פרסום ממומן ביוטיוב – בואו לפרסם בפלטפורמת התוכן הגדולה בעולם

  • פרסום ממומן ביוטיוב

יוטיוב היא פלטפורמת החיפוש השנייה בגודלה באינטרנט, אחרי מנוע החיפוש של גוגל, עם מעל מיליארד גולשים רשומים. עסקים יכולים לפרסם את המוצרים והשירותים שלהם בקרב הגולשים ביוטיוב בעזרת קמפיין פרסום ממומן ביוטיוב המנוהל דרך מערכת גוגל אדוורדס. המשיכו לקרוא בכדי לדעת איך פרסום בגוגל אדוורדס עובד באתר יוטיוב? והאם גם לכם כדאי להתחיל לפרסם ביוטיוב?

פרסום מוצלח של עסק באינטרנט חייב להתבסס על מספר פלטפורמות שונות בכדי להצליח לייצר החזר השקעה גבוה לתקציב הפרסום. עקב כך, מרבית העסקים בישראל אינם מסתפקים רק בפרסום מודעות במנוע החיפוש של גוגל, אלא, דואגים לפרסם במקומות נוספים באינטרנט כגון רשת המדיה של גוגל ורשתות חברתיות (פייסבוק, אינסטגרם וכו').

עסקים יכולים לפרסם גם ביוטיוב?

פלטפורמה נוספת שעסקים יכולים לפרסם בה בצורה אפקטיבית היא פלטפורמת יוטיוב, אתר הסרטונים הגדול ביותר באינטרנט עם מעל למיליארד משתמשים רשומים פעילים.

פרסום ממומן ביוטיוב מומלץ עבור כל עסק שרוצה להגדיל את החשיפה של הפרסום בגוגל ללקוחות פוטנציאליים חדשים. ביוטיוב יש מעל מיליארד משתמשים בכל רחבי העולם, וכמה מיליונים של משתמשים כאן בישראל, אשר גולשים באתר יוטיוב על בסיס יומי. חלק מהגולשים הללו ביוטיוב הם לקוחות פוטנציאליים של העסק אשר יכולים להיות מעוניינים במה שיש לעסק שלך להציע.

קמפיין פרסום ממומן ביוטיוב יכול להעניק לעסק שלך את החשיפה ללקוחות פוטנציאליים כאשר הם צופים בסרטונים הקשורים לתחומי העניין של המוצרים והשירותים של העסק שלך. בעזרת מיקוד פלחי צופים ביוטיוב אפשר לפרסם אך ורק לקהל הגולשים הרלוונטי ביותר ולהגדיל את החשיפה של העסק לקהל הנכון.

נוסף על כך, פרסום ממומן ביוטיוב מנוהל דרך מערכת גוגל אדוורדס כמו כל קמפיין פרסום ממומן אחר בגוגל, לכן, גם מפרסמים ביוטיוב מקבלים דיווח על ביצועי הפרסום בזמן אמת. תוכלו בכל שלב בפרסום ביוטיוב לדעת בדיוק כמה אנשים צפו בפרסומות וידאו של העסק? אילו סוגי גולשים צפו במודעות הפרסום? מהן עלויות הפרסום עבור כמות הצפיות? ועוד.

סוגי מודעות פרסום ביוטיוב?

פרסום ממומן ביוטיוב יכול להתאים למגוון רחב של מטרות פרסום בגוגל כגון יצירת לידים, הכנסת תנועה לאתר אינטרנט, עידוד התעניינות לרכישה של מוצר והגברת מודעות לעסק. המטרות פרסום הללו יכולות להיות מושגות על ידי מספר סוגי מודעות פרסום ביוטיוב:

מודעות וידאו בסרטוני יוטיוב

מודעות פרסום וידאו המוצגות במהלך צפייה בסרטון ביוטיוב. מודעות פרסום יוטיוב אלו מופעלות לפני, במהלך או אחרי סרטון. מודעות פרסום בסרטון יכולות להיות באורך של עד 3 דקות לכל היותר, כאשר המלצת גוגל היא ליצור מודעות פרסום בסרטון באורך של 15-30 שניות.

