קידום ממומן בגוגל לרשת המדיה מאפשר הצבת מודעות טקסט ותמונה מול קהלי גולשים ברחבי האינטרנט. לאחרונה גוגל השיקה סוג מודעת חדש עבור פרסום אתרים בגוגל בשם "מודעה רספונסיבית לרשת המדיה". המודעה מכילה תמונות, סרטונים וכותרות טקסט. מערכת גוגל אדס קובעת את הקומבינציה הטובה ביותר להצגת המודעה בהתאם לגודל שטח הפרסום באתרים ובאפליקציות.

קמפיין פרסום ברשת המדיה של גוגל מעניק לעסקים את היכולת להציב מודעות טקסט ותמונה מול לקוחות פוטנציאליים כאשר הם גולשים באינטרנט. רשת המדיה של גוגל כוללת מיליוני אתרים ברחבי האינטרנט, אלפי אפליקציות, פלטפורמת יוטיוב ושירות ג'ימייל.

עסקים רבים משתמשים בפרסום ברשת המדיה על מנת להגדיל את המכירות. הגדרת הקהלים הנכונים לפרסום ברשת המדיה והצבת מודעות טקסט ותמונה ברחבי האינטרנט היא דרך אפקטיבית לגייס לקוחות חדשים, לחזק את מותג העסק, לתמוך בביצועי הפרסום במנוע החיפוש של גוגל ועוד.

הכירו את מודעת הפרסום החדשה לרשת המדיה – מודעה רספונסיבית

במהלך לסייע לעסקים לפרסם בהצלחה רבה יותר ברשת המדיה, גוגל השיקה לאחרונה סוג מודעות חדש בשם "מודעה רספונסיבית לרשת המדיה".

מודעה רספונסיבית לרשת המדיה מעניקה למפרסם לכלול במודעת פרסום אחת:

  • תמונות וסמלי לוגו (חובה לפחות תמונת רוחב אחת ותמונה מרובעת אחת)
  • 5 סרטונים (אופציונאלי)
  • 5 כותרות קצרות (עד 30 תווים)
  • 1 כותרת ארוכה (עד 90 תווים)
  • 5 תיאורים (עד 90 תווים)

מערכת גוגל אחד תבחר את הקומבינציה הטובה ביותר של תמונות וסרטונים עבור הצגה באתר/אפליקציה על סמך ההתאמה הטובה ביותר לשטח הפרסום הזמין. כך הגולשים באינטרנט רואים תמיד את וריאציית מודעת הפרסום שמשתלבת בצורה הטובה ביותר באתר/אפליקציה.

מודעה-רספונסיבית-לרשת-המדיה

מודעה-רספונסיבית-לרשת-המדיה

מדוע כדאי להשתמש במודעות רספונסיביות ברשת המדיה?

שימוש במודעה רספונסיבית מעניק למפרסמים 2 יתרונות נפלאים לשיפור ביצועי קמפיין הפרסום ברשת המדיה של גוגל:

יותר חשיפות ללקוחות פוטנציאליים

לא תמיד קיימת התאמה בין גודל המודעה לשטח הפרסום הזמין באותו אתר/אפליקציה. אם לקוח פוטנציאלי גולש באתר/אפליקציה ששטח הפרסום שבו אינו תואם בגודל לאחת ממודעות הפרסום לרשת המדיה, הוא לא יראה את מודעות הפרסום. בעיה גדולה במיוחד לקמפיינים של רימרקטינג בגוגל.

מכיוון שהמודעות הרספונסיביות מצליחות להשתלב ביותר אתרים ואפליקציות, מודעות רספונסיביות משיגות בממוצע כמות חשיפות גדולה יותר בהשוואה למודעות תמונה וטקסט.

יותר קליקים והמרות מרשת המדיה

מחקרים על פרסום בגוגל בדקו את האפקטיביות של מודעות רספונסיביות לרשת המדיה וגילו שלא רק שהמודעות הללו משיגות יותר חשיפות, הן גם משיגות יותר קליקים ויותר המרות.

