מודעות פרסום בגוגל משיגות מיקומים גבוהים בדף תוצאות החיפוש ככל שהן רלוונטיות יותר למונח החיפוש שהוקלד. עם פיצ'ר הכנסת מילת מפתח במודעות טקסט, מפרסמים יכולים להתאים את מלל מודעת הטקסט למספר מילות מפתח במקביל, מה שיגדיל את הרלוונטיות של מודעות הפרסום למונחי החיפוש הנבחרים וישפר את המיקומים של מודעת הפרסום בגוגל.

כמה פעמים ביצעתם חיפוש בגוגל והבחנתם במודעת פרסום המכילה בדיוק את מונח החיפוש שהרגע הקלדתם? ככל הנראה די הרבה… מפרסמים בגוגל מנסים להשיג את ההתאמה הטובה ביותר למילות המפתח במודעות הפרסום, כי הם יודעים שככל שמודעת הפרסום תהיה רלוונטית יותר למונח החיפוש שהוקלד בגוגל, כך היא תקבל ציון איכות טוב יותר מגוגל ותופיע במיקום גבוה יותר בדף תוצאות החיפוש.

איך מפרסמים בגוגל מצליחים לכלול את כל מילות המפתח במודעות הטקסט? ובכן, מפרסמים יכולים לשכתב מספר וריאציות של מודעות טקסט עם הבדלים במלל, ליצור מודעות רספונסיביות או להשתמש בפיצ'ר הכנסת מילת מפתח במודעת טקסט.

פיצ'ר הכנסת מילת מפתח במודעת טקסט

פיצ'ר הכנת מילת מפתח (Dynamic Keyword Insertion) הוא פיצ'ר במודעות טקסט רגילות המאפשר למפרסם להתאים אוטומטית את המלל במודעה לפי מונח החיפוש שהקליד הגולש, ובכך, ליצור מודעת פרסום ממוקדת יותר שמתאימה באופן מושלם לכוונת המחפש.

ברגע שגולש מקליד מונח חיפוש שתואם את אחד ממילות המפתח של קבוצת המודעות, תוצג לפניו מודעת פרסום עם מלל שכולל את מונח החיפוש שהוא הקליד במקום המיועד לכך. במידה ומונח החיפוש שהקליד הגולש ארוך מדי עבור מודעת הפרסום (הכותרת לא יכולה להכיל יותר מ-30 תווים ותיאור הטקסט לא יכול להכיל יותר מ-90 תווים), אז תוצג מילת מפתח ברירת המחדל שמגדירים במקטע האוטומטי של המודעה.

לדוגמה, נניח שרשימת מילות המפתח כוללת את מונחי החיפוש הבאים: "קורס תפירה בירושלים" ו"לימודי תפירה בירושלים". במקום ליצור 2 מודעות טקסט עם כותרת ראשונה שונה, ניתן להשתמש בפיצ'ר הכנסת מילת מפתח בכותרת הראשונה.

כשגולש מסוים יקליד בגוגל "קורס תפירה בירושלים" הוא יראה במודעה את המונח "קורס תפירה בירושלים" בכותרת הראשונה, ובמקביל אם גולש אחר יקליד "לימודי תפירה בירושלים" בגוגל הוא גם יראה את אותה מודעת פרסום בגוגל, אבל עם המונח "לימודי תפירה בירושלים" בכותרת הראשונה. במידה וגולש הקליד מונח חיפוש רלוונטי ארוך מדי כמו "קורס תפירה למתחילים בירושלים והסביבה", אז המודעה תכלול בכותרת את מילת המפתח ברירת המחדל "קורס תפירה בירושלים".

היתרונות בהתאמה אוטומטית של מודעות פרסום בגוגל למילות מפתח

שימוש בפיצ'ר הכנסת מילת מפתח מאוד נוח לשימוש ומעניק למפרסמים מספר יתרונות בעת שלב יצירת מודעות הטקסט לפרסום במנוע החיפוש של גוגל:

צריכים ליצור פחות מודעות טקסט

פיצ'ר הכנסת מילת מפתח מצמצם את הצורך ליצור מגוון רחב של מודעות טקסט בכדי להתייחס לכל מילות המפתח במלל מודעות הפרסום לרשת החיפוש. כמו שניתן לראות בדוגמה לעיל, המפרסם מסתפק במודעת פרסום אחת המשתמשת בפיצ'ר הכנסת מילת מפתח במקום ליצור שתי מודעות פרסום נפרדות.

שיפור בציון האיכות מגוגל

פיצ'ר הכנסת מילת מפתח משנה את המלל במודעות הפרסום כך שיכלול את מונח החיפוש שהקליד הגולש, מה שמעניק למודעה את הרלוונטיות הגבוהה ביותר לכוונת המחפש. השגת רלוונטיות גבוהה יותר של מודעות פרסום משפרת את ציון האיכות שמקבלות הקמפיין מגוגל אדס.

משיגים שיעור קליקים גבוה יותר

גולשים בגוגל נוטים להקליק יותר על מודעות פרסום שהכותרות שלהן משקפות בצורה טובה את מונח החיפוש שהוקלד. למשל אם גולש חיפש בגוגל "מונית לשדה התעופה", יש יותר סיכוי שהוא יקליק על מודעת פרסום שמציינת "שירות מונית לשדה התעופה" מאשר מודעה שמציינת "שירות מונית לכל רחבי הארץ".

