מיתוג באינטרנט – הגברת מודעות למותג עסקי עם גוגל אדס

  • מיתוג באינטרנט

השגת לידים, מכירת מוצרים וקידום אפליקציה הן לא הסיבות היחידות להשתמש בפרסום ממומן בגוגל. פרסום בגוגל אדס הוא גם כלי אפקטיבי ביותר בהגברת מודעות למותג עסקי בקרב קהל הלקוחות הפוטנציאלי של העסק באינטרנט. לא מספיק אנשים מכירים את העסק שלך? פתח קמפיין מודעות למותג בגוגל אדס.

גולשים באינטרנט מעדיפים לעשות עסקים עם מותגים שהם מכירים וסומכים עליהם. ככל שמותג עסק בעל מוניטין גדול יותר ביחס למתחרים שלו, כך צרכנים פוטנציאליים באינטרנט ירגישו בנוח יותר לרכוש את המוצרים והשירותים שהוא מפרסם בגוגל על פני מפרסמים אחרים. עקב כך, מיתוג באינטרנט הופך להיות מרכיב חשוב בכל מערך שיווק עסק באינטרנט.

גוגל מבינה שפרסום עסקים בגוגל אינו מתחיל ונגמר אך ורק בהצבת מודעות פרסום במנוע החיפוש של גוגל. קיימים משתנים נוספים לתהליך קבלת ההחלטות של הצרכנים, לרבות מוניטין מותג העסק. בתחרות הגדולה כיום בין מפרסמים בגוגל חשוב להשקיע גם בשם המותג של העסק באינטרנט, לא במקרה גוגל כוללת ביעדי הפרסום של קמפיינים ממומנים בגוגל את היעד "מודעות למותג".

עסקים המחזקים את מותג העסק בעזרת גוגל אדס נהנים מתוצאות טובות יותר בפרסום ממומן בגוגל בטווח הקצר, ומגידול אורגני של לידים דרך האינטרנט בטווח הארוך.

המטרה בקמפיין קידום מותג בגוגל אדס

לקמפיין קידום מותג בגוגל אדס יש מטרה אחת מרכזית – לחשוף את מותג העסק שלך לכמה שיותר קהלי גולשים רלוונטיים על מנת ליצור מודעות למותג העסקי, כך שכאשר יגיע הרגע בו הם יצטרכו את מה שיש לעסק להציע, גדל הסיכוי שהם ירצו ליצור קשר עם העסק שלך.

מיתוג העסק מתנהל ברשת המדיה של גוגל (הכוללת מיליוני אתרי אינטרנט, אתר יוטיוב, ג'ימייל ועוד), תוך חשיפה לקהלי הגולשים בעלי הסבירות הגבוהה ביותר ליצור קשר בעתיד עם העסק. על ידי הצבת באנרים (מודעות תמונה), הגולשים הרלוונטיים נחשפים לשם מותג העסק וליתרונות שלו בזמן שהם גולשים באינטרנט. לאורך זמן, מיתוג באינטרנט עם גוגל אדס יראה את אותותיו בהגברת מוניטין העסק בקרב לקוחות פוטנציאליים.

פתיחת קמפיין פרסום ברשת המדיה של גוגל

מכיוון שהדרך הטובה ביותר לחזק מותג באינטרנט היא על ידי פתיחת קמפיין להגברת מודעות למותג ברשת המדיה של גוגל, יש ללכת למסך הקמפיינים של חשבון אדוורדס וללחוץ על כפתור פתיחת קמפיין חדש. בוחרים ביעד "מודעות למותג ופוטנציאל החשיפה", ואז בוחרים בסוג קמפיין פרסום ברשת המדיה של גוגל.

קמפיין מודעות למותג וחשיפה בגוגל אדס

קמפיין מודעות למותג וחשיפה בגוגל אדס

במידה ואתם רוצים גם לחזק את מותג העסק עם סדרת סרטונים ביוטיוב, אנו ממליצים לפתוח קמפיין פרסום ביוטיוב בנפרד בשלב שני לאחר קמפיין מיתוג ראשוני עם באנרים ברשת המדיה של גוגל.