מערכת גוגל אדס מבצעת אופטימיזציה לקומבינציות השונות של המודעות הרספונסיביות כך שהקומבינציה האפקטיבית ביותר תופיע מול קהלי הגולשים הנבחרים במקומות המתאימים ביותר. במילים פשוטות, גוגל תמיד תציב באתרים ובאפליקציות את מודעת המדיה בעלת הסיכויים הטובים ביותר לעודד גולשים להקליק על המודעה.

כיצד יוצרים מודעה רספונסיבית לרשת המדיה?

לאחר שהקמתם קמפיין פרסום ברשת המדיה כל מה שאתם צריכים לעשות זה להיכנס למסך "מודעות ותוספים" של גוגל ולבחור באפשרות של הוספת מודעה רספונסיבית לרשת המדיה. מערכת גוגל אדס פותחת לכם את מסך בניית המודעה שנראה כך:

יצירת מודעה רספונסיבית לרשת המדיה של גוגל

יצירת מודעה רספונסיבית לרשת המדיה של גוגל

יש למלא את פרטי מודעת הפרסום לרשת המדיה של גוגל על פי הסעיפים הבאים:

  • כתובת URL סופית – כתובת הקישור של דף הנחיתה/אתר העסק. זהו דף האינטרנט שאליו יופנו הגולשים כשהם מקליקים על המודעה הרספונסיבית.
  • תמונות וסמלי לוגו – תמונות ולוגו העסק למודעה הרספונסיבית. ניתן להעלות כמה תמונות שרוצים. חובה להעלות לפחות תמונה אחת לרוחב ותמונה מרובעת אחת.
  • סרטונים (אופציונאלי) – ניתן גם להוסיף סרטונים שינגנו במודעת המדיה. מותר עד 5 סרטונים לכל היותר.
  • כותרות קצרות – כותרות קצרות למלל המודעה. כל כותרת קצרה יכולה להיות באורך של עד 30 תווים. מותר עד 5 כותרות קצרות. רצוי לכלול גם קריאה לפעולה באחת מהכותרות.
  • כותרת ארוכה – כותרת ארוכה אחת באורך של עד 90 תווים. הכותרת צריכה לכלול תמצית של פעילות העסק או הרחבה על הצעת המוצר/שירות של העסק.
  • תיאורי טקסט – תיאורי טקסט באורך של עד 90 תווים. התיאורים מוצגים כאשר המודעה הרספונסיבית בוחרת להציג וריאציית טקסט וכתיאור תחתון במודעת תמונה. מותר עד 5 תיאורי טקסט.
  • שם העסק – שם העסק שיוצג במודעה הרספונסיבית לרשת המדיה. שם העסק לא יכול להיות ארוך מ-25 תווים.
איך-ליצור-מודעה-רספונסיבית

איך-ליצור-מודעה-רספונסיבית

אם הושלמו כל הסעיפים לעיל (לפחות טענתם תמונה רחבה ומרובעת, יצרתם כותרת קצרה, כותרת ארוכה ותיאור טקסט), ניתן לסיים את יצירת המודעה הרספונסיבית. יש רק ללחוץ על "אישור", מעכשיו לקמפיין הפרסום ברשת המדיה יש מודעה רספונסיבית פעילה.

טיפים לבניית מודעות רספונסיביות לרשת המדיה

בניית מודעות רספונסיביות לרשת המדיה בצורה חכמה יכולה לשפר את הביצועים של קמפיין הפרסום של העסק ברשת המדיה. בכדי לנצל כהלכה את סוג מודעת הפרסום החדש לרשת המדיה, מומלץ לקחת בחשבון את הטיפים הבאים:

אל תשכחו את הגדלים המומלצים עבור מודעות תמונה ברשת המדיה

התמונות שהמפרסם צריך להעלות לשימוש במודעה רספונסיבית לרשת החיפוש חייבים להיות תואמים לגדלים המומלצים על ידי גוגל לפרסום ברשת המדיה. יש קרוב ל-20 גדלים סטנדרטיים מומלצים. הגדלים הללו מבטיחים למפרסם הופעה בכל שטחי הפרסום הקיימים באתרים ובאפליקציות.

