מעקב שיחות בקמפיין פרסום בעלי מקצוע בגוגל

  • פרסום בעלי מקצוע

המטרה המרכזית של הרבה בעלי מקצוע המפרסמים בגוגל היא להגדיל את כמות השיחות לעסק מלקוחות פוטנציאליים. בכדי למקסם את כמות השיחות מלקוחות באמצעות פרסום בגוגל לעסקים, בעלי מקצוע חייבים לבצע מעקב על השיחות הנכנסות מקמפיין הפרסום ולנצל מידע זה לתוצאות אפקטיבית יותר של הקמפיין.

היתרון הגדול ביותר של פרסום דרך מערכת גוגל AdWords הוא כלי המדידה הרבים שהמערכת מספקת למפרסמים בכדי שיוכלו למדוד את ביצועי הקמפיינים שלהם ולקחת החלטות נכונות יותר בניהול הפרסום. עסקים המפרסמים בגוגל אדוורדס יכולים לעקוב אחר חשיפות המודעות, כמות הכניסות של גולשים לדף הנחיתה, שיעורי ההמרה השונים ועוד.
אנו כבר הקדשנו כתבה שלמה על המדדים השונים להערכת ביצועים של קמפיין פרסום בגוגל אדוורדס.
כלים אלו הופכים את הפרסום בגוגל לאפיק הפרסום האמין והאפקטיבי ביותר הקיים כיום בשוק עבור עסקים שרוצים להיחשף ללקוחות חדשים ולהגדיל בעקבות כך את כמות הפנויות לעסק.

רוב בעלי המקצוע לא דואגים לעקוב אחר השיחות הנכנסות מפרסום בגוגל

מערכת גוגל אדוורדס מאפשרת למפרסמים לראות נתונים רבים לגבי חשיפות, הקלקות, המרות ועוד. המפרסמים משתמשים בנתונים הללו בכדי לקחת החלטות טובות ונכונות לשיפור מדדים אלו, ובעקבות כך לקבל יותר מגוגל אדוורדס ביחס לתקציב הפרסום.

עם זאת, הרבה מפרסמים באדוורדס נוטים להתעלם כמעט לגמרי מהפניות הטלפוניות הנובעות כיחס ישיר מהפרסום בגוגל. התעלמות זו בעייתית עוד יותר כאשר מדובר על קמפיינים של בעלי מקצוע, כגון אינסטלטור ומנעולן, אשר מטרתם העיקרית היא לייצר פניות טלפוניות.

כיצד מתפספסות פניות טלפוניות שהגיעו דרך הפרסום בגוגל?

המעקב הבסיסי ביותר שבעלי מקצוע בגוגל אדוורדס מקבלים על פניות טלפוניות מגולשים שהקליקו על המודעות במנוע החיפוש הוא דרך דיווח המערכת על הקלקות הרחבת ההתקשרות, כפי שניתן לראות בתמונה הבאה:

תוסף התקשרות של גוגל אדוורדס

תוסף התקשרות של גוגל אדוורדס

בדיווח זה המפרסם מקבל אינדיקציה על כמות הגולשים שהקליקו על הרחבת ההתקשרות שהוספה למודעות הטקסט בקמפיין בכדי לבצע התקשרות מיידית לבעל המקצוע. אך מעבר לכך יכולים להיות מספר מקרים נוספים שבהם התקשרו גולשים לעסק בעקבות הפרסום בגוגל שלא מדווח במערכת, ובעצם לא נלקח בחשבון בהערכת הביצועים של קמפיין הפרסום בגוגל.

לדוגמה גולש ראה מודעה של אינסטלטור במנוע החיפוש לאחר שהוא חיפש "אינסטלטור בירושלים", החליט לא להתקשר ישירות ורק שעה לאחר מכן התפנה להתקשר לבעל המקצוע דרך דף הנחיתה ולהזמין אותו לטיפול בתקלה הקיימת. פניה זו הגיע בעקבות פרסום מוצלח של בעל המקצוע במנוע החיפוש של גוגל, אך אינה תדווח על ידי אדוורדס כהמרה מוצלחת מכיוון שהיא לא הגיע ישירות מהרחבת התקשרות.

מדידת שיחות של גולשים שהגיעו מהפרסום בגוגל – זה אפשרי!

