפוש נשאר ברמה ארצית בכדי לכלול אנשים שגולשים ללא פיצ'ר מעקב מיקום פעיל בנייד.

נפחי חיפוש בגוגל לנהג מונית

נפחי חיפוש בגוגל לנהג מונית

מהבדיקה במתכנן מילות המפתח של גוגל ניתן לראות שיש קרוב ל-3,400 חיפושים בחודש למונחי חיפוש מונית מקומיים בחיפה.

2. מונחי חיפוש כלליים בחיפוש מקומי

מונחי חיפוש לפי שירותים של מוניות באזור השירות. מונחים כלליים לדוגמה: "הזמנת מונית", "מונית לשדה תעופה" וכו'.

החיפוש אחר מילות מפתח ממוקד ברמה מקומית בכדי לסנן מילות מפתח מאזורים אחרים ובמטרה לקבל הערכה מדויקת לנפחי החיפושים של מונחי החיפוש הכלליים באזור השירות.

מונחי פרסום בחיפוש מקומי

מונחי פרסום בחיפוש מקומי

מילות המפתח קובעות מתי יופיעו מודעות הפרסום של המונית בגוגל. חשוב לבחור אותן נכונה.

הצעת המחיר לקליק

המיקומים בתוך דף תוצאות החיפוש בגוגל נקבעים במכרז שמבצעת מערכת גוגל אדס בין כל המפרסמים באותו חיפוש. דירוג המיקומים נקבע לפי ציון איכות המודעות שמקבל הקמפיין (מחושב על פי משתנים רבים כגון רלוונטיות מודעה למילת מפתח, איכות דף נחיתה וכו') והצעת המחיר לקליק (הסכום המקסימלי שהמפרסם מוכן להציע עבור קליק בגוגל). מפרסמים בגוגל צריכים לבחור את הצעת המחיר לקליק בעת הקמת הקמפיין.

איך יודעים מה צריכה להיות הצעת המחיר לקליק?

קשה לדעת מראש מהי הצעת המחיר לקליק האופטימלית ביותר לקמפיין, אך ניתן לקבל הערכה ראשונית של ממוצע הצעת המחיר לפרסום המונית בגוגל. בודקים במתכנן מילות המפתח של גוגל מהי הצעת המחיר הממוצעת במונחי החיפוש (גובה הצעת המחיר הממוצעת של המתחרים במונח החיפוש הספציפי):

מחיר לקליק בקמפיין נהג מונית גוגל

מחיר לקליק בקמפיין נהג מונית גוגל

לדוגמה, ניתן לראות לעיל שעל פי מתכנן מילות המפתח הצעת המחיר לקליק הממוצעת במונח החיפוש "מוניות תל אביב" היא 1.69 שקל. בהתאם לכך, נהג מונית שרוצה לפרסם במונח החיפוש "מוניות תל אביב" יידרש להגדיר הצעת מחיר לקליק של לפחות 1.7 שקל.

הצעת המחיר לקליק והמקום הראשון בגוגל

הצעת המחיר לקליק אחראית על לפחות 50% מהחישוב של גוגל לגבי דירוג המפרסמים בדף תוצאות החיפוש. ככל שהצעת המחיר לקליק של המפרסם גבוהה יותר, כך גדלים הסיכויים שלו להופיע במקום הראשון בגוגל בדף תוצאות החיפוש.

מדוע לנהגי מוניות צריך להיות כל כך חשוב להופיע במקום הראשון בגוגל? ובכן, על פי מחקרים של גוגל מעל שליש מהגולשים פונים למפרסם שמופיע ראשון בגוגל, וכאשר מדובר על מענה מיידי (כמו הזמנת מונית) שיעור הקליקים יכול להיות גבוה אף יותר.

מיקומי מודעות בקמפיין מוניות בגוגל

מיקומי מודעות בקמפיין מוניות בגוגל

נהגי מוניות צריכים להגדיר הצעת מחיר לקליק תחרותית שתבטיח הופעה במקום הראשון.

תקציב פרסום בגוגל על פי עלות לקליק

בגוגל אדס משלמים פר קליק. כל פעם שגולש מקליק על מודעות הפרסום של העסק בגוגל, העלות לקליק שנקבעה באותה נקודת זמן תגרור חיוב באותו סכום לגוגל. החיוב על כל קליק ימשיך עד שהתקציב היומי ינוצל עם תום. כאשר התקציב היומי מנוצל, מודעות הקמפיין יפסיקו את הופעתן בגוגל עד למחרת.

עסק המפרסם בגוגל אדס צריך להגדיר במערכת גוגל אדס תקציב פרסום יומי (הסכום המקסימלי שהוא מוכן להוציא על פרסום בגוגל ביום). יש לחשב מהי העלות הצפויה לקליק, הנגזרת מהצעת המחיר לקליק, ולהגדיר תקציב פרסום יומי בהתאם לצפי השיחות שרוצים לקבל.

לדוגמה, אם העלות הממוצעת לקליק היא 3 שקל ונהג המונית רוצה לקבל 10 טלפונים במהלך היום, אז התקציב היומי שלו צריך להיות לכל הפחות 30 שקלים.

מיקוד הפרסום בגוגל לאזור שירות המונית

כבר ציינו בחלק החיפוש אחר מילות מפתח כלליות לקמפיין שמומלץ במקרים מסוימים להגביל את קמפיין הפרסום בגוגל רק לאזור השירות הגיאוגרפי של המונית. על ידי כך מסננים חיפושים לא רלוונטיים מאזורים שאינם באזור השירות של המונית ומונעים קליקים וטלפונים מיותרים.

