קמפיין בגוגל לשיווק מוצר היא כיום הדרך האפקטיבית ביותר לשווק מוצר באינטרנט. אך עדיין ישנם הרבה מפרסמים שאינם מצליחים למקסם את המכירות של עסק בעזרת פרסום בגוגל אדס. בכדי לשווק בהצלחה מוצר בגוגל יש לפעול לפי מספר דגשים של פרסום מוצרים בגוגל שכדאי להכיר.

פרסום ממומן בגוגל מאפשר לכל עסק להופיע באופן מיידי מול לקוחות פוטנציאליים ברגע שהם מחפשים מוצר במנוע החיפוש של גוגל וכאשר הם גולשים ברחבי רשת האינטרנט. לכן, קמפיין פרסום מוצרים בגוגל אדס הוא כל כך פופולארי בקרב עסקים שרוצים לשווק מוצר באינטרנט.

אך חשוב לזכור שהצלחה של קמפיין פרסום מוצרים בגוגל תלוי רבות ביכולת של המפרסם לבנות את הקמפיין בצורה הנכונה. מתכננים להקים קמפיין פרסום בגוגל לשיווק מוצר? להלן מספר דגשים על פרסום מוצרים בגוגל שכדאי להכיר:

1. מונחי חיפוש זנב ארוך של המוצר

קמפיין פרסום מוצרים בגוגל חייב לכלול את כל מונחי החיפוש הרלוונטיים למוצרים שהעסק משווק. לא צריך לפחד לכלול כמה שיותר מילות מפתח רלוונטיות למוצר בקבוצת המודעות (אין הגבלה על מילות מפתח). כדאי להתרחב גם מעבר למונחי החיפוש הכלליים הרלוונטיים למוצר, ולכלול גם מונחי חיפוש זנב ארוך של המוצר (מונחי חיפוש ארוכים וממוקדים).

לדוגמה, משווק אוזניות אלחוטיות למחשבים צריך לפרסם במונחי חיפוש כלליים כגון "אוזניות אלחוטיות" ו"אוזניות אלחוטיות מומלצות", בכדי להגיע לכמה שיותר לקוחות פוטנציאליים. אך בנוסף, מומלץ לו גם להתמקד במונח חיפוש זנב ארוך כגון "אוזניות אלחוטיות למחשב עם מיקרופון".

מונחי חיפוש זנב ארוך

מונחי חיפוש זנב ארוך

לא יודעים איך לחפש רעיונות למילות מפתח? בואו להכיר את הממשק החדש לאיתור מונחי חיפוש

2. פרסום בשם המותג בגוגל

מפרסמים מוצר מותג מפורסם? מפרסמים מותג אישי של העסק שיש מצב שלקוחות פוטנציאליים יכולים לחפש בגוגל? מומלץ לבדוק בכלי מתכנן מילות המפתח בגוגל אם יש חיפושים רלוונטיים לשם המותג ולכלול את מונחי החיפוש הללו ברשימת מילות המפתח של קמפיין פרסום המוצר בגוגל.

לדוגמה, נניח שאותו משווק אוזניות אלחוטיות למחשבים מוכר אוזניות של חברת "סמסונג". במקרה כזה מומלץ לו להוסיף לרשימת מילות המפתח של הקמפיין את מונח החיפוש "אוזניות אלחוטיות סמסונג".

מונחי חיפוש עם שם המותג

מונחי חיפוש עם שם המותג

3. מילות מפתח שליליות רלוונטיות למוצר

בדרך כלל יש כמה מונחי חיפוש שגוגל מחשיב אותם כמונחים רלוונטיים למוצר (כי אכן יש להם קשר כלשהו למוצר) שלא מומלץ להופיע בהם כי הם יובילו לקליקים מיותרים.

מונחי חיפוש שכאלו צריכים להתווסף לרשימת מילות המפתח השליליות של חשבון גוגל אדס על מנת למנוע בזבוז כספים מיותרים בקמפיין פרסום המוצר בגוגל.

