14 שאלות שחובה לשאול לפני שמתחילים פרסום באינטרנט עם גוגל אדס

  • פרסום באינטרנט

פרסום בגוגל היא דרך מצוינת להגדיל את הכנסות העסק על ידי הגעה ללקוחות פוטנציאליים חדשים. אך הקמת קמפיינים של פרסום באינטרנט בגוגל אדוורדס המניבים תוצאות היא משימה לא קלה בכלל, ולכן, בכדי לפרסם באופן מוצלח בגוגל אדוורדס חשוב שתשאלו את עצמכם מספר שאלות חשובות.

הפרסום הממומן בגוגל נחשב לכלי הפרסום המוצלח ביותר בקרב עסקים. מערכת גוגל אדוורדס מאפשרת לכם להעמיד מודעות פרסום באינטרנט ללקוחות פוטנציאליים, ובכך, לשווק את המוצרים והשירותים של העסק. אך פרסום בגוגל אינו מניב תוצאות לעסקים שאינם משקיעים מחשבה לפני התחלת הפרסום בגוגל.

החלטתם שהגיע הזמן לפרסם את העסק בגוגל ואתם לפני פתיחת חשבון אדוורדס חדש… עכשיו הגיע הזמן לעצור ולשאול את עצמכם מספר שאלות חשובות אשר יבטיחו שמערך הפרסום של העסק בגוגל יעבוד על הצד הטוב ביותר.

1. מהן מטרות הפרסום בגוגל?

לפני שמתחילים לפרסם את העסק בגוגל רצוי שתחילה תשאלו את עצמכם, מהן למעשה המטרות שבגללן אתם רוצים לפרסם את העסק בגוגל? לפי מטרות אלו תוכלו להגדיר יעדים נכונים לפרסום בגוגל ולבנות את הקמפיינים הממומנים בהתאם.

רוב העסקים ישיבו שהמטרה שלהם היא הגדלת ההכנסות בעסק. בעוד שזאת בהחלט מטרה כללית חשובה והכרחית, בכדי להצליח עם פרסום בגוגל חשוב להיות ממוקדים יותר מבחינת מטרות הפרסום. מטרות הפרסום בגוגל צריכות להיות בנויות בצורה שתאפשר לכם להתנהל הלאה בתהליך בניית הקמפיינים.

מטרות פרסום חכמות בגוגל יכולות להיות למשל: הגדלת מכירות של מוצר חדש, יצירת לידים דרך דף נחיתה ייעודי, קבלת פניות טלפוניות לטיפול קריאות שירות, פרסום בקרב קהלים שכבר ביקרו באתר, קידום הורדת אפליקציה, חשיפת שם המותג ללקוחות פוטנציאליים וכו'.

מהי מטרת הפרסום

מהי מטרת הפרסום

2. כיצד הפרסום בגוגל ישתלב בפעילות העסק?

חשוב לקחת בחשבון את מקומו של הפרסום בגוגל במערך הפרסום הכללי של העסק וכיצד הוא צפוי להשתלב בפעילות השיווקית של העסק. הרי פרסום בגוגל יכול להיות הליבה במערך השיווק של העסק, לדוגמה בעל מקצוע שמטפל בקריאות שירות דרך גוגל מתבסס על ביצועי הפרסום בגוגל בלבד, או רק חלק ממערך שיווק גדול יותר הכולל גם גיוס לקוחות ישיר (טלמרקטינג, פה לאוזן וכו').

בהתאם לכך תוכלו להעריך טוב יותר את החשיבות של הפרסום בגוגל לעסק וכמה משאבים אתם צריכים להשקיע בפרסום עם אדוורדס.

3. מהו תקציב הפרסום בגוגל?

פרסום ממומן בגוגל עובד על בסיס תשלום לקליק. מפרסמים באדוורדס משלמים על כל הקלקה של גולש לפי המחיר לקליק שנקבע במכרז דירוג המודעות של אדוורדס המתקיים בכל פעם שגולש מקליד בגוגל מונח חיפוש שתואם את מילות מפתח הקמפיין. ההוצאה על פרסום בגוגל היא כמות הקליקים באותו יום כפול העלות הממוצעת לקליק.