בעלי מקצוע לא רוצים להשקיע את הזמן שלהם במעקב אחר המקור של כל טלפון שהגיע אליהם, הם מעדיפים לנצל את הזמן שלהם בסגירה ובטיפול הפניות. הם לא יחקרו את הלקוח "מהיכן הוא קיבל את הטלפון?" או יבררו מאיזה מודעת פרסום בגוגל הוא פונה, למזלם, הם לא חייבים.

גוגל אדוורדס מציעה לעסקים ובעלי מקצוע דרך נוחה ואפקטיבית ביותר לעקוב אחר השיחות הנכנסות לעסק מהפרסום בגוגל ולנתח אותן לפי מספר קטגוריות כגון דף נחיתה, קבוצת מודעות, משך זמן שיחה, ביטוי חיפוש ועוד. מעקב וניתוח השיחות הללו מתאפשר בעזרת מספרים דינמיים שגוגל מספק לחשבון האדוורדס בכדי לעקוב אחר המרות השיחות מהפרסום. מעקב שיחות זה יעניק לבעל המקצוע את המרכיב החסר שהוא היה צריך בכדי למדוד נכון יותר את החזר ההשקעה שלו על הפרסום בגוגל.

כיצד מגדירים מספר טלפון של גוגל למעקב וניתוח שיחות נכנסות בגוגל אדוורדס?

בכדי לקבל מידע מקיף על הפניות המתקבלות מקמפיין פרסום בעלי מקצוע בגוגל עלינו להגדיר במערכת גוגל אדוורדס מספר גוגל למעקב המרות טלפוניות. הטלפון הזה יקלוט למסד נתונים את כל הטלפונים שנוצרו בעקבות הקלקה של גולש על אחת ממודעות הקמפיינים בחשבון האדוורדס.

הגדרת מספר דינמי של גוגל תתבצע בכרטיסיית הכלים במערכת גוגל אדוורדס, כניסה לכרטיסייה זו מתבצעת דרך 3 הנקודות בצד שמאל למעלה, ולחיצה על המילה "המרות" הממוקמת תחת קטגוריית מדדים.

המרות שיחה בגוגל אדוורדס

המרות שיחה בגוגל אדוורדס

לחיצה על "המרות" תוביל אתכם לעמוד יצירת המרות. במידה ולא הקמתם בעבר המרה כלשהי, אתם תתקלו בעמוד הבא.

פרסום בעלי מקצוע בגוגל

פרסום בעלי מקצוע בגוגל

בעמוד זה יהיה עליכם ללחוץ על כפתור +המרות בכדי לפתוח את ממשק המרות גוגל אדוורדס.

ממשק המרות בגוגל

ממשק המרות בגוגל

על מנת להוסיף מספר טלפון דינמי של גוגל למעקב שיחות תדרשו לבחור באפשרות של "מעקב אחר שיחות שמקורן במודעות או באתר שלך". בחירה באפשרות זו תעביר אתכם למסך בחירת מקור השיחות:

מעקב המרות שיחה לבעלי מקצוע בגוגל

מעקב המרות שיחה לבעלי מקצוע בגוגל

בחרו במעקב של "שיחות אל מספר טלפון באתר שלך", בכדי להפעיל את המספרים הדינמיים של גוגל, ולחצו על המשך. אתם תועברו למסך יצירת פעולת מעקב אחר המרה לשיחות עבור מספר שמופיע באתר. העמוד נראה כך:

מספר טלפון דינמי בגוגל

מספר טלפון דינמי בגוגל

תתבקשו להזין את שם המעקב אחר המרות הטלפונים. על מנת להשתמש בטלפון דינמי של גוגל רשמו בשם המרה Google Forwarding Number.

בחירת קטגוריה לציון מהות הפניות הטלפוניות

המערכת מאפשרת לכם לייחס קטגוריה לכל שיחת טלפון המתקבלת מהפרסום בגוגל. אתם יכולים לבחור מבין 3 קטגוריות שונות:

בחירת סוג המרה במודעות שיחה בגוגל

בחירת סוג המרה במודעות שיחה בגוגל

  • ליד – פנייה טלפונית של לקוח שרוצה לקבל שירות או מידע נוסף. קטגוריה זו מתאימה לבעלי מקצוע המעניקים שירותים בקריאת שירות כגון אינסטלטור, מנעולן, מובילים וכו'.
  • הרשמה – פניה טלפונית של לקוח במטרה להירשם לפעילות מסוימת כמו קורס, חוג או רשימת תפוצה. מתאים לעסקים בתחום החינוך והפנאי שרוצים למדוד אפקטיביות של פרסום בגוגל בהגדלת ההתעניינות של לקוחות להרשמה כלקוחות.
  • קנייה/מכירה – פניה טלפונית של לקוח לביצוע הזמנה של מוצר, בין אם נדרשת הזמנה טלפונית או בין אם הלקוח לא רצה לרכוש ישירות דרך האתר. קטגוריה זאת מתאימה לעסקים בתחום המסחר.

