הקמת קמפיין פרסום ממומן באינטרנט למודעות שיחה לנייד

  • פרסום ממומן באינטרנט

עסקים ובעלי מקצוע אשר פעילותם מתבססת ברובה על קבלת פניות טלפוניות יכולים לפתוח בגוגל אדוורדס קמפיין פרסום ממומן באינטרנט המוגדר לייצר שיחות טלפוניות בלבד. פרסום בגוגל להתקשרות בלבד מעניק למפרסמים את האפשרות למקסם את הפניות הטלפוניות של גולשים מגוגל על ידי הצבת מודעות חיוג לעסק. המשיכו לקרוא בכדי ללמוד כיצד פותחים קמפיין פרסום התקשרות בלבד בגוגל אדוורדס ואיך בעזרתו הטלפונים בעסק לא יפסיקו לצלצל.

מהפכת הטלפונים החכמים שינתה את חייהם של הצרכנים באינטרנט כאשר היא הפכה את הגלישה לזמינה מכל מקום ובכל שעה. לפי הנתונים של גוגל, היום מעל מחצית מהחיפושים במנוע החיפוש של גוגל מגיעים מגולשים בנייד ובסביבות 70% מהגולשים בנייד מעדיפים להתקשר לבית העסק ישירות ממודעות הפרסום עצמן בגוגל. בעקבות כך, היום הרבה יותר קל לשכנע את הגולשים במנוע החיפוש של גוגל ליצור קשר טלפוני ישיר עם העסק.

אך בעוד שמפרסמים יכולים להוסיף הרחבת התקשרות למודעות הטקסט בכדי לאפשר לגולשים ליצור קשר טלפוני ישירות ממודעות הפרסום, הרבה עסקים ובעלי מקצוע שמטרתם הראשית בפרסום בגוגל היא לייצר טלפונים לעסק מתלוננים על כמות טלפונים נמוכה מגוגל. יחס המרה טלפוני נמוך נובע לרוב מדף נחיתה שאינו בנוי להמרה טלפונית ומנטישה של גולשים שהקליקו בטעות על המודעה במקום הרחבת ההתקשרות.

קמפיין התקשרות בלבד – הפתרון המושלם לעסקים שרוצים לקבל טלפונים

במידה והמטרה העליונה של פרסום שלך בגוגל היא להגדיל את הפניות הטלפוניות לעסק, קמפיין פרסום להתקשרות בלבד יכול להיות בדיוק מה שהעסק שלך צריך. קמפיין התקשרות בגוגל אדוורדס מוגדר בצורה אופטימלית לניידים וכולל מודעות התקשרות בלבד, כך שהקלקה על מודעות הפרסום יובילו להתקשרות של הגולש לבית העסק מבלי להעביר אותו לדף נחיתה.

עסקים שרוצים לקבל אך ורק טלפונים מגולשים בגוגל, בעלי מקצוע שפעילותם מתבססת על קריאות שירות, עסקים שאין להם דף נחיתה המותאם למובייל ועסקים שרוצים להגדיל פניות טלפוניות לעסק במקביל לקמפיין פרסום אחר בגוגל צריכים לשקול להציב מודעות חיוג לעסק בגוגל.

השלבים לפתיחת קמפיין פרסום ממומן בגוגל להתקשרות בלבד

קמפיין התקשרות מותאם לנייד ומודעותיו נראות שונה ממודעות הטקסט הרגילות של קמפיינים רגילים. מדובר על סוג קמפיין נפרד. בכדי להקים קמפיין פרסום ממומן של התקשרות יש ללחוץ על כפתור פתיחת קמפיין ולבחור באפשרות של רשת החיפוש בלבד (קמפיין התקשרות פעיל רק ברשת החיפוש).

הגדרת קמפיין גוגל לרשת החיפוש

הגדרת קמפיין גוגל לרשת החיפוש

בחירה בקמפיין רשת החיפוש בלבד מעביר אתכם לחלון ההגדרות הראשיות של הקמפיין. תחילה בעמוד זה יש לבחור בסוג קמפיין "שיחה בלבד". בחירה זאת תגדיר עבורכם מראש בצורה אופטימלית חלק מההגדרות הבסיסיות של הקמפיין כמו למשל הגבלה של הפרסום רק למכשירים ניידים חכמים שיכולים לבצע התקשרות ישירות מדף אינטרנט.