החרגת מונחי חיפוש שליליות

החרגת מונחי חיפוש שליליות

4. דף מוצר בנוי להמרה מקסימלית

במידה ודף המוצר שאליו מפנות מודעות הפרסום בגוגל אינו מצליח להמיר בהצלחה את הלקוחות הפוטנציאליים המבקרים בדף, אז קמפיין הפרסום לא יצליח לתת את התמורה שהעסק מצפה לו. דף הנחיתה של הקמפיין חייב להיות בנוי בצורה שתעודד קנייה של המוצר אונליין.

התאמה מושלמת של דף הנחיתה למובייל, הצגת המוצר על ידי תמונות באיכות גבוהה, הכללת קריאה להשלמת המרה בדף המוצר, הצגת המלצות מלקוחות ויצירת הרגשת דחיפות להשלמת המרה הן רק חלק מהפעולות שניתן לעשות על מנת למקסם המרה בדף מוצר.

5. מעקב המרות בדף המוצר

רוצים לדעתם כמה גולשים קנו את המוצר בעקבות הפרסום הממומן בגוגל? מה חיפשו בגוגל הגולשים שהשלימו קנייה של המוצר? איזה מילת מפתח מובילה להכי הרבה רכישות של המוצר? אתם צריכים להטמיע מעקב המרות בדפי הנחיתה של קמפיין פרסום המוצרים בגוגל.

מעקב המרות מעניק למפרסמים את התמונה הכוללת לגבי הצלחתו של הקמפיין לייצר רכישות של המוצר, ובמקביל, מעקב המרות עוזר למערכת גוגל אדס לבצע אופטימיזציה לטווח ארוך בפרסום הממומן.

6. יש לשאוף למקסימום המרות

רוב העסקים המתחילים לפרסם מוצר בגוגל נוטים להתמקד בהשגת כמה שיותר קליקים ,מתוך המחשבה שככל שיהיו יותר כניסות לדף המוצר כך יהיו יותר רכישות. התמקדות בכמות הקליקים היא טעות שיכולה לעלות למפרסם הרבה כסף.

בקמפיין פרסום מוצרים בגוגל מטרת הפרסום היא להשיג מקסימום רכישות. מכיוון שהמרה שוות ערך לרכישה של המוצר, יש להתמקד בהשגת מקסימום המרות בקמפיין (מקסימום רכישות).

7. הופעה במקומות הראשונים בגוגל

מחקרים של גוגל מצאו שכ-70% מהקליקים בגוגל הולכים ל-3 מקומות הראשונים בדף תוצאות החיפוש. נוסף על כך, צרכנים לא נוטים לחפש מוצרים בתחתית דף תוצאות החיפוש.

העובדות הללו דורשות מכל עסק המשווק מוצר בגוגל לדאוג להופיע במקומות הראשונים בדף תוצאות החיפוש על מנת לקבל כמות קליקים מספיק גבוה, שתוביל למספיק המרות.

8. הצגת יתרונות המוצר במודעות הפרסום בגוגל

גולשים מגיבים בצורה חיובית למודעות פרסום מוצרים המציינות את יתרונות המוצר ללקוח. הכללת יתרונות המוצר במודעות הפרסום מעודדת יותר גולשים להקליק על המודעה ולעבור לדף המוצר.

הדרך הכי טובה ופשוטה לציין את יתרונות המוצר במודעות הפרסום בגוגל היא על ידי שימוש בתוסף יתרונות מרכזיים אשר מתווסף למלל מודעת הטקסט ומציג את יתרונות המוצר.

הצגת יתרונות המוצר בגוגל

הצגת יתרונות המוצר בגוגל

9. תוסף מכירות למודעות טקסט

הרחבה נוספת אפקטיבית עבור קמפיין פרסום מוצרים בגוגל היא תוסף קידום מכירות. ההרחבה מאפשרת למפרסמים להוסיף שורת מבצע (הנחה כספית או הנחה באחוזים) בתחתית מודעת הטקסט.

תוסף מכירות למודעת רשת חיפוש

תוסף מכירות למודעת רשת חיפוש

שימוש בתוסף מכירות יכול להגדיל את כמות הקליקים בקמפיין. מתאים במיוחד במקרים שיש להגדיל את כמות הכניסות לדף המוצר בזמן מוגבל בכדי למקסם תקופת מבצעים, הנחה זמנית או מכירה אגרסיבית עד לגמר המלאי.