בעקבות כך, אחד הדברים הראשונים שאתם צריכים לחשוב עליו הוא תקציב הפרסום היומי של העסק בגוגל. עליכם לשאול את עצמכם, מהו הסכום המקסימלי שאתם מוכנים (או יכולים) להוציא ביום על הפרסום בגוגל אדוורדס? קחו בחשבון שתקציב נמוך מדי יגביל אתכם ביכולת לקבל תוצאות מגוגל.

לא בטוחים מה התקציב היומי צריך להיות? ניתן לקבל עזרה בהסבר שלנו על כיצד לקבוע מחיר מקסימום לקליק בקמפיין פרסום ממומן.

4. מהם המאפיינים של קהל הלקוחות הפוטנציאלי באינטרנט?

פרסום בגוגל משיג תוצאות כאשר המפרסם יודע כיצד למקד את הפרסום נכונה בקרב קהלי הגולשים הרלוונטיים ולעודד אותם לבצע פניה לעסק עצמו. כך שחשוב לקחת בחשבון את המאפיינים הייחודיים של קהל הלקוחות הפוטנציאלי של העסק ולגזור מכך האם פרסום בגוגל יכול להיות אפקטיבי עבור העסק ועל מה יש לתת דגש בעת הקמת הקמפיינים הממומנים.

לדוגמה, אם הלקוחות הפוטנציאליים בתחום מסוים מעדיפים ברוב המקרים ליצור קשר טלפוני עם העסק, אז קמפיין הפרסום בגוגל חייב לכלול תוסף התקשרות למודעות הפרסום ולהוביל לדף נחיתה שיש לו כפתור התקשרות וויזואלי.

5. מהן מילות המפתח של הקמפיין?

בחירת מילות המפתח הנכונות לפרסום בגוגל היא קריטית להצלחה של קמפיין פרסום בגוגל אדוורדס. לפני הקמת הקמפיין הראשון תדרשו לאתר את מונחי החיפוש הרלוונטיים ביותר למוצרים/שירותים של העסק ולחשוב מה הלקוחות הפוטנציאליים של העסק מקלידים בגוגל בכדי לקבל מענה על הצורך שהעסק מספק.

בחירת מילות מפתח לקמפיין צריכה להיות מספיק ספציפית כדי להבטיח שהמודעות יופיעו מול הגולשים הרלוונטיים ביותר, אך מצד שני, מספיק רחבה בכדי להבטיח כמות מספקת של חשיפות וקליקים.

בחירת מילות המפתח של הקמפיין

בחירת מילות המפתח של הקמפיין

6. מהו מבנה חשבון האדוורדס הטוב ביותר עבורי?

מבנה חשבון האדוורדס שלכם הוא למעשה המבנה שבו אתם רוצים להפעיל ולנהל את חשבון אדוורדס. מבנה החשבון יקבע את הדרך שבה תעקבו ותנהלו את הקמפיין, ולכן, רצוי שהוא יהיה מאורגן בצורה הגיונית וחכמה. החשבון עצמו חייב להיות מחולק לקמפיינים מופרדים לפי מתודולוגיה הגיונית, והקמפיינים עצמם צריכים להיות מחולקים ברעיון דומה לקבוצות מודעות.

הדוגמה הכי טובה היא מבנה חשבון אדוורדס של חנות מקוונת המוכרת מוצרים: כל קטגוריית מוצרים מקבלת קמפיין אשר מחולק בתוכו לקבוצות מודעות המפרסמות מוצר ספציפי. כך מבטיחים שניהול הפרסום בגוגל ישקף את מבנה החנות האינטרנטית ויהיה קל לניהול ומעקב.

7. מהי חלוקת מילות המפתח של הקמפיין על פי קבוצות מודעות?