קמפיין שיחה בגוגל

קמפיין שיחה בגוגל

הגדרת מיקומים בקמפיין התקשרות

הגדרת מיקומים גיאוגרפיים חשוב עוד יותר בקמפיין התקשרות מכיוון שמרבית הפרסום מתבצע בניידים, כך שלא מומלץ לפסוח על הגדרות מיקומים ספציפיות לאזורי השירות הפעילים של העסק. סמנו את האפשרות של "אני רוצה לבחור" והכניסו בשורת החיפוש את המיקומים הגיאוגרפיים הרלוונטיים לעסק. כל תוכלו לוודא שאתם יכולים לשרת את כל הגולשים היוצרים קשר טלפוני עם העסק.

מיקוד לפי מיקום גיאורגרפי בגוגל אדוורדס

מיקוד לפי מיקום גיאורגרפי בגוגל אדוורדס

אסטרטגיית הצעת מחיר בקמפיין התקשרות

בקמפיין התקשרות אתם יכולים לבחור במספר אסטרטגיות שונות של הצעות מחיר כגון מקסימום קליקים, מיקום יעד בדף החיפוש, מקסימום המרות, עלות ידנית לקליק וכו'.

אסטרטגיית מקסימום קליקים בגוגל

אסטרטגיית מקסימום קליקים בגוגל

בעוד שכל אחת מאסטרטגיות הצעות המחיר הללו יכולה להיות אפקטיבית, מכיוון שמדובר על פרסום המתמקד במובייל מה שחשוב הוא להעמיד את מודעות ההתקשרות בשלושת המקומות הראשונים. מודעות בשלושת תוצאות החיפוש הראשונות מייצרות מעל שני שליש מכלל ההתקשרויות של גולשים בגוגל בגלל שהן מוצגות ראשונות בניידים (בכדי להגיע לשאר התוצאות באותו עמוד יש לגלגל למטה בנייד), לכן דאגו לבחור באסטרטגיית הצעת מחיר שתאפשר לכם לבחור במחיר מקסימום לקליק תחרותי.

ההמלצה הרווחת היא לבחור באסטרטגיית מקסימום קליקים ולקבוע מחיר מקסימום לקליק מספיק גבוהה בכדי להתחרות על שלושת המיקומים הראשונים בגוגל.

הגדרת מחיר מקסימום לקליק בגוגל

הגדרת מחיר מקסימום לקליק בגוגל

אם אתם לא בטוחים עדיין איזה מחיר מקסימום לקליק הכי מתאים לקמפיין ההתקשרות, אל דאגה, מאוחר יותר תוכלו לבצע התאמות להצעות מחיר עבור מכשירים ניידים כפי שהסברנו בכתבה על שיווק עסקים באינטרנט למובייל בלבד.

נוסף לכך חשוב לציין, שלמרות שהגולשים לא עוברים לדף נחיתה בעת הקלקה על מודעת התקשרות גוגל מחייב את המפרסמים לקשר את המודעות בקמפיין התקשרות לדף נחיתה. דף נחיתה זה ישוקלל בדירוג איכות מודעות ההתקשרות, כך שבכדי להגיע למקומות הראשונים בגוגל תדרשו גם בקמפיין התקשרות להשקיע בדף נחיתה.

תזמון שעות מענה ללקוחות

יש לבחור את שעות תזמון הופעת הקמפיין בגוגל. מכיוון שמדובר על קמפיין התקשרות בלבד, שעות תזמון הקמפיין הן למעשה שעות המענה של העסק ללקוחות. יש להגדיר את השעות בהן העסק יכול לספק מענה מידי לגולשים המתקשרים מהמודעה.

למשל בעל מקצוע שעובד על קריאות שירות יתזמן את הקמפיין לשעות בשבוע שהוא רוצה לקבל בהן קריאות שירות, משרד שעובד בין השעות 09:00-17:00 יתזמן את הקמפיין לשעות המשרד וכו'.