שימו לב שבמודעות פרסום בסרטון יוטיוב לצופה יש אפשרות לדלג על המודעה כעבור 5 שניות, אז חשוב להשקיע בפרסומת וידאו מושכת כבר מהשנייה הראשונה.

מודעות וידאו ללא דילוג

מפרסמים יכולים לחילופין לפרסם ביוטיוב מודעת וידאו שהצופה לא יכול לדלג עליהן. מודעות אלו נקראות "מודעות באמפר", מודעת וידאו קצרות באורך של עד 6 שניות. המודעות יכולות להתנגן לפני, במהלך או אחרי סרטון ביוטיוב, כאשר התשלום לגוגל אדוורדס הוא לפי מספר פעמים שהמודעה נוגנה.

מודעות המלצה לסרטון (Video discovery)

מודעות פרסום המוצגות באתר יוטיוב, בדף הבית של המשתמש או בתוצאות החיפוש הראשונות של סרטונים ביוטיוב (בדומה לפרסום ממומן במנוע החיפוש של גוגל). מודעות פרסום אלו הן מודעות תמונה עם טקסט המזמינות את המשתמש ביוטיוב לראות סרטון הקשור לתחומי העניין שלו או למונחי החיפוש שהוא הקליד.

לדוגמה, עסק המשווק רהיטי גינה יכול להציב מודעת המלצה לסרטון ביוטיוב המציג את שולחנות הגינה של העסק כאשר גולשים ביוטיוב מקלידים "שולחנות לגינה" בכדי למשוך לקוחות פוטנציאליים לדף היוטיוב של העסק, מה שבתקווה יוביל בעתיד גם לקניה.

מודעות פרסום באתר יוטיוב

פרסום ממומן ביוטיוב גם מאפשר למפרסמים להציב מודעות שאינן חלק מסרטון באתר עצמו. מודעות הפרסום הללו הן מודעות תמונה וטקסט (בדומה למודעות ברשת המדיה) או מודעות וידאו מושתקות (הגולש צריך ללחוץ על המודעה בכדי לנגן את הווידאו עם קול). המודעות יכולות להופיע בראש דף הבית של המשתמש, מתחת לסרטונים ועוד.

ניתן להשתמש במודעות שכאלו על מנת להגיע לחשיפה מקסימלית של גולשים רלוונטיים או על מנת לייצר תנועה לאתר מהקלקות גולשים ביוטיוב.

איך פותחים קמפיין פרסום ביוטיוב?

עכשיו שאתם מכירים את סוגי מודעות הפרסום ביוטיוב אתם יכולים להכין סרטון פרסומת או מודעות תמונה בהתאם למטרות הפרסום הממומן ביוטיוב. סרטוני פרסומת, סרטוני תדמית ומודעות פרסום ביוטיוב יש להעלות לדף היוטיוב של העסק לשימוש עתידי לפני שפותחים קמפיין פרסום.

בחירת מטרות פרסום ביוטיוב

לאחר שהסרטונים והתמונות הועלו לערוץ היוטיוב של העסק, יש ללכת למסך הקמפיינים של גוגל אדוורדס ולהקים קמפיין פרסום ממומן ביוטיוב. לחיצה על כפתור קמפיין חדש במסך הקמפיינים של מערכת גוגל אדוורדס יציע לכם את סוגי הקמפיינים הבאים:

הקמת קמפיין וידאו בגוגל אדוורדס

קמפיין פרסום ממומן ביוטיוב הוא קמפיין פרסום וידאו, לכן, יש לבחור בסוג קמפיין וידאו כבחירה הרצויה.