בהמשך למבנה חשבון אדוורדס תקין, חשוב לתת מחשבה לצורה שבה אתם מחלקים את מילות המפתח הרצויות לקבוצות מודעות, מכיוון שחלוקה נכונה של מילות מפתח לפי קבוצות מודעות הוא אחד המשתנים החשובים ביותר בהשגת ציון דירוג איכות מודעות גבוה.

בסופו של תהליך הקמת הקמפיינים באדוורדס, כל קבוצת מודעות צריכה לכלול אך ורק את מילות המפתח הרלוונטיות ביותר לנושא המודעות באותה קבוצה.

פרסום באינטרנט באמצעות בחירת מילות מפתח ממוקדות

פרסום באינטרנט באמצעות בחירת מילות מפתח ממוקדות

8. האם צריך דף נחיתה ייעודי?

בכדי לפרסם עסק בגוגל יש לספק למערכת אדוורדס דף נחיתה כלשהו. דף הנחיתה יכול להיות כל קישור URL, בין אם זה עמוד מאתר האינטרנט העסקי או בין אם זה דף נחיתה קיים של העסק, אשר עומד בדרישות גוגל. אין חוק שמחייב מפרסם בגוגל לבנות דף נחיתה ייעודי לקמפיין.

אך מכיוון שדף הנחיתה המקושר לקמפיין פרסום בגוגל מהווה משתנה בעל משקל רב בדירוג ציון איכות המודעות של גוגל וביכולת של הקמפיין ליצור המרה מקסימלית, מומלך ברוב המקרים לבנות דף נחיתה ייעודי לקמפיין. כך ניתן להבטיח שתוכן דף הנחיתה יקבל ציון איכות גבוה מהממוצע בגוגל ויעודד באופן הטוב ביותר את הגולשים שלחצו על מודעות הפרסום לבצע את הפעולה הנדרשת בדף הנחיתה (השארת פניה, התקשרות לעסק וכו').

דף נחיתה לשיפור ציון המודעה

דף נחיתה לשיפור ציון המודעה

הרחבנו בעבר על השפעתו של דף הנחיתה על ציון איכות מודעות הקמפיין – מומלץ לקריאה.

9. איך המתחרים שלי מפרסמים בגוגל?

מומלץ לעשות סקר שוק על המתחרים המפרסמים בגוגל לפני שמתחילים בצעדים הראשונים של הקמת קמפיין הפרסום הממומן בגוגל. ראשית, בכדי שתדעו טוב יותר לאיזו "תחרות" אתם נכנסים מול מפרסמים אחרים כאשר תתחילו לפרסם עם גוגל אדוורדס. שנית, יש הרבה דברים שאתם יכולים ללמוד מסקירת המתחרים בגוגל ולקחת משם תובנות חדשות שישפרו את התחרותיות שלכם בגוגל.

נושאים שכדאי לשים לב אליהם בבדיקת מתחרים בגוגל: מילות מפתח שהם מפרסמים בגוגל, נוסחים שיווקיים במודעות פרסום, מחירים של מוצרים ושירותים, איכות דפי הנחיתה, מבצעים והטבות, יתרונות מוצר/שירות מודגשים, מיקומים בגוגל ותדירות הופעות במנוע החיפוש.

10. האם יש נוסח שיווקי שמומלץ להשתמש בו במודעות הפרסום בגוגל?

מודעות הפרסום של הקמפיינים חייבות להיות מושכות ולעודד פעולה (לחיצה על מודעה, התקשרות מהמודעה וכו'). המטרה צריכה להיות יחס שיעור קליקים גבוה ככל הניתן. כאשר הדרך להשיג את המטרה הזאת היא על ידי ניסוח שיווקי מוצלח של מודעות הפרסום.

לפני שאתם בונים את מודעת הפרסום הראשונה שלכם חשוב שתחשבו על נוסחים שיווקיים אפשריים למודעות הפרסום שלפי דעתכם יכולים למשוך לקוחות פוטנציאליים. לדוגמה נוסח שיווקי יכול להיות נוסח המתמקד בצרכים של הלקוח שמוצר מספק ו/או למשל היתרונות שמעניק העסק עצמו (מחיר, איכות, משלוח, הטבה מיוחדת וכו').