הגבלת שעות פעילות הקמפיין לקבלת שיחות לנייד

הגבלת שעות פעילות הקמפיין לקבלת שיחות לנייד

בניית קבוצת מודעות התקשרות (Call Only Ad)

מודעת התקשרות בלבד בנויה אחרת ממודעת הטקסט הפשוטה שאתם בוודאי כבר מכירים. מודעת התקשרות כוללת את מספר טלפון העסק, תיאור מצומצם על העסק, כתובת קישור של האתר (לטובת שקיפות) וכפתור התקשרות גדול מושך לעין. מודעות אלו מעוצבות להופעה מותאמת בניידים והן אופציה נהדרת עבור עסקים שרוצים לקבל רק שיחות מבלי להעביר אנשים לדף נחיתה ייעודי.

בחלון בניית המודעה יש למלא את הפרטים הבאים:

בניית מודעת שיחה בלבד בקמפיין גוגל

בניית מודעת שיחה בלבד בקמפיין גוגל

שם העסק – המלל שיופיע בכותרת הראשית של המודעה. חשוב לבחור בשם עסק קצר ורלוונטי למילות המפתח.

מספר טלפון – יש לבחור בטלפון ישראלי ולרשום את מספר הטלפון שאליו אתם רוצים שהגולשים יתקשרו כאשר הם מקליקים על מודעת ההתקשרות.

שורות תיאור – שתי שורות מלל להרחיב על פעילות העסק והשירותים המוצעים. נסו לכלול בשורות המלל הללו את המידע החיוני ביותר לגולש, מילות מפתח וביטוי המעודד התקשרות כגון "התקשרו להזמנות", "התקשרו עכשיו", "לחצו להתקשרות" וכו'.

כתובת אתר לתצוגה – כתובת האתר שתופיע במודעה עצמה לשם שקיפות. יכולה להיות טיפה שונה מכתובת קישור אתר העסק. מכיוון שכתובת קישור זאת מופיעה במודעה רצוי למלא כתובת קישור המתייחסת למילות המפתח של הקמפיין על מנת לשפר את נראות המודעה בפני הגולשים.

כתובת אתר לאימות – כתובת אתר העסק או דף הנחיתה של הקמפיין. בעוד שהגולשים לא מגיעים לדף הנחיתה לאחר הקלקה על המודעה גוגל דורש שהמפרסם יצרף דף נחיתה שעומד בסטנדרטים המינימליים של גוגל. דף הנחיתה חייב להיות בעל חווית משתמש טובה, לציין את מספר הטלפון שנרשם במודעה ולכלול תוכן הרלוונטי למילות מפתח הקמפיין.

מודעת התקשרות תיראה בסופו של דבר בדומה לסגנון הבא:

דוגמה למודעת שיחה לנייד בגוגל

לאחר שבנינו את מודעת ההתקשרות הראשונה של הקמפיין כל מה שנשאר לנו לעשות הוא להזין את רשימת מילות מפתח לקבוצת מודעות ההתקשרות.

הגדרת מילות מפתח למודעת שיחה

הגדרת מילות מפתח למודעת שיחה

כדי להפיק תחילה את המקסימום מקמפיין פרסום התקשרות בלבד מומלץ לבחור במילות מפתח מקומיות מכיוון שלמונחי חיפוש אלו יש יותר סיכויים לייצר טלפונים בהשוואה למילות מפתח כלליות. בנוסף לכך, רצוי להתחיל עם מיקוד התאמה מדויקת לביטוי (מוסיפים סוגריים מרובעים למילות מפתח) בכדי לבחון את יחס ההמרה של מודעות ההתקשרות בחודש הראשון, לאחר מכן תוכלו להרחיב את מיקוד מילות המפתח בכדי לקבל חשיפה גדולה יותר לגולשים.

לחיצה על שמירת קבוצת מודעות מסיימת את תהליך ההקמה של קמפיין ההתקשרות. קמפיין ההתקשרות שלכם באוויר. עכשיו כל מה שנשאר לכם לעשות הוא להתחיל לענות לטלפונים. שיהיה בהצלחה!

By |2017-12-17T12:34:06+00:00דצמבר 17th, 2017|פרסום בגוגל|