הצלחה של קמפיין פרסום גוגל אדס תלויה רבות ביכולת של המפרסם לקחת החלטות נכונות בהתאם לביצועים של הפרסום בגוגל. ניהול קמפיינים בגוגל שמוביל לתוצאות הטובות ביותר מתמקד במספר מדדי ביצועים במערכת גוגל אדס והפעולות הנדרשות לשיפור התוצאות של מדדים אלו.

פרסום בגוגל אדס נחשב לכלי הפרסום האפקטיבי ביותר עבור עסקים הרבה בגלל שהוא מעניק פידבק מקיף ומיידי של תוצאות הפרסום. מפרסמים בגוגל יכולים בכל שלב לבחון את הביצועים הכי עדכניים של קמפיין, דרך מגוון רב של מדדים, ולקחת החלטות חכמות לשיפור הביצועים של הפרסום בגוגל. זהו יתרון משמעותי שמפרסמים בטלוויזיה, בעיתון וברדיו אינם נהנים ממנו.

בכדי להצליח בניהול קמפיינים בגוגל מפרסמים חייבים להתמקד בכמה מדדי ביצועים מרכזיים ולהכיר את ההשלכות הנגזרות מתוצאות המדדים הללו להצלחת הפרסום של העסק בגוגל. להלן מדדי הביצועים בגוגל שאתם חייבים לעקוב אחריהם במהלך ניהול קמפיין פרסום גוגל אדס:

1. כמות חשיפות בגוגל

עמודת כמות החשיפות בגוגל מציגה את התדירות שבה מודעות הפרסום מוצגות בפני גולשים. חשיפה בקמפיין לרשת החיפוש היא הופעה בדף תוצאות החיפוש וחשיפה בקמפיין לרשת המדיה היא הופעה בשטח אתר אינטרנט או בסרטון יוטיוב.

כמות החשיפות למודעות גוגל

כמות החשיפות למודעות גוגל

כמות חשיפות גבוהה בגוגל אינה בהכרח מעידה על ביצועים טובים בגוגל, מכיוון שיכול להיות שמדובר על חשיפות לגולשים לא רלוונטיים. אך במידה ומיקוד הפרסום בקמפיין תקין, נרצה להשיג את כמות החשיפות הגבוהה ביותר בכדי להגיע לכמה שיותר גולשים מקהל היעד.

פעולות להגדלת כמות החשיפות בגוגל

הוספת מילות מפתח רלוונטיות לרשימת מילות המפתח של הקמפיין, הרחבת מיקוד ההתאמה לביטוי של מילות המפתח, הגדלת תקציב הפרסום בגוגל, הגדלת הצעת המחיר לקליק בכדי להופיע בדף תוצאות החיפוש הראשון, הרחבת גודל מיקוד קהלים ברשת המדיה.

2. כמות קליקים על מודעות הפרסום

עמודת כמות קליקים מציגה את מספר הפעמים בהם גולשים הקליקו על מודעות הפרסום של הקמפיין. הקלקה אחת נספרת כאשר גולש מקליד על מודעת טקסט ברשת החיפוש, באנר ברשת המדיה, סרטון ביוטיוב וכו'.

כמות הקלקות על מודעה בגוגל

כמות הקלקות על מודעה בגוגל

מפרסמים רבים מתמקדים בהשגת כמה שיותר קליקים מגוגל (אנו גם ציינו זאת לרעה בכתבה שלנו על שבעת החטאים של חברות שיווק ופרסום בגוגל), אך חשוב לזכור שגם כאן יש חשש שהקליקים הללו יהיו קליקים מגולשים לא רלוונטיים. נרצה להשיג את כמות הקליקים הגבוהה ביותר אם אנו מעריכים שהקליקים הללו מגיעים מגולשים בעלי סבירות גבוהה לבצע המרה בדף הנחיתה.

פעולות להגדלת כמות קליקים בגוגל

הגדלת תקציב הפרסום בגוגל, שיפור שיעור הקליקים של מודעות הקמפיין, שיפור ציון איכות הקמפיין והגדלת הצעת המחיר לקליק ברשת החיפוש בכדי להופיע במקום הראשון בגוגל, הגדלת הצעת המחיר לקליק ברשת המדיה.

3. שיעור קליקים (CTR) מהחשיפות בגוגל

עמודת שיעור קליקים מציגה את אחוז הגולשים שהקליקו על מודעות הפרסום מבין כלל הגולשים שראו את מודעות הפרסום של העסק בגוגל. שיעור קליקים שווה לכמות קליקים חלקי כמות חשיפות.

