פרסום עסקים בגוגל שמשיג תוצאות הוא פרסום שמבין בצורה הטובה ביותר מה הלקוחות הפוטנציאליים של העסק מחפשים בגוגל. בשפה המקצועית מכנים את רצון הגולש בתור "כוונת המשתמש" – מה הגולש מחפש בגוגל ומה הוא מצפה לקבל בתמורה מהחיפוש. כוונת המשתמש צריכה להיות הקו המנחה המרכזי של מערך הפרסום שלך בגוגל.

מנוע החיפוש של גוגל הוא המקום שאליו כולם פונים כאשר הם רוצים ללמוד על נושא מסוים, לבצע סקר שוק על מוצר ולאתר את העסקים שיכולים לספק מענה לצרכים שלהם. מדי יום ישנן מיליארדי שאילתות חיפוש במנוע החיפוש של גוגל ברחבי העולם, כאשר כל השאילתות הללו הן למעשה לקוחות פוטנציאליים עבור העסקים המפרסמים בגוגל.

העסק שלך גם יכול ליהנות מכל מה שיש לפרסום ממומן בגוגל להציע, אך בכדי להצליח במאמצי הפרסום בגוגל, תחילה עליך להבין מה הלקוחות שלך רוצים כשהם משתמשים במנוע החיפוש של גוגל. בשפה המקצועית, עליך להבין את "כוונת המשתמש" של הלקוחות הפוטנציאליים של העסק במנוע החיפוש של גוגל.

מהי כוונת המשתמש במנוע החיפוש של גוגל?

המושג "כוונת המשתמש" מתייחסת למטרת הגולש בעת החיפוש בגוגל ולתמורה שהוא מצפה לקבל מחיפוש מוצלח בגוגל. כוונת המשתמש אינה רק עניין שטחי של אילו מונחי חיפוש מקלידים לקוחות פוטנציאליים בגוגל (למרות שכמובן זה מרכיב חשוב בהקמת קמפיין פרסום בגוגל), אלא היא גם מתייחסת לרצונות והצרכים העמוקים ביותר של הלקוח בפנייה למנוע החיפוש של גוגל.

לדוגמה, כוונת המשתמש של גולשים המחפשים "מאמן כושר אישי" בגוגל לא מסתיימת בכך שהם רק רוצים למצוא מאמן כושר לאימונים אישיים. כמובן שזה חלק גדול מהסיבה שלשמה הם פנו לגוגל, אך ניתן להסיק שיש עוד צרכים ורצונות עמוקים יותר לכוונת המשתמש שלהם. למשל הם אולי רוצים לרדת במשקל, לחטב את הגוף או אולי הם צריכים מאמן מוסמך שיעזור להם לייצר את המוטיבציה להתחיל לעסוק בפעילות גופנית.

כיצד כוונת המשתמש יכולה לעזור לנו בעת בהקמת קמפיין פרסום בגוגל?

כיום פרסום באינטרנט לעסקים הוא הרבה יותר ממוקד לקוח. מפרסמים צריכים להיות הרבה יותר קשובים לרצונות והצרכים של הגולשים בגוגל בכדי לעודד אותם לבצע עסקה. זה אולי נשמע מובן מאליו, אבל זאת נקודה שלצערנו הרבה מפרסמים נוטים לפספס.

המפרסמים המצליחים ביותר בגוגל יודעים לזהות ולנצל את כוונת המשתמש בכדי להשיג תוצאות. מערך הפרסום של העסק בגוגל צריך לזהות את כוונת המשתמש של קהל הגולשים הספציפי כפי שהיא מתבטאת במונחי החיפוש בגוגל, ולחתור למתן מענה כולל על הרצונות והצרכים של אותו קהל במודעות הפרסום ובדף הנחיתה, תוך עידוד הגולשים לעבור את משפך השיווק המלא עד להמרה.

3 דרכים לשיפור קמפיין פרסום בגוגל עם מחשבה על כוונת המשתמש במנוע החיפוש

אתם יכולים לנצל את ההבנה החדשה שלכם על כוונת המשתמש והדרך שבה גולשים משתמשים במנוע החיפוש של גוגל בכדי לשפר את ביצועי הקמפיין בדרכים הבאות:

1. איתור מילות מפתח חדשות שיובילו להמרות

כשמבינים שמאחורי כל חיפוש בגוגל נמצא עולם שלם של רצונות וצרכים, חשוב לצלול לתוך כוונת המשתמש בגוגל בקרב הלקוחות הפוטנציאליים של העסק. שימו את עצמכם בנעליהם ונסו לזהות את השאילתות הרלוונטיות שהם יכולים לחפש בגוגל.

