פרסום בסלולר עם גוגל אדוורדס – 5 טיפים לקמפיין מוצלח

  • פרסום בסלולר

פרסום בסלולר הפך בשנים האחרונות לנתיב הפרסום המרכזי באינטרנט. רוב המחפשים בגוגל גולשים דרך הסלולר, כאשר כבר מלפני מספר שנים עברו החיפושים בגוגל מהסלולר את החיפושים מהמחשבים הנייחים. אין ספק שכיום מפרסמים צריכים להשקיע יותר בפרסום לסלולר בכדי להשיג תוצאות טובות באדוורדס. יש לך קמפיין פרסום בגוגל לסלולר שאינו מייצר מספיק פניות? הנה מספר טיפים לשיפור הפרסום לסלולר שכדאי לך להכיר.

הגלישה מהסלולר היא אחת מהמגמות החזקות ביותר בתחום האינטרנט. מאז כניסת הטלפונים החכמים לחיינו, והשדרוג המתמשך של הטכנולוגיה הסלולרית, נפחי הגלישה מהסלולר עולים בקצב מסחרר. גוגל מדווחת שכבר היום 70% מהגולשים במנועי החיפוש שלה מגיעים דרך הסלולר, בעוד שהגלישה דרך הנייח נשארת קבועה יחסית.

עסקים המפרסמים בגוגל אדוורדס צריכים לתת היום הרבה יותר דגש על ביצועי הפרסום בסלולר. אך הבעיה היא שמרבית העסקים בישראל המפרסמים בגוגל אדוורדס עדיין לא הפנימו את מעבר החיפושים לסלולר, ובעקבות כך, עסקים רבים מפספסים לקוחות פוטנציאליים רבים במנוע החיפוש של גוגל.

אם גם אתם מתקשים לגייס מספיק פניות מגוגל וחוששים שהמצב נובע מפרסום שגוי בסלולר, אנו רוצים לשתף אתכם במספר טיפים מועילים שיעזרו לכם לשדרג את ביצועי הקמפיינים שלכם בקרב הגולשים בסלולר.

1. ערכו את מודעות הקמפיין בהתאם להתנהגות הגולשים בסלולר

הצעד הראשון שצריך לעשות בכדי לשפר ביצועים של פרסום בסלולר הוא להבין טוב יותר את התנהגות הגולשים בסלולר, אשר לרוב היא שונה משמעותית מהתנהגות הגולשים המחפשים בגוגל דרך המחשב הנייח. ככל שתוכלו לצפות את התנהגות הלקוחות הפוטנציאליים של העסק כאשר הם גולשים בנייד, כך תוכלו לעשות החלטות נכונות יותר בהקמת הקמפיינים ובכתיבת מודעות הפרסום.

כפי שהרחבנו בכתבה שלנו על מגמות התנהגות הגולשים בגוגל במהלך שנת 2017, גולשים בסלולר נוטים להיות יותר פזיזים בהחלטות שלהם. מצד אחד קשה הרבה יותר לתפוס את תשומת ליבם של הגולשים בסלולר, אך מצד שני, הם בעלי סבירות גבוהה יותר ליצור קשר עם העסק ברגע שהם לוחצים על מודעה. נוסף על כך, הגולשים בסלולר רוצים לקבל פתרון מידי לכל בעיה שיש להם והם מצפים שהמפרסמים בגוגל יעמדו בסטנדרטים הללו.

מפרסמים בגוגל צריכים לקחת בחשבון את בעיית חוסר הקשב הגדולה של הגולשים בסלולר ולוודא שמודעות הפרסום שלהם בגוגל מותאמות לנייד בצורה שתוביל להמרה מקסימלית. בסלולר נפח המסך מוגבל ולכן קמפיין פרסום בגוגל צריך לכלול מודעות עם מלל פשוט וברור שמבטיח פתרון מהיר בלחיצת כפתור.

מודעה לנייד

מודעה לנייד

מומלץ להשתמש במלל ברור ומצומצם תוך התעלמות מהדחף להשתמש בניסוחים ארוכים ומסובכים במודעות הפרסום אשר אינם נראים טוב בנייד. רצוי גם להשתמש בכמה ביטויים המעודדים יצירת קשר ולהוסיף הרחבות רלוונטיות כמו תוסף התקשרות וקישורים פנימיים. חשוב גם לקחת בחשבון את המצבים שבהם הגולשים נכנסים דרך הסלולר למנוע החיפוש של גוגל כמו למשל היכן נמצאים הגולשים כאשר הם פונים לעסק? האם הם רוצים להשאיר פניה או להתקשר? מהן הציפיות של הגולשים מזמינות השירות? וכו'.

