פרסום בגוגל ופייסבוק הן שתי פלטפורמות הפרסום המובילות ברשת האינטרנט. כיום עסקים מודעים לכך שהם חייבים לפרסם בגוגל או בפייסבוק בכדי לגייס לקוחות חדשים ולשמור על הכנסות בריאות. רוב העסקים מתמקדים רק בפלטפורמת פרסום אחת לקידום העסק, ובמקרים הבאים חובה לבחור בפרסום בגוגל על פני פרסום בפייסבוק.

בשנים האחרונות אין לאף עסק מנוס מלפרסם את עצמו באינטרנט. רשת האינטרנט הפכה להיות המקום שבו הצרכנים נמצאים ועסקים יודעים שהם חייבים לתחזק נוכחות באינטרנט, לרבות במנוע החיפוש של גוגל והרשת החברתית פייסבוק, בכדי לגייס לקוחות חדשים. בעקבות כך, פרסום בגוגל ופרסום בפייסבוק הפכו להיות כלי הפרסום החשובים ביותר בארסנל השיווק של עסקים קטנים וגדולים.

פרסום ממומן בגוגל מאפשר לעסקים להציב מודעות פרסום במנוע החיפוש של גוגל ברגע שגולשים מקלידים מונחי חיפוש שרלוונטיים למוצרים והשירותים שהם משווקים. כך כל עסק יכול להגיע ללקוחות הפוטנציאליים שלו ברגע שהם רוצים לקבל מענה על צורך מסוים שיש להם. העסק מקים מערך פרסום פסיבי שמציג בפני גולשים את המוצרים והשירותים שלו בגוגל.

פרסום בפייסבוק מאפשר לעסקים להציב מודעות פרסום בשטף החדשות של משתמשי פייסבוק כשהם מגוללים בשטף החדשות האישי שלהם. כך כל עסק יכול להגיע ללקוחות פוטנציאליים, על סמך מיקוד הפרסום בפייסבוק לפי מאפייניי קהל היעד, ולהציע להם את המוצרים והשירותים שהוא משווק. העסק מקים מערך פרסום אקטיבי המפרסם את המוצרים והשירותים שלו לגולשים בפייסבוק.

שתי פלטפורמות הפרסום הללו יכולות להעניק תמורה רבה לעסק. מומלץ לכל העסקים לשקול לשלב פרסום בגוגל ופייסבוק ביחד. אך במקרים מסוימים פרסום בגוגל הוא הפתרון היחידי לקידום העסק.

פרסום ברשת המדיה של גוגל רק באמצעות מערכת גוגל אדס

תחילה חשוב לציין שעסקים שרוצים לפרסם ברשת המדיה של גוגל (הכוללת מיליוני אתרים אינטרנט, פלטפורמת יוטיוב ודואר ג'ימייל) יכולים לעשות זאת רק באמצעות מערכת גוגל אדס. רשת המדיה של גוגל מאפשרת למפרסמים להגיע ללקוחות פוטנציאליים גם כשהם לא גולשים במנוע החיפוש של גוגל על ידי הצבת מודעות מדיה באתרי אינטרנט, פרסומות וידאו ביוטיוב ושליחת מיילים פרסומיים בג'ימייל.

פרסום ברשת המדיה יכול לסייע לעסקים במגוון דרכים: חיזוק מותג עסקי, יצירת מודעות למוצרים ושירותים, רימרקטינג ופרסום לקהלי גולשים בהתאמה אישית. פרסום ברשת המדיה של גוגל מעניק את כל הפתרונות השיווקיים שמעניקה פלטפורמת פייסבוק, רק שהפרסום עצמו מתרחש בכל מקום ברשת האינטרנט שמחוץ לרשתות החברתיות.

בעלי מקצוע המטפלים בקריאות שירות מיידיות חייבים לפרסם בגוגל

נוצרה נזילה בצנרת הבית ומים חודרים לקירות, איבדתם את המפתח לדירה ואין לכם איך להיכנס הביתה, נתקעתם עם הרכב לצד הכביש כי הלך המנוע, אין חשמל בבית כי לוח החשמל נשרף. האם תגלגלו בשטף החדשות של פייסבוק בתקווה לאתר בעל מקצוע שיכול להגיע במהירות ולטפל בתקלות הללו? כמובן שלא. במקרים כאלו פונים לאיתור בעל מקצוע במנוע החיפוש של גוגל.

מכיוון שכולם פונים למנוע החיפוש של גוגל בכדי למצוא בעל מקצוע לטיפול בתקלת שירות מיידית, בעלי מקצוע שעיקר פעולתם היא טיפול בתקלות שירות מיידות (כגון אינסטלטור, מנעולן, שירותי גרר וכו') חייבים לדאוג להקים מערך פרסום בגוגל. פרסום ממומן בגוגל מעניק לבעלי המקצוע הללו את ההזדמנות להופיע בפני לקוחות פוטנציאליים ברגע שהם זקוקים לטיפול מיידי בתקלה.

פרסום בעלי מקצוע בגוגל

פרסום בעלי מקצוע בגוגל

רק פרסום בגוגל מתאים לשיווק מוצרים ושירותים לעסקים

הצלחה בפרסום מוצרים ושירותים לעסקים תלויה ביכולת של המפרסם להגיע למקבלי ההחלטות הרלוונטיים בארגונים הזקוקים למוצרים והשירותים שהעסק משווק. מקבלי החלטה בעסקים יכולים להיות נציגת רכש, מנהל לוגיסטיקה, מנהלת שיווק, סמנכ"ל או הבעלים עצמו. מדובר על קהל יעד מאוד מגוון, ללא מאפיינים משותפים ברורים, עם כוונת רכישה מאוד מדויקת.