בכדי לפרסם עם מודעת פרסום רספונסיבית ברשת המדיה יש להעלות לפחות תמונה אחת רחבה ותמונה אחת מרובעת. אך מומלץ להעלות מספר תמונות בגדלים המומלצים על ידי גוגל בכדי להבטיח את ההצגה הטובה ביותר של המודעות הרספונסיביות.

אנו ממליצים להשתמש ב-7 הגדלים העיקריים הנפוצים ביותר לפרסום ברשת המדיה. לקבלת פירוט על הגדלים המומלצים לפרסום ברשת המדיה – לחצו כאן.

נצלו את היכולת לכלול מספר וריאציות במודעה אחת

מפרסמים יכולים לכלול במודעה רספונסיבית אחת לרשת החיפוש: תמונות, סרטונים, לוגו, כותרות קצרות, תיאורי טקסט וכותרת קצרה. זה תוכן פרסומי גדול שניתן "לדחוס" במודעת פרסום אחת ולתת למערכת גוגל אדס לבחון את הקומבינציות הטובות ביותר לפרסום העסק ברשת המדיה.

מומלץ לנצל את היכולת ליצור וריאציות שונות של כותרות, תמונות ותוכן במודעת המדיה בכדי לפרסם את העסק במגוון סגנונות. צרו כותרות שונות, הדגישו יתרונות נפרדים בתיאורי הטקסט, העלו תמונות בסגנונות מנוגדים, השתמשו במגוון סרטונים וכו'.

ניתן ליצור מספר מודעות רספונסיביות לרשת המדיה

מודעות רספונסיביות לרשת המדיה חוסכות למפרסם את המאמץ, הזמן והעלות ליצור ווריאציות שונות של מודעות מדיה בכל הגדלים המומלצים בכדי לקדם את העסק באינטרנט.

בעוד שאין צורך ליצור יותר ממודעה רספונסיבית אחת לקמפיין פרסום ברשת המדיה, אין שום מניעה ליצור מספר מודעות רספונסיביות בקבוצת מודעות אחת. אם תרצו להפריד בין חלק מהתמונות והטקסטים השיווקיים לפרסום ברשת המדיה או לפרסם כמה סוגי מודעות רספונסיביות שונות באותו קמפיין מדיה, אתם בהחלט יכולים.

בחנו את מראה מודעות הפרסום בתצוגה מקדימה לפני הפעלה

לא בטוחים כיצד מודעת הפרסום הרספונסיבית תראה ברשת המדיה? אתם יכולים לראות דוגמאות לקומבינציות השונות של המודעה לפני שהיא מאושרת לפרסום בגוגל במסך "תצוגה מקדימה".

תצוגה-מקדימה-של-מודעות-רספונסיביות-לרשת-המדיה

תצוגה-מקדימה-של-מודעות-רספונסיביות-לרשת-המדיה

בחינת מודעות הפרסום בתצוגה המקדימה היא דרך מצוינת לבחון האם יש שינויים שכדאי לכם לעשות במודעה הרספונסיבית לפני שהקמפיין עולה לאוויר.

אל תשכחו לעקוב אחר הביצועים של המודעות ולבצע שינויים בהתאם

מודעות רספונסיביות לרשת המדיה צפויות להניב לכם ביצועים טובים יותר מהפרסום בגוגל מכיוון שהן ישיגו חשיפה גדולה יותר וישפרו את שיעור הקליקים והמרות.

אך המעבר לשימוש במודעות רספונסיביות לא מבטל את הצורך לעקוב אחר ביצועי המודעות ברשת המדיה ולבצע שינויים בהתאם. מומלץ לבדוק לאורך זמן את הביצועים של המודעות הרספונסיביות ברשת המדיה, במיוחד הביצועים האינדיבידואליים של הכותרות ותיאורי הטקסט.

ציון-איכות-למודעה-רספונסיבית

ציון-איכות-למודעה-רספונסיבית