קמפיין פרסום בגוגל, המתמקד בגולשים של אתר יוטיוב, הנו קמפיין המשלב ווידאו ומודעות מדיה באתר יוטיוב. קמפיין פרסום ביוטיוב מאפשר לעסקים לחשוף את השירותים והמוצרים שלהם למיליוני הגולשים הצופים בסרטונים באתר יוטיוב על בסיס יומי.
עסקים שיצרו סרטונים שיווקיים יכולים לחשוף את התוכן הזה לגולשים רבים דרך פרסום ביוטיוב. מערכת גוגל אדוורדס מאפשרת לעסק להקים קמפיין פרסום ביוטיוב המתמקד בקהל לקוחות ספציפי על פי מילות מפתח, קהלים מוגדרים, היסטוריית צפיות של גולשים, העדפות אישיות ועוד, תוך מעקב על הביצועים של הקמפיין ומדידת החזר השקעה.
הגדרות ראשונות לקמפיין פרסום ביוטיוב
במידה ויצרתם סרטון או פרסומת שהועלו לערוץ היוטיוב של העסק, באפשרותכם להקים קמפיין ווידאו המתמקד בגולשי יוטיוב באמצעות מערכת גוגל אדוורדס. פתיחת הקמפיין מתבצעת דרך מסך הקמפיינים באדוורדס על ידי לחיצה על כפתור הפלוס הגדול (פתיחת קמפיין) ובחירה באפשרות של קמפיין סוג ווידאו.

קמפיין וידאו בגוגל אדוורדס
אתם תועברו למסך פתיחת קמפיינים של ווידאו. במסך זה תדרשו לתת שם לקמפיין שלכם, להגדיר תקציב יומי ולבצע הגדרות נוספות בקמפיין.

מסך פתיחת קמפיינים של אדוורדס
שיטת הצגה של מודעות
בדומה לקמפיינים אחרים בגוגל אדוורדס, גם בקמפיין פרסום ביוטיוב ניתן לבחור בשיטת הצגה למודעות.

שיטת הצגת קמפיין וידאו
בהצגה הרגילה יוטיוב יציג את מודעות הווידאו והמדיה באופן שווה במהלך היום. במידה ותבחרו בהצגה מואצת, יוטיוב ישאף לייצר כמה שיותר צפויות למודעות ביוטיוב בפרק הזמן הקטן ביותר. הצגה מואצת יכולה להתאים כאשר רוצים לנצל סרטון פופולארי או נושא חדשותי חדש.
מיקוד הפרסום ביוטיוב על ידי הגדרת רשתות
אם ברצונכם לפרסם באופן בלעדי ביוטיוב אז יש לפתוח את קטגוריית הרשתות ולהוריד את סמן הווי הכחול משורת "רשימת וידאו ברשת המדיה".

מיקוד הפרסום ביוטיוב
אל תשכחו להגדיר שפות
אחת הטעויות הנפוצות של עסקים המפרסמים ביוטיוב היא לשכוח להגדיר את שפות החיפוש. כמו שחשוב להגדיר שפות בקמפיין פרסום ברשת החיפוש והמדיה, כך חשוב לדאוג להגדיר את שפות החיפוש הנכונות ביוטיוב. נכון שמרבית הסרטונים ביוטיוב הם באנגלית, אך בכל מקום בעולם גולשים ביוטיוב מחפשים גם סרטונים בשפת האם שלהם.
הגדירו את שפות החיפוש ביוטיוב בהתאם למאפייני קהל הלקוחות הפוטנציאלי של העסק. בדרך כלל בישראל ההמלצה היא לבחור בשפות עברית, אנגלית, ערבית ורוסית.

בחירת שפות בקמפיין וידאו
הגדרת מיקומים גיאוגרפיים של גולשים ביוטיוב
הגדרת המיקומים חשובה במידה והעסק רוצה להתמקד באזור שירות מסוים. מיקום הגולשים הצופים ביוטיוב בהחלט צריך להילקח בחשבון בעת הקמת קמפיין הפרסום ביוטיוב, במיוחד בהתחשב בעובדה שמעל 50% מהגולשים ביוטיוב צופים דרך הנייד.

בחירת מיקומים לקמפיין וידאו
קביעת אסטרטגיית הגשת הצעות לפרסום ביוטיוב
ברירת המחדל של הפרסום ביוטיוב לגבי אסטרטגיית הצעת המחיר תהיה "הצעת מחיר מקסימלית לצפייה", אשר דורשת מהמפרסם להגדיר את הסכום המרבי שברצונו לשלם על כל צפייה בסרטון הפרסומי.

אסטרטגיית הגשת הצעות מחיר
אך גם קיימת אסטרטגיה שנייה לבחירה אשר מאפשרת למפרסם להגיש הצעת מחיר מקסימלית על כל אלף הופעות. מתאים יותר לתקציבי פרסום גדולים ביוטיוב.
אי הכללות של תוכן
הגדרה מתקדמת וחשובה שכדאי לדעת עליה היא הגדרת אי הכללה של תוכן מסוים. באפשרותכם לציין לגוגל אדוורדס למנוע את הצגת המודעות של הקמפיין בתכנים לא ראויים כגון תוכן למבוגרים בלבד, תוכן בעל רמיזות מיניות, תוכן הכולל שפה גסה ועוד.

אי הכללת תוכן בקמפיין וידאו
תזמון הצגת מועדות וסרטונים
אתם כמובן יכולים גם להגדיר שעות מסוימות בהן הקמפיין פרסום ביוטיוב יפעל על ידי הגדרת שעות תזמון מודעות. בעוד שגולשים צופים בכל שעות היממה ביוטיוב, בקמפיינים מסוימים יהיה כדאי לנצל את האפשרות לתזמן את שעות פעילות הקמפיין.