רוצים לפרסם סרטוני תדמית לעסק ביוטיוב? לחצו כאן להסבר על פרסום ממומן של סרטון ביוטיוב

כמו בכל קמפיין פרסום בגוגל אדס, נדרש להגדיר מספר הגדרות בסיסיות לקמפיין מיתוג ברשת המדיה:

שם קמפיין פרסום מותג

יש להעניק שם לקמפיין המיתוג. מומלץ לקבוע שם המתמקד במטרת המיתוג של העסק ו/או היתרון שבו מתמקדים בחיזוק המותג. למשל "קמפיין מיתוג עסק ראשוני", "קמפיין מיתוג – המחירים הזולים ביותר" וכו'.

הגדרת שם קמפיין לפרסום מותג

הגדרת שם קמפיין לפרסום מותג

מיקומים גיאוגרפיים לפרסום המותג

הקמפיין הוא קמפיין מיתוג כלל ארצי? בחרו בפרסום לכל מדינת ישראל. מדובר על קמפיין מיתוג לעסק מקומי? בחרו רק את אזורי השירות של העסק (אין טעם לפרסם לאוכלוסייה של לקוחות לא רלוונטיים).

הגדרת מיקומים גיאוגרפיים לקמפיין חשיפה בגוגל

הגדרת מיקומים גיאוגרפיים לקמפיין חשיפה בגוגל

שפות גולשים בגוגל

שפות הדפדפן של הגולשים שהפרסום יתמקד בהם. מומלץ לכלול כמה שיותר שפות רלוונטיות בכדי לא לוותר על לקוחות פוטנציאליים. בישראל השפות העיקריות הן עברית, אנגלית, רוסית וערבית.

הגדרת שפות לקמפיין מותג חשיפה בגוגל

הגדרת שפות לקמפיין מותג חשיפה בגוגל

אסטרטגיית הצעת מחיר לפרסום מותג

אסטרטגיית הצעת המחיר שלפיה גוגל אדס תנצל את תקציב הפרסום בגוגל. מכיוון שהמטרה היא לחזק את מותג העסק, מומלץ לבחור באסטרטגיה של "תנועה באיכות גבוהה", אשר תתמקד בגולשים עם הסיכוי הגבוה ביותר לרצות לבצע עסקאות בעתיד עם העסק.

אסטרטגיית הצעת מחיר לפרסום מותג

אסטרטגיית הצעת מחיר לפרסום מותג

תקציב פרסום למיתוג באינטרנט

התקציב היומי שרוצים להוציא על מיתוג העסק ברשת המדיה של גוגל. מכיוון שמדובר על תהליך ארוך של מיתוג ללקוחות פוטנציאליים לאורך זמן, אין טעם להגדיר תקציבים יומיים גדולים במיוחד. מומלץ לבחור בתקציב יומי סביר שיאפשר לגוגל לחשוף את מותג העסק ללקוחות לאורך זמן מבלי לנגוס יותר מדי מתקציב הפרסום הכולל של העסק.

סבב מודעות פרסום מותג

סבב המודעות קובע כיצד גוגל מחליט אילו מודעות באנרים יוצגו בפני הגולשים ברשת המדיה? בקמפיין חיזוק מותג בגוגל מומלץ לבחור באחת מ-2 האופציות הבאות:

  • עדיפות למודעות שמניבות את הביצועים הטובים יותר – במידה וכל מודעות הפרסום נראות אותו דבר (למעט הבדל בגודל) או מתמקדות באותן יתרונות. נרצה שהמודעות האפקטיביות ביותר יופיעו בגוגל.
  • הצגה בסבב מודעות באופן שווה – במידה והמודעות שונות בתכלית אחת מהשנייה (למשל הן מתמקדות ביתרונות שונים של מותג העסק) והמטרה היא לחשוף את כולן ללקוחות פוטנציאליים. נרצה שכל המודעות יופיעו בגוגל באופן שווה.

תזמון הצגת מודעות

נדרש לקבוע באילו שעות יוצגו מודעות הפרסום של הקמפיין. ברירת המחדל של גוגל אדס היא הצגת מודעות 24/7. מכיוון שמדובר על קמפיין חיזוק מותג ניתן להשאיר את הפרסום על ברירת המחדל, אך באפשרותכם לצמצם את שעות החשיפה אם ברצונכם לצמצם את החשיפה.

