מכיוון שכיום כל מי שצריך להזמין בדחיפות אינסטלטור פונה למנוע החיפוש של גוגל, קמפיין פרסום עסקים בגוגל הופך להיות עניין של חובה עבור כל אינסטלטור שעובד על בסיס קריאות שירות. קמפיין פרסום אינסטלטורים מוצלח בגוגל אדס צריך להתבסס על מספר דגשים חשובים בכדי שהוא יצליח לייצר מספיק פניות מגוגל.

אינסטלטורים כבר לא יכולים להסתפק רק בכרטיס עסק שמוצג באתרים של בעלי מקצוע על מנת לקבל כמות מספקת של קריאות שירות מהאינטרנט. מכיוון שרוב הגולשים פונים למנוע החיפוש של גוגל בכדי לאתר אינסטלטור לטיפול בתקלה, הם חייבים להופיע בתוצאות הראשונות של מנוע החיפוש גוגל.

כיום כבר אין לאף אינסטלטור מנוס מלפרסם את עצמו באופן ממומן בגוגל בכדי לקבל מספיק עבודה. כל אינסטלטור שלא מפרסם עצמו בגוגל, ולא עושה זאת גם בצורה חכמה, נידון לכישלון. אינסטלטורים חייבים לבנות קמפיין פרסום ממומן בגוגל באופן שמבטיח את הכמות המקסימלית של פניות רלוונטיות מתקציב הפרסום.

איך עושים זאת? להלן הדגשים החשובים ביותר שצריך להכיר כאשר מקימים קמפיין פרסום אינסטלטור בגוגל אדס:

פרסום רק לגולשים באזור השירות

בעלי מקצוע המפרסמים בגוגל מענה מהיר לקריאות שירות, כמו אינסטלטורים למשל, מן הסתם אינם יכולים לעבוד בפריסה ארצית מכיוון שהם צריכים להגיע לבית הלקוח בהקדם האפשרי מרגע הפניה. לרוב בעלי מקצוע יש גם בדרך כלל אזור שירות ספציפי שבו הם פועלים ורוצים לקבל רק ממנו קריאות שירות.

בעת הקמת קמפיין פרסום ממומן בגוגל ניתן להגביל את הפרסום לאזורים גיאוגרפיים מסוימים. כך מבטיחים שהפרסום בגוגל יתמקד אך רק בגולשים שאליהם יכול האינסטלטור להגיע ולבצע את קריאת השירות. ניתן להגדיר מיקוד גיאוגרפי לפי עיר או לפי רדיוס.

לדוגמה, קמפיין אינסטלטורים שמוגדר לרדיוס של 10 קילומטר מסביב לחדרה. הפניות מהפרסום לגוגל יגיעו רק מגולשים המתגוררים בתחום הרדיוס הזה. אין למשל סכנה שתגיע פניה בטעות מאזור חיפה.

מיקוד גיאורגרפי לקמפיין גוגל לפי אזור מתן שירות

מיקוד גיאורגרפי לקמפיין גוגל לפי אזור מתן שירות

טיפ קטן: ניתן להגדיר מספר מיקודים גיאוגרפיים במקביל ולתת עדיפות לקריאות שירות מכל אזור גיאוגרפי עם התאמות להצעות מחיר.

בעת הקמת קמפיין פרסום לאינסטלטור חשוב למקד את הפרסום בגוגל לפי אזור השירות שבו עובד האינסטלטור

אין טעם לפרסם מחוץ לשעות העבודה

ברירת המחדל של מערכת גוגל אדס היא לפרסם את העסק ללא הפסקה בכל שעות היממה (24/7). בעוד שיש הרבה אינסטלטורים בגוגל המפרסמים מתן מענה לקריאות שירות 24/7, מעטים מהם באמת זמינים לטפל בתקלות אינסטלציה בכל שעות היממה לאורך כל השבוע. רובם בוחרים לעבוד רק בשעות ספציפיות במהלך היממה, וחלקם גם לא עובדים בשבת.