תזמון הצגת מודעות
חברות גדולות לרוב מתזמנות את הקמפיין שלהם בכדי למקד את הפרסום לקהל לקוחות מסוים, למשל קמפיין פרסום לאימהות יתמקד יותר בשעות הבוקר בעוד קמפיין לאטרקציה למשפחות יופעל במהלך סוף השבוע.
הקמת קבוצת מודעות ראשונה לפרסום ביוטיוב
בעת הקמת הקמפיין תדרשו לפתוח קבוצת מודעות ולבחור את סוג המודעה שאתם רוצים לבנות עבור הפרסום ביוטיוב. ניתן לבחור בין שתי סוגי מודעות: מודעות וידאו בסרטון או מודעת טקסט (Video Discovery).

בחירת פורמט של מודעת וידאו
מודעות ווידאו בסרטון
מודעות ווידאו המוצגות לצופים ביוטיוב לפני שהסרטון מתחיל או בנקודה מסוימת במהלך הסרטון. לצופים יש את האפשרות לדלג על המודעה לאחר 5 שניות. במידה והסרטון עד 5 שניות לצופים לא תהיה אפשרות לדלג.
מודעת טקסט (Video Discovery)
מודעות טקסט ביוטיוב פועלות בדומה למודעות הטקסט במנוע החיפוש של גוגל, רק שהן מופיעות בתוצאות החיפוש של אתר יוטיוב. מודעת טקסט נקראת מודעה לגילוי סרטון מכיוון שמטרתה לחשוף את סרטון המדיה של העסק לאותם גולשים ביוטיוב המחפשים סרטונים מאותו תחומי עניין, ובכך לייצר לסרטון עוד צפיות ביוטיוב.
הגדרות מיקוד קהלים לקבוצת מודעות
נוסף על כך, בעת הקמה קבוצת מודעות ראשונה בקמפיין הפרסום ביוטיוב תתבקשו להגדיר הגדרת נוספות כגון דמוגרפיה, מיקומים, נושאי עניין, קהלים, מילות מפתח וכמובן להגדיר הצעת מחיר מקסימלית לקליק לקבוצת המודעות.

הגדרת מיקוד קהלים לקבוצת מודעות
בדמוגרפיה תוכלו לסנן החוצה חלק מקהל הגולשים ביוטיוב על ידי בחירת מגדר צופים, סטאטוס הורה והגבלת גילאים.

מיקוד דמוגרפי למודעות וידאו
תוכל גם להגדיר קהלי יעד מסוימים במקום לפרסם לכלל הגולשים ביוטיוב. ניתן להגדיר קהלים על פי תחומי עניין שונים, למשל עסק המפרסם מוצר טיפוח יכול לבחור בתחום יופי ובריאות למיקוד קהל היעד. אפשר גם לבחור קהל יעד על פי כוונות רכישה, צרכנים המחפשים מידע על מוצרים בתחום מסוים ביוטיוב. למשל, אותו עסק שמפרסם מוצר טיפוח יכול לפרסם לגולשים ביוטיוב שצופים בסרטוני מידע על מוצרי טיפוח ויופי.

בחירת מיקוד לפי קהלים
נוסף על כך, ניתן למקד את הפרסום ביוטיוב לפי רשימת רימרקטינג מוכנה.
אינכם יודעים מה זה רימרקטינג? אתם מוזמנים לגלות מה זה רימרקטינג וכיצד מגדירים קהל רימרקטינג בכתבה שלנו על קמפיין רימרקטינג לפרסום ממוקד על קהל המבקרים באתר.
רשימת מילות מפתח לקבוצת מודעות
ניתן למקד את הפרסום בעזרת מילות מפתח, בדומה למיקוד ברשת החיפוש והמדיה. מודעות הטקסט של הקמפיין, אשר מופעיות בתוצאות החיפוש של יוטיוב, יופיעו בהתאם להתאמה למילות המפתח. נוסף על כך, מודעות ווידאו יופיעו ביחד עם סרטונים שלהם כותרת או תיאור טקסט המכיל את מילות המפתח שנבחרו.
לדוגמה, רשימת מילות המפתח המופיעות לעיל מתמקדות בגולשים ביוטיוב המחפשים בעברית סרטונים על מוצרי הטבע הללו וגולשים הצופים בסרטונים ביוטיוב שהכותרת או טקסט התיאור שלהם משתמש באחת ממילות המפתח הללו.
בניית מודעות פרסום
השלב האחרון בהשלמת הגדרת קבוצת המודעות והקמפיין עצמו יהיה בנייה של המודעות עצמן. בשלב זה תתבקשו לקשר את הקמפיין לסרטון הפרסומי, שכבר הועלה על ידכם לעמוד היוטיוב העסקי. אתם תקבלו תצוגה מוקדמת של המודעה בהתאם לסוג המודעה שבחרתם.
במידה ובחרתם מודעות ווידאו תקבלו את העמוד הבא:
במידה ובחרתם מודעות טקסט לקידום סרטו יוטיוב תקבלו את העמוד הבא, שבו תדרשו למלא כותרת למודעה ואת תיאור המודעה בדומה למודעות הטקסט ברשת החיפוש והמדיה.
עם סיום הגדרת המודעות תוכלו ללחוץ על כפתור המשך ולהשלים את פתיחת קמפיין הפרסום ביוטיוב.