10. קמפיין מותג ברשת החיפוש

צרכנים נוטים להשלים יותר רכישות אונליין ממותגים שהם מכירים או שמעו עליהם בעבר. יכול מאוד להיות שקמפיין פרסום המוצר של העסק אינו מצליח למכור מספיק יחידות בגלל שהרבה מהגולשים לא מכירים את מותג העסק.

במיוחד עבור מקרים שכאלו גוגל מציעה למפרסמים להקים קמפיין קידום מותג ברשת המדיה של גוגל. הצגת מודעות מדיה עם שם המותג ברחבי האינטרנט תורמת לחיזוק מותג העסק בקרב לקוחות פוטנציאליים ונותנת תמיכה לפרסום המוצר ברשת החיפוש.

11. רימרקטינג על הגולשים שלא השלימו קנייה

רוב המבקרים בדף המוצר לא ישלימו קנייה כבר בביקור הראשון שלהם. בדרך כלל זה בגלל שהם עדיין לא מוכנים לקחת החלטה על רכישת המוצר או רוצים לבצע רכישה במועד מאוחר יותר. המפרסם יהיה חייב לשכנע מחדש את הגולשים שלא השלימו המרה לחזור חזרה לדף הנחיתה (אפילו מספר פעמים) עד שהם ישתכנעו להשלים המרה.

ניתן ליצור רשימת רימרקטינג של הגולשים שלא השלימו המרה בדף המוצר. הרשימה מתעדכנת אוטומטית בכל פעם שגולש ביקר בדף המוצר ולא השלים המרה. בעזרת קמפיין רימרקטינג ניתן להציג רק לגולשים הללו מודעות פרסום ייחודיות ברשת האינטרנט שמזמינות אותם לחזור חזרה לדף המוצר.

12. רשימות רימרקטינג בקמפיין רשת החיפוש

ניתן להוסיף רשימות רימרקטינג גם לקמפיינים של פרסום במנוע החיפוש של גוגל. הוספת קהלי רימרקטינג לקמפיין פרסום ברשת החיפוש מאפשר למפרסם להחיל התאמה חיובית להצעת מחיר לקליק, מה שמגביר את התחרויות של המפרסם במנוע החיפוש על גולשים שכבר הביעו עניין במוצר של העסק.

רימרקטינג בקמפיין רשת החיפוש

רימרקטינג בקמפיין רשת החיפוש

13. הגבלת שעות הפרסום בגוגל

בדרך כלל רכישות אונליין של מוצר ספציפי אינם מתחלקות שווה בשווה לאורך כל שעות היממה. כמעט לכל מוצר יש חלון זמן מסוים שבו מרבית הגולשים מרגישים בנוח להשלים רכישה. זה יכול להיות בערב שהם פנויים להשלים את תהליך הקנייה או אולי למשל דווקא בהפסקת הצהריים שלהם בעבודה.

במידה ומרבית הרכישות של המוצר נוצרות בחלון זמן של כמה שעות במהלך היום, מומלץ להגביל את פעילות הקמפיין לשעות הללו על מנת לנווט כמה שיותר מתקציב הפרסום לשעות הביקוש.

רוצים לקרוא עוד על הגבלת תזמון מודעות פרסום בגוגל – לחצו כאן

14. הקמת קמפיין גוגל שופינג

גוגל שופינג הוא ללא ספק הפיצ'ר הטוב ביותר לפרסום מוצרים של חנויות מקוונות. מודעות גוגל שופינג, המציגות תמונה של המוצר ביחד עם מידע רלוונטי לגולש, משיגות בממוצע יותר קליקים איכותיים בהשוואה למודעות טקסט רגילות.

מומלץ מאוד להעלות את כלל המוצרים של החנות למרכז הסוחרים של גוגל ולהקים קמפיין גוגל שופינג במקביל לפרסום הקיים ברשת החיפוש והמדיה של גוגל. זאת אולי עבודה קשה לעדכן את כל המוצרים במרכז הסוחרים של גוגל, אך זאת עבודה שתשתלם לעסק בטווח הארוך.