פרסום ממומן בגוגל מעניק לעסק חדש את היכולת לגייס לקוחות חדשים כבר מהיום הראשון, ולכן, הקמת קמפיין פרסום בגוגל היא חובה עבור כל בעל עסק בהקמה. אך בכדי ליהנות מכל הטוב שמעניק פרסום בגוגל לעסק חדש יש להקים את מערך הפרסום בצורה הנכונה לפי מספר שלבים.

עסקים חדשים יכולים לפרסם בגוגל בכדי לחשוף את המותג העסקי שלהם ולגייס לקוחות חדשים כבר מיום הפעילות הראשון. פרסום ממומן בגוגל מאפשר לעסק להופיע בתוצאות החיפוש הראשונות במנוע החיפוש של גוגל כאשר גולשים מקלידים מונחי חיפוש הרלוונטיים למוצרים והשירותים שהוא משווק. כך העסק מייצר חשיפה מיידית מול לקוחות פוטנציאליים ומקבל את ההזדמנות להמיר אותם ללקוחות בפועל.

כל עסק חדש יכול להפיק תועלת רבה מקמפיין פרסום ממומן בגוגל. בין אם הוא מעוניין לקבל פניות טלפוניות מלקוחות חדשים או בין אם הוא רוצה למכור מוצרים אונליין, הפרסום בגוגל אדס מעניק פתרון למגוון רחב של מטרות שיווקיות. אך בכדי להצליח לפרסם עסק חדש בגוגל ולקבל את התמורה המקסימלית, חשוב לעבוד על פי השלבים הבאים להקמת מערך פרסום בגוגל לעסק חדש:

שלב ראשון: קביעת אסטרטגיית הפרסום בגוגל

תחילה חשוב לקחת את הזמן בכדי לקבוע את אסטרטגיית הפרסום של העסק בגוגל. אסטרטגיית הפרסום בגוגל תהיה הקו המנחה בתהליך הקמת מערך הפרסום של העסק בגוגל ובניהול הקמפיין לאופטימיזציה מלאה בטווח הארוך. האסטרטגיה שתבחרו צריכה לבטא את הרצונות והצרכים של העסק מהפרסום בגוגל.

ישנם מספר רב של נושאים שניתן לקחת בחשבון כאשר קובעים את אסטרטגיית הפרסום בגוגל, אך אנו ממליצים להתמקד ב-3 הנושאים הבאים:

1. מטרות הפרסום בגוגל

אסטרטגיית הפרסום בגוגל צריכה להתבסס על מטרות השיווק שעבורם העסק מקים מערך פרסום בגוגל, ביחד עם השאיפה לעמוד ביעדים הנגזרים מאותן מטרות שיווק. המטרות והיעדים של הפרסום בגוגל מנחים את המפרסם בעת הקמת הקמפיינים, ולאחר מכן, במדידת ביצועי הפרסום בגוגל.

האם מטרת הפרסום בגוגל היא להגדיל את התנועה לאתר אינטרנט? האם מטרת הפרסום בגוגל היא לייצר פניות של לקוחות חדשים? האם מטרת הפרסום בגוגל היא למכור מוצרים אונליין דרך חנות מקוונת? האם מטרת הפרסום היא לחזק את מותג העסק? חשבו טוב מהן מטרות השיווק של העסק לפני הקמת קמפיין הפרסום בגוגל.

2. דרכי הפרסום בגוגל

גוגל אדס מציעה למפרסמים דרכים רבות בכדי לשווק את המוצרים והשירותים שלהם: פרסום במנוע החיפוש של גוגל, פרסום באתרי אינטרנט שותפי גוגל, פרסום ביוטיוב, רימרקטינג ופרסום בג'ימייל.

המפרסם נדרש להחליט אילו דרכי פרסום בגוגל הוא רוצה לכלול באסטרטגיית הפרסום של העסק, או במילים פשוטות יותר, היכן המפרסם רוצה שהלקוחות שלו יראו את מודעות הפרסום של העסק? דרכי הפרסום שיבחרו קובעים את סוגי הקמפיינים שהמפרסם בוחר להשתמש בהם בעת הקמת מערך הפרסום.

3. תקציב הפרסום בגוגל

פרסום ממומן בגוגל הנו מודל של תשלום לפי קליק. כל קליק של גולש על מודעות הפרסום ינצלו את התקציב שמוגדר בקמפיינים. לכן, גודל תקציב הפרסום בגוגל מהווה תחשיב מאוד משמעותי בקביעת אסטרטגיית הפרסום בגוגל. ככל שתקציב הפרסום קטן יותר, כך יש יותר מגבלות פיננסיות על יכולות הפרסום של העסק בגוגל, ולהיפך.