לדוגמה, אם המונית עובדת באזור ירושלים והסביבה אז מומלץ להגדיר במיקוד הגיאוגרפי של הקמפיין את אזור מחוז ירושלים על מנת למנוע קליקים מיותרים מחיפושים באזורים מרוחקים שמהם המונית לא רוצה לייצר הסעות.

מיקוד גיאורגרפי לקמפיין גוגל

מיקוד גיאורגרפי לקמפיין גוגל

תזמון הופעת המודעות לפי ימים ושעות הזמינות

ברירת המחדל של גוגל אדס היא להציב את מודעות הפרסום 24/7. במידה והמונית לא צפויה לעבוד בכל הימים בשבוע ובכל שעות היממה, חשוב להגדיר לקמפיין שעות תזמון הצעת מודעות בעת הקמת הקמפיין.

מכיוון שהמודעות יופיעו רק בימים והשעות המוגדרות, חשוב להגדיר רק את הזמנים בהם המונית תהיה זמינה לקבל הזמנות טלפוניות להסעות. להלן דוגמה לתזמון הצגת מודעות בקמפיין פרסום מונית בגוגל:

תזמון מודעות לפי ימים ושעות בקמפיין גוגל

תזמון מודעות לפי ימים ושעות בקמפיין גוגל

בניית מודעת פרסום בגוגל

מפרסמים במנוע החיפוש של גוגל יכולים לפרסם עם 2 סוגי מודעות פרסום: מודעת טקסט ומודעת התקשרות. בעוד שיש הרבה נהגי מוניות שמשתמשים בשני סוגי המודעות הללו, אין ספק שקמפיין פרסום בגוגל למונית אפקטיבי יותר כאשר מפרסמים רק עם מודעת התקשרות בלבד.

מומלץ לנהגי מוניות לפרסם רק עם מודעות התקשרות לנייד, כך הם יכולים להבטיח ניצול מקסימלי של תקציב הפרסום, מכיוון שכל קליק על מודעות הקמפיין מוביל לשיחה טלפונית עם נהג המונית.

דגשים נוספים שכדאי לדעת כשפותחים קמפיין פרסום בגוגל למונית

ציינו לעיל את כל הנקודות החשובות ביותר להצלחה של קמפיין פרסום ממומן בגוגל למונית. אך ישנם עוד כמה דגשים קטנים נוספים שכל מי שרוצה לפרסם מונית בגוגל צריך לדעת:

חובה להגדיר דף נחיתה בקמפיין

פרסום בגוגל עם מודעת התקשרות בלבד לא פוטר את הדרישה של המערכת להגדיר דף נחיתה בקמפיין. תדרשו לבנות דף נחיתה כלשהו עבור הקמפיין, כאשר בתוך דף הנחיתה חובה לציין את שם העסק ואת מספר הטלפון שיופיע במודעת ההתקשרות, אחרת מודעת ההתקשרות לא תאושר על ידי גוגל אדס.

התאמות להצעות מחיר לקליק

בקמפיין פרסום מונית בגוגל ניתן להשתמש במספר התאמות להצעות מחיר בכדי לשפר את התחרותיות של הפרסום בגוגל מול הלקוחות הנחשקים ביותר. ניתן להגדיל את הצעת המחיר בקמפיין פרסום בגוגל למונית לפי אזורים גיאוגרפיים, ימים, שעות, גילאים ועוד

התאמת מחיר לקליק

התאמת מחיר לקליק

קליקים לא חוקיים

מפחדים שהמתחרים שלכם ילחצו על מודעת הפרסום וייגמרו לכם את התקציב? אין לכם מה לדאוג. גוגל מפעילה מספר מערכות מתקדמות בכדי לקלות קליקים זדוניים, מה שגוגל מכנה בשפה המקצועית "קליקים לא חוקיים", כמו למשל הקלקות חוזרות מאותו נייד.

כל מה שצריך לעשות זה לשים לב לכמויות הקליקים הלא חוקיים המדווחות בקמפיין ולוודא שגוגל אכן מזהה קליקים לא חוקיים ואין הבדל משמעותי בין כמות הטלפונים שמקבלים לבין כמות הקליקים הלא חוקיים (כמות קליקים לא חוקיים של 20% נחשבת לתקינה).

לא יודעים היכן רואים קליקים לא חוקיים בגוגל אדס? לחצו כאן בכדי ללמוד עוד על קליקים לא חוקיים

הצגת מודעות בשיטה מואצת

ברירת המחדל של גוגל היא להציג את מודעות הפרסום באופן מפוזר במהלך טווח תזמון הצעת המודעות, זאת במטרה להניב כמה שיותר קליקים למפרסם בשעות הביקוש. אם תקציב הפרסום מוגבל, מודעות הפרסום של המונית יופיעו לסירוגין בגוגל בתוך טווח שעות הפעילות של המונית שהוגדרו בקמפיין.

אך יש נהגי מוניות שמעדיפים להופיע כל הזמן בגוגל עד שהתקציב נגמר (מתאים במיוחד לנהגים שעובדים לילה ורוצים לעשות כמה שיותר נסיעות מוקדם בלילה). מפרסמים שכאלו צריכים לשנות את שיטת הצגות המודעות לשיטת הצגת מודעות מואצת. בשיטה הצגת מודעות זו, גוגל מציב את מודעות הפרסום בגוגל ללא הפסקה מרגע התחלת טווח שעות הפרסום ועד שהתקציב מנוצל לגמרי.

הצגת מודעות מואצת בקמפיין

הצגת מודעות מואצת בקמפיין