עיצוב דף נחיתה לקמפיין פרסום בגוגל – 9 כללי העיצוב העיקריים

  • עיצוב דף נחיתה

עיצוב דף נחיתה גרוע יכול לפגוע קשות בביצועים של קמפיין פרסום בגוגל. מודעות הפרסום של העסק שלך בגוגל אולי מושכות גולשים להיכנס לדף הנחיתה, אך בלי עיצוב חכם שממיר את הגולשים הללו לפניות, העסק לא ייצר לידים מגוגל. לכן, יש לעצב את דף הנחיתה על פי מספר כללים חשובים.

מפרסמים רבים בגוגל לא מעניקים מספיק תשומת לב לעיצוב דף הנחיתה למרות שהוא אחד החלקים החשובים ביותר בהקמת קמפיין פרסום בגוגל. הם בטוחים שכל עוד הם יצליחו לייצר מספיק כניסות רלוונטיות מגוגל לדף הנחיתה, מה שיש לעסק להציע עבור אותם גולשים הוא מספיק בכדי לגרום להם להשאיר פניה.

אך המציאות בתחום הפרסום בגוגל מעידה על כך שעיצוב דף הנחיתה הוא משתנה חשוב מאוד בתהליך יצירת לידים מגוגל. בעוד שיעור ההמרה הממוצע של דף נחיתה רגיל נע סביב כ-2%, ישנם דפי נחיתה מעוצבים המצליחים להשיג שיעורי המרה המגיעים גם עד ל-10%.

אל תאמינו לחברות פרסום בגוגל שמבטיחות להשיג לכם ביצועים גם עם דף נחיתה ישן. בואו לגלות מה הן לא מספרות לכם על פרסום בגוגל.

אז מה המשותף לדפי נחיתה המוצלחים הללו? עיצוב דף חכם לפי מספר כללי עיצוב. להלן 9 כללי עיצוב דף נחיתה שחובה לפעול לפיהם בעת בניית דף הנחיתה לקמפיין פרסום בגוגל:

1. עיצוב דף נחיתה צריך להתבסס על מבנה מכוון להמרה

המראה והמבנה הכללי של עיצוב דף הנחיתה משפיע רבות על האפקטיביות של דף הנחיתה להצליח במטרה שלו – המרה של הגולשים לפניות. מבנה דף הנחיתה צריך להיות מעוצב בצורה מאורגנת הפועלת לכיוון עידוד הגולש להשאיר פניה. כל מרכיב בדף הנחיתה, החל מתוכן הדף ועד לנראות טופס צור הקשר, צריך להיות ממוקם בדף הנחיתה כחלק ממבנה מקצועי שמכוון את הגולש לביצוע המרה.

כאשר אתם מעצבים את דף הנחיתה לקמפיין הפרסום, קחו בחשבון את המסלול שבו אתם רוצים להעביר את הגולש מהרגע שבו הוא מקליק על מודעת הפרסום ועד לביצוע פעולת המרה. בין אם רוצים להציג קודם את היתרונות של המוצר/שירות או בין אם רוצים לתת הקדמה על העסק, עיצוב הדף צריך להיות מכוון להמרה מקסימלית.

2. עיצוב One Page הוא המבנה המנצח לדף נחיתה ייעודי

מפרסמים רבים בגוגל מפנים את הגולשים לדף מסוים באתר האינטרנט העסקי או לאתר ייעודי המכיל מספר דפים. הבעיה עם שימוש באתר עם מספר דפים היא הסכנה שהלקוח הפוטנציאלי יעבור בין הדפים באתר מבלי להתמקד בהצעה הרלוונטית למודעה שהוא הקליק עליה. הרבה יותר קל לגולש באתר עם מספר דפים לאבד את עצמו.

הרצון של עסק המפרסם בגוגל הוא לשמור את הגולש, לאחר שהוא נחת בדף הנחיתה, בתוך דף הנחיתה עד לביצוע ההמרה הרצויה. העיצוב המוצלח ביותר בהשגת המטרה הזאת הוא עיצוב "עמוד אחד" (One Page)

 דף נחיתה עם עיצוב בעמוד אחד מגביל את הגולש לשטח אחד המכיל את כל המידע הרלוונטי שהוא צריך לקחת החלטה. הרי מדוע יש להציב את טופס צור הקשר בעמוד נפרד אם ניתן להקל על הגולש להשאיר פרטים על ידי עיצוב טופס צור הקשר באותו עמוד דף נחיתה? רוב המבקרים באופן טבעי יודעים שהם יכולים לגלול למטה לקבלת מידע נוסף. כשכל המידע והאלמנטים העיצוביים הם בעמוד אחד, גדלים הסיכויים לייצר שיעור המרה גבוה בדף הנחיתה.