רוצים עזרה בקביעת אסטרטגיית הפרסום בגוגל? בואו להכיר אסטרטגיות פופולאריות של פרסום בגוגל

שלב שני: הגדרת מאפייני קהל היעד

קהל היעד הוא קהל הגולשים שהמפרסם רוצה בתור לקוחות. הגדרת קהל היעד עוזר למפרסם למקד את הפרסום בגוגל לגולשים שהוא רוצה לפרסם להם, הגולשים שיש להם עניין במה שיש לעסק להציע, ולמנוע קליקים מיותרים בגוגל. לדוגמה, סלון כלות בבאר שבע ירצה לפרסם בגוגל רק לנשים בגילאים 18-34 מאזור באר שבע והסביבה.

מערכת גוגל אדס מאפשרת למפרסמים למקד את קהל היעד על ידי הגדרות רבות כגון: גילאים, מגדר, סטאטוס הורה, הכנסה למשק בית, מיקומים גיאוגרפיים, תחומי עניין, היסטוריית חיפושים בגוגל, מגמות גלישה באינטרנט, תכנים אהובים ביוטיוב ועוד. ככל שמגדירים את קהל היעד טוב יותר, כך מצמצמים חשיפה לגולשים לא רלוונטיים.

שלב שלישי: בחירת מונחי חיפוש לרשימת מילות המפתח

השלב הבא בהקמת מערך שיווק פרסום בגוגל, שכמובן יתבסס ברובו על פרסום במנוע החיפוש של גוגל, הוא ליצור את רשימת מילות המפתח של הקמפיין. רשימת מילות מפתח היא רשימה של מונחי חיפוש שמגדירה לגוגל אדס להפעיל את הופעת מודעות הפרסום בדפי תוצאות החיפוש בגוגל כאשר גולש מקליד אותם.

בכדי לאתר מונחי חיפוש לרשימת מילות המפתח יש להיעזר במתכנן מילות המפתח של גוגל. זהו כלי חינמי של גוגל המדווח על נפחי חיפושים של מילים וביטויים בגוגל (על סמך 12 החודשים האחרונים) ומציע רעיוניות למילות מפתח על סמך רלוונטיות.

היכנסו למתכנן מילות המפתח של גוגל והקלידו בשורת החיפוש מונחי חיפוש שלדעתכם גולשים מקהל היעד מקלידים בגוגל בכדי לקבל ממתכנן מילות המפתח רעיונות נוספים של מילות מפתח.

איתור מונחי חיפוש בעזרת מתכנו מילות המפתח של גוגל

איתור מונחי חיפוש בעזרת מתכנו מילות המפתח של גוגל

תוכלו לבחור כמה מונחי חיפוש שתרצו עבור רשימת מילות המפתח. זכרו גם לכלול וריאציות שונות של מונחי חיפוש (לדוגמה "אינסטלטור ברחובות" ו"אינסטלטור רחובות"), מילים נרדפות למונחי החיפוש (לדוגמה "כדורי ויטמין C" ו"כמוסות ויטמין C"), גרסאות ברבים של מונחי חיפוש (לדוגמה "מעצבת שמלות כלה" ו"מעצבי שמלות כלה") ושאילתות ממוקדות (לדוגמה "איך למצוא טיסות זולות").

שלב רביעי: בניית קהלים בהתאמה אישית

במרכז הקהלים של גוגל אדס ניתן ליצור קהלים בהתאמה אישית על בסיס המאפיינים השונים של קהל היעד. מטרת בניית קהלים בהתאמה אישית הנה בכדי למקד את הפרסום ברשת המדיה של גוגל ובכדי להוסיף פילוחי קהלים ברשת החיפוש של גוגל.

קהלים בהתאמה אישית ברשת המדיה

במידה ואסטרטגיית הפרסום של העסק כוללת את רשת המדיה של גוגל (פרסום באתרי אינטרנט, רימרקטינג, יוטיוב וג'ימייל), אז חובה להגדיר קהלים בהתאמה אישית. אין טעם לחשוף את מודעות הפרסום בגוגל לכל הגולשים באינטרנט.

מומלץ למקד את הפרסום ברשת המדיה בהתאם למטרות השיווק של העסק. באפשרותכם לבחור את המיקוד הרצוי – לפרסם באופן כללי לקהל לקוחות פוטנציאלי גדול על סמך מאפיינים מאוד רחבים ועד למיקוד מאוד מצומצם רק לקהלי המבקרים בדף הנחיתה.