אינסטלטורים שלא עובדים 24/7 חייבים לתזמן את הופעת מודעות הפרסום בגוגל לפי שעות העבודה. ניתן להגביל את שעות הפרסום בגוגל בעת הקמת הקמפיין בחלק "תזמון הצגת מודעות" כמו שניתן לראות בתמונה הבאה. מודעות הפרסום יופיעו רק בשעות בהן האינסטלטור זמין לטפל בקריאות שירות.

תזמון הצגת מודעות בקמפיין גוגל

תזמון הצגת מודעות בקמפיין גוגל

טיפ קטן: עדיין אפשר לציין במודעת הפרסום שהעסק מעניק שירות 24/7 כי בכל מקרה המודעות יופיעו רק בשעות הזמינות של העסק.

אין טעם להציב מודעות פרסום בגוגל מחוץ לשעות העבודה. אל תשכחו להגדיר תזמון מודעות פרסום בקמפיין

המקום הראשון בגוגל משיג הכי הרבה קליקים

כשמדובר על קריאות שירות המצריכות מענה באופן מיידי אין בכלל ספק שהמטרה צריכה להיות המקום בראשון בגוגל. גולשים לא לוקחים את הזמן ליצור קשר עם כל המפרסמים הראשונים בגוגל במקרים של תקלה הדרושה טיפול דחוף, כ-70% מהגולשים יקליקו על המודעה הראשונה עבור מענה לקריאת שירות מידית.

בעקבות כך, המטרה של העסק צריכה להיות הופעה במקום הראשון בגוגל. זה דורש מהמפרסם להשיג את ציון איכות המודעות הגבוה ביותר שהוא יכול לקבל מגוגל, על ידי שיפור הרלוונטיות של המודעות ובניית דף נחיתה תקין, ולהציע את הצעת המחיר לקליק התחרותית ביותר מבין שאר המפרסמים בגוגל על מילות המפתח של הקמפיין.

מיקום ממוצע למודעת גוגל ברשת החיפוש

מיקום ממוצע למודעת גוגל ברשת החיפוש

טיפ קטן: בכדי להבטיח הופעה במקום הראשון בגוגל חשוב לבחור באסטרטגיית הצעת מחיר לקליק ידנית המאפשרת להגדיל את הצעת המחיר לקליק עד שמגיעים למקום הראשון בגוגל.

בעלי מקצוע שלא מופיעים במקום הראשון מפספסים לקוחות

מתן עדיפות למילות מפתח "זנב ארוך"

אחת הטעויות הגדולות ביותר שמפרסמים מתחילים בגוגל עושים בקידום בעלי מקצוע ברשת החיפוש היא מתן תשומת לב גדולה מדי למונחי החיפוש הכלליים. נכון שמונחי החיפוש עם הכי הרבה חיפושים מעניקים למפרסם את החשיפה הגדולה ביותר, אך לא תמיד הם המונחים שיעניקו לו את שיעור ההמרה הגבוה ביותר.

מחקרים רבים של גוגל מצאו שבקמפיין פרסום בעלי מקצוע דווקא רצוי לתת עדיפות למילות מפתח "זנב ארוך", מונחי חיפוש ממוקדים בעלי נפח חיפוש נמוך, מכיוון שהרלוונטיות שלהם גבוהה יותר וקיים סיכוי גדול יותר להמרה. הרי מאיזה גולש יש סיכוי גבוה יותר לקבל טלפון? ממישהו שפשוט מקליד בגוגל "איתור נזילות" (ויכול להיות שרק מחפש ללמוד על הנושא) או ממישהו שמקליד במפורש בגוגל "מומחה לאיתור נזילות" וככל הנראה באמת מחפש להזמין אינסטלטור לאיתור נזילות.

מונחי זנב ארוך בקמפיין גוגל

מונחי זנב ארוך בקמפיין גוגל

טיפ קטן: כדאי לאתר מונחי חיפוש "זנב ארוך" עם עלות קליק נמוכה בכדי לייצר יותר פניות מתקציב הפרסום בגוגל.

אסור לוותר על מחקר מילות מפתח "זנב ארוך" לפני הקמת קמפיין פרסום בגוגל

בניית מודעות לפי סוגי קריאות שירות

רוב האינסטלטורים מסתפקים בבניית מודעת פרסום אחת כללית לקמפיין בסגנון של "אינסטלטור מומחה 24/7" או "התקשרו להזמנת אינסטלטור" – זוהי שגיאה שיכולה לפגוע קשות בביצועים של הקמפיין וביכולת של המודעה להיות מדורגת במקום הראשון בגוגל (משהו שכבר ציינו שהוא הכרחי עבור פרסום אינסטלטורים).