תדירות הופעת מודעות פרסום לגולש

גוגל אדס יציג את מודעות הפרסום של המותג בתדירות שהוא רואה לנכון על מנת להשיג את הביצועים הטובים ביותר. כך שגולשים בעלי סבירות גבוהה יותר להגיב באופן חיובי למודעות הפרסום של המותג יראו יותר פעמים את המודעות. ההמלצה של מערכת גוגל אדס היא לבחור באפשרות האופטימיזציה של המערכת.

הגבלת חשיפה יומית בקמפיין גוגל

הגבלת חשיפה יומית בקמפיין גוגל

עם זאת, באפשרותכם גם להגביל את כמות ההופעות של מודעות הקמפיין לכל גולש. הגבלה של מספר חשיפות לגולש מתאימה לקמפיין מיתוג עם תקציב נמוך. במקרה כזה מומלץ להגביל את מספר החשיפות לגולש על מנת למקסם את החשיפה לכמה שיותר לקוחות פוטנציאליים.

הגדרת קהלים הוא הבסיס להצלחה

לאחר השלמת כל ההגדרות הבסיסיות בקמפיין המותג, יש להגדיר את הקהלים שרוצים למקד בהם את פרסום המותג ברשת המדיה. מכיוון שהמטרה של הקמפיין היא לחזק את המותג בקרב לקוחות פוטנציאליים, בניית קהלים בצורה נכונה זה השלב הכי קריטי להצלחה בפרסום מותג.

הגדרת קהלים צריכה להתבסס על המאפיינים השונים של הלקוחות הפוטנציאליים, החל מהמאפיינים הדמוגרפיים שלהם ועד למאפייני הגלישה שלהם באינטרנט. באפשרותכם לבנות קהלים על פי מספר משתנים:

קריטריונים דמוגרפיים

ההגדרה הבסיסית ביותר של קהלים הם המאפיינים הדמוגרפיים. במידה והלקוחות הפוטנציאליים של העסק בעלי מאפיינים דמוגרפיים מסוימים של מגדר, גיל וסטאטוס הורה אז ניתן למקד את הפרסום בהתאם.

לדוגמה, קמפיין להגברת מודעות למותג בגדים חדש לנשים צעירות יתמקד אך ורק בקהל נשים שאינן אימהות עד גיל 34.

תחומי עניין וההרגלים

ניתן לבנות קהלים על פי תחומי העניין וההרגלים של גולשים בגוגל. תחומי העניין וההרגלים מתבססים על היסטוריית הגלישה של הגולשים. ניתן לבחור ממגוון רחב של תחומי עניין, החל מהתעניינות לגבי רכבים ועד להתעניינות לגבי מסעדות.

לדוגמה, קמפיין להגברת מודעות למותג תוסף תזונה חדש לספורטאים יתמקד בקהלים שמתעניינים בספורט, כושר, יופי ובריאות.

קהלים ותחומי עניין בקמפיין חשיפה בגוגל

קהלים ותחומי עניין בקמפיין חשיפה בגוגל

התכנון והחיפוש שמתבצע באופן פעיל

בנוסף (או במקום) מיקוד קהלים על פי תחומי עניין והרגלים, ניתן לבנות קהלים על בסיס מונחי החיפוש שהגולשים מקלידים במנוע החיפוש של גוגל. גוגל יציב את מודעות המותג בפני גולשים שהקלידו את מילות המפתח שתבחרו לבניית הקהלים.

לדוגמה, קמפיין להגברת מודעות למותג עגלת תינוק יכול להתבסס על קהלים לפי מונחי חיפוש כגון "מוצרים לתינוקות", "עגלות לתינוקות" וכו'.

הגדרת קהלים לפי חיפוש פעיל בגוגל

הגדרת קהלים לפי חיפוש פעיל בגוגל

אופן האינטראקציה בעבר עם העסק שלך

ניתן לבנות קהלים על בסיס המבקרים באתר העסק. מודעות המותג יכולות להופיע בקרב גולשים שכבר ביקרו באתר העסק, לחיזוק המותג בקרב לקוחות פוטנציאליים שכבר הראו התעניינות כלשהי בעסק, או להופיע בקרב קהלים שיש להם מאפיינים דומים לקהל המבקרים באתר (קהלים דומים).