מיקוד קהלים בקמפיין גוגל

מיקוד קהלים בקמפיין גוגל

קהלים בהתאמה אישית ברשת החיפוש (אופציונאלי)

קהלים בהתאמה אישית יכולים להיכלל גם בפרסום ברשת החיפוש. הוספת קהלים מותאמים אישית לקמפיין פרסום ברשת החיפוש מאפשרים למפרסם לבצע התאמות להצעת המחיר לקליק על פי קהלים. כך מפרסם במנוע החיפוש של גוגל יכול להחליט האם להגדיל/להקטין את הצעת המחיר לכל פלח קהל לקוחות.

לדוגמה, ניתן להוסיף קהל מבקרים באתר עם התאמה חיובית להצעת מחיר לקליק בכדי לחזק את המיקום של מודעות הפרסום במנוע החיפוש של גוגל בפני קהלים שכבר ביקרו בעבר באתר העסק. כך מבטיחים שמודעות הפרסום בגוגל יופיעו במיקום אטרקטיבי מול הגולשים הללו, שהן ככל הנראה בעלי סבירות גבוהה יותר ליצור קשר עם העסק.

מיקוד קהלים ברשת החיפוש

מיקוד קהלים ברשת החיפוש

שלב חמישי: בניית דף נחיתה ממיר

בין אם מודעות הפרסום מפנות לדפים פנימיים בתוך אתר האינטרנט של העסק או בין אם מודעות הפרסום מפנות לדף נחיתה ייעודי שנבנה במיוחד עבור הקמפיין, אתם צריכים להיות בטוחים שדף הנחיתה יכול להמיר את הגולשים המבקרים בדף. כי זה לא משנה כמה טוב מיקדתם את הפרסום לקהל היעד וכמה מושכות מודעות הפרסום של העסק, כל העבודה הקשה תיהרס אם בסוף דף הנחיתה לא מסוגל לייצר המרות.

יש ליצור דף נחיתה הבנוי להמרה מקסימלית: מכיל מלל רלוונטי למוצרים והשירותים המקודמים, יש שימוש נרחב בכותרות, קיימת דרך ברורה עבור הגולשים להשלמת פעולת ההמרה והדף כולל קריאה נכונה לפעולת המרה.

מומלץ להיעזר בחברה המתמחה בבניית דפי נחיתה ממירים לפרסום בגוגל. במידה ואתם משתמשים באתר האינטרנט העסקי עבור הפרסום המומן בגוגל, יש לוודא שהדפים הפנימיים שמודעות הפרסום מפנות אליהם עומדים בכללי העיצוב להמרה.

בואו להכיר את כללי העיצוב המומלצים ביותר עבור המרה מקסימלית של דף נחיתה

שלב שישי: הקמת קמפיינים במערכת גוגל אדס

לאחר שקבעתם אסטרטגיית פרסום בגוגל, הגדרתם את מאפייני קהל היעד, יצרתם את רשימת מילות המפתח לפרסום ברשת החיפוש, בניתם קהלים בהתאמה אישית ויצרתם דף נחיתה ממיר, הגיע הזמן לבצע בפועל את הקמת הפרסום בגוגל. זהו החלק הטכני במערכת גוגל אדס שמתבסס על עבודת ההכנה הקשה שעשיתם עד כה. מערך הפרסום בגוגל בנוי בצורה הבאה:

הקמת קמפיין בגוגל

הקמת קמפיין בגוגל

החשבון מחולק לקמפיינים (רשת החיפוש, רשת המדיה, יוטיוב וכו'), כאשר כל קמפיין פועל לקידום נושא ספציפי בגוגל (סוג מוצר/שירות, חיזוק מותג, רימרקטינג וכו'). כל קמפיין פרסום מחולק לקבוצות מודעות על פי החלוקה הפנימית הטובה ביותר של מילות המפתח ו/או קהלים בתוך אותו קמפיין (חלוקה למוצרים מקטגוריה אחת, סוגי קהלי רימרקטינג וכו'). כל קבוצת מודעות תכלול מספר וריאציות של מודעות פרסום (טקסט, מדיה, ווידאו וכו') לפי סוג הקמפיין.

לחצו כאן בכדי ללמוד עוד על מבנה חשבון אדוורדס ואסטרטגיות חלוקת מערך פרסום בגוגל

צרו את הקמפיינים בחשבון גוגל אדס על הצד הטוב ביותר. מומלץ להיעזר במומחה פרסום בגוגל עבור הבנייה והניהול של הקמפיין, במידה וניתן. עכשיו כל מה שנשאר להם לעשות הוא להתחיל לקבל פניות מלקוחות לעסק החדש ולבסס את המכירות. בהצלחה!

להסבר שלב אחר שלב לפתיחת קמפיין פרסום בגוגל לרשת החיפוש – לחצו כאן. לרשת המדיה – לחצו כאן