מסע פרסום בגוגל לעסק מקומי – איך בונים קמפיין פרסום לעסק מקומי?

  • מסע פרסום בגוגל

די ברור שעסקים מקומיים לא צריכים לפרסם את המוצרים והשירותים שלהם בגוגל לכל תושבי ישראל, אלא, הם צריכים להתמקד רק בגולשים מסביבת המגורים הקרובה. זה המקום שבו מסע פרסום בגוגל עם מיקוד גיאוגרפי נכנס לפעולה. הגדרות המיקוד הגיאוגרפי של גוגל אדס מאפשרות לעסקים מקומיים להתמקד אך ורק בקהל הלקוחות הרלוונטי ביותר עבורם.

פרסום ממומן בגוגל לקהלי גולשים שאינם מתגוררים באזור השירות של העסק היא אחת הדרכים הנפוצות ביותר בהן מפרסמים מבזבזים את תקציב הפרסום של העסק על קליקים לא רלוונטיים. במידה ויש לכם עסק מקומי שלא מחזיק במערך שירות מכירות ארצי, כדאי לכם להימנע מלפרסם לתושבים שלא גרים באזור השירות של העסק.

בכדי למנוע הוצאות מיותרות על פרסום בגוגל של עסקים מקומיים, מערכת גוגל אדס מאפשרת למפרסמים להקים מסע פרסום בגוגל עם הגדרות מיקוד גיאוגרפי. כך מודעות הפרסום בגוגל יוצגו אך ורק בפני גולשים מאזור השירות של העסק.

קמפיין פרסום מקומי בגוגל מתאים במיוחד לבעלי מקצוע המעניקים שירות באזורים מוגדרים, לעסקים הנותנים שירות במקום (מוסכים, מאפיות וכו') ועסקים שמבצעים משלוחים מקומיים (מסעדות, חנויות מקומיות עם מערך משלוחים מצומצם ועוד).

מהן היתרונות בהגדרת מיקוד גיאוגרפי בגוגל?

מסע פרסום ממומן בגוגל עם מיקוד גיאוגרפי היא הדרך הטובה ביותר לחשוף את העסק לגולשים הרלוונטיים ביותר מהסביבה הגיאוגרפית הקרובה. ישנם 3 יתרונות עיקריים לפתיחת קמפיין פרסום מקומי בגוגל.

1. ניצול חכם יותר של תקציב הפרסום בגוגל

הגדרת מיקוד גיאוגרפי היא בראש ובראשונה דרך למנוע הקלקות מיותרות מגולשים לא רלוונטיים. כאשר מגדירים לגוגל אדס אזור מסוים בגוגל, בין אם לפי מחוז או בין אם לפי רדיוס מרחק, אוטומטית מונעים את הופעת מודעות הפרסום של הקמפיין לכל שאר הגולשים הנמצאים מחוץ לאזור הגאוגרפי המוגדר. כך מקטינים את ההוצאה על הקלקות לא רלוונטיות ומנצלים את תקציב הפרסום בגוגל בצורה אופטימלית יותר.

2. משלמים פחות לקליק בגוגל

עסק מקומי המפרסם אך ורק לקהל הגולשים בסביבה הגאוגרפית הקרובה משיג בדרך כלל שיעור קליקים גבוה יותר מכיוון שהוא רלוונטי יותר לגולשים בגוגל. הרי אם למשל תושב חיפה מחפש בגוגל מוסך בחיפה, יש סיכוי גדול יותר שהוא יקליד על מודעת פרסום של מוסך בחיפה מאשר מודעה של רשת מוסכים ארצית. מודעות עם שיעור הקלקות גבוה מקבלות ציון איכות טוב יותר מגוגל, מה שמוביל להפחתה בהצעת המחיר הנדרשת לקליק.

3. מייצרים יותר פניות מגוגל

קמפיין פרסום בגוגל שמשיג ציון איכות מודעות גבוה ומתמקד בגולשים בעלי הסבירות הטובה ביותר לבצע עסקה עם העסק צפוי לייצר המרות רבות. מיקוד הפרסום בסביבה הגיאוגרפית הקרובה של עסק מקומי תוביל בסופו של דבר ליצירת יותר פניות מגוגל וליותר עסקאות.