הדרך הטובה ביותר להגיע לקהל יעד שאינו בעל מאפיינים ייחודיים ברורים, אך יש לו כוונת רכישה מדויקת היא על ידי פרסום ממומן בגוגל. הצבת מודעות פרסום בדפי תוצאות מונחי החיפוש הרלוונטיים למוצרים והשירותים שהעסק משווק מעניקים למפרסם את החשיפה מול מקבלי ההחלטות בארגונים המתאימים, ברגע שהם מחפשים פתרון לצרכי העסק.

לדוגמה, ספק המשווק בסיטונאות ירקות למסעדות לא יכול להרכיב קהל יעד בפייסבוק של בעלי מסעדות כי אין להם מאפיינים מספיק ייחודים. אך הוא כן יכול ליצור מערך פרסום בגוגל במונחי חיפוש כגון "ספק ירקות למסעדות" ו"שיווק ירקות למסעדות", בכדי לחשוף את עצמו מול בעלי מסעדות ברגע שהם מחפשים ספק ירקות טריים לעסק שלהם.

פרסום מוצרים ושירותים בגוגל

פרסום מוצרים ושירותים בגוגל

לחצו כאן בכדי ללמוד עוד על פרסום ממומן בגוגל והאפקטיביות שלו בשיווק B2B

עסק המשווק מוצרים ושירותים בתחום נישה חייב פרסום במנוע החיפוש

עסקים המשווקים מוצרים בתחום נישה מאוד מצומצם מתקשים בדרך כלל לקבל מספיק פניות מפייסבוק. מצד אחד קהל היעד שלהם מאוד קטן ולכן אין להם מספיק חשיפה בפייסבוק שמייצרת פניות, מצד שני, אין להם טעם להרחיב את מיקוד הקהלים בפייסבוק מכיוון שזה יגרור גידול מיותר בתקציב הפרסום ללא שינוי בכמות הלידים.

לדוגמה, עסק המשווק מוצר רפואי עבור מחלה מאוד נדירה בעצם משווק מוצר נישה כי רק קהל יעד מאוד קטן נזקק אליו, ולרוב גם רק בשלבים מסוימים של המחלה. לכן לא יהיה כדאי למשווק לפרסם לקהלים גדולים בפייסבוק, גם אם יש מאפיינים דומים בקרב האוכלוסייה שיכולה לסבול מהמחלה.

פרסום בגוגל מתאים מאוד לעסקים המשווקים מוצרי נישה מכיוון שהם יכולים לאתר בקלות מונחי חיפוש בגוגל הרלוונטיים למוצר, לרוב מונחי החיפוש יהיו שם המוצר עצמו (למשל שם התרופה עצמה) או מטרת המוצר (למשל תרופה למחלה X), ולהקים מערך פרסום שחושף ללקוחות פוטנציאליים את פתרונות העסק ברגע שהם מחפשים בגוגל מענה לצורך המאוד ספציפי שלהם.

פרסום באינטרנט למוצר יקר כדאי יותר עם גוגל אדס

פרסום בפייסבוק הוא פרסום אקטיבי שעוזר למשווק לחשוף את המוצרים שלו בפני משתמשי פייסבוק, גם אם הם לא הביעו עדיין עניין במוצרים שיש לו להציע, במטרה לעודד אותם לבצע רכישה. מחקרים רבים בתחום הפרסום באינטרנט מצאו שהחלק הניכר של הצרכנים שרכשו מוצרים אונליין לאחר שראו מודעת פרסום בפייסבוק הם צרכנים שביצעו קנייה אימפולסיבית (קנייה רגעית).

קניות של מוצרים יקרים באינטרנט אינן מאופיינת בקנייה אימפולסיבית. צרכן שרוכש מוצר שעולה כמה אלפי שקלים רוצה לקבל מידע נוסף על המוצר ולבצע סקר שוק מעמיק בין ספקים, כך שהעידוד לבצע קנייה רגעית בפייסבוק אינה הדרך האפקטיבית ביותר לשווק מוצר יקר באינטרנט.

ההמלצה למשווקים המוכרים מוצרים יקרים היא להגיע לגולשים פוטנציאליים, שכבר נמצאים עמוק במשפך השיווק ויודעים בדיוק מה הם מחפשים, על ידי פרסום ממומן בגוגל. כך העסק חושף את עצמו רק מול הלקוחות שמביעים עניין חזק בקניית המוצר למרות מחירו הגבוה.

יתרון נוסף של פרסום מוצר יקר בגוגל היא האפשרות להגדיר את אסטרטגיית התמחור על בסיס המרות ובכך לתת למערכת גוגל אדס להגדיר אוטומטית את גובה הצעת המחיר לקליק שתוביל למקסימום המרות (קניות של המוצר).

פרסום מוצרים בעלי ערך בגוגל

פרסום מוצרים בעלי ערך בגוגל

רוצים לשווק מוצר יקר בגוגל? לחצו כאן בכדי להכיר את השלבים הנכונים לשיווק מוצר בגוגל