כחלק מהקמה של קמפיין פרסום בגוגל תדרשו לקבוע מחיר מקסימום לקליק על המודעות. למחיר המקסימאלי לקליק השפעה רבה על החשיפה, המיקום ויחס המרת המודעות בקמפיין. במאמר הבא נסביר כיצד ניתן לקבוע את מחיר המקסימום האופטימלי לקליק בקמפיין פרסום ממומן.
מערכת גוגל אדוורדס מפעילה מכרז בין מפרסמים על תוצאות החיפוש הראשונות בדפי החיפוש של גוגל. כל מכרז שכזה קובע אילו מודעות פרסום ממומן יוצגו לגולשים (בהתאם למילות החיפוש) ובאיזה מיקומים הן יוצגו בתוך הדף. דירוג המודעות נקבע על פי מספר משתנים, אשר אחד המרכזיים בהם הוא המחיר המקסימלי לקליק.
בכדי להכיר את כל המשתנים שעל פיהם מדורגות המודעות בגוגל לחצו כאן.
מהו מחיר מקסימום לקליק בקמפיין פרסום ממומן (MAX CPC)?
מחיר מקסימום לקליק הוא הסכום הגבוה ביותר שהעסק המפרסם מוכן לשלם לגוגל עבור הקלקה של גולש על מודעה בקמפיין הפרסום.
לדוגמה, אם מפרסם לא מוכן לשלם יותר מ-10 שקלים להקלקה של גולש על מודעה אז מחיר המקסימום שהוא יגדיר בקמפיין יהיה 10 שקלים. במידה ו-50 איש לחצו על המודעה, ובעצם הגיעו בעקבות כך לעמוד הנחיתה, אז העלות המצטברת על הכניסות הללו תהיה לכל היותר 500 שקלים.
מחיר מקסימום לקליק שונה מהמחיר בפועל לקליק
חשוב לציין שמחיר המקסימום לקליק אינו בהכרח המחיר שישולם בפועל לגוגל עבור הקלקה על מודעה. המחיר בפועל לקליק הנו הסכום המינימלי שנדרש המפרסם לשלם בכדי לשמור על דירוג המודעה שלו בהשוואה למתחרה בדירוג הנמוך הבא. לדוגמה, אם מודעה אשר מדורגת במקום הראשון הנה בעלת מחיר מקסימלי לקליק של 10 שקלים והמודעה המדורגת שנייה בעלת מחיר מקסימלי לקליק של 8 שקלים, אז העלות לקליק בפועל של המודעה הראשונה תהיה 8 שקלים בלבד (2 שקלים פחות מהמחיר המקסימלי שהוגדר).
אפשרויות הגדרת מחיר מקסימלי לקליק בקמפיין אדוורדס
ניתן להגדיר בקמפיין פרסום בגוגל את המחיר המקסימלי לקליק בשתי דרכים בכדי להשיג את דירוג איכות המודעות הטוב ביותר בהתאמה למטרות הפרסום של העסק.
מחיר מקסימלי לפי מודעות הקמפיין
ניתן להגדיר מחיר מקסימלי לכל קבוצת מודעות בקמפיין. במקרה כזה כל המודעות בקבוצת המודעות מקבלות את אותה הצעת המחיר. אפשרות זאת טובה במידה ורוצים לחזק מודעות מסוימות על פני מודעות אחרות.
מחיר מקסימלי לפי מילות מפתח
ניתן להגדיר מחיר מקסימלי שונה לכל מילת מפתח בקמפיין. למשל אם מזהים תחרות גבוהה יותר במילת מפתח מסוימת, אז אפשר להעלות רק למילת המפתח הזאת את המחיר המקסימלי לקליק.
איך מחיר מקסימום לקליק משפיע על ביצועי הקמפיין שלי?
הצעת מחיר לקליק בעצם מכניסה את המודעה למכרז של גוגל. כל מי שמפרסם בגוגל חייב להגדיר מחיר מקסימלי תחרותי בכדי להופיע בתוצאות החיפוש הממומנות. בלי מחיר מקסימלי תחרותי לקליק המודעה לא תופיע, ואז קמפיין הפרסום בעצם לא עובד.
נוסף על כך, למחיר המקסימום לקליק תפקיד חשוב בדירוג איכות המודעה על ידי גוגל. הצעת מחיר גבוהה יותר מהמתחרים יכולה לסייע לך להופיע גבוה יותר בתוצאות החיפוש וזה כמובן משפיע ישירות על יחס ההמרה של המודעה. חשוב להגדיר מחיר מקסימלי לקליק שיאפשר הופעה לפחות בדף הראשון בגוגל.