קופירייטינג למודעה בגוגל

קופירייטינג למודעה בגוגל

11. כדאי לפתוח קמפיין מתחרים בגוגל?

קמפיין מתחרים בגוגל, קמפיין שבו מציבים מודעות במונחי חיפוש בגוגל הכוללים את שמות המתחרים של העסק, יכול במקרים רבים להיות קמפיין פרסום אפקטיבי ביותר. זה מאוד הגיוני להעריך שאם גולש מסוים מחפש שם של מתחרה ישיר של העסק שלך בגוגל, יש סיכוי גדול מאוד שהוא יהיה מעוניין גם במוצרים או השירותים שהעסק שלך מציע בגוגל. עוד בזאת, לרוב מונחי החיפוש של שמות המתחרים זולים מאוד וכך מקבלים פניות חדשות במחיר לקליק נמוך.

מומלץ לשקול להקים קמפיין מתחרים כחלק ממערך השיווק של העסק בגוגל. במידה ויש לעסק מתחרים מוכרים המציעים מוצרים/שירותים דומים – תוכלו לייצר פניות חדשות לעסק בעלות פרסום נמוכה.

12. האם צריך להקים קמפיין רימרקטינג?

מערכת גוגל אדוורדס מאפשרת למפרסמים להקים קמפיין פרסום ממומן בגוגל המתמקד אך ורק בגולשים שביקרו בעבר באתר העסק. צורת פרסום זאת נקראת "רימרקטינג", והיא אחת הדרכים הטובות ביותר לייצר לידים חדשים בקרב קהלים שכבר מכירים את העסק ובעלי סיכוי גבוה יותר להשלים את תהליך ההמרה.

קמפיין רימרקטינג מתאים במיוחד לעסקים הפועלים על בסיס לקוחות חוזרים, כגון חנויות המוכרות מוצרים בקנייה מחזורית, שרוצים למקסם כמה שניתן את פעילות המכירה האינטרנטית. האם גם אתם רוצים למקד את הפרסום בגולשים שכבר ביקרו באתר הבית? שקלו להקים קמפיין רימרקטינג.

קמפיין רימרקטינג בגוגל

קמפיין רימרקטינג בגוגל

13. האם העסק מוכן לטפל בפניות גולשים מגוגל?

במידה ונתתם מחשבה עמוקה ונכונה על השאלות הקודמות, אתם צפויים לקבל פניות רבות של לקוחות פוטנציאליים מגוגל. עכשיו אתם צריכים לשאול את עצמכם, האם אתם ערוכים לטפל בפניות המגיעות מהפרסום בגוגל?

הרי אם בסופו של תהליך ההמרה לא תתבצע עסקה, אז כל המאמצים שהושקעו בפרסום בגוגל נזרקים לפח. דאגו להיות ערוכים לטיפול בפניות מגוגל, בין אם זה להקים מערך מענה טלפוני או בין אם זה להטמיע דרכי חזרה ללקוחות המשאירים פניה באתר, והבטיחו את החזר ההשקעה מהפרסום בגוגל.

14. האם כדאי להעסיק חברת פרסום בגוגל?

מערכת גוגל אדוורדס היא מערכת די ידידותית למפרסמים מתחילים, ובהחלט יש כיום עסקים בישראל המפרסמים בכוחות עצמם. אך חשוב לקחת בחשבון שבכדי לענות על כל השאלות הנ"ל נכונה ולפרסם בהצלחה בגוגל יש צורך בידע טכני ושיווקי רב על פרסום ממומן בגוגל. האם אתם בטוחים שתוכלו להוציא את המקסימום מתקציב הפרסום של העסק בגוגל? או שאולי כדאי לכם להעסיק חברת פרסום המתמחה בגוגל?

במידה ולאור השאלות שנשאלו כאן התשובה היא חיובית – צרו קשר עוד היום עם חברתנו ונשמח לסייע לכם בכל דרישות הפרסום של העסק באינטרנט.

By |2018-08-17T07:26:05+00:00אוגוסט 7th, 2018|פרסום בגוגל|