הקמת קמפיין פרסום מקומי בגוגל אדס

להתחלת מסע פרסום מקומי בגוגל יש לפתוח קמפיין פרסום חדש עם הגדרות מיקוד גיאוגרפי שימקדו את הפרסום בקרב הגולשים הנמצאים בסביבת השירות של העסק.

יש להיכנס לחשבון האדוורדס ולבחור בהקמת קמפיין פרסום ממומן חדש. לחיצה על הקמת קמפיין תפתח את מסך הקמת הקמפיין בגוגל אדס. במסך זה תתבקשו לבחור את יעד הפרסום הרצוי: מכירות, לידים, תנועה לאתר, התעניינות ברכישה, מודעות למותג וכו'.

בנוסף, לבחור את סוג הקמפיין: רשת החיפוש, רשת המדיה, קמפיין וידאו או קמפיין גוגל שופינג. יש לבחור סוג הקמפיין לפי הדרישה של מטרת העסק.

לאחר בחירת יעד וסוג הקמפיין עוברים למסך ההגדרות הבסיסיות של קמפיין בגוגל. בשלב זה המפרסם יכול להגדיר לגוגל מיקוד גיאוגרפי תחת לשונית מיקוד וקהלים.

מיקומים גיאורגרפיים בגוגל אדס

מיקומים גיאורגרפיים בגוגל אדס

רצוי להשאיר את הבחירה של המיקוד על "אנשים שנמצאים במיקוד היעד הגיאוגרפיים שלך או מביעים בהן עניין" בכדי להבטיח שהפרסום יתמקד בכל הגולשים הנמצאים באזור המוגדר לפרסום ולא רק בתושבי המקום.

מיקוד גיאוגרפי לפי אזורים מוגדרים

לחיצה על שורת החיפוש בלשונית המיקומים והקלדה של אזורים תפתח חלונית עם התאמות רלוונטיות שמתוכם ניתן לבחור את האזור שרוצים למקד.

מיקוד לפי ערים בקמפיין גוגל

מיקוד לפי ערים בקמפיין גוגל

ניתן לחפש בשורת החיפוש לפי מדינה, מחוז ועיר. ליד כל מיקום יצוין מספר המייצג את אומדן הגולשים בגוגל במיקום הנבחר (או אנשים שמתעניינים במיקום זה) בכדי לתת הערכה של חשיפה של הפרסום בגוגל.

  • במידה ורוצים לבחור מיקום מסוים לפרסום בגוגל – יש לסמן "למיקוד"
  • במידה ורוצים למנוע פרסום במיקום מסוים – יש לסמן "החרגה מהמיקוד"

לדוגמה, מיקוד גיאוגרפי של בעל מקצוע שעובד רק באזור תל אביב יכול להיראות כך:

החגרת מיקוד גיאוגרפי בקמפיין גוגל

החגרת מיקוד גיאוגרפי בקמפיין גוגל

לפי מיקוד גיאוגרפי זה ניתן לראות שבעל המקצוע רוצה לפרסם רק לתושבי העיר תל אביב בלבד (השטח הכחול). בכדי למנוע קריאות שירות מגבעתיים (השטח האדום), הוא כלל את העיר באי הכללות של הגדרות המיקוד הגיאוגרפי של הקמפיין. כפי שניתן לראות יש שטחים חופפים בין תל אביב וגבעתיים, לכן, חשוב להגדיר את גבעתיים באי הכללות.

מיקוד גיאוגרפי לפי רדיוס

ניתן להגדיר ידנית אזור למיקוד פרסום ממומן בגוגל גם לפי רדיוס. אפשרות זאת מצוינת לעסקים שירות במקום ורוצים לפרסם רק לגולשים הנמצאים קרוב לכתובת העסק.

בכדי להיכנס לחלון ההגדרה הידנית לפי רדיוס יש ללחוץ על "חיפוש מתקדם" בשורת החיפוש במסך ההגדרות הבסיסיות של הקמפיין.