השאילתות יכולות להיות רחבות מאוד (למשל "שמלת ערב") או ממוקדות מאוד (למשל "שמלת ערב אדומה עם גב חשוף"), הן יכולות להיות שילוב של מספר ביטויים בסדר לא קריא (למשל "אינסטלטור ירושלים סתימה") או חיפוש מאוד ברור (למשל "אינסטלטור לפתיחת סתימה בירושלים") או הן בכלל יכולות באמת להיות שאילתות (למשל "איך לרדת במשקל?").

ההבנה של כוונת המשתמש יכולה לעזור לכם לאתר מילות מפתח נוספות שיובילו להמרות בעתיד. רצוי בשלב זה להיעזר במתכנן מילות המפתח של גוגל בכדי לבחון נפחי חיפוש של מילים וביטויים חדשים ובכדי לקבל רעיונות נוספים למילות מפתח חדשות.

רעיונות למונחי חיפוש בגוגל

רעיונות למונחי חיפוש בגוגל

2. חיזוק הקשר בין מילות המפתח, מודעות הפרסום ודף הנחיתה

אחת החטאים הגדולים ביותר של מפרסמים בגוגל היא חוסר עקביות בין מילות המפתח, מודעות הפרסום ודף הנחיתה. מעבר לכך שחוסר התאמה בין שלושת הגורמים הללו פוגע בציון האיכות שמקבל הקמפיין מגוגל ומגדיל את העלות לקליק, הוא גם פוגע ביכולת של הקמפיין להוביל את הגולש במשפך השיווק מרגע החיפוש בגוגל ועד להמרה.

אם איתרתם את מילות המפתח הנכונות על ידי הבנת כוונת המשתמש של הגולשים בגוגל, אז אתם צריכים להמשיך ולהתבסס על כוונת המשתמש גם במודעות הפרסום ובדף הנחיתה בכדי להוביל בצורה האפקטיבית ביותר את הגולש במשפך השיווק הרצוי עד לפעולת ההמרה (שהיא הרי המטרה הסופית של הפרסום בגוגל).

לדוגמה, כוונת המשתמש השטחית של גולש המחפש בגוגל "עורך דין ליקויי בניה" היא לאתר עורך דין מומחה שיכול לטפל לו בתביעה כנגד קבלן. אך מעבר לכך, ניתן להסיק שכוונת המשתמש העמוקה של אותו גולש היא קודם כל לקבל עצה משפטית מעורך דין בעל ניסיון בתביעות שכאלו בכדי לדעת יותר על התהליך . לכן, מודעות הפרסום ודף הנחיתה צריכות להתמקד בכוונת המשתמש המלאה ולהציג לגולשים ייעוץ ראשוני ללא התחייבות בכדי לסייע להם להבין מה ביכולתם לעשות כנגד הקבלן.

שיפור ציון של מודעה בגוגל

שיפור ציון של מודעה בגוגל

3. שיפור הקריאה לפעולה בדף הנחיתה

הקריאה לפעולה היא משפט או ביטוי שמעודד את הלקוח לבצע את פעולת ההמרה הרצויה שלמטרתה הוקם קמפיין הפרסום בגוגל. למשל אם פעולת ההמרה הרצויה היא יצירת קשר אז קריאה לפעולה יכולה להיות "לחצו לשיחה עם נציג", אם פעולת ההמרה הרצויה היא קנייה אונליין אז קריאה לפעולה יכולה להיות "לקניית המוצר לחצו כאן", אם פעולת ההמרה הרצויה היא הרשמה לניוזלטר אז קריאה לפעולה יכולה להיות "רוצים לקבל טיפים והמלצות בעתיד – הצטרפו לניוזלטר שלנו!" וכו'.

במידה ושיעור ההמרה של דף הנחיתה נמוך מדי, זה יכול להיות בגלל שהקריאה לפעולה בדף הנחיתה לא פוגעת במדויק בכוונת המשתמש. מחשבה נוספת על כוונת המשתמש יכול לעזור לכם לשפר את הקריאה לפעולה ולהגדיל את שיעור ההמרה של דף הנחיתה. אז חשבו שוב – האם הקריאה לפעולה בדף הנחיתה של הקמפיין עונה על כוונת המשתמש של קהל הלקוחות הפוטנציאלי בצורה הטובה ביותר?

קריאה לפעולה בקמפיינים של גוגל

קריאה לפעולה בקמפיינים של גוגל