2. שפרו את דירוג מודעות הפרסום של הקמפיין בסלולר בכדי לקבל יותר חשיפה

חשוב לזכור שדף תוצאות החיפוש של גוגל אינו מופיע בסלולר כמו שהוא מופיע בנייח. בשונה מהנייח שבו הגולש רואה לפחות מחצית מדף תוצאות החיפוש, ברוב הסלולריים מוצגות לגולש רק שלושת תוצאות החיפוש הראשונות בגוגל והוא נדרש לגלגל למטה אם הוא רוצה לראות עוד תוצאות חיפוש (ממומנות ואורגניות).

כתוצאה מכך, עסקים שרוצים לקבל הרבה חשיפות בסלולר (וכנגזר מכך גם יותר פניות) צריכים לשאוף להופיע באחד משלושת המקומות הראשונים בגוגל. מפרסמים שמופיעים בתחתית דף החיפושים בסלולר ככל הנראה ידווחו על ביצועים לא טובים. מודעות הקמפיין שלכם לא מקבלות מספיק חשיפה בסלולר? סיכויים גבוהים שהתוצאות הגרועות של הקמפיין בסלולר נובעות מדירוגים נמוכים של מודעות הפרסום בסלולר כמו בתמונה הבאה:

ציון איכות למודעה לנייד

ציון איכות למודעה לנייד

דירוג איכות מודעות הקמפיין מושפע ממשתנים רבים הקשורים לקמפיין כגון התאמת ממשק משתמש בדף הנחיתה, רלוונטיות של המודעות למילות החיפוש, שימוש בהרחבות וכמובן גם הצעת המחיר לקליק. בהתבסס על המשתנים הללו, ניתן להמליץ על מספר פעולות לשיפור החשיפה של קמפיין פרסום עסקים בגוגל לסלולר.

קיצור זמן הטעינה של דף נחיתה בסלולר, שדרוג חווית המשתמש בדף הנחיתה בסלולר, שיפור רלוונטיות של מודעות פרסום למילות המפתח של הקמפיין, התאמה של מודעות פרסום בסלולר וכמובן העלאת הצעת המחיר לקליק בסלולר משפרות את ציון איכות המודעות של הקמפיין בגוגל לסלולר וכיוצא מכך מגבירות את החשיפה של הקמפיין בסלולר. יש לנסות להגיע לציון איכות גבוה ככל הניתן בסלולר.

ציון איכות גבוה למודעה לנייד

ציון איכות גבוה למודעה לנייד

3. התאימו את דף הנחיתה לסלולר

בשנים האחרונות עסקים מתחילים לתת יותר דגש על חווית דף הנחיתה בסלולר, אך עדיין עסקים רבים המפרסמים בגוגל אדוורדס משתמשים באותו דף נחיתה ישן שאינו מותאם בצורה אופטימלית לסלולר. דף הנחיתה שלכם נבנה לפני יותר משנה? הדף לא נראה טוב בסלולר? לוקח לדף הנחיתה הרבה זמן להיטען בגלישה סלולרית? הדף מקבל דירוג נמוך מגוגל? אז אתם מבזבזים כספים רבים על הקלקות שלא הופכות להמרות!

דף נחיתה רספונסיבי למובייל

דף נחיתה רספונסיבי למובייל

במקרה ודף הנחיתה אינו מותאם לסלולר מומלץ לבנות דף נחיתה חדש או לבחון מה ניתן לעשות בכדי לשדרג את חווית המשתמש של דף הנחיתה בסלולר. בלי לטפל בהתאמה של דף הנחיתה לסלולר אף קמפיין פרסום בגוגל אדוורדס לא יכול להביא תוצאות טובות לאורך זמן.

דף נחיתה מותאם לסלולר חייב לענות על מספר כללים חשובים: זמן טעינה עד 3 שניות, התאמה מלאה לכל סוגי המסכים הקטנים, הצגת תוכן פשוט וברור המתאים לקריאה בסלולר, אפשרות להתקשרות מהסלולר, אפשרות למלא טופס יצירת קשר שעובד בטלפונים חכמים ומסודר בצורה שתאפשר ניווט תקין דרך הסלולר.

אתם מוזמנים לקרוא עוד טיפים על בניית דף נחיתה בכתבתנו על בניית דף נחיתה לפרסום בגוגל.