קהלי רימרקטינג לקמפיין חשיפה

קהלי רימרקטינג לקמפיין חשיפה

מכיוון שהמטרה בקמפיין מותג היא לחשוף את העסק לכמה שיותר לקוחות פוטנציאליים, מומלץ להשתמש ברשימות הרימרקטינג לבניית קהלים דומים.

מיקומי מודעות ברשת המדיה

ניתן גם להגדיר את המיקומים שבהם יופיעו מודעות הפרסום של הקמפיין, ובעצם בכך לבנות קהלים רלוונטיים על פי מיקומים מסוימים באינטרנט (אתרים, בלוגים, ערוצי יוטיוב, אפליקציות וכו'). במידה ולקוחות פוטנציאליים רבים של העסק גולשים באתר מסוים ביום יום, מומלץ להגדיר את האתר במיקומי המודעות.

לדוגמה, קמפיין להגברת מודעות של מוצר חדש לעסקים יכול לבחור להציב את מודעות הפרסום של המותג באתרי חדשות כלכלה כמו גלובס ודה מרקר מתוך ההנחה שבעלי עסקים רבים גולשים באתרים הללו.

הגדרת מיקומי מודעות לרשת המדיה

הגדרת מיקומי מודעות לרשת המדיה

קהל הלקוחות לקמפיין מיתוג באינטרנט לרוב ידרוש שילוב חכם של כלל המשתנים הללו לבניית קהלים מותאמים אישית. טיפים נוספים בנושא הגדרת קהלים ניתן לקבל במדריך שלנו על פתיחת קמפיין פרסום לרשת המדיה.

מודעות באנרים עם דגש על מותג העסק

הדבר האחרון שנדרש לעשות בכדי להוציא לדרך את מיתוג העסק באינטרנט הוא לבנות מודעות באנרים. בשונה ממודעות באנרים של פרסום מוצרים ושירותים ברשת המדיה, מודעות לפרסום מותג לא בהכרח מעודדות הקלקה או פעולה מסוימת. המטרה של מודעות פרסום המותג תהיה ליצור מודעות על מותג העסק בקרב הקהלים שנבחרו, כך שהם יזכרו את העסק שלך בעתיד כאשר הם יחפשו את הפתרון שהעסק מספק.

רושם ראשוני חשוב ביותר

מודעות הפרסום של המותג צריכות לייצר רושם ראשוני טוב בכדי להתחיל לייצר זהות חזקה, חיובית ועקבית של המותג לאורך זמן בקרב הגולשים באינטרנט. המודעה צריכה לכלול את הלוגו של העסק עם אלמנטים וויזואליים המושכים את העין ויוצרים רושם ראשוני שלא שוכחים.

מודעות פרסום מותג שואפת ליצר רגשות חיוביים

המודעות הטובות ביותר למותג הן אלה המייצרות רגשות חיוביים בקרב הלקוחות הפוטנציאליים. אם צרכנים לא מרגישים טוב לגבי המותג שלך, סביר להניח שהם לא ייצרו קשר איתך כשהם יצטרכו פתרון למענה שהעסק שלך מספק. חשוב להתמקד באמינות העסק, ביתרונות שלו על המתחרים, בפתרונות שהוא מספק ללקוחות שלו (באופן רגשי) ובמערכת היחסים שהמותג רוצה ליצור עם הלקוח הפוטנציאלי.

קישור לדף נחיתה אודות העסק

מודעות הפרסום של המותג צריכות לכלול קישור לדף נחיתה רלוונטי המציג את העסק באופן מקיף וחיובי. דף הנחיתה צריך להיות המשכיות של המסר השיווקי במודעות המותג, כאשר המטרה היא להעניק מידע נוסף ודרכי יצירת קשר ללקוחות המתעניינים בפעילות העסק.

By |2018-12-03T14:15:16+00:00דצמבר 2nd, 2018|פרסום בגוגל|