בהמשך לאיתור מילות מפתח "זנב ארוך" חשוב גם ליצור מודעות פרסום מותאמות למילות המפתח בגוגל בכדי לשמור על הרלוונטיות של המודעות, ובכך ולקבל את ציון האיכות הגבוה ביותר מגוגל. כל סוג קריאת שירות, החל מאיתור נזילות ועד לפתיחת סתימות, צריך לקבל קבוצת מודעות משלו בקמפיין המכילה מודעות ספציפיות בגין סוג תקלת האינסטלציה.

טיפ קטן: בכדי להגדיל את הרלוונטיות של מודעות בגוגל מומלץ להשתמש בסוג המודעה החדש בגוגל – המודעה הרספונסיבית לרשת החיפוש.

לפרטים נוספים על סוג המודעות החדש ועל שינויים נוספים חדשים שנכנסו לאחרונה למערכת גוגל אדס לחצו כאן

כדאי ליצור מודעות טקסט והתקשרות

אינסטלטורים יכולים לבחור לפרסם בגוגל עם מודעות טקסט ועם מודעות התקשרות. מודעות טקסט מאפשרות לבעל המקצוע להציג מידע רב יותר על הניסיון שלו והשירותים שהוא מעניק במנוע החיפוש, בעוד שמודעות התקשרות מעודדות את הלקוח ליצור קשר טלפוני ישירות עם בעל המקצוע בהקדם האפשרי.

הרבה בעלי מקצוע שואלים אותנו עם מה עדיף לפרסם בגוגל? עם מודעת טקסט או מודעת התקשרות? התשובה פשוטה הרבה יותר ממה שחושבים – מומלץ לפרסם עם שני סוגי המודעות הללו ביחד! אין שום מניעה ליצור גם מודעת טקסט וגם מודעת התקשרות בכל קבוצת מודעות. גוגל יחליט מתי תופיע כל מודעת פרסום בגוגל (על סמך הסיכוי שלה ליצירת קליק) אז אין טעם בכלל להתלבט.

מודעה להתקשרות בלבד בקמפיין גוגל אדס

מודעה להתקשרות בלבד בקמפיין גוגל אדס

טיפ קטן: ניתן להוסיף למודעות טקסט תוסף התקשרות המאפשר לגולשים ליצור קשר טלפוני עם בעל המקצוע ישירות ממודעת הטקסט.

פרסמו עם מודעת טקסט ומודעות התקשרות להשגת אופטימיזציה מלאה בקמפיין

רוב התחרות היא על חיפושים במובייל

חיפוש בגוגל דרך הנייד הפך להיות דרך החיים של כולנו. מעל מחצית מהחיפושים במנוע החיפוש של גוגל מגיעים מהנייד, נתח שעולה כאשר מדובר על חיפושים מזדמנים מהירים (כמו למשל בחיפוש אחר בעל מקצוע לטיפול בתקלה הדורשת טיפול מהיר) כי הרי הרבה יותר פשוט לפתוח את הנייד ולחפש בגוגל מאשר לחכות שהמחשב יידלק, לפתוח את הדפדפן במחשב ואז לחפש בגוגל.

פירוש הדבר הוא שבעלי מקצוע חייבים להתחרות יותר על החיפושים בנייד. אינסטלטורים צריכים לדאוג שדף הנחיתה של הקמפיין מותאם לנייד, שמודעות הפרסום בגוגל נראות טוב בניידים ושהצעת המחיר מבטיחה את הופעת המודעות במקום הראשון בנייד (יש להשתמש בהתאמות הצעות מחיר לנייד במידת הצורך).

התאמות של הצעות מחיר לפרסום בנייד

התאמות של הצעות מחיר לפרסום בנייד

טיפ קטן: ניתן להשתמש בהתאמות הצעות מחיר בכדי למקד את הפרסום בגוגל לנייד בלבד.

השקיעו את מירב המאמצים של הפרסום בגוגל בקרב מכשירים ניידים