שיעור הקלקות מהחשיפה בקמפיין גוגל

שיעור הקלקות מהחשיפה בקמפיין גוגל

שיעור קליקים הוא המדד הטוב ביותר לבחון עד כמה טוב מצליחות מודעות הפרסום של העסק לעודד את הגולשים להקליק עליהן ולעבור לדף הנחיתה. נרצה להשיג את שיעור הקליקים הגבוה ביותר בגלל ששיעור קליקים גבוה יותר מעיד על ההצלחה של מודעות הפרסום לעודד את הגולשים לבקר בדף הנחיתה.

פעולות לשיפור שיעור קליקים בגוגל

חיזוק הרלוונטיות של מודעות הפרסום, שיפור האטרקטיביות של תוכן המודעה, הוספת הרחבות למודעת טקסט, יצירת מודעות תמונה וויזואליות, הוספת משפט קריאה לפעולה, העלאת המיקום הממוצע בדף תוצאות החיפוש בגוגל, שיפור מיקוד הפרסום לקהל היעד.

רוצים לשפר את שיעור הקליקים בקמפיין? התמקדו בכוונת המשתמש של הגולשים בגוגל

4. עלות הפרסום בגוגל

עמודת עלות מציגה את ההוצאה על הפרסום בגוגל בתקופה שהוגדרה במערכת גוגל אדס. עלות הפרסום בגוגל הנה סיכום של כל עלויות הקליקים שנוצרו במהלך אותה תקופה.

עלות הפרסום בגוגל

עלות הפרסום בגוגל

במידה ותקציב הפרסום של העסק בגוגל מנוצל מהר מדי ואנו לא מקבלים מספיק פניות, זהו סימן שככל הנראה תקציב הפרסום בגוגל מתבזבז על קליקים מיותרים ויש לבחון את הקמפיין מחדש. במידה ותקציב הפרסום של העסק אינו מנוצל עד תום, נצטרך לשקול צעדים להגדלת החשיפה של הפרסום לגולשים חדשים.

פעולות לניצול אופטימלי של תקציב הפרסום בגוגל

שיפור שיעור ההמרה בקמפיין, צמצום קליקים לא חוקיים, שימוש באסטרטגיית תמחור לפי המרות, חסימת הופעות של מודעות באפליקציות, מיקוד הפרסום בגוגל קהלי הגולשים הרלוונטיים ביותר, הוספת מילות מפתח שליליות לקמפיין, שימוש בקהלי רימרקטינג.

בואו להכיר עוד 8 טיפים מועילים לניצול מקסימלי של תקציב פרסום בגוגל על ידי לחיצה כאן 

5. עלות ממוצעת לקליק

עמודת עלות ממוצעת לקליק מציגה את ההוצאה הממוצעת בגוגל על קליק בתקופה שהוגדרה במערכת גוגל אדס. עלות ממוצעת לקליק שווה לסך עלות הפרסום בגוגל חלקי כמות הקליקים במהלך אותה תקופה.

עלות ממוצעת להקלקה על מודעת רשת החיפוש

עלות ממוצעת להקלקה על מודעת רשת החיפוש

עלות ממוצעת לקליק מאפשרת למפרסמים לעקוב אחר ההוצאה שלהם לקליק ולוודא שההוצאה לקליק אינה הופכת את הפרסום ללא כדאי. אנו מן הסתם רוצים לשלם כמה שפחות על כל קליק, ולכן, השאיפה שלנו צריכה להיות להקטין עד כמה שניתן את העלות הממוצעת לקליק מבלי לפגוע בכמות הקליקים שמייצר הקמפיין.

פעולות להקטנת העלות הממוצעת לקליק מבלי לפגוע בכמות הקליקים

שיפור ציון איכות המודעות מגוגל בכדי להקטין את הדרישה להצעת מחיר גבוהה לקליק, פרסום על מונחי חיפוש של מתחרים, שימוש באסטרטגיית תמחור לפי מקסימום קליקים, הוספת מונחי חיפוש זנב ארוך לרשימת מילות המפתח, הקמת קמפיין רימרקטינג.

6. מיקום ממוצע בדף תוצאות החיפוש בגוגל

עמודת מיקום ממוצע מציגה את המיקום הממוצע של מודעות הפרסום בדף תוצאות החיפוש בגוגל. המדד רלוונטי רק לקמפיינים ברשת החיפוש של גוגל והנו שקלול של כלל המיקומים של מודעות הפרסום בדפי תוצאות החיפוש.