איזה מחיר מקסימום לקליק להגדיר בקמפיין שלי?
ראשית חשוב להפנים, שאין מחיר מקסימום אחד מומלץ לכל מי שמנהל קמפיין קידום בגוגל אדוורדס. ההצעה הנכונה למחיר מקסימלי לקליק תלויה במספר מאפיינים כגון הרווח הצפוי מכל עסקה, תחרות במילות המפתח, סוג מסע הפרסום, מטרות הפרסום וכו'. נסו לחשב עבורכם כמה הקלקה של לקוח פוטנציאלי על מודעת פרסום תהיה שווה לכם. לדוגמה, אם עסק מפרסם מודעה למכירת מוצר מסוים במחיר של 100 שקלים, אז מטבע הדברים המחיר המקסימלי שלו צריך להיות גבוה יותר בהשוואה לעסק שמפרסם בגוגל מוצר אחר שמחירו הוא 30 שקלים.
לאחר שתגדירו מחיר מקסימלי לקליק שאתם מרגישים בנוח איתו, תוכלו תמיד לבחון את הביצועים של הקמפיין מבחינת מיקום מודעות, חשיפה של מודעות והמרות לקליק. בהתאם לכך תוכלו לעשות שינויים גם במחיר המקסימלי לקליק בכל קבוצת מודעות או במילות מפתח מסוימות.
עדיין מתקשים להחליט על מחיר מקסימלי לקליק בקמפיין פרסום ממומן? השתמשו בכלי גוגל אדוורדס
גוגל אדוורדס מציע 3 כלים שעוזרים לכם לקבוע את מחיר המקסימום לקליק על סמך נתוני הפרסום הקיימים במערכות גוגל.
סימולטור מחיר לקליק
סימולטור המחיר לקליק מבצע סימולציה על מחירים שונים של הקלקה וכיצד הם עשויים להשפיע על הביצועים של מודעות קמפיין הפרסום בגוגל כגון חשיפה, הקלקות, והמרות. הסימולטור מתבסס על מידע מ-7 הימים האחרונים ברשת גוגל תוך התחשבות ברמת איכות המודעות הקיימות במילות המפתח בכדי להעריך את הביצועים של המודעה שלכם. הסימולטור לא חוזה את העתיד, אך הוא כן נותן הערכה לתחרות המחיר המקסימלי לקליק על סמך התחרות בשבוע האחרון. בעזרת הסימולטור תוכלו לקבל הצעה די מדויקת לגבי מחיר מקסימום לקליק תחרותי.
מתכנן מילות מפתח
כלי מתכנן מילות מפתח של גוגל אדוורדס מעניק סטטיסטיקות היסטוריות (כגון נפח חיפושים, מידת תחרות באדוורדס ומחיר ממוצע לקליק של מודעות) על מילות חיפוש בגוגל. מתכנן מילות המפתח מציג לכם הערכה לרמת המחירים הממוצעת של מילות המפתח שלכם, מה שיעזור לכם להתקרב למחיר האופטימלי לקליק כאשר אתם מקימים קמפיין פרסום ממומן.
לדוגמה, על פי מתכנן מילות המפתח במילת החיפוש "אינסטלטור בירושלים" המחיר הממוצע לקליק הוא 26.64 ₪. לכן, המחיר המקסימלי לקמפיין פרסום של אינסטלטור בירושלים יהיה חייב להיות לפחות 20 שקלים בכדי שהמודעות יהיו תחרותיות. אם נגדיר מחיר מקסימום לקליק של 5 שקלים, אז רוב הסיכויים שמודעות הקמפיין אפילו לא יופיעו, מצד שני, הגדרת מחיר מקסימלי של 30 שקלים יכול להעמיד את המודעות שלנו במקום הראשון בגוגל.
הערכות מחיר מקסימלי לקליק של גוגל אדוורדס
בממשק ניהול הקמפיין של גוגל אדוורדס ניתן לקבל הערכות משוערות על המחיר לקליק הנדרש בכדי להופיע בדף הראשון, ב-4 תוצאות החיפוש הראשונות ובתוצאת החיפוש הראשונה בגוגל לפי מילות המפתח של הקמפיין.
הערכות אלו לא בהכרח מדויקת, והן לא מבטיחות שהמודעה שלכם תופיע במיקום הרצוי במידה ותפעלו על פי ההצעה של גוגל אדוורדס למחיר מקסימום לקליק, אך הערכות אלו בהחלט יכולות לתת לכם כיוון לגבי המחיר המקסימלי לקליק שאתם צריכים להגדיר בכדי להתחרות על המיקומים בדף הראשון בגוגל בכל מילת מפתח.
בהצלחה!