במידה ומהות הפניה הטלפונית לא מתאימה לאחת הקטגוריה הללו, אתם יכולים לבחור באפשרות של קטגוריה "אחר".

הגדרת ערך לכל פניה טלפונית

ניתן להעניק לכל פניה טלפונית ערך בשקלים, או בכל מטבע אחר שתחפצו בו, אשר תייצג את עבורכם את התועלת המוערכת מכל פניה. למשל, ניתן להניח שהעסק מבצע המרה לפחות כל 10 שיחות טלפון. אם המרה היא מכירה של 200 שקלים, אזי הערך של שיחת טלפון אחת היא לפחות 20 שקלים (מתוך 10 שיחות מתבצעת מכירה של 200 שקל לכל הפחות).

קביעת ערך כספי להמרה

קביעת ערך כספי להמרה

במידה ואתם לא רוצים להגדיר ערך להמרה של שיחת טלפון אתם מוזמנים לבחור באפשרות של "לא להשתמש באף ערך". רק קחו בחשבון שלא תקבלו נתוני הכנסות בדיווח של אדוורדס על המרות טלפוניות.

ספירה של המרות

בהגדרות הספירה של המרות אתם יכולים להחליט האם אדוורדס תספור כל טלפון בתור המרה (כל המרה נספרת) או שתספור את כל הטלפונים שהגיעו בעקבות קליק אחד בתור המרה אחת. ספירה של המרה לפי קליק מתאימה לעסקים שלרוב מקבלים מספר טלפונים לפני שהלקוח סוגר עסקה, לדוגמה עסק שלקוחות פונים תחילה לקבל הצעת מחיר ומתקשרים בשנית לבצע הזמנה, בעוד שספירת כל הטלפונים מתאימה יותר לנותני שירותים שמקבלים מספר הזמנות טלפוניות מאותם לקוחות על בסיס קבוע.

משך השיחה וחלון המרות

תתבקשו להגדיר למערכת אדוורדס אילו שיחות יקלטו כהמרה מוצלחת ולכמה זמן מההקלקה הראשונה של גולש תחשב פניה טלפונית כהמרה מוצלחת.

קביעת משך שיחה להמרה טלפונית

קביעת משך שיחה להמרה טלפונית

מומלץ להגדיר את משך השיחה המינימלי הנדרש בכדי לתעד שיחה כהמרה ללפחות 30 שניות, בכדי למנוע תיעוד של לקוחות שניתקו מהר.

חלון המרות תלוי רבות באופי הפניות, הרי פניות למנעולן כבר לא רלוונטיות לאחר מספר שעות בעוד שפניות לחנות שעונים יכולות להיות רלוונטיות גם למספר שבועות. אתם יכולים להגדיר חלון המרות של עד חודשיים (60 יום).

לחיצה על המשך מובילה לעמוד יצירת תג המעקב לאתר:

תג מעקב למודעת שיחה בגוגל

תג מעקב למודעת שיחה בגוגל

רשמו את הטלפון הנייד שמופיע בדף הנחיתה בדיוק כפי שהוא מופיע בדף הנחיתה ולחצו על "צור תג". התג יופיע לכם בחלון התחתון כדלקמן:

אפשרויות תג מעקב בגוגל אדוורדס

אפשרויות תג מעקב בגוגל אדוורדס

כל מה שנשאר לכם לעשות הוא להוריד את התג, להטמיע אותו באתר וללחוץ על כפתור הבא. מעכשיו מערכת אדוורדס עוקבת אחר הטלפונים המגיעים מקמפיין הפרסום בגוגל. בכל שלב תוכלו להיכנס לכרטיסיית המרות ולבחון את הנתונים של מעקב הטלפונים בקמפיין.

By |2017-12-10T15:54:06+00:00ספטמבר 2nd, 2017|פרסום בגוגל|