מיקום ממוצע של מודעה ברשת החיפוש

מיקום ממוצע של מודעה ברשת החיפוש

ההנחה הרווחת היא שהמיקום האטרקטיבי ביותר בגוגל הוא המקום הראשון בדף תוצאות החיפוש. בעוד שבהחלט יש אמת בהנחה הזאת (מחקרים מראים שמרבית הקליקים הולכים למקום הראשון בגוגל) ומומלץ לעסקים לשאוף להופיע מקום הראשון בגוגל, חשוב לזכור שבענפים מסוימים (בהם הגולשים בגוגל נוטים לפנות למספר בעלי מקצוע במקביל) ניתן לקבל ביצועים טובים גם במקומות 2-3.

פעולות לשיפור מיקום מודעות במנוע החיפוש של בגוגל

העלאת הצעת המחיר לקליק, שימוש בהתאמות חיוביות להצעת מחיר לקליק, שיפור שיעור הקליקים של מודעות הפרסום, חיזוק ההתאמה של מלל המודעה למילות המפתח.

7. נתח חשיפות בחיפוש בגוגל

עמודת נתח חשיפות בחיפוש מציגה את אחוז החשיפות של מודעות הפרסום ברשת החיפוש מסך סכום החשיפות האפשרי בהתאם להגדרות מיקוד הפרסום של הקמפיין.

נפח חשיפות של מודעת רשת חיפוש בגוגל

נפח חשיפות של מודעת רשת חיפוש בגוגל

נתח חשיפות בחיפוש מעניק למפרסמים פידבק לגבי ניצול מספר החשיפות הקיימות בגוגל (ברשת החיפוש והמדיה) בקרב קהל היעד שלהם. במידה ומדד נתח חשיפות בחיפוש נמוך מאוד, המשמעות היא שהמפרסם מפספס חשיפה בגוגל ללקוחות פוטנציאליות מכיוון שהוא אינו מספיק תחרותי מול מתחרים אחרים בגוגל על מילות המפתח.

פעולות להגדלת נתח חשיפות בגוגל

העלאת הצעת המחיר לקליק לפחות למחיר המומלץ להופעה בדף תוצאות החיפוש הראשון, הגדלת תקציב הפרסום בגוגל בכדי להאריך את זמן ההופעה בגוגל, הורדת מילות מפתח כלליות מדי.

8. נתח קליקים בגוגל

עמודת נתח קליקים בגוגל מציגה את אחוז הקליקים של מודעות הפרסום ברשת החיפוש מסך סכום הקליקים האפשרי שהן יכלו פוטנציאלית לייצר בהתאם להגדרות מיקוד הפרסום של הקמפיין ותקציב הפרסום.

נתח הקלקות על מודעות בגוגל

נתח הקלקות על מודעות בגוגל

נתח קליקים בגוגל מעניק למפרסמים פידבק לגבי יכולות הקמפיין לייצר קליקים מסך הקליקים הפוטנציאלי בקרב קהל היעד שלו. במידה ומדד נתח קליקים בגוגל נמוך מאוד, המשמעות היא שהמפרסם מפספס קליקים של לקוחות פוטנציאליות מכיוון שהוא אינו מספיק תחרותי מול מתחרים אחרים בגוגל.

פעולות להגדלת נתח חשיפות בגוגל

העלאת הצעת המחיר לקליק לפחות למקומות 3 ומעלה, הגדלת תקציב הפרסום בגוגל בכדי להגדיל את כמות קליקים, שיפור שיעור הקליקים בקמפיין.

9. כמות המרות שנוצרו בעקבות הפרסום בגוגל

עמודת כמות המרות מציגה את סך הפעמים בהם גולשים השלימו פעולת המרה כלשהי (השארת פרטים, התקשרות ממודעה, התקשרות מדף נחיתה וכו') ישירות מהפרסום בגוגל. אלו הן בפועל כמות הפניות לעסק/קנייה של מוצר שייצר הפרסום בגוגל. מדד המרות יוצג רק אם הוגדר מעקב המרות בדף הנחיתה.

המרות בפרסום בגוגל

המרות בפרסום בגוגל

בשורה התחתונה המדד החשוב ביותר בפרסום ממומן בגוגל הוא כמות המרות מכיוון שאלו הן הפניות/מכירות מגוגל. אם מטרת הפרסום של העסק בגוגל היא לייצר פניות של לקוחות חדשים מהאינטרנט אול מכור מוצרים אונליין, אז חובה להתמקד במדד כמות המרות ולעשות את המקסימום בכדי לשפר אותו לאורך זמן.

פעולות להגדלת כמות המרות מגוגל

בניית דף נחיתה מעוצב להמרה מקסימלית, שיפור הקריאה לפעולה במודעות הפרסום ובדף הנחיתה, חיזוק התחרות על מילות מפתח בגוגל המובילות להמרה, התמקדות בכוונת המשתמש של קהל היעד.

