התחום של פרסום בגוגל אדס משתנה לעיתים קרובות בהתאם לשיפורים הטכנולוגיים במערכת גוגל אדס ולשינויים בהתנהגויות הגולשים באינטרנט. מפרסמים בגוגל אדס חייבים להיות עם היד על הדופק לגבי שינויים, שיפורים ושדרוגים חדשים. להלן השינויים החשובים ביותר במערכות גוגל אדס שהתרחשו בתחילת 2019 שכדאי לכם להכיר אם אתם מפרסמים בגוגל.

פרסום בגוגל הוא כלי הפרסום האפקטיבי ביותר עבור עסקים. אחת הסיבות המרכזיות שבגללן פרסום בגוגל מצליח לשמור על האפקטיביות שלו היא היכולת של מערכת גוגל אדס להשתנות בהתאם להתקדמות הטכנולוגית באינטרנט ולהגיב במהירות לשינויים בהתנהגות הגולשים, הן בגלישה באינטרנט בכלל והן במנוע החיפוש של גוגל בפרט.

בשנת 2018 הוטמעו במערכת גוגל אדס שינויים רבים, כמו למשל שיפורים ביכולת בניית קהלים בקמפיין רימרקטינג, מגמה שלא צפויה לעצור גם בשנת 2019. כבר בתחילת השנה אנו רואים שינויים רבים שנוצרים בתחום הפרסום בגוגל. אנו רוצים לשתף אתכם בשינויים והשיפורים החשובים ביותר במערכת גוגל אדס שכל מפרסם בגוגל חייב להכיר:

מערכת אדוורדס אקספרס הופכת להיות חלק מגוגל אדס

פלטפורמת אדוורדס אקספרס הוקמה לפני מספר שנים בתור פלטפורמה חלופית לגוגל אדוורדס, אשר מטרתה לאפשר למפרסמים לבנות קמפיינים של פרסום בגוגל במהירות ובקלות, עם מספר הגדרות פשוטות, ולתת למערכת אדוורדס אקספרס לעשות את השאר.

גוגל הכריזה לאחרונה שפלטפורמת אדוורדס אקספרס הופכת להיות חלק ממערכת גוגל אדס. מפרסמים שרוצים להקים קמפיין פרסום ממומן בגוגל במהירות עם מספר הגדרות פשוטות יכולים לבחור בסוג "קמפיין חכם" שפועל כמו מערכת גוגל אקספרס, אך נמצא בתוך מערכת גוגל אדס.

פרסום אוטומטי בגוגל אדס

פרסום אוטומטי בגוגל אדס

חשוב לציין שפרסום בקמפיינים שכאלו פחות אפקטיבי. מדוע פרסום בגוגל אדס עדיף על פרסום באדוורדס אקספרס? בכתבה הבאה.

סוג מודעות חדש בגוגל – מודעות רספונסיביות לרשת החיפוש

גוגל השיקה בתחילת 2019 מודעות טקסט חדשות שמטרתם לסייע למפרסמים להשיג רלוונטיות גבוהה יותר למונחי החיפוש שמקלידים לקוחות פוטנציאליים במנוע החיפוש של גוגל. המודעות הללו מכונות "מודעות רספונסיביות לרשת החיפוש".

המודעות המאפשרות למפרסם ליצור עד 15 כותרות שונות ועד 4 תיאורי טקסט שונים במודעה אחת גדולה. מערכת גוגל אדס תבחר את הכותרות ותיאורי הטקסט הרלוונטיים ביותר של המודעה הרספונסיבית למילות המפתח של הקמפיין ברגע שגולש מקליד אותה בגוגל, ועל ידי כך, משיגים את הרלוונטיות הטובה ביותר.

מודעה רספונסיבית לרשת החיפוש

מודעה רספונסיבית לרשת החיפוש

להסבר מפורט על בניית מודעות רספונסיביות לרשת החיפוש לחצו כאן

שיפורים לתוסף הודעות במודעות טקסט לרשת החיפוש

תוסף הודעות הוא הרחבה למודעות טקסט לרשת החיפוש המאפשר לגולש לשלוח הודעת SMS למפרסם ישירות ממודעת הפרסום. הוספת תוסף הודעות למודעות פרסום בגוגל אדס היא עוד דרך טובה שבה מפרסמים יכול לאפשר לגולשים ליצור קשר איתם. הוספת תוסף הודעות יכול להגדיל את שיעור הקליקים עד 25%.

