8 התאמות חכמות של הצעות מחיר לקליק בגוגל אדוורדס

  • מחיר לקליק בגוגל

מפרסמים בגוגל אדוורדס יכולים להגדיר התאמות להצעות המחיר לקליק של מילות מפתח הקמפיין על פי מאפיינים שונים בכדי לשפר את הסיכויים של הופעת המודעות בפני הגולשים הנכונים. התאמות של הצעות מחיר לקליק בגוגל אדוורדס, שינוי באחוזים של מחיר מקסימום לקליק, יכולות לשפר משמעותית את שיעור ההקלקות בקמפיין פרסום בגוגל במידה והן מיושמות בחוכמה בהתאם לאופי פעילות העסק ועל פי מאפייני קהל הלקוחות הפוטנציאלי.

המטרה של עסקים המפרסמים בגוגל היא להופיע מול לקוחות פוטנציאליים בדפי תוצאות מנוע החיפוש של גוגל, כך כשלקוח פוטנציאלי מקליד מונח חיפוש רלוונטי לפעילות העסק תוצג לפניו מודעת פרסום שתזמין אותו לפנות לעסק. כאשר מספר עסקים מפרסמים באותו מונח חיפוש נוצרת תחרות בין העסקים הללו על המיקומים בדף תוצאות החיפוש, 4 התוצאות הראשונות בגוגל ו-3 התוצאות האחרונות בדף, הנקבעים על פי אלגוריתם ציון איכות המודעות של גוגל.

אחד המשתנים המרכזיים ביותר במתן ציון איכות מודעה, לצד משתנים כמו רלוונטיות מודעה ואיכות ממשק דף נחיתה, הוא הצעת המחיר לקליק עבור מילת המפתח של המפרסם. מחיר לקליק בגוגל אדוורדס הוא למעשה המחיר המקסימלי שעסק מוכן לשלם לגוגל עבור הקלקה של גולש על מודעת הפרסום. ככל שהמחיר לקליק שהעסק מוכן לשלם גבוה יותר, כך האלגוריתם של גוגל יעניק לאותו עסק עדיפות על המתחרים במאבק על "המיקומים הטובים" במנוע החיפוש של גוגל.

רוצים לדעת עוד על מחיר מקסימום לקליק? לחצו כאן!

עסק המפרסם בגוגל צריך לשאוף להופיע גבוה בדפי תוצאות החיפוש של מילות מפתח הקמפיין במקומות הנכונים ביותר שיובילו אותו להשיג שיעור הקלקות טוב ככל הניתן. בעקבות כך, ומתוך הבנה שעסקים צריכים לקבל שליטה טובה יותר על המחיר לקליק, גוגל אדוורדס מאפשרת למפרסמים לבצע התאמות לאותן הצעות מחיר לקליק.

התאמות אלו הן הגדרת שינויים באחוזים להצעות מחיר לקליק של מילות מפתח הקמפיין בהתאם למאפיינים שונים כגון שעות, סוג מכשיר ועוד. לדוגמה, ניתן לקבוע גידול של 10% בהצעת מחיר לקליק על הופעה בנייד בלבד. כך שהצעת מחיר לקליק של מילת מפתח מסוימת בעלות של 20 שקלים תהיה 20 שקלים בקרב גולשים מהנייח, ובמקביל 22 שקלים בקרב גולשים בנייד.

אתם יכולים לשפר משמעותית את תוצאות הפרסום בגוגל על ידי התאמות נכונות של הצעות מחיר לקליק. אנו רוצים לשתף אתכם בהתאמות הכי אפקטיביות של הצעות מחיר לקליק בגוגל אדוורדס, בתקווה שהתאמות אלו יסייעו לכם להשיג ביצועים טובים יותר מתקציב הפרסום של העסק בגוגל.

1. התאמות להצעות מחיר לקליק לפי גילאים של קהל הגולשים

בכרטיסיית דמוגרפיה במסך הקמפיינים של גוגל אדוורדס ניתן לקבל מידע רב על קהל הגולשים שנחשפו למודעות הפרסום של הקמפיין בפילוח לפי גילאים. מערכת גוגל אדוורדס מבצעת פילוחים דמוגרפיים על ידי התאמה התנהגותית של גולשים באינטרנט לגולשים אשר מלאו פרטים דמוגרפיים שונים בסקרי גוגל. פילוח הגילאים של מערכת גוגל אדוורדס הוא די אפקטיבי, מה שעוזר להרבה מפרסמים למקד את הפרסום בגוגל לקהלי גילאים שונים.