מיקוד לפי רדיוס בקמפיין גוגל

מיקוד לפי רדיוס בקמפיין גוגל

לחיצה על "חיפוש מתקדם" פותחת את מסך החיפוש המתקדם של המיקומים הגיאוגרפיים בגוגל. יש לבחור באפשרות של "רדיוס" כפי שניתן לראות בתמונה למטה. ניתן לקבוע רדיוס לפרסום בגוגל לפי רדיוס מייל או קילומטר.

לדוגמה, מסעדה בכתובת פלורנטין 50 בתל אביב יכולה להגדיר רדיוס של 1 קילומטר סביב המסעדה לפרסום בגוגל. כך היא יכולה להבטיח שהפרסום בגוגל יתמקד רק בגולשים הנמצאים מספיק קרוב בכדי להגיע בפועל למסעדה לאחר החיפוש בגוגל.

אסטרטגיית פרסום מקומי לפי מיקוד גיאוגרפי

אסטרטגיית פרסום מקומי לפי מיקוד גיאוגרפי

ניתן בכל שלב לשנות את הגדרות המיקוד

לאחר הגדרת המיקוד הגיאוגרפי של הקמפיין ניתן להמשיך ולהתקדם עם שאר הגדרות הקמפיין הרגילות ולסיים את תהליך הקמת הקמפיין.

שימו לב שאתם יכולים גם לאחר השלמת הקמפיין לחזור להגדרות המיקוד הגיאוגרפי ולבצע שינויים בהתאם לביצועים של הקמפיין. בכדי לבצע שינויים במיקוד הגיאוגרפי, יש להיכנס ללשונית מיקומים גיאוגרפיים בחשבון האדוורדס.

אופטימיזציה לפי מיקוד בקמפיין גוגל

אופטימיזציה לפי מיקוד בקמפיין גוגל

דגשים חשובים למסע פרסום מקומי בגוגל

מעבר לשימוש במיקוד גיאוגרפי בהגדרות הקמפיין ישנם עוד כמה דגשים חשובים לניהול מסע פרסום מקומי בגוגל שהופכים קמפיין פרסום ממומן רגיל בגוגל לקמפיין אפקטיבי המתמקד באזור גיאוגרפי מסוים:

התאמה מקסימלית לסלולר

מחקרים רבים של גוגל מעידים על כך שמעבר לעובדה שמעל מחצית מהחיפושים בגוגל מגיעים מהסלולר, גם חלק גדול מהחיפושים בגוגל דרך הסלולר מתמקדים בחיפוש מקומי. זה מאוד הגיוני שגולש יחפש דרך הסלולר מענה קרוב לצורך רגעי כאשר הוא נייד (למשל גולש רעב שמחפש מסעדה קרובה).

חשוב שמודעות הפרסום בגוגל ודף הנחיתה יהיו מותאמים באופן מלא לסלולר בכדי להבטיח המרה גבוהה מקמפיין פרסום מקומי בגוגל. יש לבדוק את הנראות של המודעות טקסט בסלולר, לבחור בגדלים הנכונים של מודעות מדיה לנייד ולבחון את ביצועי דף הנחיתה במובייל.

התאמות להצעות מחיר לפי מיקוד גיאוגרפי

מפרסמים בגוגל אדס יכולים לבצע התאמות להצעות מחיר (שינוי באחוזים להצעת המחיר לקליק של מילת המפתח) על פי מספר משתנים. אחד מאותם משתנים הוא מיקום גיאוגרפי. במידה ומפרסמים במספר אזורים גיאוגרפיים שונים, ניתן להגדיל או להקטין את הצעת המחיר לקליק בהתאם לרצונות העסק. זהו כלי מצוין שיכול לאפשר לך להגדיל/ להקטין את התחרות של פרסום העסק בגוגל לפי אזורי השירות.