גוגל הוסיפה לאחרונה 3 שדרוגים לתוסף הודעות:

1. מענה דרך מייל

מפרסמים יכולים לקבל את הודעת ה-SMS ששולח הגולש ישירות למייל. הודעת ה-SMS מגיע למייל והמפרסם יכול להשיב עליה במייל, המייל החוזר יישלח לגולש בתור SMS לנייד. מתאים למפרסמים שמעדיפים להשיב על הודעות במייל ולמפרסמים שלא רוצים לפרסם את מספר הנייד שלהם.

תוסף מודעה למענה במייל בגוגל אדס

תוסף מודעה למענה במייל בגוגל אדס

2. מענה אוטומטי

ניתן להגדיר מענה אוטומטי בתוסף ההתקשרות. ברגע שגולש יישלח הודעת SMS דרך התוסף, הוא יקבל אוטומטית הודעת SMS מוגדרת מראש חזרה. לדוגמה, "תודה על פנייתך. נציג מטעמנו ייצור איתך קשר בהקדם".

מענה אוטומטי בתוספי מודעה מסוג מסרון SMS

מענה אוטומטי בתוספי מודעה מסוג מסרון SMS

3. מעקב המרות מתקדם

התווסף דיווח המרות מתקדם על הודעות SMS מתוסף הודעות. מפרסמים יכולים להגדיר כמה חילופי הודעות צריכים להתקיים עם גולש בכדי לספור אותן כהמרה. לדוגמה, ניתן להגדיר מענה אוטומטי בתוסף הודעות שמבקש מלקוח פרטים מסוימים ולהגדיר למערכת גוגל אדס לספור כהמרה רק את הגולשים שהחזירו תשובה.

מודעות פרסום ביוטיוב שלא ניתנות לדילוג מתארכות ל-15 שניות

קמפיין פרסום ביוטיוב מעניק למפרסמים מגוון רחב מודעות פרסום, החל מסרטונים קצרים שלא ניתנים לדילוג, דרך מודעות באנרים בתחתית הסרטון ועד לקידום סרטונים ארוכים שהגולש יכול לדלג עליהם לאחר 5 שניות.

עד סוף 2018 מפרסמים ביוטיוב היו יכולים לפרסם מודעות סרטון שלא ניתנות לדילוג באורך של עד 7 שניות. עכשיו גוגל מאריכה את משך המודעות שלא ניתנות לדילוג עד ל-15 שניות, בכדי להעניק למפרסמים יותר זמן להעביר את המסר השיווקי שלהם לצופים ביוטיוב.

התארכות משך מודעות סרטונים שלא ניתנות לדילוג ביוטיוב היא הזדמנות מצוינת להתנסות בפעם הראשונה בסוג מודעות פרסום זה או לנצל את משך הזמן החדש בכדי לשפר את ביצועי מודעות הסרטונים שלא ניתנות לדילוג הקיימות בקמפיין הפרסום של העסק ביוטיוב.

רוצים עוד טיפים לפרסום ביוטיוב? יש לנו כמה טיפים לשיפור אחוזי צפייה והמרה בקמפיין יוטיוב

תוסף קריאה לפעולה חדש במודעות פרסום ביוטיוב

במידה והמטרה של הפרסום ביוטיוב הוא להוביל גולשים לדף נחיתה מסוים, בין אם זה דף להשארת פניה או בין אם זה דף מוצר, אז אחד הכלים החזקים ביותר שאתם חייבים להשתמש בו הוא כפתור הקריאה לפעולה שמופיע בתור הסרטון ולחיצה עליו מובילה את הגולש לדף הנחיתה של הקמפיין. שימוש בכפתור קריאה לפעולה מגדיל את הסיכוי להמרה בעשרות אחוזים.

בתחילת שנת 2019 גוגל תתחיל תהליך מעבר לכפתור קריאה חדש ביוטיוב. כפתור הקריאה לפעולה החדש יהיה וויזואלי יותר ובעל תכונות אינטראקטיביות כגון הופעה בנקודות מסוימות בסרטון. אז שימו לב לכפתור הקריאה לפעולה בפעם הבאה שאתם יוצרים מודעת פרסום סרטון ביוטיוב.