3. מעצבים דף נחיתה קצר ולעניין

הצרכנים של היום רוצים לקחת החלטות לגבי קניה במהירות ועם כמה שפחות מאמץ. מפרסמים צריכים להעניק לצרכנים שלהם את המידע הרלוונטי ביותר בדף הנחיתה באופן קצר וקולע, אחרת אחוז הנטישה של הדף יקפוץ לשמיים.

הקפידו לשמור על עיצוב דף נחיתה נקי עם ניווט ברור, טבעי וללא הסחות דעת (למשל חלונות קופצים, ניגודיות לא תקינה בין צבעים וכו'). דף נחיתה טוב מספק את כל התוכן הדרוש כדי לעודד מבקרים לבצע את פעולת ההמרה, ושום דבר נוסף. יותר מדי מידע ואלמנטים עיצוביים יכולים להסיח את דעתם של המבקרים ולמנוע מהם לבצע את הפעולה שלמטרתה הוקם דף הנחיתה.

עיצוב דף נחיתה ברור ונקי

עיצוב דף נחיתה ברור ונקי

4. עיצוב דף הנחיתה חייב להיות מותאם לנייד

היום יותר מתמיד חיוני שעיצוב דף הנחיתה יהיה מותאם לניידים באופן מושלם, שכן מעל מחצית מהגולשים במנוע החיפוש של גוגל עושים זאת דרך הסלולר. אם גולשים מהנייד לוחצים על המודעה של העסק בגוגל ועוברים לדף נחיתה שאינו מעוצב לנייד, הם יחזרו חזרה לחפש מפרסם אחר. מחקרים של גוגל מגלים שהתאמה של עיצוב דף נחיתה לנייד יכול להכפיל את שיעור ההמרה.

אסור לעשות לגולשים מהנייד חיים קשים בניווט בתוך דף הנחיתה. דף הנחיתה שלך צריך להיראות ולהרגיש נהדר במכשירים ניידים – קל לניווט, טעינה מהירה ומגיב טוב ללחיצה על כפתורים ייעודיים. בנוסף, חשוב שטופס צור קשר יהיה קל למילוי דרך הנייד וכל דרכי ההתקשרות מהנייד יהיו פעילים.

עיצוב דף נחיתה מותאם לניידים

עיצוב דף נחיתה מותאם לניידים

5. שימוש בכותרות גדולות המתמקדות בערך ללקוח

מחקרים מראים שיש לדף נחיתה בערך כ-10 שניות לשכנע גולש שהקליק על מודעת פרסום בגוגל לא לחזור למנוע החיפוש בכדי לחפש מתחרה אחר. כך שמפרסמים לא רק צריכים לדאוג שהתוכן בדף נחיתה יעודד את הגולש להישאר בדף הנחיתה, אלא הם צריכים גם לדאוג לעצב את התוכן באופן שיתפוס את תשומת הלב של המבקר לנקודות החשובות במהירות.

דפי הנחיתה המוצלחים ביותר משתמשים בעיצוב של כותרות ראשיות וכותרות משנה בכדי להדגיש למבקרים בדף את הערך שהם מקבלים מהמוצר/שירות. ערך ללקוח יכול להיות: יתרונות למוצר/שירות, הבטחת שירות ללקוח, ייחודיות מוצר, מחירים, משפט שיווקי המעודד קריאה נוספת וכו'.

הדגשת כותרות עם ערך לקוח בדף הנחיתה

הדגשת כותרות עם ערך לקוח בדף הנחיתה

6. עיצוב דף נחיתה יכלול תמונות, וידאו ועזרים ויזואליים

הפצצת המבקרים בכמות גדולה של טקסט בכדי להעביר את המסר של העסק זה אף פעם לא רעיון טוב. דף הנחיתה צריך להיות מעוצב בצורה נעימה לעין שמושכת את המבקרים לרצות לדעת עוד על ההצעה של העסק. שילוב תמונות, סרטונים ועזרים ויזואליים רלוונטיים בדף הנחיתה (כמובן לצד תוכן טקסט רלוונטי) יכולים להיות בעלי השפעה גדולה מאוד על שיעור המרה של דף נחיתה.