לדוגמה, נניח בעל מקצוע שעובד במרכז ודרום הארץ. הוא מעדיף לעבוד כמה שיותר באזור ירושלים. במצב כזה הוא יכול לבחור להגדיל את הסיכויים שלו לקבל יותר פניות מלקוחות בירושלים ביחס להצעת מחיר לקליק של הקמפיין על ידי התאמה חיובית של 10% להצעת מחיר לקליק רק לאזור ירושלים. כפי שניתן לראות בתמונה הבאה מלשונית מיקומים גיאוגרפיים בגוגל אדס:

התאמת הצעות מחיר לפי מיקוד גיאוגרפי

התאמת הצעות מחיר לפי מיקוד גיאוגרפי

השתמשו גם במילות מפתח עם ביטויים מקומיים

רוב המומחים בגוגל אדס ישתמשו במילות מפתח כלליות בלבד בקמפיין פרסום מקומי. למשל ישתמשו במונח חיפוש כמו "מתקין פרגולות" ולא " מתקין פרגולות בירושלים". המחשבה שעומדת מאחורי השימוש במילות מפתח כלליות נובעת מכך שמראש כבר מיקדנו את הפרסום לאזור גיאוגרפי מסוים, ולכן, אין טעם להשתמש במילות מפתח עם ביטויים מקומיים שיקטינו עוד יותר את החשיפה.

מילות מפתח עם ביטויים מקומיים

מילות מפתח עם ביטויים מקומיים

בעוד שחובה להשתמש במילות מפתח כלליות בקמפיין פרסום מקומי בגוגל בכדי לחשוף את מודעות הפרסום לכמה שיותר גולשים מקומיים, מומלץ גם ליצור קבוצת מודעות נוספת עם רשימת מילות המפתח הכוללת מונחי חיפוש מקומיים. זאת בכדי לקבל מיקוד חזק עוד יותר בקרב גולשים מקומיים המחפשים מענה מקומי מסוים. זוהי דרך מצוינת להשיג רלוונטיות גבוהה יותר של מודעות הקמפיין ולהפחית את העלות לקליק.

לדוגמה, קבלן פרגולות המשווק את עצמו בגוגל יכול לבנות קבוצת מודעות המתמקדת בגולשים מירושלים המחפשים במפורש "פרגולות בירושלים", ובכך לייצר יותר פניות רלוונטיות מגוגל (אותם גולשים בוודאות מחפשים מתקין פרגולות בירושלים) ובעלות נמוכה יותר (העלות לקליק במונחי חיפוש מקומיים נמוכה יותר ממונחי חיפוש כלליים).

השוואת מחיר לקליק בין מונחי חיפוש מקומיים לארציים

השוואת מחיר לקליק בין מונחי חיפוש מקומיים לארציים

כדאי להשתמש בהרחבת מיקום של גוגל אדס

הרחבות גוגל אדס בעלות השפעה עצומה על שיעור הקליקים הצפוי (יכולות לשפר את שיעור הקליקים על מודעות הקמפיין עד 25%). בעקבות כך, מומלץ להשתמש בכמה שיותר הרחבות למודעות טקסט. עסקים עם מיקום פיזי המפעילים קמפיין פרסום מקומי בגוגל צריכים להשתמש בהרחבת המיקום של גוגל אדס.

הרחבה המיקוד של גוגל מציגה מתחת למודעת הטקסט את כתובת העסק, כאשר לחיצה על כתובת העסק תעביר את הגולש למפות גוגל לניווט מהיר עד לבית העסק. בכדי להוסיף הרחבת מיקום יש להיכנס למסך התוספים של חשבון גוגל אדס ולבחור בתוסף מיקום. לאחר מכן, במידה והעסק כבר פתח כרטיס עסק עם כתובת ב-Google My Business, יש לבחור בכתובת העסק שתופיע בהרחבה.

תוספי מיקום בקמפיין גוגל

תוספי מיקום בקמפיין גוגל

הרחבת המיקום של גוגל אדס מגדילה את הסיכוי שגולש יקליק על המודעה ויגיע עד למתחם העסק במהירות בכדי לבצע עסקה.

By |2018-10-05T18:58:50+00:00אוקטובר 5th, 2018|פרסום בגוגל|