4. שקלו לפתוח קמפיין התקשרות בלבד

במידה והמטרה שלך באדוורדס היא להגדיל את כמות הפניות לעסק אז קמפיין פרסום בגוגל המתמקד אך ורק בסלולר היא האפשרות הטובה ביותר עבורך. נכון שגם פרסום בנייחים יכול לייצר טלפונים לעסק, ההנחה היא שהגולש רואה את דף הנחיתה בנייח ומתקשר דרך הנייד, אך אין ספק שגולשים נוטים להתקשר יותר כאשר הפרסום נעשה בסלולר – ובמיוחד כאשר מדובר על קמפיין התקשרות בלבד.

קמפיין פרסום התקשרות בלבד בגוגל אדוורדס הוא אחד מסוגי הקמפיינים החדשים של גוגל המתאימים במיוחד למי שרוצה להתמקד בפרסום בסלולר. קמפיין זה מכיל רק מודעות התקשרות, מודעות שהקלקה עליהן אינה מעבירה את הגולש לדף נחיתה אלא מובילה להתקשרות דרך הנייד לעסק. קמפיין שכזה מאפשר לעסקים להגדיר את הפרסום בסלולר כך שכל הקלקה על מודעה תוביל ישירות להתקשרות, ובנוסף, לעקוף את הצורך להשקיע בדף נחיתה מותאם לסלולר (עם זאת חשוב לציין שגוגל דורש לקשר דף נחיתה כלשהו לקמפיין התקשרות).

מודעת התקשרות בנויה מכפתור התקשרות גדול, שם העסק, טלפון להתקשרות, כתובת דף נחיתה ומלל מצומצם לתיאור השירות. המודעה נראית בסגנון כזה:

מודעת התקשרות לנייד

מודעת התקשרות לנייד

קמפיין שיחות בסלולר מוביל לרוב לגידול משמעותי של הפניות הטלפוניות לעסק, ובכך גם את שיעורי ההמרה של הקמפיין. רק חשוב לזכור שכאשר הפרסום מתמקד במענה טלפוני, יהיה עליכם לדאוג לזמינות טלפונית בעסק ולהעניק ללקוחות הפוטנציאליים המתקשרים דרך המודעות חוויית מכירות שתוביל בסופו של תהליך לעסקאות.

5. התמקדו במדידת הביצועים של הפרסום בסלולר

גוגל אדוורדס מציעה למפרסמים מדדים רבים לבחון את הביצועים של הפרסום בגוגל, החל ממדידת חשיפות של מודעות ועד למדידת המרות בתוך דף הנחיתה. כיום מערכת גוגל אדוורדס לא עושה הפרדה מלאה בדיווח בין סוגי מכשירים, מה שמקשה על המפרסם לדעת בדיוק כיצד הפעולות שהזכרנו לעיל משפיעות על ההצלחה של הפרסום בסלולר.

מפרסמים שרוצים למדוד נכונה את הביצועים של הקמפיינים בסלולר צריכים לקחת את האחריות על עצמם ולהגדיר לוחות מדדי ביצועים המתמקדים אך ורק בפרסום בגוגל אדוורדס בסלולר. דוחות מותאמים אישית המתמקדים בביצועים של הפרסום בסלולר יעניקו לכם את הפידבק הנכון לבחון עד כמה טוב אתם מצליחים לייצר פניות מהסלולר.

ניתן לעשות זאת על ידי כניסה למסך הדוחות במערכת אדוורדס, שם תוכלו להגדיר דוחות בהתאמה אישית אשר יציגו נתונים בגין הפרסום למכשירים ניידים בלבד. יש לבחור בפילוח על פי מכשירים ולסנן להצגה רק את הניידים. דוח נתונים מותאם אישית המתמקד בסלולר יכול להיראות משהו בסגנון הזה:

מדידת ביצועים בקמפיין גוגל לניידים

מדידת ביצועים בקמפיין גוגל לניידים

כך תוכלו לוודא שאתם לא נותנים לפרסום בסלולר להיות רק סתם עוד חלק מהפרסום בגוגל. קבלת דיווח נתונים בגין הפרסום בסלולר מעניקה לכם את תמונת המצב הריאלית ביותר, שבעזרתה תוכלו לקחת החלטות חכמות יותר לגבי הפרסום בגוגל אדוורדס במכשירים הניידים.

By |2018-05-26T22:11:55+00:00ינואר 20th, 2018|פרסום בגוגל|