10. שיעור המרה מכמות הקליקים בגוגל

עמודת שיעור המרה מציגה את אחוז פעולות ההמרה שנוצרו מבין כלל הקליקים על מודעות הפרסום בגוגל (המבקרים בדף). שיעור המרות שווה לכמות המרות חלקי כמות קליקים. מדד שיעור המרות יוצג רק אם הוגדר מעקב המרות בדף הנחיתה.

שיעור המרה ביחס להקלקות בקמפיין גוגל

שיעור המרה ביחס להקלקות בקמפיין גוגל

שיעור המרות הוא המדד הטוב ביותר לבחון עד כמה טוב מצליח דף הנחיתה של הקמפיין לעודד את הגולשים לבצע המרה. נרצה להשיג את שיעור ההמרה הגבוה ביותר בגלל שכך נבטיח שיותר גולשים שהקליקו על מודעות הפרסום של העסק בגוגל ישלימו בסופו של דבר המרה בדף הנחיתה.

פעולות לשיפור שיעור המרה מגוגל

צמצום זמן טעינת דף הנחיתה, הוספת מידע רלוונטי לדף הנחיתה, שימוש בכותרות ראשיות ומשנה, הוספת עזרים וויזואליים לדף הנחיתה, שיפור ממשק המשתמש בדף, העלאת טופס צור קשר לראש הדף, התאמה של הדף למובייל.

לטיפים נוספים על עיצוב דף נחיתה להמרה מקסימלית – לחצו כאן

11. עלות ממוצעת להמרה

עמודת עלות ממוצעת להמרה מציגה את ההוצאה הממוצעת בגוגל על המרה בתקופה שהוגדרה במערכת גוגל אדס. עלות ממוצעת להמרה שווה לסך עלות הפרסום בגוגל חלקי סך מספר הפעמים שנוצרה המרה במהלך אותה תקופה.

עלות ממוצעת להמרה

עלות ממוצעת להמרה

עלות ממוצעת להמרה מאפשרת למפרסמים לעקוב אחר עלויות ההמרה הממוצעות ולוודא שההוצאה ליצירת המרה אחת מהפרסום בגוגל אינה הופכת את הפרסום ללא כדאי. חשוב לנסות ולצמצם את העלות להמרה, מבלי להקטין את סך הכמות הכוללת של המרות, בכדי ליהנות מכמה שיותר המרות מהפרסום בגוגל תחת מגבלות תקציב הפרסום.

פעולות להקטנת העלות הממוצעת להמרה מבלי לפגוע בכמות ההמרות

פרסום במילות המפתח המייצרות את שיעור ההמרה הגבוה, שימוש באסטרטגיית תמחור לפי מקסימום המרות, מיקוד הפרסום בגוגל לקהל היעד הרלוונטי ביותר, הקמת קמפיין רימרקטינג, שיפור יכולות ההמרה של דף הנחיתה.

12. קליקים לא חוקיים שאותרו על ידי גוגל

עמודת קליקים לא חוקיים מציגה את כמות הקליקים הלא חוקיים שאותרו על ידי מערכת גוגל אדס. קליקים לא חוקיים הם כל קליק שמגיע ממקור שגוגל מגדירה כ"מקור לא לגיטימי". קליקים לא חוקיים אינם מנצלים את תקציב הפרסום בגוגל.

רוצים לדעת עוד על קליקים לא חוקיים? בואו לגלות האם קליקים לא חוקיים מסוכנים לקמפיין

קליקים לא חוקיים בגוגל

קליקים לא חוקיים בגוגל

גוגל בנתה מערך איתור קליקים לא חוקיים מקיף שמטרתו לאתר קליקים זדוניים בכדי למנוע מהם לנצל לשווא את תקציב הפרסום של המפרסמים בגוגל. אך מערך הזיהוי של גוגל אינו מצליח לזהות ב-100% מהמקרים את הקליקים הזדוניים. חשוב לעקוב אחר כמות הקליקים הלא חוקיים בכדי לוודא שאין קפיצה גדולה בכמות הקליקים הלא חוקיים אשר יכולה להעיד על בעיה במערך ההגנה של גוגל על הקמפיין.

פעולות לצמצום קליקים לא חוקיים

חסימת כתובות IP ספציפיות בכדי להגביל את הצגת מודעות ברשתות חשודות, שימוש בתוכנות צד שלישי למניעת קליקים לא חוקיים, מיקוד הפרסום בקמפיין ללקוחות פוטנציאליים.