התאמת הצעות מחיר לפי גיל

התאמת הצעות מחיר לפי גיל

עסקים המפרסמים מוצרים ושירותים לקהלים דמוגרפיים מסוימים יכולים להשתמש בהתאמות הגילאים בכדי לחזק את התחרותיות שלהם מול מפרסמים אחרים לקהל הגולשים הרלוונטי ביותר, או לחילופין, לצמצם את החשיפה של הפרסום לקהלים דמוגרפיים פחות רלוונטיים.

לדוגמה, חברה המשווקת מיטות סיעודיות לקשישים יכולה לשפר את הביצועים של קמפיין הפרסום הממומן בגוגל במידה והיא תציע הצעות מחיר גבוהות יותר בקרב הגילאים 65+, שהם בעצם קהל הלקוחות העיקרי שלה. נוסף על כך, יהיה כדאי לחברה לקבוע הפחתה להצעות המחיר לקליק בקרב גילאים של 18-24 בכדי לצמצם חשיפה לקהל גולשים שבעל סבירות נמוכה יותר להזדקק למיטה סיעודית.

2. שיפור קמפיין פניות טלפוניות על ידי התאמה למחיר לקליק של מודעות עם הרחבת התקשרות

הרחבת התקשרות היא תוספת למודעת טקסט המאפשרת לגולשים להתקשר למפרסם ישירות מהמודעה עצמה. הוספה של הרחבת התקשרות היא דרך מצוינת להגביר את הפניות הטלפוניות לעסק, לפי גוגל הרחבת התקשרות למודעת טקסט יכולה להגביר את כמות השיחות לעסק עד פי שלושה, והיא מאוד מומלצת לבעלי מקצוע שרוצים לקבל יותר קריאות שירות.

הגדלת מחיר לקליק של מודעות טקסט עם הרחבת התקשרות דרך כרטיסיית התאמות הצעות מחיר מעניקה למודעות אלו עדיפות גדולה יותר על מתחרים אחרים, ובכך צפויה לייצר יותר טלפונים לעסק. בעלי מקצוע שמפעילים קמפיין לפרסום קריאות שירות יכולים לנצל את האפשרות להתאים את הצעת המחיר לקליק במודעות עם הרחבת התקשרות בכדי להבטיח יותר טלפונים בהשוואה לפניות גולשים דרך טופס צור קשר באתר.

התאמת מחיר לקליק למודעות שיחה

התאמת מחיר לקליק למודעות שיחה

3. התאמות להצעות מחיר לקליק לפי אזורים גאוגרפיים

עסקים המפעילים קמפיין פרסום בגוגל אדוורדס עם חלוקה לאזורים גיאוגרפיים יכולים להשיג מיקוד טוב יותר של הפרסום בגוגל אדוורדס בעזרת התאמות להצעות מחיר. התאמות להצעות מחיר לפי אזורים גיאוגרפיים מאפשרות למפרסמים להגדיל או להקטין את החשיפה בפרסום שלהם לערים שונות בארץ דרך כרטיסיית מיקומים גיאוגרפיים במסך הקמפיינים.

התאמות מחיר לקליק לפי איזורים גיאוגרפיים

התאמות מחיר לקליק לפי איזורים גיאוגרפיים

עסקים שעובדים במספר אזורים גאוגרפיים יכולים להחליט היכן הם רוצים לעבוד יותר או פחות עם התאמות להצעות המחיר לקליק בחלוקה גיאוגרפית. ניתן להגביר תחרות על מיקומים באזורים יותר אטרקטיביים ולהפחית מחיר לקליק באזורים פחות אטרקטיביים. למשל, קבלן עבודות עץ שמעניק שירות באזור המרכז והדרום מעדיף לעבוד יותר באזור ירושלים. הוא יכול לתת עדיפות קלה לעיר ירושלים על ידי התאמה חיובית לגולשים מירושלים.