סוג חדש של מכשיר בקמפיין יוטיוב – מסכי טלוויזיה

אחת המגמות הגדולות ביותר בשנים האחרונות בקרב משתמשים ביוטיוב היא המעבר לצפייה בבית בסרטוני יוטיוב דרך מסכי טלוויזיה. צופים ביוטיוב רוצים לראות את המדיה בבית על המסך הגדול ביותר שהם יכולים, משימה מאוד קלה בהתחשב בכך שכיום כל טלוויזיה מתקדמת מגיע עם אפליקציית יוטיוב מובנת ויכולה להתממשק למכשירי מדיה שונים.

בהמשך למגמת הצמיחה בצפייה במסכי טלוויזיה, גוגל אדס החלה להציג סוג חדש של מכשיר בלשונית "מכשירים" בקמפיינים של פרסום ביוטיוב – מסכי טלוויזיה. מפרסמים ביוטיוב יכולים לקבל עכשיו דיווח גם על צפייה של גולשים בסרטונים המקודמים לפי מסכי טלוויזיה.

קמפיין יוטיוב למסכי טלוויזיה

קמפיין יוטיוב למסכי טלוויזיה

יתרון נוסף של פילוח לפי מסכי טלוויזיה הוא האפשרות להגדיל את התחרות על הופעה במסכי טלוויזיה עם התאמות להצעות מחיר לקליק.

מדד "נתח קליקים" זמין בקמפיינים לרשת החיפוש

בשבועות הקרובים גוגל הולכת להוסיף דיווח של מדד נוסף לעמודות בקמפיינים של רשת החיפוש במערכת גוגל אדס שמכונה "נתח קליקים". מדד זה מציג למפרסם מהו הנתח מכלל הקליקים האפשריים שהקמפיין/קבוצת מודעות/מודעה קיבלו מסך קליקים שהם יכולים לקבל באופטימיזציה מלאה.

עמודת נתח קליקים ברשת החיפוש

עמודת נתח קליקים ברשת החיפוש

מדד נתח קליקים מעניק למפרסמים בגוגל אדס פידבק לגבי רמת האופטימיזציה של הקמפיין/קבוצת מודעות/מודעה. ככל שנתח הקליקים נמוך יותר, אזי הפרסום משיג פחות קליקים בגוגל, מה שמעיד על כך שיש עוד מקום לאופטימיזציה.

ציון אופטימיזציה בחשבון

תוספת חדשה במערכת גוגל אדס שגם מעניקה למפרסמים פידבק על רמת האופטימיזציה של קמפיין היא "ציון אופטימיזציה בחשבון" שמוצג במסך ההמלצות של חשבון גוגל אדס. ציון אופטימיזציה נע בין 0% ל-100%. מטרתו של הציון הוא לתת למפרסם הערכה כללית על רמת האופטימיזציה של הקמפיין, כאשר ציון של 100% מעיד על כך שהחשבון פועל ברמת אופטימיזציה מלאה נכון לרגע זה.

ציון אופטימיזציה נמוך מעיד על כך שיש למפרסם מקום לשפר את הביצועים בחשבון גוגל אדס. פעולות מומלצות לשיפור האופטימיזציה של הקמפיין מופיעות במסך ההמלצות בחשבון. רצוי להשתמש בהמלצות גוגל אדס בכדי לקבל יותר מהפרסום בגוגל.

אופצימיזציה של מודעות גוגל

אופצימיזציה של מודעות גוגל

תשלום לפי המרה ברשת המדיה

עד לאחרונה בקמפיינים של רשת המדיה היה ניתן לשלם לגוגל לפי קליק על מודעת פרסום או לפי עלות לאלף חשיפות. אך החל מ-2019 מפרסמים יכולים לשלם בקמפיין ברשת המדיה לפי המרות. המפרסם לא משלם על חשיפות וקליקים, אלא רק כאשר גולש מבצע המרה כתוצאה מהפרסום ברשת המדיה.

העלות להמרה נקבעת על פי יעד עלות ההמרה שמגדירים בעת קמפיין פרסום ברשת המדיה. יעד ההמרה מתנהג כמו הצעת מחיר לקליק, לכן מומלץ להגדיר אותו גבוה ככל הניתן בהתאם לשווי ההמרה הריאלי, על מנת להשיג כמה שיותר המרות בגוגל.

פרסום ברשת המדיה בתשלום לפי המרות יכול להתאים לעסקים המשווקים מוצרים במכירה ישירה באינטרנט ורוצים למקסם את כמות המכירות. חשוב לציין שכרגע בכדי להשתמש בתשלום לפי המרה, 90% מסך ההמרה בגוגל צריך להתרחש תוך 7 ימים מהתאריך שבו גולש לחץ על המודעה.