בחירת מטרת הפרסום בקמפיין וידאו בגוגל

בחירת מטרת הפרסום בקמפיין וידאו בגוגל

בהמשך לבחירה בקמפיין וידאו יש לבחור גם את מטרת הפרסום ביוטיוב. בחירה של מטרת השיווק תסייע לכם להגדיר טוב יותר את הגדרות קמפיין הפרסום ביוטיוב בשלבים הבאים. מטרות הפרסום בקמפיין וידאו הן:

  • יצירת לידים מפרסום ביוטיוב – פרסום בכדי ליצור רשימות של לקוחות פוטנציאליים הגולשים ביוטיוב ולהשתמש בנתונים הללו על מנת לבצע מכירה של מוצר או שירות בעתיד. גוגל אדוורדס תשאף לאסוף מידע מקיף על קהל הגולשים הרלוונטי.
  • הכנסת תנועה לאתר – פרסום המעודד גולשים ביוטיוב לבקר באתר העסק או בדף נחיתה ייעודי. גוגל אדוורדס תכוון למקסימום קליקים על מודעות הפרסום ביוטיוב. מומלץ כתוספת לפרסום ממומן קיים במנוע החיפוש של גוגל.
  • קידום מוצר/שירות – התמקדות בקידום מוצר או שירות ספציפי ביוטיוב. גוגל אדוורדס תפעל להגביר את ההתעניינות בקרב הצופים ביוטיוב למוצר/שירות ולעודד את הצופים לעבור לדף הנחיתה המתאים על מנת לרכוש את המוצר/שירות.
  • הגברת מודעות לעסק – הגברת המודעות של העסק בקרב גולשים רלוונטיים ביוטיוב על ידי חשיפת העסק בסרטוני וידאו מושכים. מתאים מאוד לפרסום סרטוני תדמית על העסק ביוטיוב.

חשוב לוודא שמטרה שתבחרו תשתלב עם מטרות הפרסום בגוגל ותעזור ליצור מעטפת פרסום מקיפה באינטרנט המתבססת על אסטרטגיית פרסום נכונה.

קביעת תקציב פרסום ממומן ביוטיוב

תקציב פרסום ממומן ביוטיוב הוא הדבר הבא שיש להגדיר בתהליך הקמת הקמפיין. בפרסום ביוטיוב משלמים מחיר על כל צפייה או על כל הקלקה (במודעות תמונה והמלצה לסרטון) בהתאם לקהל היעד והתחרות של מפרסמים אחרים ביוטיוב על אותו קהל יעד.

קביעת תקציב פרסום ממומן ביוטיוב

קביעת תקציב פרסום ממומן ביוטיוב

התקציב היומי הוא הסכום המקסימלי שאתם מוכנים לפרסם ביום אחד ביוטיוב. רצוי לקחת בחשבון את כמות הציפיות שאתם רוצים ביחס לממוצע המחיר לצפייה לקהל הגולשים הרלוונטי. בנוסף לכך, תוכלו לבחור בין שיטת הצגה רגילה (הצגה לאורך היום) או מואצת (ניצול מוקדם ככל הניתן של תקציב הפרסום).

הגדרת הפרסום רק לאתר ביוטיוב

במידה ואתם רוצים לפרסם רק ביוטיוב אתם צריכים לוודא שבהגדרות הקמפיין לא מוגדר פרסום גם ברשת המדיה של גוגל, אלא, הקמפיין כולל רק פרסום בתוצאות החיפוש של יוטיוב ובתוך סרטונים ביוטיוב. במידה ותשאירו את הפרסום לרשת המדיה פעיל, פרסומות הווידאו של העסק יופיעו גם באתרים מחוץ לאתר יוטיוב.