התאמות לפי אזורים גיאוגרפיים הוא כלי מאוד חשוב לעסקים המפרסמים בישראל, ובמיוחד למפרסמים בארצות גדולות כמו ארה"ב. בכדי לדעת יותר על פרסום בגוגל למדינות אחרות אתם מוזמנים לעיין ב-5 לקחים שלמדנו מניהול קמפיינים בגוגל בארה"ב.

4. הגדלת הצעות מחיר לקליק בשעות השיא

גוגל אדוורדס מאפשרת לבחור תזמון מדויק של מודעות לפי ימים ושעות בעת ההקמה הראשונית של קמפיין הפרסום. במידה והגדרתם זמנים מסוימים בשבוע שבהם יופעל הקמפיין, תוכלו בנוסף לכך לבצע התאמות להצעות המחיר לקליק בחלונות הזמן הללו. התאמות להצעות מחיר לקליק לפי תזמוני פעילות הקמפיין מתבצע בכרטיסיית תזמון הצעת מודעות במסך ניהול הקמפיינים.

שינוי הצעות מחיר לקליק לפי תקופות תקופות ביקוש

שינוי הצעות מחיר לקליק לפי תקופות תקופות ביקוש

התאמות להצעות מחיר לפי תזמוני הופעה של מודעות הוא כלי מיקוד מאוד אפקטיבי, במיוחד לבעלי מקצוע בקריאות שירות. עסקים שכאלו יכולים להגביר את התחרותיות שלהם על ידי הגדלת הצעת המחיר לקליק בשעות השיא, כאשר הביקוש גבוה או כשהתחרות גוברת. אנו למשל הגדרנו התאמה חיובית של 15% להצעת המחיר לקליק עבור לקוח שלנו, אינסטלטור בירושלים, מכיוון שזיהינו ביקוש רב של קריאות שירות לאינסטלטורים מיד עם צאת השבת.

5. הגדלת הצעות מחיר לקליק במכשירים ניידים

ניתן לבצע התאמות להצעות מחיר לקליק לשלושת סוגי המכשירים: נייח, נייד וטאבלט. בהתחשב בכך שהיום יותר ויותר גולשים מגיעים מהנייד, לפי גוגל כ-70% מהחיפושים הן דרך הנייד, מאוד מומלץ לעסקים לבחון את האפשרות לבצע הגדלה של הצעת המחיר לקליק בניידים בכדי לייצר שיעור הקלקה טוב יותר.

התאמות להצעות מחיר לקליק לפי מכשירים מתבצעות דרך כרטיסיית המכשירים במסך הקמפיינים של מערכת גוגל אדוורדס. אתם גם תמיד יכולים, ואף רצוי, לבחון את התפלגות החשיפה של הקמפיין על פי מכשירים בכדי לוודא שאכן בתחום שלכם יש יותר כניסות דרך הנייד המצריכות התאמה חיובית של הצעות המחיר לקליק במכשירים ניידים.

הגדלת הצעת מחיר לקליק במכשירים ניידים

הגדלת הצעת מחיר לקליק במכשירים ניידים

במידה ואתם מנצלים את האפשרות להגדיל את הצעת המחיר לקליק בניידים, חשוב לשים לב שיש לכם דף נחיתה המותאם לניידים. במידה ולא, אתם כנראה לא תראו את שיעור הצמיחה בהקלקות שאתם מצפים אליו בעקבות הגדלת מחיר המקסימום לקליק בניידים.

6. הקטנת הצעות מחיר לקליק לגולשים מהנייח בקמפיינים של בעלי מקצוע

בהמשך לעובדה שהיום הרבה יותר אנשים מעדיפים לגלוש במנוע החיפוש של גוגל דרך הניידים, ומתוך ההבנה שרוב בעלי מקצוע מעדיפים לקבל פניות טלפוניות לעסק, ישנם הרבה בעלי מקצוע שיכולים לחסוך הקלקות מיותרות על ידי הקטנת הצעות המחיר לקליק בנייחים ובטאבלטים. באותה כרטיסיית מכשירים בעל המקצוע יכול לצמצם את הפרסום בגוגל לנייחים וטאבלטים, במקביל להגדלת הצעת המחיר לטלפונים ניידים, ובכך לדאוג שיותר מתקציב הפרסום יופנה לתחרות מול מפרסמים אחרים על הגולשים בנייד.