משלמים פחות על כל קליק

המיקום של מודעת פרסום בגוגל הוא שקלול של מספר משתנים כגון ציון האיכות מגוגל, שיעור הקליקים הצפוי של המודעה, הצעת המחיר לקליק ועוד. אם שימוש נכון בפיצ'ר הכנסת מילת מפתח משפר את ציון האיכות מגוגל ומגדיל את שיעור הקליקים (כפי שכבר שציינו לעיל), זה בסופו של דבר מפחית את גובה הצעת המחיר לקליק שהמפרסם צריך לקבוע בכדי לשמור על המיקום שלו בדף תוצאות החיפוש. במילים אחרות, הוא צריך לשלם פחות על כל קליק.

איך ליצור מודעת פרסום בגוגל עם פיצ'ר הכנסת מילת מפתח?

שימוש בפיצ'ר הכנסת מילת מפתח במודעות פרסום בגוגל מאוד פשוט ונוח לשימוש. ניתן להשתמש בו במהלך בניית מודעת הטקסט הראשונה, וגם ניתן לערוך מחדש מודעות טקסט קיימות ולהוסיף אליהן את הפיצ'ר.

אך לפני שמתחילים להשתמש בפיצ'ר הכנסת מילת מפתח מומלץ לעצור לרגע ולעבור על רשימת מילות המפתח של קבוצת המודעות בכדי לבחון כיצד כל מילות המפתח יכולות להשתלב במודעת הטקסט, על מנת לקבוע כיצד נשתמש בפיצ'ר הכנסת מילת מפתח והיכן נמקם אותו במלל המודעה.

חשוב גם לוודא שאין בקבוצת המודעות מילות מפתח שלא מומלץ לתת לגוגל לכלול אותן באופן אוטומטי במודעות הפרסום. במידה והרשימה כוללת מילות מפתח שלא יכולות להיות משולבות בעברית תקינה במלל מודעות הפרסום ו/או מונחי חיפוש של מתחרים (שאסור לכלול במודעות פרסום), יש להעביר אותן לקבוצת מודעות נפרדת.

יצירת מודעות בגוגל עם מילות מפתח

יצירת מודעות בגוגל עם מילות מפתח

לאחר שמחליטים סופית על רשימת מילות מפתח יש לעבור למסך המודעות במערכת גוגל אדס וללחוץ על כפתור הוספת מודעה, יש לבחור במודעת טקסט. אתם מועברים למסך בניית מודעת טקסט חדשה:

בכדי להשתמש בפיצ'ר הוספת מילת מפתח יש להוסיף קטע קוד מיוחד למלל של מודעת הטקסט על ידי סוגריים מעוקלים { } במקום שבו רוצים להשתמש בהתאמה אוטומטית למילות מפתח. יש לבחור באפשרות של "הכנסת מילת מפתח". לחיצה על הפיצ'ר תפתח חלון למילוי שנראה כך:

מילות מפתח דינמיות בקמפיין גוגל

מילות מפתח דינמיות בקמפיין גוגל

בחלון יש למלא את מילת המפתח ברירת המחדל שתיכלל במודעת הפרסום. מילת המפתח ברירת המחדל תופיע במודעה במקרים בהם מונח החיפוש שהקליד הגולש ארוך מדי בכדי להופיע במודעה.

במסך זה ניתן להגדיר גם את גודל האותיות הרישיות בתחילת מילה. זוהי בחירה רק למודעות באנגלית (שמשתמשים באות רישית בתחילת משפט). המפרסם יכול להגדיר אותיות רישיות בכל המילים של מילת המפתח ("רישיות בכותרת") או רק באות הראשונה של מילת המפתח (רישיות במשפט"). למודעות בשפה העברית יש לבחור באופציה של "אותיות קטנות".

רוצים לקבל עוד כמה טיפים על פרסום בגוגל לארה"ב? בואו להכיר מספר דגשים חשובים

בכדי להכניס את מילת המפתח האוטומטית למודעה יש ללחוץ במסך הקטן על "אישור". קטע הקוד האוטומטי יוצג לצפייה פנימית במסך יצירת מודעת טקסט כך:

עכשיו החלק שהוגדר להכנסת מילת מפתח בכותרת הראשונה של מודעת הפרסום ישתנה בהתאם למונח החיפוש שמקלידים הגולשים. במידה והגולש הקליד מונח חיפוש ארוך מדי אז המודעה תכלול את מילת מפתח ברירת המחדל.

מודעה רספונסיבית לרשת החיפוש בגוגל

מודעה רספונסיבית לרשת החיפוש בגוגל

מפרסמים יכולים להשתמש בפיצ'ר הכנסת מילת מפתח מספר פעמים במודעה, הן בכותרות והן בטקסט התיאור. אין הגבלה על השימוש בפיצ'ר, אך כדאי לא להגזים יותר מדי. ההמלצה היא לכלול לכל היותר 2 מקטעים להתאמה אוטומטית של מונחי חיפוש במודעה אחת.

חשוב לציין שהקוד הוויזואלי שרואים במודעת הפרסום {keyword:} אינו נספר כחלק מהתווים של המודעה, כך שלא מפסידים כמות מלל במודעת הטקסט עקב השימוש בפיצ'ר הכנת מילת מפתח.

שימוש בפיצ'ר הכנסת מילת מפתח יכול להתאים גם למודעות פרסום במהלך תקופת החגים. לחצו פה בכדי לקבל עוד כמה טיפים על שיווק אונליין בגוגל לקראת החגים