מומלץ לכלול בדף הנחיתה את העזרים הוויזואליים הבאים:

  • לוגו של העסק – חשוב שהגולשים יזהו את הלוגו ויידעו בדיוק מיהו העסק שמפרסם להם.
שילוב לוגו של העסק בדף הנחיתה

שילוב לוגו של העסק בדף הנחיתה

חובה אם במקביל יש קמפיין מיתוג באינטרנט למותג העסק המפרסם

  • תמונות וסרטונים להמחשה של המוצר/שירות – הסבירו על המוצר או השירות לא רק בטקסט.
שילוב תמונות וסרטונים בדף הנחיתה

שילוב תמונות וסרטונים בדף הנחיתה

  • סימנים ויזואליים המעידים על אמון ובטיחות בקנייה – הפחיתו את החרדה של הלקוח ליצור קשר עם העסק על ידי סימנים המעודדים אמון וביטחון בקניה.
הטמעת אמון הציבור בדף הנחיתה

הטמעת אמון הציבור בדף הנחיתה

7. טופס יצירת קשר ימוקם בראש דף הנחיתה

הרבה מפרסמים מציבים את טופס צור הקשר בתחתית דף הנחיתה, מתוך המחשבה שהלקוח רוצה לקבל את כל המידע הרלוונטי שהוא צריך לפני שהוא מחליט האם להשאיר את פרטי יצירת הקשר שלו בדף. לכן, טופס יצירת הקשר צריך להיות בתחתית העמוד ועל הלקוח לגלול עד לתחתית העמוד על מנת להשאיר פרטים. בפועל רוב גולשים לא מגלגלים עד תחתית העמוד, ולכן, גם לא משאירים פניה.

טופס צור קשר צריך להופיע גבוה בדף הנחיתה. ככל שדף הנחיתה נמצא קרוב יותר לראש הדף, כך גדלים הסיכויים שהגולש יבחין בו וישאיר פרטים. זה לא אומר בהכרח שטופס יצירת הקשר צריך להיות הדבר הראשון שהמבקרים רואים כשהם נכנסים לדף הנחיתה (במיוחד לא בנייד), אך כן מומלץ לעצב את דף הנחיתה כך שטופס צור הקשר יופיע בחלק העליון של דף נחיתה (לצד המידע החיוני ביותר שהלקוח צריך בכדי לקחת החלטה לגבי השארת פרטים בדף הנחיתה).

מיקום טופס יצירת קשר בדף הנחיתה

מיקום טופס יצירת קשר בדף הנחיתה

8. מעצבים טופס צור קשר עם מינימום שדות למילוי

מעבר לכך שצריך לדאוג שטופס צור הקשר יופיע גבוה בדף הנחיתה, חשוב גם לא להקשות על הגולשים להשאיר פניה בטופס יצירת הקשר עם הרבה שדות למילוי או דרישה למלא שדות בטופס צור קשר. לגולשים אין את הסבלנות למלא פרטים על גבי פרטים בכדי להשאיר פניה. ובמידה והם ידרשו למלא יותר פרטים ממה שהם רוצים להשאיר – הם פשוט לא ישאירו פניה בדף.

עצבו בדף הנחיתה טופס יצירת קשר עם המינימום פרטים שאתם זקוקים לו בכדי לטפל בפניה. אם מספיק לכם רק שם וטלפון בכדי ליצור קשר עם לקוח פוטנציאלי אז אין צורך יותר מכך. אתם למשל גם יכולים להוסיף שדה למילוי אי-מייל, אך בשום פנים ואופן על תחייבו את הגולשים להשאיר אי-מייל בכדי לשלוח פניה.

9. שימוש במספר דרכים ליצירת קשר בדף הנחיתה

מכיוון שכיום מרבית החיפושים במנוע החיפוש של גוגל הם על ידי גולשים מהנייד, גדלה החשיבות להעניק למבקר באתר המגיע מהנייד כמה שיותר דרכים ליצירת קשר עם העסק. כפתור התקשרות טלפונית, טופס צור קשר, צ'אט חי, שליחת מייל, שליחת SMS, שליחת וואטסאפ, מעבר לדף הפייסבוק הן רק חלק מהדרכים ליצירת קשר שניתן לספק בדף הנחיתה למבקר הגולש בנייד.

עיצוב דף נחיתה בנייד צריך לתת דגש על דרכי ההתקשרות השונים. דרכי ההתקשרות צריכים להופיע בצורה ברור ובולטת, כך שהגולשים בדף הנחיתה יוכלו לזהות אותם בקלות ולהבין בדיוק מהו אופן ההתקשרות עם העסק על ידי התאמה של הסמלים ליצירת קשר (לוגו וואטסאפ להודעות וואטסאפ, סמל מעטפה לשליחת מייל, סמל טלפון ליצירת קשר וכו').

דרכי יצירת קשר בדף נחיתה

דרכי יצירת קשר בדף נחיתה

By |2018-12-09T09:51:29+00:00דצמבר 9th, 2018|פרסום בגוגל|