הקטנת המחיר לקליק במכשירים נייחים

הקטנת המחיר לקליק במכשירים נייחים

למשל עסק לשירותי גרר צריך למקד את מרבית הפרסום שלו בגוגל על גולשים מהנייד מכיוון שמרבית הלקוחות שלו הם אנשים שנתקעו עם הרכב והאפשרות היחידה שלהם לפנות לחילוץ גרר היא דרך הנייד.

7. התאמות להצעות מחיר לקליק עם רשימות רימרקטינג וקהלים דומים

שימוש ברשימות רימרקטינג וקהלים דומים בכדי לבצע התאמות להצעות מחיר לקליק הוא אחד מהשימושים הנפוצים ביותר של עסקים במערכת גוגל אדוורדס. עסקים יכולים להגדיל או להקטין את התחרות שלהם על קהלי גולשים בעלי סבירות גבוהה ליצור קשר עם העסק (קהלים כמו גולשים שביקרו באתר או גולשים בעלי תחומי עניין הרלוונטיים לפעילות העסק).

במידה והגדרתם רשימת רימרקטינג באדוורדס תוכלו לבחור האם אתם רוצים להגביר את התחרות שלכם מול מפרסמים אחרים בגוגל על קהל הגולשים של רשימת הרימרקטינג על ידי הגדלת הצעת המחיר לקליק, או לחילופין, להקטין את הצעת המחיר לקליק בכדי לחסוך בהוצאות פרסום על קהל גולשים שכבר ביקר בעבר בדף הנחיתה של העסק וכבר ביצע פניה לעסק.

8. שילובים חופפים של התאמות להצעות מחיר לקליק בקמפיין הפרסום בגוגל

בכדי להגיע לאופטימיזציה גבוהה בקמפיינים של פרסום בגוגל תדרשו כנראה להשתמש בשילובים שונים של התאמות להצעות מחיר לקליק. ברוב המקרים מדובר על שילובים מקבילים של התאמות להצעות מחיר, כמו למשל הגדלה של מחיר לקליק בניידים במקביל להקטנת מחיר לקליק בנייחים, שאינם דורשות התייחסות אחת לשנייה.

עם זאת, לפעמים יש צורך לבצע שילובים של התאמות הצעות מחיר לקליק המשתלבות ביחד בכדי להגדיל את מחיר המקסימום לקליק של הקמפיין במצטבר. התאמות של הצעות מחיק לקליק משפיעות אחת על השנייה במידה ונוצרת חפיפה בין סגמנטים. אז שילובים חופפים של התאמות להצעות מחיר לקליק מאפשרות למפרסם להגביר עוד יותר את התחרותיות שלו מול עסקים אחרים במיקודים מאוד ספציפיים.

דוגמה מצוינת ליתרונות של שילוב התאמות להצעות מחיר היא למשל מנעולן שרוצה לבצע כמה שיותר קריאות שירות באזור חיפה במהלך השבת. הוא יכול להגדיר בגוגל אדוורדס התאמה חיובית של 10% להצעות מחיר לקליק בשעות תזמון הקמפיין בשבת בשילוב עם התאמה חיובית של 20% להצעות מחיר לקליק בקרב גולשים בחיפה, כך שהצעת המחיר לקליק שלו תהיה גדולה בפועל ב-32% לקריאות שירות בחיפה במהלך השבת. עסק שביצע שילוב שכזה מגדיל את התחרותיות שלו בקרב קהל הגולשים הרצוי, בזמן הרצוי. הצעת מחיר מקסימום לקליק של 10 שקלים תגדל במקרה שכזה ל-13.2 שקלים (מחיר לקליק גדל מ-10 שקלים ל-11 שקלים עקב התאמה של תזמון בשבת, ואז אותה הצעת מחיר גדלה מ-11 שקלים ל-13.2 שקלים עקב התאמה במיקוד לגולשים בחיפה).

By |2017-12-10T16:12:22+00:00נובמבר 9th, 2017|פרסום בגוגל|