מיקוד בקמפיין יוטיוב

מיקוד בקמפיין יוטיוב

הגדרת קהל היעד ביוטיוב

חשוב לפלח את קהל הצופים ביוטיוב בצורה חכמה שתבטיח שמודעות הפרסום של העסק ביוטיוב יגיעו לגולשים בעלי הסבירות הגבוהה ביותר להפוך בעתיד ללקוחות. לשם כך גוגל אדוורדס מעניקה למפרסמים ביוטיוב מספר דרכים למקד את קהל הגולשים.

ניתן לפלח את קהל הצופים ביוטיוב על פי מיקומים גיאוגרפיים. במידה והעסק שלך מעניק שירות או מוכר מוצרים רק באזור מסוים (מדינה, מרחב, עיר וכו'), יש למלא את הגדרות המיקומים בקמפיין.

הגדרת קהל יעד ביוטיוב

הגדרת קהל יעד ביוטיוב

בנוסף ניתן לפלח את קהל הצופים ביוטיוב לפי משתנים דמוגרפים כגון מגדר, גיל, סטטוס הורה ובמדינות מסוימות גם על פי הכנסה למשק הבית.

אפשרויות פילוח קהלים בקמפיין יוטיוב

אפשרויות פילוח קהלים בקמפיין יוטיוב

לקהל הלקוחות של העסק יש מספר מאפיינים דמוגרפיים מובהקים? הגדירו את הפרסום בגוגל בהתאם לכך.

גוגל אדוורדס גם מציעה למפרסמים ביוטיוב הגדרות מתקדמות נוספות לפילוח קהלי צופים. ניתן למקד את הפרסום הממומן ביוטיוב לפי תחומי העניין של המשתמשים, התנהגויות נפוצות של המשתמשים ופרסום על בסיס רימרקטינג בגוגל.

רימרקטינג בקמפיין יוטיוב

רימרקטינג בקמפיין יוטיוב

לדוגמה, מסעדה רומנטית בצפון יכולה לצאת בקמפיין פרסום ממומן בגוגל של מבצע על ארוחות רומנטיות באמצע השבוע לזוגות. בהמשך לפרסום בגוגל המסעדה יכולה לפרסם גם ביוטיוב. הפרסום יכלול הגדרת מיקום גיאוגרפי לאזור הצפון, עבור גילאים 25-54 שבעלי סבירות גדולה יותר לצאת לארוחה רומנטית. בנוסף אפשר למקד את הפרסום לפי הגדרות מתקדמות כגון רק לזוגות שהתחתנו לאחרונה, שאוהבים לאכול במסעדות לעיתים קרובות ובעלי נתונים הדומים לקהל המבקרים באתר האינטרנט של המסעדה.

יצירת קהלים לפי תחומי עניין בקמפיין יוטיוב בגוגל

יצירת קהלים לפי תחומי עניין בקמפיין יוטיוב בגוגל

יצירת מודעת וידאו לקמפיין

בשלב האחרון כל מה שצריך לעשות הוא לקשר את מודעת הווידאו שהכנתם מראש לקמפיין הפרסום. מעתיקים את קישור סרטון הפרסומת ובוחרים את פורמט המודעה המתאים. במידה והסרטון המקושר לקמפיין אינו מתאים לסוג מודעה מסוימת, היא לא תהיה זמינה לבחירה.

במידה ואתם רוצים לפרסם עם מודעה שאינה חלק מסרטון תתבקשו להעלות תמונה לשימוש במודעה ולהוסיף מלל שיווקי קצר שיופיע מתחת לתמונה במודעה.

יצירת מודעות וידאו לקמפיין ביוטיוב

יצירת מודעות וידאו לקמפיין ביוטיוב

ברגע שסיימתם לקשר את סרטון הפרסומת לקמפיין או בניתם מודעת תמונה ביוטיוב אתם יכולים לאשר את הקמת הקמפיין ולהתחיל לקבל לידים, תנועה לאתר או ההתעניינות בעסק מקהל הצופים ביוטיוב. בהצלחה!

By |2018-05-26T22:07:20+00:00מאי 21st, 2018|פרסום בגוגל|